Autor Wątek: Przegryziony kabel i błąd EPC  (Przeczytany 13348 razy)

bartw

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 64
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Allspace
  • Silnik: 2.0 TDI / 240KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WAW
Przegryziony kabel i błąd EPC
« dnia: 2019/02/05 15:55 »
Advertisement
Cześć,


Taka sytuacja - jakiś niezidentyfikowany gryzoń przegryzł mi wiązkę z czujnika od filtra powietrza (wygryzł fragment wiązki - odcinek 5cm). Tiguan wyświetla ikonkę EPC + żółty znaczek silnika.


Chciałem samodzielnie naprawić ten kabelek, ale mam drobny problem - są 4 nitki, w tym dwie zielone (załączam zdjęcie).


Pytanie - czy te dwie zielone są zamienne? Bo nie teraz nie wiem co z czym złączyć... Prośba o pomoc!
 

Eldar

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 55
  • Thanked: 6 times
  • Model: Inny
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Wadowice
Odp: Przegryziony kabel i błąd EPC
« Odpowiedź #1 dnia: 2019/02/05 23:39 »
Od czego do czego ten kabel?
 

bartw

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 64
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Allspace
  • Silnik: 2.0 TDI / 240KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WAW
Odp: Przegryziony kabel i błąd EPC
« Odpowiedź #2 dnia: 2019/02/06 10:35 »
Dzięki że się odezwałeś - myślałem że wszyscy oleją :(


Ten kabel wychodzi od czujnika który jest na wylocie filtra powietrza i idzie wgłąb do kabiny pasażera (nie mam pojęcia dokąd...) W internecie znalazłem powiązanie z EPC Mass Air Flow Sensor. I to by się zgadzało. Nie działa też system start-stop, obok kontrolik EPC i znaczku silnika (oba na żółto) to są jedyne objawy.

Jak będę przy aucie zrobię fotkę i podeślę.

Pozdr,
Bartek
 

bartw

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 64
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Allspace
  • Silnik: 2.0 TDI / 240KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WAW
Odp: Przegryziony kabel i błąd EPC
« Odpowiedź #3 dnia: 2019/02/07 10:46 »
Cześć,


Dołączam zdjęcia. Będę wdzięczny za ewentualną pomoc - jak podpiąć to spowrotem. Tzn czy oba kabelki koloru zielonego są zamienne? Może wiecie gdzie to sprawdzić? Jakieś schematy?


Czy też lepiej serwis?


Jak uważacie?


Pozdrawiam,
Bartek
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Przegryziony kabel i błąd EPC
« Odpowiedź #4 dnia: 2019/02/07 10:49 »
Niestety nie mam schematów, ale jeśli sam miałbym to robić, to sprawdził bym wtyczki po obu stronach. Jeśli są identyczne, to po PINach dojdziesz który jest który.
 
The following users thanked this post: bartw

bartw

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 64
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Allspace
  • Silnik: 2.0 TDI / 240KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WAW
Odp: Przegryziony kabel i błąd EPC
« Odpowiedź #5 dnia: 2019/02/07 13:09 »
. Jeśli są identyczne, to po PINach dojdziesz który jest który.
Dobry pomysł - zobaczę czy uda mi się dostać do drugiego wtyku. Jak nie to praca sapera mam 50% szans :P
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Przegryziony kabel i błąd EPC
« Odpowiedź #6 dnia: 2019/02/07 14:43 »
Jak nie to praca sapera mam 50% szans

+ ew. koszty spalonych sterowników ;-)
 

bartw

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 64
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Allspace
  • Silnik: 2.0 TDI / 240KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WAW
Odp: Przegryziony kabel i błąd EPC
« Odpowiedź #7 dnia: 2019/02/07 14:53 »
Jak nie to praca sapera mam 50% szans

+ ew. koszty spalonych sterowników ;-)
Napięcia  sprawdze. Więc spalić raczej (?) nie spalę, elektronike konczylem 12 lat temu więc zostaje mi tylko intuicja, przeczucia, obiegowe opinie i odrobina szczescia. Skoro nie ma schematów... :)

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

 

Eldar

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 55
  • Thanked: 6 times
  • Model: Inny
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Wadowice
Odp: Przegryziony kabel i błąd EPC
« Odpowiedź #8 dnia: 2019/02/07 16:24 »
Na schemacie do przepływki nie ma żadnego zielonego kabla.
 

bartw

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 64
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Allspace
  • Silnik: 2.0 TDI / 240KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WAW
Odp: Przegryziony kabel i błąd EPC
« Odpowiedź #9 dnia: 2019/02/07 18:10 »
Na schemacie do przepływki nie ma żadnego zielonego kabla.
Hmmm a są tam chociaż 4 nitki w wiązce tak jak na zdjęciu?

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

 

Eldar

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 55
  • Thanked: 6 times
  • Model: Inny
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Wadowice
Odp: Przegryziony kabel i błąd EPC
« Odpowiedź #10 dnia: 2019/02/07 18:30 »
Tylko takie dwa zielone kable znalazłem :D
Pierwsza fota z Tiguana a druga z Passata B8. Być może różni się to kodem silnika.
Jak widać możliwe jest połączenie dwóch żył równolegle, byleby sprawdzić ich średnicę i połączyć tak samo. Obstawiam że to kable od: G42
Tekst z obrazka w formie dla Google translate  ;)

GX3 -    Drosselklappensteuereinheit
G186 -    Drosselklappenantrieb für elektrische Gasbetätigung
G187 -    Winkelgeber 1 für Drosselklappenantrieb bei elektrischer Gasbetätigung
G188 -    Winkelgeber 2 für Drosselklappenantrieb bei elektrischer Gasbetätigung
J338 -    Drosselklappensteuereinheit
J623 -    MotorsteuergerätK00592700804#BTJ623
T6e -    Steckverbindung, 6fach, schwarz
T105 -    Steckverbindung, 105fach, schwarz

F378 -    Öldruckschalter für reduzierten Öldruck
GX9 -    Saugrohrgeber
G42 -    Ansauglufttemperaturgeber
G71 -    Saugrohrdruckgeber
J623 -    MotorsteuergerätK00592700804#BTJ623
N249 -    Umluftventil für Turbolader
N522 -    Steuerventil für Kolbenkühldüsen
 
The following users thanked this post: bartw

bartw

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 64
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Allspace
  • Silnik: 2.0 TDI / 240KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WAW
Odp: Przegryziony kabel i błąd EPC
« Odpowiedź #11 dnia: 2019/02/09 17:21 »
Eldar, arekp - ogromne dzięki za pomoc. Robota wykonana - uszkodzona wiązka jest naprawiona - wszystkie błędy zniknęły! :-)


Podszedłem do tego w ten sposób: Podłączyłem te przewody, co do których nie było wątpliwości (czarny i fioletowo czarny). Następnie sprawdziłem jakie jest napięcie na włączonej stacyjce na przerwanych kablach (pierwszy zielony od filtra i pierwszy zielony od silnika i drugi zielony od filtra z drugim zielonym od silnika - i na przemian. Ponieważ na obu było w granicach 4V (+/- 0.5V) uznałem, że strzelając na odwrót taką różnicą napięcia niczego nie przepale.


Pierwsze podejście nieudane - błąd był nadal, a w odwrotnym ułożeniu błąd zniknął.


Nie miałem jak dojść do pinów gdyż wiązka szła do środka maski.


Całość po złączeniu, zawinąłem taśmą izolacyjną gładką.
 

smartb

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 34
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1,5 TSI / 150 KM DSG7
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WL
Odp: Przegryziony kabel i błąd EPC
« Odpowiedź #12 dnia: 2019/02/09 18:17 »

ważne, żeby ta nowa taśma niesmaczna była - żelem/płynem na obgryzanie paznokci proponuję polecieć - powinno zapobiec powtórce ;-)

 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Przegryziony kabel i błąd EPC
« Odpowiedź #13 dnia: 2019/02/09 21:34 »
Polecam zainteresować się sprayami przeciw gryzoniom. Powinienem mieć w garażu jeszcze stare opakowaniu po czymś co u mnie działało, aczkolwiek ten środek okazał się być problematyczny na widoczne elementy - pozostawał ślad na plastikach w miejscach pryskania, więc kwestia wyboru czy komuś to przeszkadza czy nie.
 

bartw

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 64
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Allspace
  • Silnik: 2.0 TDI / 240KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WAW
Odp: Przegryziony kabel i błąd EPC
« Odpowiedź #14 dnia: 2019/02/10 10:10 »
To chyba incydent z tym gryzoniem, zostawiłem samochód poza garażem w okolicach terenów leśnych i wiosek :)


Gdy czytam opisy tych preparatów, to tam jest info, że trzeba pryskać co 2 tygodnie :D To chyba jednak nie dla mnie.


Czy ta pasta przeciw gryzieniu paznokci, faktycznie działa odstraszająco?


Alternatywą są te bzyczki podpinane pod aku tego typu - ktoś korzystał z tego cuda?:
https://allegro.pl/oferta/samochodowy-odstraszacz-gryzoni-kun-duo-led-5829118151