Zdecydowanie tak. Poza tym mi akurat rok wychodzi na taki przebieg więc się to ładnie zgrywa poźniej z rocznymi przeglądami (ten co 30000 staje się również roczny po 2 latach). Mam na myśli zgranie się ich z wymianą kół;)
Jak ktoś mniej jeździ, mniej niż 15000 rocznie, to też jest to fajna sprawa w wypadku 1.4 TSI - na olej jeździ się równo co 2 lata a roczny przegląd jest bardzo szybki.
Także jak dla mnie 'win'. Poniżej podsumowanie reżimu QI6 w T2. Jest to czasami dość nieintuicyjnie.
Są dwa liczniki, niezależne od siebie:
1. przeglądu uzależnionego od kilometrażu i czasu. W wypadku T2 to 30000 i dwa lata (co wypadnie szybciej). Po pierwszym przeglądzie ten licznik pokazuje 30000 km i ROK. W tym wypadku suma przejechanych KM i pozostałych do przeglądu daje 30000 km.
2.wymiany oleju (z filtrem). W wypadku T2 to standardowo 2 lata i 30000 km, z tym, że te 30000 km zależy od eksploatacji pojazdu. Na przykład w moim Golfie 7 1.4 TSI suma odległości przejechanej od ostatniego przeglądu + suma odległości pozostałej zawsze dawała 30000 km. Ten sam styl jazdy w 2.0 TSI 220KM i wymiana oleju wypadła na 23200 km.
Licznik nr jeden obejmuje rzeczy typu (które to zależy od czasu i przebiegu).
- wielopunktowa inspekcja pojazdu (zakres podstawowy lub rozszerzony w zależności od przebiegu lub czasu)
- filtr powietrza
- filtr kabinowy
- filtr paliwa w dieslu
- wymiana filtra (DSG 6 biegów) i oleju skrzyni mokrych DSG (6 i 7 biegów)
- wymiany paska rozrządu lub sprawdzenie paska/łańcucha rozrządu
- wymiana świec
- uzupełnienie AdBlue (można zrezygnować)
- czyszczenie i przesmarowanie dachu panoramicznego (lub samo sprawdzenie)
- sprawdzenie filtra DFP
- sprawdzenie paska pompy wody
- wymiana oleju sprzęgła 4MOTION
- wymiana płynu hamulcowego
Licznik nr 2 obejmuje wymianę oleju z filtrem i sprawdzenie tarcz/klocków.Jeśli oba przeglądy wypadają mniej niż kwartał od siebie (lub są blisko przebiegowo), serwis może zaproponować ich połączenie. Zasady nie są do końca jasne, jak drugi alarm jest aktywny to na pewno to zaproponują. Można także zmienić ten reżim serwisowy na rok i 15000 km.
To teraz przykład.
- dostaję Tiguana 01/2017
- załóżmy, że przejeżdżam 16000 rocznie
- mój styl jazdy i silnik wymagają wymiany oleju po 22000 km (mimo wstępnego wskazania 30000 km)
- licznik nr 2 wezwie mnie na serwis około 04-05/2018 (przy przejechanych 22000 km)
- wymieniony zostaje olej i filtr, licznik nr 2 ulega skasowaniu i pokazuje uwaga 22000 km i dwa lata (następna wymiana oleju 22000+22000=44000). jak będziemy jeździć sporo po mieście w niektórych silnikach zaraz po wymianie licznik może spaść bardzo szybko w okolice np. 16000 km, ale po dłuższych trasach wróci w poprzednie okolice. Zakładam, że styl jazdy się nie zmienił.
- 12/2018 (po prawie dwóch latach od zakupu i 7 miesiącach od ostatniej wizyty) melduję się w serwisie na przegląd (uaktywnił się licznik 1 z powodu przejechanych 30000)
- robiona jest inspekcja podstawowa i część rzeczy opisanych powyżej (przypadających na 30000 lub 2 lata), kasowany jest licznik 1 i pokazuje 30000 km (następny serwis przy 60000km) lub rok
- 10-11/2019 tj. koło 44000 do serwisu wzywa licznik 2 (z powodu wymiany oleju). Ponieważ licznik 1 wskazuje 12/2019 serwis proponuje połączenie. Zgadzam się, robią rozszerzoną inspekcję, czynności serwisowe po 3 latach, wymianę oleju i filtra. Kasowany jest licznik nr 1 (następny przegląd przy 44000+30000=74000 lub rok czyli 11/2020) i nr 2 (wymiana oleju przy 44000+30000=74000 lub 11/2021).
- 11/2020 wzywa licznik nr 1 (minął rok, przebieg 60000) - robiona jest standardowa inspekcja i kasowany jest licznik nr 1- itd., itd.
Jak jeździmy mniej niż 15000 rocznie, to w praktyce do serwisu jedziemy po 2 latach a później co roku. Inspekcje będą się przeplatać co roku, wymiany oleju będą co 2. Jak jeździmy więcej zaczyna się zabawa. Mam nadzieję, że się nie pomyliłem w przykładzie;)