Przegląd okresowy / wymiana oleju

Zaczęty przez Kabe, 2018/06/19 17:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

apodlesny

#105
To dodam od siebie że właśnie wymieniłem olej przy 15.000/12 msc - koszt w ASO ok. 400 pln brutto (w tym: wymiana, opłata środowiskowa 50 pln - za swój olej, wkład filtra z uszczelką, korek spustu z uszczelką, 3 śruby torx za 15 pln, oraz "materiały techniczne" za 11 pln) + 6 l oleju 5W30 wg specyfikacji VW508.00/504.00 (dla Q16 Log Life).
Stwierdzam że u mnie ani termin ani przebieg do wymiany oleju nie uległy zmianie.
Co do oleju to kompetentny przyjaciel wytłumaczył mi pojawienie się w użyciu oleju w specyfikacji 0W20 (ważniejszym aspektem stosowania/promowania właśnie tego oleju są jego właściwości zmniejszające zużycie paliwa - czytaj EKOLOGIA - a niżeli extremalnie wysoka lepkość w wysokich temperaturach która nie do końca zapewnia optymalne smarowanie poszczególnych elementów - czytaj MECHANIKA) i dlaczego lepiej używać jednak 5W30 (oczywiście wg specyfikacji VW gwarantującej utrzymanie gwarancji jeżeli takowa występuje). Również jego opinia na temat warunków serwisu Long Life vs optymalne postępowanie z silnikiem celem zapewnienia mu najlepszych warunków dla niezawodnej pracy skłoniła mnie do wymiany w interwałach 15.000 / 12msc a nie wyłącznie zgodnie z komunikatami Systemu.

MrBlacker

Cytat: apodlesny w 2019/03/15 12:01Stwierdzam że u mnie ani termin ani przebieg do wymiany oleju nie uległy zmianie.

Wymieniałeś poza wskazaniami komputera więc zapewne (może na Twoją prośbę) nie resetowali licznika wymiany oleju. ;) 

Bochenos

Czy w związku z tym przy następnej wymianie w terminie i przebiegu, który wskaże komputer czyli załóżmy przy 30000 tys km lub wcześniej będzie przysługiwać wymiana za darmo oczywiście jeśli ma się wykupiony pakiet przeglądów?


tiguan220

Przeglady w VW sa bardzo tanie, nawet w peugeocie czy hondzie były droższe (nieznacznie). W BMW pierwszy przeglad z wymiana oleju, filtrow to 2tys zaplacilem a vw ok 600zł. 

apodlesny

Cytat: MrBlacker w 2019/03/15 14:52
Cytat: apodlesny w 2019/03/15 12:01Stwierdzam że u mnie ani termin ani przebieg do wymiany oleju nie uległy zmianie.

Wymieniałeś poza wskazaniami komputera więc zapewne (może na Twoją prośbę) nie resetowali licznika wymiany oleju. ;)
Generalnie ciekawi mnie czy ta wymiana może wpłynąć na wskazania komputera - ale o tym za jakiś czas.

MrBlacker

W Tiguanie chyba nie ma czujnika, który nadzoruje stopnień zużycia i jakość oleju silnikowego więc raczej jest to wątpliwe. Chyba, że się mylę. :)
Na wskazania komputera wpływa oprócz czasu i ilości przejechanych kilometrów przede wszystkim styl jazdy.

rk

Cytat: MrBlacker w 2019/03/18 10:22W Tiguanie chyba nie ma czujnika, który nadzoruje stopnień zużycia i jakość oleju silnikowego więc raczej jest to wątpliwe. Chyba, że się mylę. :) Na wskazania komputera wpływa oprócz czasu i ilości przejechanych kilometrów przede wszystkim styl jazdy.

Nie mylisz się. ECU monitoruje szereg parametrów jazdy, nie tylko te 3 ale w uproszczeniu jest tak jak piszesz.

Cytat: tiguan220 w 2019/03/15 20:00Przeglady w VW sa bardzo tanie, nawet w peugeocie czy hondzie były droższe (nieznacznie). W BMW pierwszy przeglad z wymiana oleju, filtrow to 2tys zaplacilem a vw ok 600zł.

W VW zakres sprawdzeń podczas przeglądu olejowego jest bardzo mały (głównie układ hamulcowy i zawieszenie). Szersze zakresy mają normalne przeglądy (zarówno mały jak i duży). Nie żeby prace w ASO VW były drogie, ale warto mieć pełen obraz. W BMW był wliczony tylko olej (i akcesoria) ???

Cytat: Bochenos w 2019/03/15 19:41Czy w związku z tym przy następnej wymianie w terminie i przebiegu, który wskaże komputer czyli załóżmy przy 30000 tys km lub wcześniej będzie przysługiwać wymiana za darmo oczywiście jeśli ma się wykupiony pakiet przeglądów?

Tak mi się wydaje, jeśli oczywiście nie skasowano licznika.

Dodam, że jak ktoś chce zmieniać olej co 15000 km/1 rok może poprosić o zmianę reżimu ale tego nie pokryje pakiet serwisowy. Wtedy komputer nie będzie uwzględniał innych czynników niż czas i przebieg.

MrBlacker

Zastanawiam się jak to jest z tą wymianą oleju w silnikach TSI.
Wg VW wymiana co 30 000 km lub 24 miesiące (oczywiście to jest zależne od stylu jazdy i faktycznie wychodzi szybciej, bo trochę ponad 20 000 km).
Natomiast wg producenta oleju, który jest lany fabrycznie w większości naszych aut (Castrol EDGE Titanium FST C3 5W-30) wymiana powinna być robiona co 15 000 km lub 12 miesięcy. Na wymianie z pakietu serwisowego też lany jest taki sam olej więc kolejna wymiana powinna być znowu po 15 000 km lub 12 miesiącach.
Jeśli faktycznie fabrycznie jest lany olej 5W-30 i później ASO wymienia na taki sam to wymiany dłuższe niż co 15 000 km są niezgodne z zaleceniami producenta tego oleju.

Niby u mnie fabrycznie jest Castrol EDGE Titanium FST 0W-20 LongLife IV i faktycznie tutaj producent zaleca co 30 000 tys. lub 24 miesiące. Ale też ostatnio zastanawiam się nad dodatkową wymianą poza pakietem serwisowym.



rk

Skąd informacja, że lany jest olej/e które podałeś?

VW ma swój olej w ASO i pewnie w fabryce (biorąc pod uwagę nazwę, prawdopodobnie robiony przez Castrola co sugeruje napis Longlife III na pudełku - chociaż inni producenci używają podobnej nomenklatury).

Tu jest ciekawy test:
Olej VW, na video widać pudełko oleju oferowanego mi w ASO.
https://www.youtube.com/watch?v=vX296G1dcBc&t=105s

Olej Castrol o zbliżonej nazwie (Edge Profesional Longlife III) i normach VW:
https://www.youtube.com/watch?v=LXpl9sE4iYY&t=128s

Podsumowanie tych prostych testów:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0

Co ciekawe w tabelce olej VW jest oznaczony jako amazing a olej Castrola nawet nie łapie się jako good:), więc raczej nie są to te same oleje. Są naturalnie lepsze testowane oleje, np. wspomniany przez Ciebie Titanium Longlife iV.

Jeśli olej spełnia normę VW to trzymałbym się zaleceń VW. Olej Castrol EDGE Titanium FST C3 5W-30 nie spełnia norm VW dla serwisu LongLife VW (504.00 / 507.00), stąd pewnie te 15000 km.

asta

Cytat: rk w 2019/04/11 16:00Tu jest ciekawy test:
co wg Ciebie wynika z tego testu?

Nawet nie masz podanej temp. otoczenia, a jaka panuje w silniku? co z ciśnieniami??, co po wielokrotnym podgrzaniu oleju do temp. pow 100 st. C??

W takim teście to krem do rąk moze wypasc lepiej niż olej silnikowy

ja  bym się trzymał norm 504/507(tak mam w instrukcji) i nie kombinował
np. MANNOL  tani i spełnia normy
nowa norma vw to 508/509  i ten 0w-20



rk

Wynika tylko tyle, ze moga byc roznice miedzy olejami. Nawet jak niektórym wydaje sie, ze oleje sa identyczne bo jest ten sam producent a nazwa jest podobna.

Co do norm to sie zgadzam, olej ma spełniać normy wymagane przez producenta silnika.

Wysłane z mojego Pixel XL przy użyciu Tapatalka


Rocko

Też kiedyś patrzyłem na te testy, ale podobno są o kant tyłka, ponieważ w silniku panują zupełnie inne warunki i zupełnie inaczej części ze sobą pracują.
A olej, który Nam leją to Castrol spełniający normę 504.00/507.00.

Charls

Wszystko zależy z kim VW na określony czas podpisuje umowę, te mega wg niektórych oleje VW to po prostu Castrol, który od lat robi oleje dla VW a do DSG Ravenol w okładce Ori VW, szkoda waszego czasu na te dywagacje

MrBlacker

@rk masz rację, mój błąd, zasugerowałem się opcją dobierania oleju na stronie Castrol - widać coś ich konfigurator źle dobiera olej.

Przy wykupionym pakiecie serwisowym ASO zawsze leje olej CASTROL EDGE 5W-30 LL spełniający normę VW 504.00/507.00 - bo jest tańszy. ;)
Ja fabrycznie miałem zalany silnik olejem, który podałem wcześniej, czyli CASTROL EDGE 0W-20 LL spełniającym normę VW 508.00/509.00.
Jakbym chciał zalać 0W-20 to mogę go sam kupić i mi zaleją w ramach pakietu serwisowego, a ten ich 5W-30 mogą wlać mi do mojej bańki (leją niestety z beczki).

rk

Kurde, człowiek wrzuci przykładowy test, który pokazuje jedynie, że niby te same oleje ale jednak inaczej się zachowują a ludzie wyciągają zupełnie inne wnioski.

@Rocko, @asta ja robiłem porządne testy olejów w laboratorium silników, było to ze 20 lat temu ale mniej więcej pamiętam jak coś takiego wyglądało. Na pewno nie użyję prostego testu do tego, żeby zdecydować się jaki olej kupić. Takie testy z YouTube to jak piszecie ciekawostka.

@Charis, pozwolisz, że będę tracił czas na co mi się żywnie podoba. Dzięki za zrozumienie.

@MrBlacker, moje ASO leje oleje VW przy wykupionym pakiecie serwisowym, przynajmniej tak twierdzą;) Nie sądziłem, że jest możliwość sprawdzenia jaki olej był zalany fabrycznie a pytałem o to kiedyś. Skąd twoje ASO o tym wie? Jakiś dowód typu widziane na własne oczy beczki/opakowania czy to tylko twierdzenia doradcy?

Widział ktoś kiedyś porządny test tych oleji brandowanych VW kontra odpowiedniki Castrola który stwierdza, że kompozycja jest identyczna ? Nie, żebym coś miał do Castrola bo do moich wymagań spokojnie wystarcza (tak samo jak wszystko inne co spełnia normę dla silnika) ale jestem ciekawy.

Tak na marginesie bardzo podobny do naszych 2.0 TSI silnik 2.0 TFSI z Audi po 100000 km. Zmiany w Gen.3 EA888 zdecydowanie na plus.
https://www.auto-swiat.pl/uzywane/co-warto-kupic/test-audi-a4-20-tfsi-na-dystansie-100-tys-km/lt0hppk#slajd-15

Trochę podejrzane te serwisy równo co 30000 km, zakładam niekompetencję dziennikarską (albo pominięcie faktu, że serwisy olejowe były częstsze).