Przegląd okresowy / wymiana oleju

Zaczęty przez Kabe, 2018/06/19 17:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

PlayerOne

Cytat: Frodo w 2023/02/25 17:52
Co najmniej w starszym (przed FL) były stosowane również DQ500 z wymianą co 60 tys. km. Nie wiem czy zupełnie odeszli od DQ500 czy jeszcze są w mocniejszych wersjach.


Tylko obecna wersja Tiguan R 2.0 l TSI OPF 4MOTION 235 kW (320 KM) posiada 7-biegową dwusprzęgłową skrzynie biegów DSG DQ 500-7A. Jeżeli chcemy sprawdzić to można wejść w niemiecki konfigurator i wybrać "specyfikacja techniczna" przy danym modelu. W polskim konfiguratorze nie ma informacji jaki model skrzyni jest w danej konfiguracji. Pozostałe wersje Tiguana (benzyna jak diesel) mają skrzynie DSG DQ 381. 8)

PORYSOWANY

W silnikach z mocą 162 kw i 169 kw  też jest skrzynia DQ 500.
Posiadam takową w tigu 5n FL z roku 2015 i mocy 177 km.
Ogólnie były pakowane do mocniejszych wersji.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk


Ad


Ekhangel

Wymieniacie faktycznie co 30 kkm / 2 lata? Ktoś narobił dłuższy przebieg w 1.5 TSI przy producenckim interwale wymiany i może podzielić się "wrażeniami"? Wiem, temat rzeka.

Oczywiście głupie pytanie, ale zadam dla pewności: czy wymiana poza ASO wiąże się z jakimiś zagrożeniami wynikającymi z niewiedzy serwisanta? Tiguan II 2019. Akurat 1.5 TSI to stosunkowo jeszcze młoda jednostka poza tym oklepanej już konstrukcji.

XVS

Mam zamair oplać ciepłym moczem przeglądy okresowe jakie przewiduje Volkswagen. Innymi słowy silnikowy w 1.5 TSI mam zamiar wymieniać co 15 tyś maksimum, o ile nie co 10-12 kkm, a w skrzyni DQ 381 co 45 tyś. Macie coś przeciwko ? Bo wymiana co 30 tyś silnikowego jakoś mnie nie przekonuje, zwłaszcza, że auto będzie pracować w ciężkich warunkach ( czy tam uciążliwych) eksploatacji - krótkie trasy.

Ekhangel

Nominalny czasookres wymiany to 2 lata / 30 kkm dla 1.5 TSI, tak? Też się zastanawiam nad przyspieszeniem. Robię tylko po 10 km / dzień.

arekp



Cytat: Ekhangel w 2023/07/17 09:35
Wymieniacie faktycznie co 30 kkm / 2 lata?



Wiesz co, miałem taki dylemat od samego początku i podjąłem decyzję wymiany zgodnie z interwałami. Auto ma przejechane ponad 100 tysięcy km bezawaryjnie.

ALE - bo jak zawsze jest jakieś ;-) Uważam, że to mocno zależy od sposobu eksploatacji. Ja swojego nigdy nie butowałem na zimno. Większość mojego przebiegu jest zrobione na S-kach lub autostradach - z czego znów większość na autostradach w Niemczech. Mój styl jazdy przy Tiguanie się uspokoił, bo jazda z ACC okazała się tak komfortowa, że szybko przestałem "gonić". To samo mam teraz z kolejnym autem. 400 kucy pod maską, a na S-kach i autostradach tempomat z dopuszczalną prędkością.

Gdybym jeździł agresywniej tak jak to miało miejsce we wcześniejszych pojazdach, zdecydowanie wymieniałbym co 12-15kkm - bez resetu interwału w przypadku posiadania pakietu serwisowego.

arekp

Cytat: Ekhangel w 2023/07/18 11:19
Nominalny czasookres wymiany to 2 lata / 30 kkm dla 1.5 TSI, tak? Też się zastanawiam nad przyspieszeniem. Robię tylko po 10 km / dzień.

Nie wiem jaki jest dla 1.5TSI, ale taki mam w 2.0. Robiąc tylko 10km dziennie, zmieniałbym co roku - w przeciwieństwie do tego co pisałem w innym wątku. Przy takim przebiegu auta nie dogrzewasz, a olej nie pracuje w temperaturach w jakich powinien i szybciej traci właściwości ochronne.

Ekhangel

Dzięki. Właśnie nie wiem jak to jest z tym dogrzewaniem, bo jeśli wierzyć wskazaniom – silnik osiąga temp. roboczą po chyba 3 minutach. W kontrolę temp. oleju się nie bawię, to nie F1.

arekp

Cytat: Ekhangel w 2023/07/20 08:11
Dzięki. Właśnie nie wiem jak to jest z tym dogrzewaniem, bo jeśli wierzyć wskazaniom – silnik osiąga temp. roboczą po chyba 3 minutach. W kontrolę temp. oleju się nie bawię, to nie F1.

Temperatura płynu chłodniczego ma tylko takie znaczenie, że nie powinna być wyższa ;-)

Jeden z widoków danych o pojeździe jaki można ustawić na centralnym wyświetlaczu w mojej wersji AID - Ty masz chyba nowszą - pozwala ustawić wyświetlanie temperatury oleju. Przełącz sobie na jakiś czas i będziesz miał odpowiedź.

Olej żeby spełniał swoje zadanie i nie tracił wartości powinien osiągać temperaturę z tego co pamiętam 80 stopni minimum.

Kwestia jest jeszcze tego w jakim czasie pokonujesz te 10km, bo można to zrobić w kilka minut jak jest pusto, albo utknąć na 2 godziny w korku ;-) Tak jak pisałem wcześniej, nie trzymałbym się zdania internetowych porad wyczytanych na forach jak to nasze ;-), ale decyzję podjął na podstawie własnej wiedzy o indywidualnym sposobie eksploatacji auta.

Nieco żartując sobie, auto może robić te 10km dziennie na lawecie i osiągać temperaturę oleju 0C, co mnie by skłaniało do obowiązkowej wymiany co roku ;-)

Ekhangel

Wiem, kiedyś obserwowałem ten przyrost temperatury oleju, ale szybko mi się znudziło, szczerze mówiąc. Dzięki za wskazówki.

Mave

Cytat: Ekhangel w 2023/07/17 09:35
Wymieniacie faktycznie co 30 kkm / 2 lata?


...podobnie jak Arekp, wymieniłem co 30 tyś (co 5 miesięcy) co prawda w 2.0 dieslu ale zdecydowana większość km po trasie, do przebiegu 290 tyś km (potem auto zmieniło użytkownika) nie było żadnych problemów (nawet dolewania oleju - trzymał poziom) potem podobno również, ale z powodu mniejszych przebiegów i jazdy głownie po mieście  przeszli na wymianę co rok.


W Tiguanie wymieniam wszystko, olej, filtr oleju, powietrza, kabinowy co rok (wychodzi co jakieś 8 tyś km)  z racji małych przebiegów dziennych  i eksploatacji głownie w mieście.  Poza ASO całość na oryginalnych materiałach to koszt jakieś 450-500 zł więc uważam że warto.


p.s - kiedyś nawet pisali w instrukcji obsługi że jeśli eksploatacja pojazdu odbywa się w trudnych warunkach czy podobnie do taksówki  (częste uruchamianie, krótkie odcinki itp.) to należy przejść na krótszy interwał pomiędzy wymianami oleju, czyli 15 tyś km lub co rok zależnie co pierwsze nastąpi.

Michał

Cytat: Ekhangel w 2023/07/17 09:35Wymieniacie faktycznie co 30 kkm / 2 lata?
U mnie 30 tys km wypada mniej więcej co roku. Wymieniam zgodnie z wskazaniem komputera, czyli właśnie przy 30 tys km. Mam zrobione 110 tys km. Żadnych, najmniejszych awarii, ani oznak zużycia czegokolwiek. Co 15 tys km dolewam jedynie 0,5-1 litra oleju, bo tyle go zużywa (nie ma silników nie zużywających oleju, jak go nie ubywa to zapewne jego ubytek uzupełniło niespalone paliwo). Przebieg- 70% trasy, 30% miasto. Generalnie, za rok i tak sprzedaję ten samochód, bo się kończy leasing, więc moim zdaniem nie warto częściej zmieniać oleju.

Ekhangel

I będziesz odprowadzał VAT i PIT przy sprzedaży? Ja też bym sprzedał, ale lewaki 6 lat wprowadziły "karencji", więc mi się nie opłaca.

iks

Takie nietypowe pytanie. Czy jeśli na początku eksploatacji przez 90 tys. robiło się wymianę oleju co 30 tys. to ma teraz sens przejście na wymianę co 15 tys.? Czy to już nic nie zmieni dla silnika?