Autor Wątek: Przegląd okresowy / wymiana oleju  (Przeczytany 194011 razy)

byq84

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 50
  • Thanked: 2 times
  • Model: II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 1.5 TSI 150 KM DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Bydgoszcz
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #405 dnia: 2021/10/14 08:56 »
Advertisement
Właśnie wróciłem z ASO, nie dokonali wymiany oleju i zrobią to na przeglądzie za 80 dni. Już nic z tego nie rozumiem. Konsultant mówił ze jest coś źle zakodowane i liczy się ile dni do przeglądu lub wymiany oleju. Mam pakiet serwisowy.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #406 dnia: 2021/10/14 09:41 »
Wszystko się zgadza,
Przeglądy są: pierwszy po 30tys. km lub 2 lata, kolejne po 30tys. km lub roku - w zależności co wcześniej.
Wymiana oleju: każda po 30tys. lub tak jak komputer wskaże wcześniej lub po 2 latach (olej zawsze 2 lata a nie rok) - w zależności co wcześniej.
Tak więc każdemu rozjeżdża się wymiana oleju i przegląd. W ramach pakietu serwisowego mogą zrobić obie rzeczy razem jeśli rozjazd czasu jest miesiąc,  ale u Ciebie 80 dni to około 3 miesiące,  więc będziesz musiał przyjechać jeszcze raz za 80 dni.


Może któryś z nowych silników ma jakiś wyjątek od tego,  jeśli tak to piszcie.
 
The following users thanked this post: shark

byq84

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 50
  • Thanked: 2 times
  • Model: II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 1.5 TSI 150 KM DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Bydgoszcz
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #407 dnia: 2021/10/14 09:53 »
Ok, szkoda że zaprosili mnie do serwisu powiedzieli że będę musiał przyjechać 2 razy a na końcu okazuję się że nie wymienią oleju :)
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1020
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #408 dnia: 2021/10/14 12:07 »
Może któryś z nowych silników ma jakiś wyjątek od tego,  jeśli tak to piszcie.

O ile się nie mylę to hybrydy mają stały okres 15kkm lub 1 rok (co wcześniej). Nie wiem czemu skoro z założenia silnik spalinowy pracuje rzadziej niż w napędach tradycyjnych.
W moim przypadku to będzie prawdopodobnie co roku bo mój roczny przebieg to ok. 12k plus długie trasy, których w roku nie mam za wiele.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #409 dnia: 2021/10/14 14:59 »
Może któryś z nowych silników ma jakiś wyjątek od tego,  jeśli tak to piszcie.

O ile się nie mylę to hybrydy mają stały okres 15kkm lub 1 rok (co wcześniej). Nie wiem czemu skoro z założenia silnik spalinowy pracuje rzadziej niż w napędach tradycyjnych.



Prawdopodobnie dlatego, że pracuje w cyklu Millera
« Ostatnia zmiana: 2021/10/14 15:24 wysłana przez Charls »
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1020
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #410 dnia: 2021/10/14 19:59 »
Prawdopodobnie dlatego, że pracuje w cyklu Millera

Tyle, że jeśli się nie mylę, to silnik pracujący w cyklu Millera raz - mechanicznie nie różni się specjalnie od tradycyjnego, a dwa - jest poddawany mniejszemu wysiłkowi niż tradycyjny. Ponadto, nawet jeśli jestem w błędzie, to nadal nie zmienia to faktu, że silnik pracuje znacznie krócej /km niż w tradycyjnym napędzie.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #411 dnia: 2021/10/14 21:53 »
Nie wiem, tylko gdybam ale bardzo dobry interwał, wszystkie TSI i TDI taki powinny mieć


Silniki w cyklu Atkinsona też są odprężone a też mają normalny interwał a nie LL więc coś w tym musi być. Możliwe że te cykle pracy tego wymagają. Może też dlatego, że mają zdecydowanie więcej zimnych rozruchów podczas których część niespalonego paliwa dostaje się do oleju i go rozrzedza a to wiąże się z częstszą jego wymianą

Pierwsze z brzegu artykuły opisują ten problem który w hybrydach prawdopodobnie jest problemem


Cytuj
(...) gdy odpalasz często samochód „na zimno”. Jeżeli jeździsz tylko w krótkie trasy, to nie pozwolisz cieczy olejowej na smarowanie i rozgrzanie się. W ten sposób więcej benzyny trafi do oleju.


Cytuj
Na początek dobra wiadomość: posiadacze samochodów z silnikami wysokoprężnymi nie muszą się niczego obawiać. W takich jednostkach niemal nigdy nie dochodzi do rozrzedzenia oleju.Jednak we wszystkich motorach benzynowych paliwo przedostaje się do oleju silnikowego, pogarszając jego zdolności smarne - a to może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Jak szybko i ile benzyny przedostaje się do oleju, zależy od wielu czynników, w tym od liczby rozruchów na zimno, długości przejeżdżanej trasy i temperatury oleju. A to dlatego, że przy każdym rozruchu na zimno (także w lecie, jeśli temperatura bloku silnika nie sięga 50 st., mówimy o rozruchu na zimno) do oleju przenika kilka kropel benzyny. Dzieje się tak, ponieważ trochę paliwa zawsze kondensuje się na zimnych ściankach cylindra, zamiast ulec spaleniu. Pozostaje na ściankach i tam miesza się z filmem olejowym - bo pierścienie tłokowe zgarniają je w dół, w stronę miski olejowej. Jeśli po uruchomieniu samochód przejedzie dłuższą trasę, olej w jego silniku osiągnie wystarczająco wysoką temperaturę roboczą - co najmniej 80 st. - i benzyna zacznie z niego wyparowywać. Aby jednak w ogóle zaczęła parować, trzeba przejechać co najmniej 15 km[/color]
« Ostatnia zmiana: 2021/10/14 22:21 wysłana przez Charls »
 
The following users thanked this post: van_daal

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #412 dnia: 2021/10/15 17:34 »
Stawiam na zimne rozruchy i krótsze odcinki na jakich pracuje silnik. 2.0 TSI 180KM też pracuje w cyklu Millera (tak samo jak część 2.0 TFSI w Audi) i wymiany oleju są co 30 tys./2 lata (w teorii).
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #413 dnia: 2021/10/15 17:42 »
Wszystko się zgadza,
Przeglądy są: pierwszy po 30tys. km lub 2 lata, kolejne po 30tys. km lub roku - w zależności co wcześniej.
Wymiana oleju: każda po 30tys. lub tak jak komputer wskaże wcześniej lub po 2 latach (olej zawsze 2 lata a nie rok) - w zależności co wcześniej.

Może któryś z nowych silników ma jakiś wyjątek od tego,  jeśli tak to piszcie.
Moje Audi Q5 ma co dwa lata przegląd (pierwszy i kolejne) lub co 30000. Czyli po 2/4/6/8 etc. a nie 2/3/4/5/6/7/8 jak było wcześniej. Tak jest chyba też z nowymi VW.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 809
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #414 dnia: 2021/10/15 21:07 »
... tak jest w nowych ( czyli tak jak pisał kolega wcześniej )
Rozróżnia się przeglądy z wymianą oleju (np. przegląd okresowy) i przeglądy bez wymiany oleju (np. przegląd podstawowy).


Pierwszy przegląd okresowy przed upływem 2 lat lub 30 000 km* lub wg wskazań komputera pokładowego. Kolejne przeglądy okresowe co roku lub co 30 000 km* lub wg wskazań komputera pokładowego.
 

Ryszardo

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 27
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI/150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: FWS
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #415 dnia: 2021/11/21 16:22 »
Witam, mam dylemat który olej lepszy dla silnika 2.0 TDI 150 KM. Tiguan z końca 2018 roku. Motul 8100 X-clean + 5W30 czy też Motul Specific 5W30 ? Obydwa ACEA C3 oraz VW 504 00 / 507 00. Ten pierwszy 100% synthetic a drugi Synthese-Technologie. Ciekawe, czym się różnią i który będzie lepszy do naszych silników? Oczywiście wymiana co ok. 15000 km. Pozdrawiam.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #416 dnia: 2021/11/21 16:41 »
który będzie lepszy do naszych silników? Oczywiście wymiana co ok. 15000 km.
Bez znaczenia
 

tiguan220

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 328
  • Thanked: 35 times
  • Model: A6 C8 Avant
  • Wersja: sport
  • Silnik: 40tdi mHev
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: ZK
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #417 dnia: 2021/11/21 17:34 »
Witam, mam dylemat który olej lepszy dla silnika 2.0 TDI 150 KM. Tiguan z końca 2018 roku. Motul 8100 X-clean + 5W30 czy też Motul Specific 5W30 ? Obydwa ACEA C3 oraz VW 504 00 / 507 00. Ten pierwszy 100% synthetic a drugi Synthese-Technologie. Ciekawe, czym się różnią i który będzie lepszy do naszych silników? Oczywiście wymiana co ok. 15000 km. Pozdrawiam
W nowych autach już chyba nie używają tego oleju. Obecnie 0W30 jest stosowany.
Ze strony VW:Czy będą problemy jeśli poprzednio używany był produkt 5W-30, a teraz zostanie użyty 0W-30?
Nie będzie żadnych problemów przy założeniu, że obydwa oleje mają aprobatę VW 504.00/507.00. Olej Oryginalny 0W-30 w innowacyjnej technologii GTL (ang. Gas-To-Liquid – baza olejowa uzyskiwana z gazu ziemnego) niesie ze sobą cały wachlarz zalet, które od początku 2020 są dostępne dla użytkowników. Co więcej, dokładnie taki sam olej jest stosowany do zalań fabrycznych we wszystkich markach Grupy VW. Używamy zatem dokładnie tego samego oleju, na którym auto wyjechało z fabryki.
  • [/color][/font][/size]
« Ostatnia zmiana: 2021/11/21 17:53 wysłana przez tiguan220 »
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1116
  • Thanked: 69 times
  • Model: Cupra
  • Wersja: Formentor
  • Silnik: TSI DSG DQ381
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #418 dnia: 2021/11/21 20:56 »
Jeśli silnik wymaga 507.00 a nie 508.00 to wystarczy 5W30
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 809
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #419 dnia: 2021/11/21 22:40 »
Obecnie do nowych VW to leją 0W20 - 508.00/509.00, a 5W30 został zastąpiony przez 0W30 o tej samej normie 504.00/507.00