Autor Wątek: Czy komus udalo sie rozwiazac problem ciaglego rozlaczania telefonu/Android Auto  (Przeczytany 411 razy)

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 432
  • Thanked: 33 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 305KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Advertisement
Tak jak w tytule. Moj (kolejny) telefon ciagle traci polaczenie z samochodem. Dzieje sie to przez kabel (oba porty), jak i bezprzewodowo. Nie jest to wina telefonu, ten sam telefon w innym samochodzie nie rozlacza sie w ogole. Trwa to juz od lat, ale ostatnio jest gorzej. Potrafi sie nie rozlaczac przez pare dni, a potem co minute przez nastepne pare dni. Probowalem juz wszystkiego co mi do glowy przyszlo, nic nie pomaga. Komus udalo sie rozwiazac ten problem?
 

turzol

Jaką wersje oprogramowania masz zainstalowaną w jednostce?
 

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 432
  • Thanked: 33 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 305KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Jutro sprawdze. Juz dzisiaj nigdzie nie bede jechal. Wgrywalem ostatnie opgramowanie z rok temu, ale nie pamietam numerkow. Myslisz, ze to wina opgramowania? Mi sie wydaje, ze to moze byc cos z portami USB.
 

turzol

MIB3 jest nieustannie łatane właśnie ze względu na poprawę stabilności połaczenia z telefonami, jakość dzwięku i optymalizację działania samego UI.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1427
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
@Ad Android Auto jak poczytasz w sieci, bywa mocno wrażliwe na kable którymi jest podłączone. Ja bym tutaj szukał przyczyny.

Inny problem, to niestety standaryzacja. Z iOS jest łatwo, jeden dostawca który implementuje oprogramowanie i bardzo mocno trzyma w ryzach dostawców akcesoriów - w tym producentów samochodów - i pilnuje poprawnej implementacji. Przy Android jest tak, że każdy sobie i jakoś to będzie.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1021
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Ciekawe.
W poprzednim aucie miałem MIB2 i komunikację rwało nieustannie. Zwłaszcza MirrorLink. Na AA było lepiej ale nadal bardzo źle - coś jak opisujesz. Oczywiście tylko po kablu bo tam WiFi nie było. Jakość kabla miała pieruńskie znaczenie. Ale nawet na b.dobrym kabelku było kiepsko.

Teraz na MIB3 via WiFi jest znacznie lepiej (korzystam wyłącznie z AA) choć nadal się zdarzają problemy. Zauważyłem też zależność używanej apki i stabilności połączenia:
- Mapy Google - przyzwoicie,
- Yanosik - TRAGEDIA i m. innymi dlatego przeszedłem na
- WAZE - bardzo dobrze.

Może to wina apki?

EDIT:
Android Auto jak poczytasz w sieci, bywa mocno wrażliwe na kable którymi jest podłączone. Ja bym tutaj szukał przyczyny.
A ja nie, bo kolega łączy przez WiFi.

Jeszcze dodam, że od lat (czyli już od MIB2) używam tego samego fona: Xperia Z3.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 811
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
...Android Auto używałem jakiś rok temu non stop przez 4 miesiące, problem miałem z głównym użytkownikiem w systemie auta i tak się ratowałem, i jeśli chodzi o połączenie po kablu nie zdarzyło się aby się wyłączył, natomiast bezprzewodowo to bardzo często występowały przerwy w połączeniu z telefonem do momentu zresetowania modułu OCU, potem system w samochodzie zaczął działać i nie zdarzyło się aby zerwało bezprzewodowe połączenie z Android Auto, ogólnie bardzo rzadko używam AA, chociaż czasem dla testu sprawdzam co i jak i jak na razie bez zastrzeżeń.