Ciekawe czy mając wykupiony taki pakiet serwisowy w Polsce mogę go zrobić np. we Włoszech lub w Niemczech?
Kabe gdzie śmigasz na urlop? 8)główny wyjazd to Włochy :) (ale to już na jakiś topik OFF, ups raczej towarzyski) ;D
Przy przeglądzie zerowym zalany był na max.Mój zalany był tak na 2/3 a po prawie 20tys mam na połowie. Z ciekawostek dodam, że ilość km do wymiany oleju zmienia się dynamicznie i jeszcze kilka tys wstecz pokazywał mi na 22tys a teraz na 25.
Mój zalany był tak na 2/3 a po prawie 20tys mam na połowie. Z ciekawostek dodam, że ilość km do wymiany oleju zmienia się dynamicznie i jeszcze kilka tys wstecz pokazywał mi na 22tys a teraz na 25.Ty sporo tras robisz, nie? I to miesznae krajówki/autostrady? Na autostradach jak szybko jeździsz?
Dziś odbyłem pierwszy przeglądi jaki filtr kabinowy Ci włożyli??
Na pierwszym przeglądzie nie ma wymiany filtrów, tak mi powiedziano.Dziś odbyłem pierwszy przeglądi jaki filtr kabinowy Ci włożyli??
W jaki sposób umawiałeś się na przegląd? Telefonicznie? Przez aplikacje vw connect?Samemu 2 tyg. wcześniej zadzwoniłem i umówiłem się tak jak mnie pasowało.
Jak jest z terminami? Łatwo wybrać pasujący termin?
Kiedy podaje się że przegląd w ramqch pakietu przeglądów?
Na pierwszym przeglądzie nie ma wymiany filtrów, tak mi powiedziano.Chyba żartujesz, to na ci Ci ten pakiet??
Pytałem i taką dostałem odpowiedźNa pierwszym przeglądzie nie ma wymiany filtrów, tak mi powiedziano.Chyba żartujesz, to na ci Ci ten pakiet??
Dziś odbyłem pierwszy przegląd przy przebiegi 28600, komputer i AID w aucie już wskazywał że do Przeglądu i Wymiany Oleju pozostało 1400km.
Ponieważ mam pakiet serwisowy/przeglądów to nie zapłaciłem nic w ASO .
Auto wyświetla mi teraz: Kolejny przegląd za 30000km lub 1rok, wymiana oleju za 30000km lub 2 lata.
Kabe po jakim okresie użytkowania miałeś przegląd?Dobry rok.
Filtr kabinowy jest do wymiany co 60000 km. Ja mój zmieniłem po 30000 km przy dezynfekcji klimy, więc za niego zapłaciłem. W ramach pakietu jest tylko wymiana co 60000 km. Teraz się zastanawiam co mi włożyli:PNa pierwszym przeglądzie nie ma wymiany filtrów, tak mi powiedziano.Chyba żartujesz, to na ci Ci ten pakiet??
Teraz się zastanawiam co mi włożyli:Pwg instrukcji do air care nie jest węglowy tylko jakiś specjalny
wg instrukcji do air care nie jest węglowy tylko jakiś specjalnyznalazłem, to ten o numerze FP 26 009 filtry (https://catalog.mann-filter.com/EU/pol/vehicle/MANN-FILTER%20Katalog%20Europa/Pojazdy/Samochody%20osobowe%20%2B%20dostawcze/VW%20(VOLKSWAGEN)/Tiguan%20II%20(AD1)/1.4%20TSI%20CZDA,%20CZEA,%20DJVA%20(T257955))
znalazłem, to ten o numerze FP 26 009 filtryWymiana w instrukcji określona na 15 minut, to już wiadomo że w ASO musi to kosztować 1/4 roboczo godziny, czyli całkiem sporo :-)
Filtr kabinowy biofunkcjonalny
- filtr przeciwpyłkowy co 60000 km/2 latato jest dokładnie ten co miałem na pierwszym montażu (http://www.frecious-plus.com/pl)
Wygląda na to, że albo na montaż idzie inny filtr, który znosi dłuższe okresy albo ktoś robi nas w ciulanumery filtra są dokładnie te same i producent też
Cytat: Kabe w 2018/06/23 17:16ja mam mieć zaraz pierwszy przegląd (po 24 m-cach) i pytałem to mi wymienią ramach pakietu
Na pierwszym przeglądzie nie ma wymiany filtrów, tak mi powiedziano.
Chyba żartujesz, to na ci Ci ten pakiet??
Filtr kabinowy jest do wymiany co 60000 km. Ja mój zmieniłem po 30000 km przy dezynfekcji klimy, więc za niego zapłaciłem. W ramach pakietu jest tylko wymiana co 60000 km. Teraz się zastanawiam co mi włożyli:P
Przegląd okresowy po 30kkm wydaje się być jakimś żartem za 1100 PLN na fakturze. Z tego co mi powiedział doradca serwisowy, nie przewiduje się żadnych wymian, sam się pogubił czy powinna być wymiana oleju - na moje pytanie, a co w związku ze wskazaniem wymiany oleju za 11kkm lekko zbaraniał. Jedynie sprawdzenie świateł, ogólna diagnostyka pojazdu, przegląd zawieszenia - tyle, że szarpaków w ASO nie mają, więc chyba tylko ew. wycieki + luzy które da się ręcznie wymacać. Gdyby nie pakiet serwisowy, byłbym nieco wkurzony.
Skąd pomysł, że ma być jakaś wymiana oleju?
I skąd ta cena 1100?
Cytat: rk w Dzisiaj o 22:50 I skąd ta cena 1100? Mam to na kwicie serwisowym.
Jutro Ci zdjęcie podeślę, bo czuję nutkę niedowierzania ;-)
pierwszy przegląd zaliczony po dwóch latach:wymiana oleju + filtr
wymiana filtra kabinowego (x2, pierwszy niewłaściwy)
Te wymiany weszły u Ciebie w "przegląd" czy dopłacałeś?w ramach pakietu, ponoć filtr pow. jest po dwóch latach
z tym że, u mnie był to pierwszy przegląd zgodnie z IQ6 czy jakoś tak
Tyle, że nie wymieniano mi filtra kabinowego.
filtr kabinowy jest do wymiany co 2 lata albo 60000 km według VW
I jeszcze jedno: kupuję filtry MAN węglowe za ok. 90 złserwisy zazwyczaj wkładają węglowe bo taniej
:D fajnie się to czyta komuś komu system pokazuje pierwszy przegląd za dwa lata a w przyszłym miesiącu będzie rocznica ;D
A tak przy okazji oleju, nie wiecie może jaki olej teraz wlewają w serwisach (marka i lepkość)?
@MrBlacker kup swój olej spełniający normę i pojedź do serwisu na wymianę z ich filtrem i korkiem 🙂 koszt w ASO powinien zamknąć się w 200 zł + cena oleju 🙂
@spec556 kwot niestety już nie pamiętam, ale liczyłem to przed zakupem i było kilka stówek na korzyść pakietu. Pamiętaj, że on obejmuje również wymiany oleju w tzw. międzyczasie
komputer wyświetla te informacje, w zależności od jazdy, np. miejskiej skraca się czas do wymiany oleju a przegląd po 2 latach lub 30tys. km@spec556 kwot niestety już nie pamiętam, ale liczyłem to przed zakupem i było kilka stówek na korzyść pakietu. Pamiętaj, że on obejmuje również wymiany oleju w tzw. międzyczasieCo tzn. międzyczasie, jak np. zażyczę sobie wcześniejszą wymianę oleju to mi bezpłatnie wymienią?
Z góry wielkie dzięki :)
Co tzn. międzyczasie, jak np. zażyczę sobie wcześniejszą wymianę oleju to mi bezpłatnie wymienią?
Co do oleju 0W20 to podobno są nim zalewane tylko 1.5 TSI
Panowie, czy wymieniacie olej w swoich Tiguanach wcześniej niż woła serwis? Planuje po leasingu zostawić sobie autko na kilka lat więc zastanawiam się czy nie wymienić przy 15 tys km. Z kim nie rozmawiam to każdy mówi inaczej :)Jak dla mnie nie ma to w obecnych czasach sensu (chyba, że masz bardzo niestandardowy sposób korzystania z auta - dużo ciągania ciężkich przyczep, taxi itp. itd. ). Trzymałbym się zaleceń producenta.
Ja niby w papierach z fabryki mam wpisane, że został zalany 0W20a konkretnie gdzie to napisane??
obecnie VW leasing (który za to płaci, nawet w wypadku jak się jest właścicielem aut) czepia się mocniej niż kiedyś i życzy sobie zdjęć.Co ma VW Leasing do auta którego nie jest właścicielem, bo nie rozumiem?
Po przejechaniu 12 000 km /... /u mnie komputer wskazuje wymianę oleju za 11 400 km
Stwierdzam że u mnie ani termin ani przebieg do wymiany oleju nie uległy zmianie.
Generalnie ciekawi mnie czy ta wymiana może wpłynąć na wskazania komputera - ale o tym za jakiś czas.Stwierdzam że u mnie ani termin ani przebieg do wymiany oleju nie uległy zmianie.
Wymieniałeś poza wskazaniami komputera więc zapewne (może na Twoją prośbę) nie resetowali licznika wymiany oleju. ;)
W Tiguanie chyba nie ma czujnika, który nadzoruje stopnień zużycia i jakość oleju silnikowego więc raczej jest to wątpliwe. Chyba, że się mylę. :) Na wskazania komputera wpływa oprócz czasu i ilości przejechanych kilometrów przede wszystkim styl jazdy.
Przeglady w VW sa bardzo tanie, nawet w peugeocie czy hondzie były droższe (nieznacznie). W BMW pierwszy przeglad z wymiana oleju, filtrow to 2tys zaplacilem a vw ok 600zł.
Czy w związku z tym przy następnej wymianie w terminie i przebiegu, który wskaże komputer czyli załóżmy przy 30000 tys km lub wcześniej będzie przysługiwać wymiana za darmo oczywiście jeśli ma się wykupiony pakiet przeglądów?
Tu jest ciekawy test:co wg Ciebie wynika z tego testu?
Nie sądziłem, że jest możliwość sprawdzenia jaki olej był zalany fabrycznie a pytałem o to kiedyś.
Skąd twoje ASO o tym wie? Jakiś dowód typu widziane na własne oczy beczki/opakowania czy to tylko twierdzenia doradcy?
Kiedy mam się umawiać do serwisu??
No to chyba już się musisz umawiać bo wizyta nie jest z dnia na dzień.
Faktycznie dziwnie Ci te dni się skróciły, z tego co pamiętam to u mnie się chyba czas nie skracał
@omen pisał, że dni mu lecą normalnie, tylko przebieg stoi w miejscu mimo, że auto - sporadycznie, ale - używaneWcale nie normalnie bo od XII.2017 nie minęły jeszcze 2 lata
@omen pisał, że dni mu lecą normalnie, tylko przebieg stoi w miejscu mimo, że auto - sporadycznie, ale - używaneWcale nie normalnie bo od XII.2017 nie minęły jeszcze 2 lata
U mnie olej wymieniono gdy samochód twierdził, że zostało jeszcze 28 dni lub dobre ponad 5000 km (szybciej "wyszły" dni niż przebieg, do tego szybki termin wizyty). Poza tym, że pierwotnie numeru VIN nie było w bazie VW Leasing to po wyjaśnieniu sprawy, w sumie bez brzęczenia :).Nie brzęczeli, bo było mniej niż 30 dni. Te 500 km o których pisałem jest dla sytuacji, gdy wzywa Cię licznik przebiegu i licznik czasu pokazuje ponad 30 dni.
Przegląd z wymianą oleju w skrzyni
Czy taki przegląd wchodzi w skład pakietu przeglądów?Nie wiem czy wchodzi w pakiet przeglądów bo tego nie mam i nawet nie wiem czy przy zakupie coś o tym wiedziałem.
Po jakim czasie wymieniałes olej w skrzyni?
Plichta w Gdańsku na ul. Lubowidzkiej odmawiają wymiany oleju przyniesionego przez klienta
30 wymiana w zaprzyjaźnionym serwisie
No właśnie mi u Plichty powiedzieli ze mogę swój olej przynieść.Byłem niedawno na kodowaniu nowego kluczyka i powiedzieli mi że nie ma takiej opcji, napisze mejla, ciekaw jestem odpowiedzi, dam znać o wyniku
Tak zauważyłem że ludzie z wykupionymi pakietami maja sztywne przeglądy co 30 tys, a jak płacisz sam to ustawione dynamicznie hehe. Cwaniaki.
Bo po 15 tys km olej ma taką samą wartość, jakbyś zalał silnik olejem rzepakowym z Biedronki, dodatki uszlachetniające to tylko wspomnienie. Nawet gdybym miał jeździć rok, to i tak zmieniałbym co 15 tys km. Idąc twoim tokiem myślenia można wymieniać raz na 100 tys albo w ogóle, i tak wytrzyma lub może wytrzyma a potem i tak do Żyda i niech on się martwi. Temat milion razy wałkowany, że kolejny raz już się nie chce. Nauczony jestem innego myślenia jeśli chodzi o tę kwestię.
co mnie to obchodzi, czy ten olej jest jak woda, czy nieRejestrując się na forach zawsze mam nadzieję, że trafiam na forum miłośników motoryzacji i spotkam tam miłośników motoryzacji i najczesciej tak bywa poza pewnymi wyjątkami :)
PS. A z tym Żydem to sobie daruj, bo antysemityzm słabo wygląda nawet na forum motoryzacyjnym.
Dokladnie, potwierdzamTak zauważyłem że ludzie z wykupionymi pakietami maja sztywne przeglądy co 30 tys, a jak płacisz sam to ustawione dynamicznie hehe. Cwaniaki.
Ja ma pakiet przeglądów i mam „dynamicznie” ustawioną wymianę oleju.
co mnie to obchodzi, czy ten olej jest jak woda, czy nieRejestrując się na forach zawsze mam nadzieję, że trafiam na forum miłośników motoryzacji i spotkam tam miłośników motoryzacji i najczesciej tak bywa poza pewnymi wyjątkami :)
Panowie ja mam pakiet wykupiony i po 15 tyś sam wymieniłem(230zł) i nic się na licznikach nie zmieniłoAle jak samo miało się zmienić? Auto to nie istota myśląca i czująca, i nie wie że zalałeś świeży olej :)
To u mnie w takim razie ten algorytm nie działa, przy 19 tyś, większość po mieście. Sztywno 11 do wymiany.
Dokładnie ja ostatnio byłem na wymianie oleju i za 3 miesiące jade na przegląd po 2 latach na wymianę tylko filtra powietrza
Klocki i klima nie są w ramach pakietu. Przy 30 tys km wymienią olej, filtr oleju i powietrza
bo powietrza wymieniają przy 90 tys kmmasakra
zgadzam się, ja wymieniam z przyzwyczajenia co 30 tys kmbo powietrza wymieniają przy 90 tys kmmasakra
Nie wiem jak w innych silnikach ale ja mam jasno dla TDI napisane że olej ma być 504.00/507.00,Zasada jest prosta, jak w TDI z DPF stosujesz interwał long life to musisz stosować 507.00, jeśli stosujesz interwał standardowy 1 rok/15 tys km to możesz lać 507.00 jak i możesz lać 505.01, oba oleje posiadają (muszą) specyfikację ACEA C3 a to jest warunek ich stosowania gdy występuje DPF
możesz lać 505.01
Ja czasmi leję 5W30 507.00 a czasami 5W40 505.01, zależy co mi ręce wpadnie40 znaczy że filtr smarny jest grubszy, czyli jeśli silnik jest super ciasno spasowany, olej może nie wchodzić dobrze do wszystkich miejsc.
Widzę, że zaczynamy kombinować. Krótki research prowadzi do wniosków takich że 505.01 spełnia normy B3/B4 które nie są tożsame z C3. Ja bym jednak pozostał przy 504.00/507.00 mimo, że zmieniam go co 15 tyś.
[/size]Ja czasmi leję 5W30 507.00 a czasami 5W40 505.01, zależy co mi ręce wpadnie40 znaczy że filtr smarny jest grubszy, czyli jeśli silnik jest super ciasno spasowany, olej może nie wchodzić dobrze do wszystkich miejsc.
Gdybym zalał w ASO olejem co spełnia 505 normę, lub przyjechał do nich z awarią a samochód byłby zalany takim olejem następuje unieważnienie gwarancji na układ napędowy (silnik+skrzynia)ja nie mam auta na gwarancji i zaręczam cię, że silnik na oleju 505.01C3 będzie jeździł tak samo albo i dłużej, niż na 507.00. Niestety faktem też jest to, że oleje klasy C3 zawierają mniej siarki i popiołów i pod kątem ochrony elementów ciernych silnika nigdy nie będą tak dobre jak A3/B4
Generalnie takie stosowanie wykańcza silniki TSI, które są bardzo ciasno spasowaneZwłaszcza 1.8 TSI z serii EA888 ;) były tak szczelne, że potrafiły pierścieniami przepuścić więcej oleju niż spalić paliwa
Faktycznie ciężko znaleźć na rynku takiego co nie ma C3
U mnie jest jasno napisane że 504/507 albo 508/509.A z którego tygodnia masz pojazd? Musisz też mieć zestaw DFHA, u mnie nigdzie nie ma słowa o 508/509. Za to jest napisane że zarówno do stałych jak i zmiennych interwałów ma być 507. 508 lub ewentualnie 504 do benzynowych. 502 do benzynowych ze stałym interwałem. Tyle.
BTW. Znalazłem ciekawy kanał na YT, gość testuje oleje przyciskając pręt do obracającego się ze stałą aprędkością cylindra na którym jest film z oleju. Generalnie wygląda jakby wyniki miały być powtarzalne. Stworzył imponującą tabelkę: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0 (https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fbb9qtL-yWlzDPLzvxzpF01gRRtH8fKxeVtXt6HPpgg/edit#gid=0)Dawno temu się tym interesowałem i podobno test bez sensu i nie ma żadnego przełożenia na silnik, bo tam panują zupełnie inne warunki, ale szczegółów nie pamiętam.
Nie wiem jeszcze do końca o co chodzi (bo filtrować wyników nie da się w żaden sposób :( ) ale jedne oleje mniej zużywają pręt przy niskich temperaturach a inne mniej przy wysokich. I nie mówimy tu o innych klasach oleju ale w ramach tej samej normy. W ogóle różnice mu wychodzą gigantyczne w ramach jednej normy co by wskazywało albo na bardzo miękki materiał z którego pręt jest zrobiony albo na poważne błędy przy testach.
Generalnie wyekstrachowałem z tego oleje 504.00/507.00 i umieściłem w załączniku. Zapraszam do lektury.
PS, ponieważ popularny Castrol Edge Titanium FST LL 5W30 nie jest opisany w tabelce normą i przeoczyłem go, tutaj podaję wyniki: 0,06 zimny i 0,12 rozgrzany[/font][/size]
Gearbox type Service interval
DQ381 0GC 80,000 miles
DQ500 0DL 40,000 miles
TDI ma DQ500Sprawdź dobrze czy nie masz DQ381 :)
ETKA twierdzi, że mniejsze silniki obecnie stosowane w Tiguanie i T Allspace korzystają z 7-biegowej skrzyni DQ381. Stosowane są też DQ500 (7-biegów) oraz DQ250 (6-biegów). Są też naturalnie skrzynia manualna oraz automat 8-bieg. na rynek amerykański (Allspace).
DQ381 w teorii powinna wytwarzać mniejsze opory (zmieniony olej i inne optymalizacje) i być bardziej ekonomiczna niż DQ500.
Ja mam w ogóle kod TNY.TDI ma DQ500Sprawdź dobrze czy nie masz DQ381 :)
Ja mam TDI 190tke i mam 381. Z tego co mi wiadomo dopiero w TDI 240 dają DQ500 (DQ381 ma "normę" do 420NM).
Pytanko ile placiliscie w VW za drugi przeglad 2.0 tsi: wymiana plynu w skrzyni(DSG) i swiece? Bez oliwy.Kuok
Pozdrawiam.
@przemobed robilem akurat w ramach pakietu przeglądów na 60kkm. Na zdjęciu masz zakres i cenę jaką policzyli VWL. Ile to kosztuje klienta z ulicy, nie mam pojęcia.
Rozumiem,że warto kupić wraz z nowym samochodem pakiet przeglądów w cenie 1590 na 48 miesięcy ? stoję teraz przed taką decyzją,dlatego pytam?Nie wiem czy warto, ale ja kupiłem, a jak przyjechałem 60k km i wygasł, to dokupiłem taki sam dla aut używanych (bo jest obecnie dostępny) na kolejne 2 lata i 40k km.
@przemobed Ile to kosztuje klienta z ulicy, nie mam pojęcia.
Jeżeli auto ma rok to pierwszy przegląd z olejem powinien być po dwóch latach albo 30kkmPrzegląd tak. Olej nie. Termin wymiany obliczany jest dynamicznie z uwzględnieniem sposobu eksploatacji samochodu i mało komu (o ile komukolwiek) wyjdzie równo po 2 latach kalendarzowych, przynajmniej jeśli chodzi o 2.0 TSI.
Rozumie że już to się nie wydłuży jeśli chodzi o ilość dni.Jeśli samochód jest regularnie eksploatowany na krótkich trasach, to nic się nie zmieni (ewentualnie będzie się skracać np. o 1-2 dni z każdym przejazdem). Jeśli w najbliższych dniach pojedziesz w dłuższą trasę typu kilkaset km to istnieje duża szansa, że termin się wydłuży.
i mało komu (o ile komukolwiek) wyjdzie równo po 2 latach kalendarzowychprzyjmuje wyzwanie :)
przyjmuje wyzwanie
Co prawda nie 2.0 TSI, ale 1.0 TSI, oficjalny wskaźnik w aucie wskazuje wymianę oleju jakoś parę dni nim minie 2 lata od zakupu. Auto jeździ tylko po mieście, ostatnia trasa w lipcu (300km w dwie strony), wcześniejsza jakoś styczeń 2019 (200km w dwie strony) ;)przyjmuje wyzwanie
i jeśli nie jeździsz krótkich odcinków to masz sporą szanse na wygraną :)
Co prawda nie 2.0 TSI, ale 1.0 TSI, oficjalny wskaźnik w aucie wskazuje wymianę oleju jakoś parę dni nim minie 2 lata od zakupu. Auto jeździ tylko po mieście, ostatnia trasa w lipcu (300km w dwie strony), wcześniejsza jakoś styczeń 2019 (200km w dwie strony) ;)przyjmuje wyzwanie
i jeśli nie jeździsz krótkich odcinków to masz sporą szanse na wygraną :)
A co znaczy dłuższa trasa?
U żony auto sztywno trzyma okolice 2 lat, mimo że miał 1,5 roku od dłuższej trasy (chyba że jako takie zalicza odcinki 10km)
Jakim olejem macie zalane swoje Tiguany (chodzi mi o klasę lepkości)?Mój z tego co mi powiedziano jest zalany 0W20. I mam nadzieje że taki mi zaleją na wymianie. Bo mają jeszcze właśnie 0W30. I tu troche serwisy się motają. Bo dostałem sprzeczne informacje. Tam gdzie auto zakupione 0W20 w innych ASO 0W30.
W moim wyprodukowanym w marcu tego roku wg serwisu jest olej 0W30.
Pzdr
Olej własny (CASTROL EGDE TITANUM FST LL 5W30) - 3 razy taniej niż w ASO (tylko 30 zł/litr)A nie lepiej jednak w Shella z ASO lub jakiś lepszy olej. Castrol to jedne z gorszych olejów. W tej samej cenie kupisz coś lepszego.Tu przykład z ASO - https://allegro.pl/oferta/oryginalny-olej-vw-longlife-iii-0w30-audi-vw-5l-9290108369Teraz ASO ma całkiem niezły olej po rezygnacji z castrola na rzecz shella.
I mam nadzieje że taki mi zaleją na wymianie. Bo mają jeszcze właśnie 0W30. I tu troche serwisy się motają. Bo dostałem sprzeczne informacje. Tam gdzie auto zakupione 0W20 w innych ASO 0W30.Jeśli masz wykupiony pakiet przeglądów, za który płaci VW Leasing to nie zaleją Ci 0w20 tylko 5w30 (lub 0w30 jeśli faktycznie taki teraz jest stosowany zamiast 5w30), bo jest po prostu tańszy - takie mają wytyczne. Jeśli płacisz sam to sam decydujesz jaki olej chcesz. ;)
A nie lepiej jednak w Shella z ASO lub jakiś lepszy olej. Castrol to jedne z gorszych olejów. W tej samej cenie kupisz coś lepszego. Teraz ASO ma całkiem niezły olej po rezygnacji z castrola na rzecz shella.Tego nie wiedziałem przed wymianą, ale cenna uwaga na przyszłość. ;)
Castrol to jedne z gorszych olejów.
Jeśli masz wykupiony pakiet przeglądów, za który płaci VW Leasing to nie zaleją Ci 0w20 tylko 5w30 (lub 0w30 jeśli faktycznie taki teraz jest stosowany zamiast 5w30), bo jest po prostu tańszy - takie mają wytyczne. Jeśli płacisz sam to sam decydujesz jaki olej chcesz.Wczoraj miałem wymianę w ramach pakietu i mówię do doradcy że powinien być olej z normą 508 czyli 0W20. Z jego strony odpowiedz iż stosują tylko 0w30 i on spełnia normę. Więc go uświadamiam iż na dziale części mówią iż tylko 0W20 spełnia normę 508 lecz on dalej swoje. Dodatkowo poinformowałem iż zlepiły mi się tylne klocki z tarczami kilka razy i auto pojechało na serwis.
Jeżeli w samochodzie wyświetla się komunikat o przeglądzie lub wymianie oleju, to można już tego samego dnia wykonać bezpłatnie przegląd lub wymianę oleju w ramach pakietu. Nie trzeba już na nic czekać.
Na wyświetlaczu mam informację, że za 2400 km przegląd/wymiana oleju.A ile w dniach masz do przeglądu/wymiany oleju?
Właśnie dziś rozmawiałem z serwisem i powiedzieli, żeby się umówić, jak będzie poniżej 1000 km.
Umawiaj się jak pojawi się komunikat na desce. Wcześniej serwis będzie niechętny do umówienia, gdyż to nie oni są wystawcą pakietu.Wczoraj przerabiałem ten temat - Pani w serwisie powiedziała, że nie połączy mi wymiany oleju i przeglądu (do przeglądu zostało 2000 km /60 dni) bo w ramach pakietu nie mogą tego zrobić - muszą mieć 2 wizyty. Jeśli płaciłbym sam - dałoby się.
at: arekp w Dzisiaj o 12:53Warunek połączenia to oba terminy muszą się "zbiegać", VWP im potem nie płaci za przeglądy jeśli łamią ich zasady, a ona mówi: +- 1000km/30dni od terminu podawanego przez komputer auta/ksiązkę VWP
Umawiaj się jak pojawi się komunikat na desce. Wcześniej serwis będzie niechętny do umówienia, gdyż to nie oni są wystawcą pakietu.
Wczoraj przerabiałem ten temat - Pani w serwisie powiedziała, że nie połączy mi wymiany oleju i przeglądu (do przeglądu zostało 2000 km /60 dni) bo w ramach pakietu nie mogą tego zrobić - muszą mieć 2 wizyty. Jeśli płaciłbym sam - dałoby się.
Na wyświetlaczu mam informację, że za 2400 km przegląd/wymiana oleju.A ile w dniach masz do przeglądu/wymiany oleju?
[/font][/size][/font][/size][/font][/size]Właśnie dziś rozmawiałem z serwisem i powiedzieli, żeby się umówić, jak będzie poniżej 1000 km.[/font][/size]Umawiaj się jak pojawi się komunikat na desce. Wcześniej serwis będzie niechętny do umówienia, gdyż to nie oni są wystawcą pakietu.
Pakiet przeglądów wybrany przez Klienta obejmuje czynności przewidziane przez producenta przy danym przebiegu i wieku samochodu, w tym:
- obowiązkowe przeglądy okresowe wypadające zgodnie z wydłużonym cyklem przeglądowym tzw. Long Life wraz z materiałami eksploatacyjnymi wymienionymi w punkcie b. wykonywane we wszystkich Autoryzowanych Serwisach Volkswagena – zgodnie z instrukcją obsługi samochodu objętego Pakietem przeglądów,
- materiały eksploatacyjne: olej silnikowy zgodny ze specyfikacją oraz normą Producenta, olej przekładniowy do skrzyni biegów DSG, olej hydrauliczny do sprzęgła Haldex, filtr oleju silnikowego, filtr przeciwpyłkowy, filtr paliwa, filtr powietrza, korek wraz z podkładką miski olejowej, płyn hamulcowy, świece zapłonowe.
Cytuj[/q]
Kupując w ASO można skorzystać "od ręki". Cena taka sama jak przez internet ;)Ja kupiłem auto zarejestrowane wcześniej na dealera (nie jeżdżone) i powiedzieli mi, że na tym etapie nie ma możliwości dokupienia pakietu serwisowego. Dopiero później znalazłem sobie w Internecie, więc chyba zależy na kogo się trafi...
A jak z przebiegiem?dzieki za info
Zadzwoń do ASO i porozmawiaj. W teorii +-30dni jest na przegląd/wymianę oleju (i chyba 500 alb 1000 km)
RM2019 wyświetla tylko dnimój RM2019 wyświetla dni i km
natomiast generalizowanie i głoszenie takich teorii o tym, że są jakieś granice po których olej jest śmieciem wydaje mi się przesadzone.To są fakty a nie teorie, w tym momencie Ty głosisz wyłącznie teorie. Nie trzeba być nawet mechanikiem, aby wiedzieć o podstawowych rzeczach. Kup sobie tester do oleju, zrób test jeden drugi, porozmawiaj z jednym drugim niezależnym mechanikiem to zmienisz zdanie, choć patrząc na opinie co poniektórych to może być wątpliwe. Mechanicy w ASO robią tak jak muszą a w rzeczywistości parskają śmiechem nt. interwału long life
Poza tym pisałem już kiedyś, test oleju VW typu long life Państwowego Instytutu Nafty i Gazu w Krakowie nie pozostawił na nim suchej nitki, po 16 tys km olej to ściekiPiszesz o tym teście przeprowadzonym na samochodach nauki jazdy, gdzie instytut określił warunku eksploatacji jako 'trudne' ?
To, że im częściej wymieniany jest olej, tym lepiej, to oczywisty fakt.Chociaż ktoś tutaj ma prawidłowy tok myslenia :)
Ale nie oszukujmy się, większość nowych aut bierze się na firmę, w leasing. Koszty w firmie to podstawowy temat dla każdego przedsiębiorcy. Takim autem jeździ się max 5 lat i robi do 150 tys km zwykle, a potem kolejne.
Jak się ten silnik rozleci po 200 tys km to trudno, nie moje zmartwienie.Życzę Ci zdrowia i aby nigdy Ci się noga nie powinęła i aby całe życie było Cię stać na nowe samochody :)
Piszesz o tym teście przeprowadzonym na samochodach nauki jazdy, gdzie instytut określił warunku eksploatacji jako 'trudne' ?
Tu też uważasz że proponowane przez producenta 2 lata to za długo?
...
oczywiste, że olej to najlepiej zmieniać pewnie i co 5000km
...
Chociaż ktoś tutaj ma prawidłowy tok myslenia :)przecież mówiłem. tak bardzo podminowała cię moja wypowiedź że nie czytasz ze zrozumieniem?
Moim zdaniem jak to komuś poprawi humor i nie szkoda mu wydawać kasy z korzyścią jedynie dla przyszłego właściciela jego samochodu za kilka lat, to czemu nie. To, że im częściej wymieniany jest olej, tym lepiej, to oczywisty fakt.pełna zgoda i tyle.
Ale nie oszukujmy się, większość nowych aut bierze się na firmę, w leasing. Koszty w firmie to podstawowy temat dla każdego przedsiębiorcy. Takim autem jeździ się max 5 lat i robi do 150 tys km zwykle, a potem kolejne. Jaki jest wobec tego sens ładowania kasy i wymiany oleju częściej niż to producent wymaga? Jak się ten silnik rozleci po 200 tys km to trudno, nie moje zmartwienie. Niech się martwi ten co kupuje używany samochód.
Przy okazji zrobiłem dezynfekcję klimatyzacji - niby w promocji za 99 PLNStawiają aerozol pod schowkiem pasażera, obieg wewnętrzny, klima max i to to wszystko. Warte to jest 20 zł, tyle co puszka odświeżacza bo tak to nazywam bo z dezynfekcją ma to niewiele wspólnego :)
Mam pytanie, do wymiany oleju pozostało 30 dni, przegląd 81 dni.
Czy można to zrobić jednocześnie w serwisie czy trzeba pojechać dwukrotnie?
@arekp wymiana oleju to luz, mi wymienili bez słowa 5tys przed terminem, ale na termin przeglądu trzeba grzecznie czekać
Może któryś z nowych silników ma jakiś wyjątek od tego, jeśli tak to piszcie.
Może któryś z nowych silników ma jakiś wyjątek od tego, jeśli tak to piszcie.
O ile się nie mylę to hybrydy mają stały okres 15kkm lub 1 rok (co wcześniej). Nie wiem czemu skoro z założenia silnik spalinowy pracuje rzadziej niż w napędach tradycyjnych.
Prawdopodobnie dlatego, że pracuje w cyklu Millera
(...) gdy odpalasz często samochód „na zimno”. Jeżeli jeździsz tylko w krótkie trasy, to nie pozwolisz cieczy olejowej na smarowanie i rozgrzanie się. W ten sposób więcej benzyny trafi do oleju.
Na początek dobra wiadomość: posiadacze samochodów z silnikami wysokoprężnymi nie muszą się niczego obawiać. W takich jednostkach niemal nigdy nie dochodzi do rozrzedzenia oleju.Jednak we wszystkich motorach benzynowych paliwo przedostaje się do oleju silnikowego, pogarszając jego zdolności smarne - a to może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Jak szybko i ile benzyny przedostaje się do oleju, zależy od wielu czynników, w tym od liczby rozruchów na zimno, długości przejeżdżanej trasy i temperatury oleju. A to dlatego, że przy każdym rozruchu na zimno (także w lecie, jeśli temperatura bloku silnika nie sięga 50 st., mówimy o rozruchu na zimno) do oleju przenika kilka kropel benzyny. Dzieje się tak, ponieważ trochę paliwa zawsze kondensuje się na zimnych ściankach cylindra, zamiast ulec spaleniu. Pozostaje na ściankach i tam miesza się z filmem olejowym - bo pierścienie tłokowe zgarniają je w dół, w stronę miski olejowej. Jeśli po uruchomieniu samochód przejedzie dłuższą trasę, olej w jego silniku osiągnie wystarczająco wysoką temperaturę roboczą - co najmniej 80 st. - i benzyna zacznie z niego wyparowywać. Aby jednak w ogóle zaczęła parować, trzeba przejechać co najmniej 15 km[/color]
Wszystko się zgadza,Moje Audi Q5 ma co dwa lata przegląd (pierwszy i kolejne) lub co 30000. Czyli po 2/4/6/8 etc. a nie 2/3/4/5/6/7/8 jak było wcześniej. Tak jest chyba też z nowymi VW.
Przeglądy są: pierwszy po 30tys. km lub 2 lata, kolejne po 30tys. km lub roku - w zależności co wcześniej.
Wymiana oleju: każda po 30tys. lub tak jak komputer wskaże wcześniej lub po 2 latach (olej zawsze 2 lata a nie rok) - w zależności co wcześniej.
Może któryś z nowych silników ma jakiś wyjątek od tego, jeśli tak to piszcie.
który będzie lepszy do naszych silników? Oczywiście wymiana co ok. 15000 km.Bez znaczenia
Witam, mam dylemat który olej lepszy dla silnika 2.0 TDI 150 KM. Tiguan z końca 2018 roku. Motul 8100 X-clean + 5W30 czy też Motul Specific 5W30 ? Obydwa ACEA C3 oraz VW 504 00 / 507 00. Ten pierwszy 100% synthetic a drugi Synthese-Technologie. Ciekawe, czym się różnią i który będzie lepszy do naszych silników? Oczywiście wymiana co ok. 15000 km. PozdrawiamW nowych autach już chyba nie używają tego oleju. Obecnie 0W30 jest stosowany.
Tylko 5w40 ma grubszy filtr smarny i może „nie wejść” wszedzie
0 albo 5 przed W oznacza jak szybko się nagrzewa, więc to nie ma żadnego znaczenia z perspektywy silnika
Pomijam, że w vw wymiana oleju to koszt ok 850zł a w audi 1500zl przy praktycznie tej samej ilości oleju.
Dzisiaj pierwsza wymiana oleju po 3kkm. Z tego co widzę na fakturze olej 0W20. Koszt 650pln
Dzisiaj pierwsza wymiana oleju po 3kkm. Z tego co widzę na fakturze olej 0W20. Koszt 650pln...cena z ASO :) , ... normalnie to jakieś 200 zł, oczywiście na oryginałach - filtr VW, olej 0W20 VW , śruba spustowa z podkładką plus robocizna 20 zł.
Pakiet serwisowy nie obejmuje wymiany oleju po 3 tysiącach kilometrów.
Wydaje mi się, że jak będziesz wymieniał co 15 tys km to marka nie ma większego znaczenia.Masz rację.
Najważniejsza jest norma. Olej serwisowy to VW Longlife III FE 504.00 507.00 0W30 i taki polecam (= Shell, o ile nic się nie zmieniło) - kupiony u zaufanego sprzedawcy, by nie była podróba i poza ASO by było taniej. ;)...w ASO wcale nie jest drogo 😀 wystarcza poszukać np.
Frodo ma rację, najważniejsza jest norma. Czy 0w w naszym klimacie jest potrzebne? Mam co do tego wątpliwości, ale jak spełnia normę to się nada. Ja używam 5w, ale ja mam inny silnik więc tym się nie kieruj 🙂 Być może Wasze silniki rzeczywiście wymagają 0w.Japońskie silniki odpalałem nie raz na mrozie poniżej -30C (nie w Polsce) na najzwyklejszym mineralnym 5w30 bo jakiś czas temu nic lepszego nie było szeroko dostępne i było ok! Nic strasznego się nie działo z silnikami z przebiegiem ponad 200 tys. km. Więc tak chodzi mi o normę (choć 220 nie ma jeszcze GPF więc nie jest to aż takie ważne jak w późniejszych konstrukcjach, nie jest to też PD ze specyficznymi wymogami) i ogólnie ten olej z tego co słyszałem od "entuzjastów" jest dość dobry. Oczywiście są lepsze, np. jakieś wyszukane Ravenol itp., ale moim skromnym zdaniem nie warto.
.... trudno było mi stwierdzić co tam miałeś na myśli 😀 pisałeś o zakupie oleju ... ale jak najbardziej jest to stacjonarne ASO, możesz podjechać i kupić, chociaż koledze AreqGTI będzie wygodnie przez internet.
@Mave, miałem na myśli ASO stacjonarne, a przez internet za taką cenę popieram świetny pomysł. :)
@Charls o ile wiem w TIRach olej wymienia się chyba co 40-50 tys km a robią przebiegi liczone w milionach kilometrów. Więc long life bym wcale nie demonizował. Wszystko zależy od warunków eksploatacji.
Więc long life bym wcale nie demonizował.Nikt nie każe demonizować ale fakty są oczywiste i niezaprzeczalne.
Wymieniałem po 8 tyś. (po roku) żadnych opiłków nie widziałem :) nawet kolor oleju niewiele się zmienił.
...w oleju były opiłki przy takich przebiegach ? To niedobrze...Wymieniałem po 8 tyś. (po roku) żadnych opiłków nie widziałem :) nawet kolor oleju niewiele się zmienił.
Dzięki! W obecnym przy 3kkm i przy 10kkm były opiłki, dlatego chyba będę dmuchać na zimne i przy tych 2-3kkm wymienię :)
zwyczajnie diler robił mnie w konia
... No i w sumie nie mam pojęcia po co wymieniać korek (szczególnie po tak niewielu km), ale każdy jak rozumiem ma inne podejście... śruba spustowa (korek), jest zintegrowana z podkładką uszczelniającą a ją powinno się wymienić przy każdej wymianie oleju, bez względu na przebieg (km).
Ten "metalowy dynks" to magnes którym łowiłeś czy to też było w oleju?tak, to jest magnes[/size] :) Chciałem dać te opiłki osobno, ale nie dało się ich ściągnąć z tego magnesu [/size] :o Przykleiły się i nie chciały zejść[/size] :P
A opiłki było dać luzem, na białym tle (np. kartka) bo na tym dynksie to ciężko odróżnić opiłki od ew. rys... ::)
Ale tak, źle nie jest.
Ciekawe ile opiłków w filtrze oleju było...
Przy okazji pobytu w ASO można sobie zażyczyć, żeby komputer pokładowy przypominał o wymianie oleju co 15 tys km/rok.
O, to ich poproszę o włączenie tego cyklu 15k. Dzięki!
Oczywiście nie zmieni to faktu, że w pakiecie serwisowym bezpłatna wymiana będzie jedynie co 30tys/2 lata.Wg (mojej) umowy "zgodnie z instrukcją obsługi samochodu", czyli wg wskazań komputera, a to zależy nie tylko od km lub czasu, ale również tego jak kto jeździ. To co podałeś to wartości maksymalne - nie rzadziej niż co tyle... Przy czym jest też limit przebiegu.
... no tak według według wskazań komputera ale zgodnie z planem przeglądów (czyli informacją np. z etykiety informacyjnej czy danych producenta) QI6, QI4 ...
...masz etykiete (naklejkę) identyfikacyjna pojazdu ? To zerknij co na niej pisze QI4 co 15 tyś km 1 rok, QI6 co 30 tyś km 2 lata - co wcześniej nastąpi, to musi się zgadzać że wskazaniami komputera - interwał pomiędzy przeglądami ( oczywiście nie co do kilometra ale to normalne i oczywiste ). Teraz wiesz już o co chodzi ....
Mi w ramach pakietu wymienili po mniej niż 2 lata i 30 tys. km, nikt łaski nie robił, wręcz mówili, że należy wg komputera i nie widziałem nic okrągłego w liczbach, jeszcze było trochę czasu i sporo km do limitów... więc jakiej etykiety?
Ani rok i 15 ani 2 i 30, a termin wymiany zmienia się w zależności od tego jak jeżdżęDokładnie tak jak kolega pisze. Interwał jest zmienny. To jest max 2 lata lub 30k k. U mnie pierwsza wymiana była po coś koło 18 miesiącach i 7k km. O nestępna to już mistrzostwo świata bo niecałych 3k km. Auto jeżdżone sporadycznie. NIe potrafili tego wytlumaczyć w ASO i wymienili olej zgodnie ze wskazaniem kompa.
Ani rok i 15 ani 2 i 30, a termin wymiany zmienia się w zależności od tego jak jeżdżę, więc nie musi się zgadzać. Możesz mieć swoje teorie, ja piszę jak u mnie wygląda praktyka....a rozróżniasz interwał między przeglądami ( to ten ustawiany na przeglądzie w kompie samochodu i jest stały ) a przebieg po którym samochód upomni się o wymianę oleju ?
-przez 2 lata załapię się raczej na max 1 wymianę oleju bo tak miałem do tej pory - niskie przebiegiPrzy niskich przebiegach poniżej 30k/2 lata pakiet niespecjalnie się już opłaca bo ceny za niego wzrosły
Witam, jaki olej polecacie do Tiguan II Allspace 4Motion, 2.0 TDI / 190 KM, auto zakupione IV 2019 (rocznik XII'18). Przebieg 99 tys. Do tej pory niestety tylko 3 wymiany oleju w/g przeglądów producenta czyli po 30, 60 i 90 tys. Miałem zamiar po 3 latach zakończyć leasing no ale wiadomo czasy się totalnie zmieniły więc leasing przedłużony o 2 lata a i pewnie wykupem się skończy. Teraz chce wymieniać co 15 tys. co wlać żeby ratować ten silnik?
Lej to co zalecają. OW30 Norma 504/507.
z tego co wiem to jest Castrol
Oleje o niskiej lepkości jak 0W20, 0W30, 5W30 bardzo dobrze się sprawdzają w niskich temperaturach, to fakt. 5W40 to z kolei pewny kompromis - większe opory ale też większy współczynnik ścinania czyli wyższa odporność na gubienie filmu olejowego w wysokich temperaturach. Podczas długich podróży autostradowych z pedałem w podłodze olej osiąga nawet 130-140 stopni a optymalny zakres to 95-105 to taki 0W20 czy 0-5W30 może gubić film olejowy i to jest fakt niezaprzeczalny ale producenci mają to w eco-poważaniu jak wiele innych zasad i rzeczy. To dane ogólnodostępne, nie są to moje wymysły.Ogrzewam posta, ale irytuje mnie jak niektórzy z marszu krytukują 0w20 i są mądrzejsci od producenta. Jeżdżę od 3 lat 1.5 TSI 130KM. Olej od początku wymieniałem co 15k km, w tej chwili mam przejechane 110k km.
@Frodo jeśli ktoś nie stosuje wydłużonego interwału long life to wcale nie ma potrzeby, aby stosować olej 504.00/507.00, ważne aby olej spełniał normę C1-C4 czy C2-C3, w zależności od silnika (GPF/DPF) jednak rozumiem, że wielu ludzi ogranicza gwarancja.
Dla przykładu taki Penrite Enviro+ 5W40 C3 będzie znacznie lepiej chronił silnik ale przecież producentom wcale o to nie chodzi.
Np. taki 0W20 508/509.00:
- "wysoka wydajność i ekspresowa cyrkulacja w magistrali" - no pewnie, skoro to jest jak woda :)
- "niezawodny rozruch zimnego silnika" - fakt, bo nie stawia oporów bo taki rzadki
- "znacznie zmniejsza zużycie paliwa" - śmiem się z tym zgodzić, ale kosztem jego szybszego zużycia
- "zmniejsza emisję CO2" - pewnie także fakt, taki ogólny eco-trend ale wszystkie oleje o zmniejszonej ilości popiołów, siarki itp... dają niższą ochronę
- "pozwala na wydłużenie okresów pomiędzy wymianami" czyli long life - encyklopedię juz o tym napisali, wybieg marketingowy i nic więcej
- ostatni zapis "pozwala na ochronę silnika przed zużyciem ściernym w każdych warunkach" hmm, chciałbym to widzieć.
Generalnie analizując na przestrzeni lat wytrzymałość silników to trend jest jeden - równia pochyła, fakt niezaprzeczalny. Coraz więcej przy relatywnie młodych silnikach spotyka się zapisy np. w ogłoszeniach sprzedaży - "auto po wymianie silnika" lub przy sprowadzonym "auto z uszkodzonym silnikiem". Taka nowoczesna technologia :) , kiedyś była to rzadkość, dzisiaj norma
Jest teoretycznie możliwe, że budowa/konstrukcja silnika jest tak wykonana, ze kanaliki olejowe są naprawdę wąskie. Nie zdziwiłoby mnie to przy takim downsizingu. I wtedy olej typu "woda" jest mniejszym złem.
Ktos kto wyprodukowal miliony egzemplarzy danych silnikow sie na nich nie zna, a Pan Zdzislaw z Koszalina, ktory kupil ich samochod jest ekspertem w tej sprawie i tylko jego nalezy sluchac.
Grupa ignorantów mających z medycyną najczęściej tyle wspólnego, że częściej lub rzadziej chodzą do lekarza, potrafiła podważać opinie utytułowanych lekarzy z ogromnym dorobkiem naukowym i to w dziedzinie epidemiologii.Najwyraźniej cenzura Ci odcięła dostęp do pokaźnej grupy medyków, która podważała i to całkiem celnie opinie patocelebrytów medycznych powiązanych z koncernami.
W tle głównie ekologia i spełnianie coraz to wyższych idiotycznych norm a nie kanaliki w silniku.Chcesz to ryzykuj. Żeby spełnić te normy trzeba ciągle coś zmieniać i mam podejrzenie, że tak rzadki olej to nie jest jakieś tam widzimisię, tylko skutek tego co trzeba było zrobić.
Najwyraźniej cenzura Ci odcięła dostęp do pokaźnej grupy medyków, która podważała i to całkiem celnie opinie patocelebrytów medycznych powiązanych z koncernami.
Tymczasem widzimy na drogach samochody VW, ktore czesto maja przejechane po 200-300tys km, a czesto nawet duzo wiecej, i dalej jezdza na oryginalnym silniku. Czy oni wszyscy wiedza o tej teorii spiskowej i wymieniaja olej co 10 tys km?Wszyscy moi znajomi, koledzy, rodzina itd ... wymieniają co 10-15 tys km, nikt nie stosuje w żadnym aucie LL, myslę że ludzie jednak wiedzą. Widziałeś jak wyglądają panewki w 2.0 TSI po 300 tys km, gdzie olej był wymieniany co 30 tys km? Ja widziałem, wyglądają podobnie jak w sławnym 1.9 TDI BLS, gdzie korby bokiem wychodziły swego czasu. Oczywiście, jak się uda to polata 300/400 ale w większości przypadków aut gdzie korby wychodzą bokiem to właśnie z powodu stosowania wydłużonych interwałów typu 30 tys. km a nawet więcej. Też jestem zdania i zgadzam się z tym, że olej należy lać taki jaki przewiduje producent do danego silnika ale kompletnie nie mogę się zgodzić z tym, że wymiany co 30 tys km nie mają wpływu na żywotność, fizyki nie oszukasz, juz kiedyś przedstawiałem przeprowadzoną analizę z badań oleju VW typu long life przez Instytut Nafty i Gazu w Krakowie, olej ten po 16 tys km nie posiadał już żadnych właściwości ochronnych, zawartość dyspregatorów, detergentów, modyfikatorów tarcia, inhibitory utleniania, dodatki antykorozyjne były bliskie zeru. Long life został wymyślony wyłącznie dla celów marketingowych by móc pochwalić się przed konkurencją niższymi kosztami eksploatacji, rzadszym serwisem itp... zwłaszcza przydatne dla flot. Wymieniając olej co 30 tys km w oleju tworzy się nagar i szlam, który ogranicza przepływ oleju przez filtr siatkowy smoka pompy oleju dodatkowo powoduje złuszczanie warstwy ślizgowej na łożyskach ślizgowych jakimi są panewki, ostatecznie ograniczając smarowanie silnika, uszkodzenie korbowodów, wałków rozrządu itd... do tego uszkodzenie łańcucha rozrządu. Polecam lektury o obróconych panewkach w 1.8 i 2.0 TSI/TFSI
czesto maja przejechane po 200-300tys km200-300 tys km to śmieszny przebieg, 200 robiłem maluchem bez remontu głównego, zrób nim milion na long lifie jak dawnymi TD/TDI czy silnikami Volvo, w których olej wymieniać należało nawet co 7 tys km zgodnie z zaleceniami producenta. Niektórzy chwalą nowowczesną technologię, popadają w zachwyty a prawda jest taka, że obecne silniki trwałością nie dorastają do pięt dawnym silnikom i w dużej mierze jest to efekt sposobu eksploatacji, wyżyłowaną do granic mozliwości konstrukcją itd...
Są opiłki w oleju, a co dopiero we filtrze oleju[/size]
w Tiguanie są skrzynie mokre DQ381Co najmniej w starszym (przed FL) były stosowane również DQ500 z wymianą co 60 tys. km. Nie wiem czy zupełnie odeszli od DQ500 czy jeszcze są w mocniejszych wersjach.
W 1.5 TSI nigdy nie było DQ500. To skrzynia do mocniejszych.Pisałeś, że w Tigu (nie konkretnie 1.5 TSI) są skrzynie DQ381 i do tego się odnosiłem. O ile się nie mylę, do 1.4 TSI dawali DQ250, bo DQ381 to nowszy wynalazek niż Tig II. Przy czym dobrze, że tak jest bo inni nie mają tyle szczęścia, np. do Ateki 1.5 TSI montowali DQ200 i wiele osób miało z nią problemy.
Teraz cieszymy się z DQ381 bo wcześniej by nam zapakowali suchą DQ200.
Co najmniej w starszym (przed FL) były stosowane również DQ500 z wymianą co 60 tys. km. Nie wiem czy zupełnie odeszli od DQ500 czy jeszcze są w mocniejszych wersjach.
Wymieniacie faktycznie co 30 kkm / 2 lata?
Nominalny czasookres wymiany to 2 lata / 30 kkm dla 1.5 TSI, tak? Też się zastanawiam nad przyspieszeniem. Robię tylko po 10 km / dzień.
Dzięki. Właśnie nie wiem jak to jest z tym dogrzewaniem, bo jeśli wierzyć wskazaniom – silnik osiąga temp. roboczą po chyba 3 minutach. W kontrolę temp. oleju się nie bawię, to nie F1.
Wymieniacie faktycznie co 30 kkm / 2 lata?
Wymieniacie faktycznie co 30 kkm / 2 lata?U mnie 30 tys km wypada mniej więcej co roku. Wymieniam zgodnie z wskazaniem komputera, czyli właśnie przy 30 tys km. Mam zrobione 110 tys km. Żadnych, najmniejszych awarii, ani oznak zużycia czegokolwiek. Co 15 tys km dolewam jedynie 0,5-1 litra oleju, bo tyle go zużywa (nie ma silników nie zużywających oleju, jak go nie ubywa to zapewne jego ubytek uzupełniło niespalone paliwo). Przebieg- 70% trasy, 30% miasto. Generalnie, za rok i tak sprzedaję ten samochód, bo się kończy leasing, więc moim zdaniem nie warto częściej zmieniać oleju.
Pakiet przeglądów pokrywa generalnie wszystkie koszty przeglądu (usługa, olej, filtry) wymieniane według wskazań producenta, a nie kiedy o to sami poprosimy. Uwzględnia to również świece (wymieniane w TSI co 60.000 km)Dodam tylko, że jeśli chodzi o świece to wymieniane są również po 4 latach nawet jeśli ktoś nie przejechał wymaganego przebiegu.
olej extra longlife extendedDobre! ;D
dwie śruby z osłony silnika są na kleju i podlegają wymianiea to dobre, nie wiedziałem dlaczego na fakturze mam nową śrubę (wydaje mi się że jedna tylko) a to przez to że jest z klejem - dzięki za info ;)
na fakturze mam nową śrubę (wydaje mi się że jedna tylko) a to przez to że jest z klejemKorekta, źle pamiętałem, tych śrub z klejem mam na fakturze 3 - wygląda na to, że z każdą wymianą oleju dają 3 nowe śruby trzymające osłonę silnika
...jedz spokojnie na wakacje, jak wrócisz wymienisz olej, i tak będzie to zdecydowanie wcześniej niż przewiduje producent.Tak też chyba zrobię, dziękuję wszystkim za odpowiedzi 👍