Przegląd okresowy / wymiana oleju

Zaczęty przez Kabe, 2018/06/19 17:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

rk

No teraz tak, ale nie w czasie przeglądu na 30 tys. Wymienią Ci ten filt przy następnym przeglądzie.




już_nie_passat

witam,
Przeczytałem powyższą wymianę zdań na temat filtra przeciwpyłkowego i muszę powiedzieć, że moje zdanie i doświadczenia są inne:
Wymiana filtra przeciwpyłkowego co 60000 to moim zdaniem dużo za późno. Powinno się go kontrolować co najmniej przy każdym przeglądzie i w razie stwierdzenia zabrudzenia wymieniać. Nie można powiedzieć, że należy wymienić co 60000 bo to zależy silnie od tego jakimi drogami jeździmy. Stopień zabrudzenia może być skrajnie różny przy tym samym przebiegu. Dodatkowo ma też znaczenie sposób używania wentylacji/klimatyzacji (jaka intensywność nawiewu jest ustawiana).
Ja sam wymieniam co 15-20tys. I raczej po takim przebiegu stwierdzam, że już czas a nie jeżdżę głównie asfaltami. Nie wyobrażam sobie stanu filtra po 60000.
Dopiero z Waszych postów dowiedziałem się, że VW wymienia co 60000. Jestem pewien, że wynika to konieczności oszczędzania na realizacji "pakietów serwisowych".


I jeszcze jedno: kupuję filtry MAN węglowe za ok. 90 zł (o ile dobrze pamiętam). 140-160 w serwisie to przesada.

asta

Cytat: rk w 2018/08/12 12:13I jeszcze jedno: kupuję filtry MAN węglowe za ok. 90 zł
serwisy zazwyczaj wkładają węglowe bo taniej

za 60-80 można kupić z węglem aktywowanym i polifenolem (np FP 26 009
MANN-FILTER -  taki jak idzie na pierwszy montaż)

rk

@już_nie_passat wymiana dotyczyła tego co zaleca VW o co wchodzi w skład pakietu serwisowego. Wcześniej pisałem, że u siebie zmieniam co roku (przy dezynfekcji klimy, średnio co 23000 km pomijając pierwszą wymianę). Szczecin jest raczej dość zapylony. Jak się klimę zapuści, usunięcie zapachów może być bardzo trudne, nie wspominając o wpływie na instalację. Poza tym lubię mieć w miarę świeże powietrze w aucie (na ile to możliwe na drodze) ;) a w zaniedbanej klimie ten syf ląduje w naszych płucach.

W zaleceniach VW chodzi pewnie też o to, by klienci / floty patrzący na ceny serwisu widzieli niższe kwoty. Te zalecenia maja się nijak do moich obserwacji.

WOLF

 :D fajnie się to czyta komuś komu system pokazuje pierwszy przegląd za dwa lata a w przyszłym miesiącu będzie rocznica  ;D

arekp

Cytat: WOLF w 2018/08/14 07:53
:D fajnie się to czyta komuś komu system pokazuje pierwszy przegląd za dwa lata a w przyszłym miesiącu będzie rocznica  ;D

To coś masz źle ustawione. Pierwszy przegląd jest po dwóch latach, a nie po trzech jak by wynikało z tego co piszesz.

WOLF

No jak zwykle masz racje ostatnio intensywnie nadrabialiśmy zaległości i o to odświeżone VW Connect  -ale i tak mam jeszcze sporoo czasu



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

twofish

Czesc,
Mam pytanie dotyczace pierwszej wymiany oleju - czy ktos z Was wymienial olej po 1500/2000km? Jak kupowalem inny samochod 10 lat temu, to byla taka opinia, zeby wymieniac olej po dotarciu silnika, jak to teraz wyglada? Warto wymienic, czy czekac na wymianę zgodnie ze wskazaniami komputera po 30000km?

TMP

Ja nie wymieniałem, nie tylko w Tiguanie ale w żadnym nowym samochodzie w ciągu ostatnich 15 lat i nie miałem nigdy problemów z silnikiem. Producenci przy obecnym reżimie technologicznym nic takiego nie zalecają. Oczywiście zdarzają się serwisy które chętnie wykonają dodatkową usługę pod hasłem "producent nie każe, ale na wszelki wypadek".

Oczywiście każdy postępuje jak uważa i z pewnością dodatkowa wymiana oleju silnikowi nie zaszkodzi. Dodałbym, że wymiana oleju w Tiguanie będzie zwykle wcześniej niż przy 30000 km, komputer bierze pod uwagę styl jazdy, częstotliwość i długość przebiegów.

Rocko

A tak przy okazji oleju, nie wiecie może jaki olej teraz wlewają w serwisach (marka i lepkość)?

rk

@twofish

Ja anie w Golfie 7 ani w Tiguanie 2 nie wymieniałem. W Nissanie Juke wymieniłem (było to raczej bez sensu) głównie dlatego, że dostałem na to bardzo dobrą cenę [mówiąc wprost, naciągnęli mnie;)]. Żaden z producentów tego nie wymagał do utrzymania gwarancji.

MrBlacker

Przy nowych autach nie ma takiej potrzeby. Ale nikt nie broni, aby to robić częściej szczególnie, gdy warunki użytkowania auta tego wymagają.
Zawsze to będzie na plus dla auta i może np. po 10 latach eksploatacji okaże się, że warto było. Pytanie tylko czy dzisiaj produkowane auta, aż tyle pojeżdżą. :)
Osobiście zawsze robię wg zaleceń producenta i stosownie do warunków w jakich użytkowane jest auto (jazda po drogach lub jazda w terenie).

MrBlacker

#72
Cytat: Rocko w 2018/09/24 08:07
A tak przy okazji oleju, nie wiecie może jaki olej teraz wlewają w serwisach (marka i lepkość)?

Z tego co mi wiadomo to Castrol 5W-30 (LongLife III).

Ostatnio zastanawiałem się, aby wymienić olej po dotarciu silnika (2000 km). Cena w serwisie mnie zabiła - 900zł.

Edit:
Okazuje się, że mój fabrycznie jest zalany olejem Castrol EDGE Titanium FST 0W20. Można bezpieczniej sprawdzać osiągi. :)
Niestety później przy wykupionym pakiecie serwisowym wymieniają na tańszy 5W30.

Rocko

@MrBlacker kup swój olej spełniający normę i pojedź do serwisu na wymianę z ich filtrem i korkiem 🙂 koszt w ASO powinien zamknąć się w 200 zł + cena oleju 🙂

Hamsters

Cytat: Rocko w 2018/10/24 20:01
@MrBlacker kup swój olej spełniający normę i pojedź do serwisu na wymianę z ich filtrem i korkiem 🙂 koszt w ASO powinien zamknąć się w 200 zł + cena oleju 🙂


Ale czemu w ASO?