Dzięki. Właśnie nie wiem jak to jest z tym dogrzewaniem, bo jeśli wierzyć wskazaniom – silnik osiąga temp. roboczą po chyba 3 minutach. W kontrolę temp. oleju się nie bawię, to nie F1.
Temperatura płynu chłodniczego ma tylko takie znaczenie, że nie powinna być wyższa ;-)
Jeden z widoków danych o pojeździe jaki można ustawić na centralnym wyświetlaczu w mojej wersji AID - Ty masz chyba nowszą - pozwala ustawić wyświetlanie temperatury oleju. Przełącz sobie na jakiś czas i będziesz miał odpowiedź.
Olej żeby spełniał swoje zadanie i nie tracił wartości powinien osiągać temperaturę z tego co pamiętam 80 stopni minimum.
Kwestia jest jeszcze tego w jakim czasie pokonujesz te 10km, bo można to zrobić w kilka minut jak jest pusto, albo utknąć na 2 godziny w korku ;-) Tak jak pisałem wcześniej, nie trzymałbym się zdania internetowych porad wyczytanych na forach jak to nasze ;-), ale decyzję podjął na podstawie własnej wiedzy o indywidualnym sposobie eksploatacji auta.
Nieco żartując sobie, auto może robić te 10km dziennie na lawecie i osiągać temperaturę oleju 0C, co mnie by skłaniało do obowiązkowej wymiany co roku ;-)