Przegląd okresowy / wymiana oleju

Zaczęty przez Kabe, 2018/06/19 17:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

Charls

Odpowiedź jest relatywnie prosta:

"Silniki hybrydowe z racji cyklu pracy oraz niższej temperatury pracy generują większą ilość nagarów i wody,  częste wyłączanie i zapalnie silnika  oznaczają dość ciężkie warunki pracy, często są niedogrzane a spowodowane to jest przerywanym trybem pracy. Zbyt niska temperatura sprawia, że jednostka w wielu sytuacjach pracuje w trybie bogatszej mieszanki a to z kolei doprowadza do rozrzedzenia oleju paliwem. Kolejną konsekwencją niedogrzania silnika jest woda, która powstaje na skutek kondensacji pary wodnej na cylindrach. W ostatecznym rozrachunku woda spływa do miski olejowej. Co więcej praca w niskiej temperaturze przyczynia się do tworzenia nagarów, które osiadają w rowkach pierścieni, a gdy te już niedomagają zaczyna się proces spalania oleju i dochodzi do zanieczyszczenia komory spalania i denka tłoka"

Galon


Charls

Nie pamiętam. To cytat, który dawno temu cytowałem na inny forum ale nie pamiętam gdzie na niego natrafiłem.

drHakim

#543
Po jakim czasie zmieniacie olej od odbioru nowego samochodu z salonu i czy zmieniacie w ASO czy samemu sobie radzicie?

[mod: Tu jest bardziej na temat...]

pincetzloty

#544
Spotkałem się z różnymi szkołami. 1.5k, 15k, producent (wg instrukcji) przewiduje dopiero po 30k.


Znajomy mechanik polecił mi zrobić to zdecydowanie wcześniej, po około 3k. Potem co 15k.

[mod: usunięto zbędny cutat]

PlayerOne

Ostatnio rozeznawałem temat pierwszej wymiany, obdzwoniłem serwisy VAG, troche filmików na YT itp.Większość serwisów VW proponuje pierwszą wymianę właśnie najlepiej przy ok. 2 tyś km, następnie już co 15 tyś. Podobno ta pierwsza wymian ma znaczenie dla silnika. Można zobaczyć jak wygląda taki olej na filmiku na YT, link do filmu; https://www.youtube.com/watch?v=dnv0qXAjTMw. Są opiłki w oleju, a co dopiero we filtrze oleju. Ja osobiście planuję w nowym Tigu (zamówiony) wymianę pierwszą po 2000-3000 km, do tego ze swoim olejem, i będzie to Motula. Mam 23 letnią VWBore z silnikiem 1.9, ma nalatane ponad 400 tyś. km, od 10 lat jezdżę na motulu pełny syntetyk  ;) i silnik działa super, brak wycieków, wymiana co 15 tyś km, jakaś mała 1 dolewka 100-200 ml.

Jeżeli kupujemy auto dla siebie i mamy zamiar dbać o nie to myślę, że warto taki zabieg wykonać.Ja zrobię to normalnie w serwisie dealerskim.

PlayerOne

Wymiana po 30 tyś. km przewidziana jest raczej dla flot, żeby obniżyć koszty serwisu. Osobiście uważam że 30 tyś. to zdecydowanie za dużo, szkoda silnika. No chyba że kupujesz auto na 2-3 lata i chcesz mieć jak najniższe koszty to ok.

mskv

Cytat: PlayerOne w 2023/02/22 15:20Są opiłki w oleju, a co dopiero we filtrze oleju
[/size]


W załączeniu własne foty z sekcji filtra oleju w Tigu 2.0 TSI po pierwszej wymianie wykonanej pomiędzy 2, a 3 tys. km.

PlayerOne

Świetny dowód na to że naprawdę warto !!  8) Kolego drugą wymianę oleju po jakim przebiedu robiłeś ?
Jak wyglądała sytuacja po drugiej wymianie?


mskv

Drugiej jeszcze nie robiłem, bo od odbioru w czerwcu nalatane zawrotne 9300 km  ;D


Ale chyba zrobię na 15 tys tak, aby kolejną (gwarancyjną) zrobić na 30 tys km.

PlayerOne

dokładnie teraz robić co 15 tyś.
A w dsq serwis przewiduje co 120 tyś, bo w Tiguanie są skrzynie mokre DQ381. Natomiast warto wymieniać co 60 tyś. podobno ma to kluczowe znaczenie dla żywotności skrzyni.

Frodo

Cytat: PlayerOne w 2023/02/24 09:24w Tiguanie są skrzynie mokre DQ381
Co najmniej w starszym (przed FL) były stosowane również DQ500 z wymianą co 60 tys. km. Nie wiem czy zupełnie odeszli od DQ500 czy jeszcze są w mocniejszych wersjach.

Boo

W 1.5 TSI nigdy nie było DQ500. To skrzynia do mocniejszych.
Teraz cieszymy się z DQ381 bo wcześniej by nam zapakowali suchą DQ200.

Rocko

@Boo nie zapakowaliby, bo do 1.4 TSI w Tiguanie też jej nie pakowali. Ja mam z wymianą oleju w DSG co 60 tys. km.

Frodo

Cytat: Boo w 2023/02/26 08:57W 1.5 TSI nigdy nie było DQ500. To skrzynia do mocniejszych.
Teraz cieszymy się z DQ381 bo wcześniej by nam zapakowali suchą DQ200.
Pisałeś, że w Tigu (nie konkretnie 1.5 TSI) są skrzynie DQ381 i do tego się odnosiłem. O ile się nie mylę, do 1.4 TSI dawali DQ250, bo DQ381 to nowszy wynalazek niż Tig II. Przy czym dobrze, że tak jest bo inni nie mają tyle szczęścia, np. do Ateki 1.5 TSI montowali DQ200 i wiele osób miało z nią problemy.