Olej musi być *dostosowany do konstrukcji* silnika, w tym temperatur i ciśnień, muszą być odpowiednie przepływy w licznych kanałach, których średnica różni się znacząco pomiędzy silnikami, przy różnych pompach oleju, nie wspominając o budowie łożysk hydrodynamicznych (też znacząco się różni). Są to rzeczy, o których nawet dobry inżynier mechanik wie stosunkowo niewiele, chyba że się akurat specjalizuje w modelowaniu takich rzeczy i ma przed sobą szczegółowy projekt silnika i mnóstwo czasu... Jeśli chodzi o zużycie materiałów to trzeba by też znać dokładnie użyte materiały i ich obróbkę mechaniczną i termiczna... W dzisiejszych czasach jeszcze trzeba martwić się czy dany olej nie przyczyni się do zatkania filtra cząsteczek stałych itp. Wątpliwe by ktoś na forum to ogarniał.
Dla mnie najważniejsze jest by olej spełniał normę wyznaczoną przez producenta, z innym bym nie ryzykował... Za dużo zmiennych, za dużo niewiadomych... Jak ktoś jest przekonany, że inny olej będzie lepszy, to trudno, tylko współczuję temu, kto od niego odkupi auto.