Autor Wątek: Przegląd okresowy / wymiana oleju  (Przeczytany 85519 razy)

byq84

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 43
  • Thanked: 2 times
  • Model: II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 1.5 TSI 150 KM DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Bydgoszcz
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #405 dnia: 2021/10/14 08:56 »
Advertisement
Właśnie wróciłem z ASO, nie dokonali wymiany oleju i zrobią to na przeglądzie za 80 dni. Już nic z tego nie rozumiem. Konsultant mówił ze jest coś źle zakodowane i liczy się ile dni do przeglądu lub wymiany oleju. Mam pakiet serwisowy.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 749
  • Thanked: 66 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #406 dnia: 2021/10/14 09:41 »
Wszystko się zgadza,
Przeglądy są: pierwszy po 30tys. km lub 2 lata, kolejne po 30tys. km lub roku - w zależności co wcześniej.
Wymiana oleju: każda po 30tys. lub tak jak komputer wskaże wcześniej lub po 2 latach (olej zawsze 2 lata a nie rok) - w zależności co wcześniej.
Tak więc każdemu rozjeżdża się wymiana oleju i przegląd. W ramach pakietu serwisowego mogą zrobić obie rzeczy razem jeśli rozjazd czasu jest miesiąc,  ale u Ciebie 80 dni to około 3 miesiące,  więc będziesz musiał przyjechać jeszcze raz za 80 dni.


Może któryś z nowych silników ma jakiś wyjątek od tego,  jeśli tak to piszcie.
 

byq84

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 43
  • Thanked: 2 times
  • Model: II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 1.5 TSI 150 KM DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Bydgoszcz
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #407 dnia: 2021/10/14 09:53 »
Ok, szkoda że zaprosili mnie do serwisu powiedzieli że będę musiał przyjechać 2 razy a na końcu okazuję się że nie wymienią oleju :)
 

van_daal

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 153
  • Thanked: 27 times
  • zam. 30 kwi 2021
  • Model: Tiguan 21/MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZS
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #408 dnia: 2021/10/14 12:07 »
Może któryś z nowych silników ma jakiś wyjątek od tego,  jeśli tak to piszcie.

O ile się nie mylę to hybrydy mają stały okres 15kkm lub 1 rok (co wcześniej). Nie wiem czemu skoro z założenia silnik spalinowy pracuje rzadziej niż w napędach tradycyjnych.
W moim przypadku to będzie prawdopodobnie co roku bo mój roczny przebieg to ok. 12k plus długie trasy, których w roku nie mam za wiele.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 949
  • Thanked: 44 times
  • Model: Touareg
  • Wersja: Business Line
  • Silnik: 3.0 TDI V6
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GDA
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #409 dnia: 2021/10/14 14:59 »
Może któryś z nowych silników ma jakiś wyjątek od tego,  jeśli tak to piszcie.

O ile się nie mylę to hybrydy mają stały okres 15kkm lub 1 rok (co wcześniej). Nie wiem czemu skoro z założenia silnik spalinowy pracuje rzadziej niż w napędach tradycyjnych.



Prawdopodobnie dlatego, że pracuje w cyklu Millera
« Ostatnia zmiana: 2021/10/14 15:24 wysłana przez Charls »
 

van_daal

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 153
  • Thanked: 27 times
  • zam. 30 kwi 2021
  • Model: Tiguan 21/MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZS
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #410 dnia: 2021/10/14 19:59 »
Prawdopodobnie dlatego, że pracuje w cyklu Millera

Tyle, że jeśli się nie mylę, to silnik pracujący w cyklu Millera raz - mechanicznie nie różni się specjalnie od tradycyjnego, a dwa - jest poddawany mniejszemu wysiłkowi niż tradycyjny. Ponadto, nawet jeśli jestem w błędzie, to nadal nie zmienia to faktu, że silnik pracuje znacznie krócej /km niż w tradycyjnym napędzie.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 949
  • Thanked: 44 times
  • Model: Touareg
  • Wersja: Business Line
  • Silnik: 3.0 TDI V6
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GDA
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #411 dnia: 2021/10/14 21:53 »
Nie wiem, tylko gdybam ale bardzo dobry interwał, wszystkie TSI i TDI taki powinny mieć


Silniki w cyklu Atkinsona też są odprężone a też mają normalny interwał a nie LL więc coś w tym musi być. Możliwe że te cykle pracy tego wymagają. Może też dlatego, że mają zdecydowanie więcej zimnych rozruchów podczas których część niespalonego paliwa dostaje się do oleju i go rozrzedza a to wiąże się z częstszą jego wymianą

Pierwsze z brzegu artykuły opisują ten problem który w hybrydach prawdopodobnie jest problemem


Cytuj
(...) gdy odpalasz często samochód „na zimno”. Jeżeli jeździsz tylko w krótkie trasy, to nie pozwolisz cieczy olejowej na smarowanie i rozgrzanie się. W ten sposób więcej benzyny trafi do oleju.


Cytuj
Na początek dobra wiadomość: posiadacze samochodów z silnikami wysokoprężnymi nie muszą się niczego obawiać. W takich jednostkach niemal nigdy nie dochodzi do rozrzedzenia oleju.Jednak we wszystkich motorach benzynowych paliwo przedostaje się do oleju silnikowego, pogarszając jego zdolności smarne - a to może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Jak szybko i ile benzyny przedostaje się do oleju, zależy od wielu czynników, w tym od liczby rozruchów na zimno, długości przejeżdżanej trasy i temperatury oleju. A to dlatego, że przy każdym rozruchu na zimno (także w lecie, jeśli temperatura bloku silnika nie sięga 50 st., mówimy o rozruchu na zimno) do oleju przenika kilka kropel benzyny. Dzieje się tak, ponieważ trochę paliwa zawsze kondensuje się na zimnych ściankach cylindra, zamiast ulec spaleniu. Pozostaje na ściankach i tam miesza się z filmem olejowym - bo pierścienie tłokowe zgarniają je w dół, w stronę miski olejowej. Jeśli po uruchomieniu samochód przejedzie dłuższą trasę, olej w jego silniku osiągnie wystarczająco wysoką temperaturę roboczą - co najmniej 80 st. - i benzyna zacznie z niego wyparowywać. Aby jednak w ogóle zaczęła parować, trzeba przejechać co najmniej 15 km[/color]
« Ostatnia zmiana: 2021/10/14 22:21 wysłana przez Charls »
 
The following users thanked this post: van_daal

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1059
  • Thanked: 95 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #412 dnia: 2021/10/15 17:34 »
Stawiam na zimne rozruchy i krótsze odcinki na jakich pracuje silnik. 2.0 TSI 180KM też pracuje w cyklu Millera (tak samo jak część 2.0 TFSI w Audi) i wymiany oleju są co 30 tys./2 lata (w teorii).
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1059
  • Thanked: 95 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #413 dnia: 2021/10/15 17:42 »
Wszystko się zgadza,
Przeglądy są: pierwszy po 30tys. km lub 2 lata, kolejne po 30tys. km lub roku - w zależności co wcześniej.
Wymiana oleju: każda po 30tys. lub tak jak komputer wskaże wcześniej lub po 2 latach (olej zawsze 2 lata a nie rok) - w zależności co wcześniej.

Może któryś z nowych silników ma jakiś wyjątek od tego,  jeśli tak to piszcie.
Moje Audi Q5 ma co dwa lata przegląd (pierwszy i kolejne) lub co 30000. Czyli po 2/4/6/8 etc. a nie 2/3/4/5/6/7/8 jak było wcześniej. Tak jest chyba też z nowymi VW.
 

Mave

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Przegląd okresowy / wymiana oleju
« Odpowiedź #414 dnia: 2021/10/15 21:07 »
... tak jest w nowych ( czyli tak jak pisał kolega wcześniej )
Rozróżnia się przeglądy z wymianą oleju (np. przegląd okresowy) i przeglądy bez wymiany oleju (np. przegląd podstawowy).


Pierwszy przegląd okresowy przed upływem 2 lat lub 30 000 km* lub wg wskazań komputera pokładowego. Kolejne przeglądy okresowe co roku lub co 30 000 km* lub wg wskazań komputera pokładowego.