Przegląd okresowy / wymiana oleju

Zaczęty przez Kabe, 2018/06/19 17:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

byq84

Właśnie wróciłem z ASO, nie dokonali wymiany oleju i zrobią to na przeglądzie za 80 dni. Już nic z tego nie rozumiem. Konsultant mówił ze jest coś źle zakodowane i liczy się ile dni do przeglądu lub wymiany oleju. Mam pakiet serwisowy.

Kabe

Wszystko się zgadza,
Przeglądy są: pierwszy po 30tys. km lub 2 lata, kolejne po 30tys. km lub roku - w zależności co wcześniej.
Wymiana oleju: każda po 30tys. lub tak jak komputer wskaże wcześniej lub po 2 latach (olej zawsze 2 lata a nie rok) - w zależności co wcześniej.
Tak więc każdemu rozjeżdża się wymiana oleju i przegląd. W ramach pakietu serwisowego mogą zrobić obie rzeczy razem jeśli rozjazd czasu jest miesiąc,  ale u Ciebie 80 dni to około 3 miesiące,  więc będziesz musiał przyjechać jeszcze raz za 80 dni.


Może któryś z nowych silników ma jakiś wyjątek od tego,  jeśli tak to piszcie.

byq84

Ok, szkoda że zaprosili mnie do serwisu powiedzieli że będę musiał przyjechać 2 razy a na końcu okazuję się że nie wymienią oleju :)

van_daal

Cytat: Kabe w 2021/10/14 09:41Może któryś z nowych silników ma jakiś wyjątek od tego,  jeśli tak to piszcie.
O ile się nie mylę to hybrydy mają stały okres 15kkm lub 1 rok (co wcześniej). Nie wiem czemu skoro z założenia silnik spalinowy pracuje rzadziej niż w napędach tradycyjnych.
W moim przypadku to będzie prawdopodobnie co roku bo mój roczny przebieg to ok. 12k plus długie trasy, których w roku nie mam za wiele.

Charls

#409
Cytat: van_daal w 2021/10/14 12:07
Cytat: Kabe w 2021/10/14 09:41Może któryś z nowych silników ma jakiś wyjątek od tego,  jeśli tak to piszcie.
O ile się nie mylę to hybrydy mają stały okres 15kkm lub 1 rok (co wcześniej). Nie wiem czemu skoro z założenia silnik spalinowy pracuje rzadziej niż w napędach tradycyjnych.



Prawdopodobnie dlatego, że pracuje w cyklu Millera

van_daal

Cytat: Charls w 2021/10/14 14:59Prawdopodobnie dlatego, że pracuje w cyklu Millera
Tyle, że jeśli się nie mylę, to silnik pracujący w cyklu Millera raz - mechanicznie nie różni się specjalnie od tradycyjnego, a dwa - jest poddawany mniejszemu wysiłkowi niż tradycyjny. Ponadto, nawet jeśli jestem w błędzie, to nadal nie zmienia to faktu, że silnik pracuje znacznie krócej /km niż w tradycyjnym napędzie.

Charls

#411
Nie wiem, tylko gdybam ale bardzo dobry interwał, wszystkie TSI i TDI taki powinny mieć


Silniki w cyklu Atkinsona też są odprężone a też mają normalny interwał a nie LL więc coś w tym musi być. Możliwe że te cykle pracy tego wymagają. Może też dlatego, że mają zdecydowanie więcej zimnych rozruchów podczas których część niespalonego paliwa dostaje się do oleju i go rozrzedza a to wiąże się z częstszą jego wymianą

Pierwsze z brzegu artykuły opisują ten problem który w hybrydach prawdopodobnie jest problemem


Cytat(...) gdy odpalasz często samochód ,,na zimno". Jeżeli jeździsz tylko w krótkie trasy, to nie pozwolisz cieczy olejowej na smarowanie i rozgrzanie się. W ten sposób więcej benzyny trafi do oleju.


Cytat
Na początek dobra wiadomość: posiadacze samochodów z silnikami wysokoprężnymi nie muszą się niczego obawiać. W takich jednostkach niemal nigdy nie dochodzi do rozrzedzenia oleju.Jednak we wszystkich motorach benzynowych paliwo przedostaje się do oleju silnikowego, pogarszając jego zdolności smarne - a to może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Jak szybko i ile benzyny przedostaje się do oleju, zależy od wielu czynników, w tym od liczby rozruchów na zimno, długości przejeżdżanej trasy i temperatury oleju. A to dlatego, że przy każdym rozruchu na zimno (także w lecie, jeśli temperatura bloku silnika nie sięga 50 st., mówimy o rozruchu na zimno) do oleju przenika kilka kropel benzyny. Dzieje się tak, ponieważ trochę paliwa zawsze kondensuje się na zimnych ściankach cylindra, zamiast ulec spaleniu. Pozostaje na ściankach i tam miesza się z filmem olejowym - bo pierścienie tłokowe zgarniają je w dół, w stronę miski olejowej. Jeśli po uruchomieniu samochód przejedzie dłuższą trasę, olej w jego silniku osiągnie wystarczająco wysoką temperaturę roboczą - co najmniej 80 st. - i benzyna zacznie z niego wyparowywać. Aby jednak w ogóle zaczęła parować, trzeba przejechać co najmniej 15 km[/color]

rk

Stawiam na zimne rozruchy i krótsze odcinki na jakich pracuje silnik. 2.0 TSI 180KM też pracuje w cyklu Millera (tak samo jak część 2.0 TFSI w Audi) i wymiany oleju są co 30 tys./2 lata (w teorii).

rk

Cytat: Kabe w 2021/10/14 09:41
Wszystko się zgadza,
Przeglądy są: pierwszy po 30tys. km lub 2 lata, kolejne po 30tys. km lub roku - w zależności co wcześniej.
Wymiana oleju: każda po 30tys. lub tak jak komputer wskaże wcześniej lub po 2 latach (olej zawsze 2 lata a nie rok) - w zależności co wcześniej.

Może któryś z nowych silników ma jakiś wyjątek od tego,  jeśli tak to piszcie.
Moje Audi Q5 ma co dwa lata przegląd (pierwszy i kolejne) lub co 30000. Czyli po 2/4/6/8 etc. a nie 2/3/4/5/6/7/8 jak było wcześniej. Tak jest chyba też z nowymi VW.

Mave

... tak jest w nowych ( czyli tak jak pisał kolega wcześniej )
Rozróżnia się przeglądy z wymianą oleju (np. przegląd okresowy) i przeglądy bez wymiany oleju (np. przegląd podstawowy).


Pierwszy przegląd okresowy przed upływem 2 lat lub 30 000 km* lub wg wskazań komputera pokładowego. Kolejne przeglądy okresowe co roku lub co 30 000 km* lub wg wskazań komputera pokładowego.

Ryszardo

Witam, mam dylemat który olej lepszy dla silnika 2.0 TDI 150 KM. Tiguan z końca 2018 roku. Motul 8100 X-clean + 5W30 czy też Motul Specific 5W30 ? Obydwa ACEA C3 oraz VW 504 00 / 507 00. Ten pierwszy 100% synthetic a drugi Synthese-Technologie. Ciekawe, czym się różnią i który będzie lepszy do naszych silników? Oczywiście wymiana co ok. 15000 km. Pozdrawiam.

Charls

Cytat: Ryszardo w 2021/11/21 16:22który będzie lepszy do naszych silników? Oczywiście wymiana co ok. 15000 km.
Bez znaczenia

tiguan220

#417
Cytat: Ryszardo w 2021/11/21 16:22Witam, mam dylemat który olej lepszy dla silnika 2.0 TDI 150 KM. Tiguan z końca 2018 roku. Motul 8100 X-clean + 5W30 czy też Motul Specific 5W30 ? Obydwa ACEA C3 oraz VW 504 00 / 507 00. Ten pierwszy 100% synthetic a drugi Synthese-Technologie. Ciekawe, czym się różnią i który będzie lepszy do naszych silników? Oczywiście wymiana co ok. 15000 km. Pozdrawiam
W nowych autach już chyba nie używają tego oleju. Obecnie 0W30 jest stosowany.
Ze strony VW:Czy będą problemy jeśli poprzednio używany był produkt 5W-30, a teraz zostanie użyty 0W-30?
Nie będzie żadnych problemów przy założeniu, że obydwa oleje mają aprobatę VW 504.00/507.00. Olej Oryginalny 0W-30 w innowacyjnej technologii GTL (ang. Gas-To-Liquid – baza olejowa uzyskiwana z gazu ziemnego) niesie ze sobą cały wachlarz zalet, które od początku 2020 są dostępne dla użytkowników. Co więcej, dokładnie taki sam olej jest stosowany do zalań fabrycznych we wszystkich markach Grupy VW. Używamy zatem dokładnie tego samego oleju, na którym auto wyjechało z fabryki.
  • [/color][/font][/size]

Charls

Jeśli silnik wymaga 507.00 a nie 508.00 to wystarczy 5W30

Mave

Obecnie do nowych VW to leją 0W20 - 508.00/509.00, a 5W30 został zastąpiony przez 0W30 o tej samej normie 504.00/507.00