Widzę, że zaczynamy kombinować. Krótki research prowadzi do wniosków takich że 505.01 spełnia normy B3/B4 które nie są tożsame z C3. Ja bym jednak pozostał przy 504.00/507.00 mimo, że zmieniam go co 15 tyś.
505.01 spełnia C3 i zawiera A3/B4 tak samo 507.00 spełania C3 i zawiera A3/B4, to oczywiste. Większość 505.01 spełnia normę ACEA C3, jeśli znajdziesz olej 505.01 jedynie z normą ACEA A3/B4 bez C3 to masz u mnie browara. Nie ma żadnych merytorycznych przeszkód aby w interwale standardowym stosować 505.01 ACEA C3 a jeśli uważasz inaczej, to wskaż choć jeden merytoryczny powód
[/size]Ja czasmi leję 5W30 507.00 a czasami 5W40 505.01, zależy co mi ręce wpadnie
40 znaczy że filtr smarny jest grubszy, czyli jeśli silnik jest super ciasno spasowany, olej może nie wchodzić dobrze do wszystkich miejsc.
to są często powielane głupoty
lepkość nie ma nic wspólnego z tym, że środek smarny jest grubszy i że nie będzie gdzieś dochodzić
nie idź tą drogą
poczytaj dokładnie
Zestawiając np. 5W30 z 5W40 - im niższa pierwsza liczba, tym olej zachowuje się lepiej zimą i jest bardziej płynny a zimy jakie mamy każdy widzi
to raz a dwa oba oleje mają 5W więc zachowują się tak samo i mają taką samą lepkość w niskich temperaturach. Im wyższa druga czyli np. 40 wobec 30, tym lepiej olej zachowuje się latem, bo jest bardziej odporny na zerwanie tzw. filmu olejowego. Więc z dwojga złego lepszy 5W40
a prawda jest taka, że nie ma żadnej róznicy pomiędzy 5W40 a 5W30
Gdybym zalał w ASO olejem co spełnia 505 normę, lub przyjechał do nich z awarią a samochód byłby zalany takim olejem następuje unieważnienie gwarancji na układ napędowy (silnik+skrzynia)
ja nie mam auta na gwarancji i zaręczam cię, że silnik na oleju 505.01C3 będzie jeździł tak samo albo i dłużej, niż na 507.00. Niestety faktem też jest to, że oleje klasy C3 zawierają mniej siarki i popiołów i pod kątem ochrony elementów ciernych silnika nigdy nie będą tak dobre jak A3/B4
Generalnie takie stosowanie wykańcza silniki TSI, które są bardzo ciasno spasowane
Zwłaszcza 1.8 TSI z serii EA888
były tak szczelne, że potrafiły pierścieniami przepuścić więcej oleju niż spalić paliwa
Prawdziwa motoryzacja skończyła się na latach 90-tych