Przednie światła LED BASIC / LED TOP

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/09/11 12:23

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrBlacker

W spotkanym dzisiaj Tiguanie zaciekawiło mnie świecenie świateł do jazdy dziennej (DRL).
U mnie świecą się boczne i dolna krawędź tej lampy wewnątrz reflektora bliżej krawędzi auta oraz pasek w górnej części reflektora, a tutaj świeciły się środki dwóch lamp wewnątrz reflektora.
Zakładam, że to były dzienne bo z tyłu lampy były zgaszone.
Domniemam, że to jakiś inny typ lamp niż LED TOP?

Fircyk

Dokładnie to podstawowe ledy

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Kabe

Cytat: MrBlacker w 2018/09/11 12:23Domniemam, że to jakiś inny typ lamp niż LED TOP?
LED Basic

Peterka

Czy naprawde Tiguan 2 rok produkcji 2019 nie ma świateł  LED matrycowych?


Sent from my iPhone using Tapatalk

TMP

Żaden Volkswagen poza Tuaregiem (opcja za 9840 zł) nie ma świateł matrycowych.

Peterka

Jak to? A Arteon?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

TMP

Arteon w opcji LED High ma światła soczewkowe z ruchomą przesłoną.
Edit: OK, to co powyżej dotyczy raczej Passata. Arteon ma kilka diód, ale czy np. 6 modułów od świateł drogowych można nazwać matrycą, to nie jestem pewny - w każdym razie producent tak tego nie opisuje. W przypadku Tuarega jest już za to użyte sformułowanie "IQ.Light LED matrix".

MrBlacker

W Mazdzie matrycowe reflektory LED to tylko 8 modułów. Jeździłem i widziałem jak to działa i jakoś nie wydaje mi się, aby było dużo lepsze niż LED TOP z DLA w Tiguanie.

Robert_em

Cytat: TMP w 2019/03/23 14:03
Żaden Volkswagen poza Tuaregiem (opcja za 9840 zł) nie ma świateł matrycowych.

Nowy Passat po liftingu ma już matryce - mniej diód niż w Touaregu, ale system ten sam.
https://www.youtube.com/watch?v=u05X6LswmwU

Fircyk

Mam w domu audi Q5 nowy model i mam światła  matrix i Tiguana na top led i żadnej ale to żadnej  różnicy na plus dla audi nie widzę. Byłem w totalnym szoku jak siadlem do Tiguana i znalazłem więcej zalet za prawie 85 000 mniej. Nawet swiatła w audi maja pomiedzy krutkimi i dlugimi odciecie troszkę niedoświetlony pasek bardzo mnie irytował  w TIGUANIE niema tego zjawiska chodź  świecì  troszkę słabiej (mniej jasno).

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


rk

Ja tam po kilku godzinach nocnych testów zauważyłem różnicę.

System rzadziej głupieje, w sensie matrixy są w stanie ciągle używać długich jak system z przesłoną nie daje rady. Są światła autostradowe, wykorzystanie danych nawigacyjnych (skręt, skrzyżowania, wykrywanie obszarów zabudowanych), podobało mi się zwłaszcza obustronne oświetlenie skrzyżowania. Dodatkowo, światła all-weather działają całkiem nieźle (brak halogenów). Paska nie zapamiętałem, może mi po prostu nie przeszkadzał.

Nie jest to jakaś mega przewaga (oba systemy są bardzo dobre), ale mi matrixy w Q5 bardziej przypasowały (tak jak piszesz ciut jaśniej). Za to matrixy w nowym A6 świeciły już zdecydowanie lepiej.

Fircyk

Ja używałem   audi ok rok teraz wymiennie z tigiem i jeżdżę  w różnych  warunkach i  nie widzę aby światla w tiguanie działały slabiej albo się  (Gubiły) stawiam je na jednym poziomie.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


michals232

Warto dopłacić do LED Top względem LED Basic?
Jest duża różnica? Cenowo to ponad 3000zl

Tiggy

Ciężko mi wypowiadać się na temat świecenia (podejrzewam, że TOPy lepiej świecą) ale jeśli chodzi o wygląd to na pewno warto. Sam mam Led Basic i uważam, że wyglądają biednie jak na auto w tej cenie. Jak widzę inne Tigi z topami, szczególnie R-ki, to mam kompleksy  ;)

Snooper

@michals232 oczywiście, że warto. Światła bardzo dobrze "adaptują" do warunków, zaś DLA działa naprawdę super. Nie wiem, czy Topy są mocniejsze od basików, ale wg mnie światła to rzecz na której nie warto oszczędzać :)  No i TOP'y lepiej wyglądają :D