Przednie światła LED BASIC / LED TOP

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/09/11 12:23

Poprzedni wątek - Następny wątek

asta

Cytat: Kabe w 2019/09/27 20:44Pierwszy raz słyszę by ktoś oceniał światła Tiga jako kiepskie
kiepskie to może zbyt mocne określenie ale do porządnych ksenonów to im daleko

Robert_em

Cytat: Tiggy w 2019/09/27 12:50Poprostu LEDy w TIGu mają za mało lumenów żeby musiały mieć spryskiwacze.
Auta z początku produkcji miały spryskiwacze lamp w standardzie. Była o tym już dyskusja i zdaje się poźniej obcięto trochę moc LED TOP. Ja mam ze spryskami, dodatkowo jeździłem kilkoma autami z ksenonami, w tym naprawdę dobrymi w Astrze IV AFL - adaptacyjnymi i każde są gorsze od moich lamp w Tigu.

Kabe

Potwierdzam to co pisze @Robert_em , ja również mam spryskiwacze reflektorów i auto z pierwszego roku produkcji.
Tak,  już dyskutowaliśmy i wychodziło że lampy cały czas są te same hardware'owo więc ewentualne ograniczenie świecenia może być wprowadzone w oprogramowaniu.

omen

Auta (nowe modele) z początku produkcji w grupie VAG zawsze są lepiej wyposażone niż późniejsze partie. Może ma to zrekompensować wady wieku dziecięcego ;)
Akurat tiguan był bardzo dobrze wyposażony (nadal jest) jak na swoją cenę.
Nie wydaje mi się aby obcieli wartość strumienia świetlnego (zmniejszyli ilość lumenów) ale o tym się pewnie nie dowiemy a dyskutowaliśmy już wielokrotnie. Ja porównywałem i nie widzę różnicy w mocy świecenia tiguanów z początku produkcji i np RM 2018.
Z tego co kiedyś czytałem domyślnie moc świecenia przednich reflektorów jest ustawiona chyba na przedział 70-90% ale na pewno nie na 100%. Ma to jednak za zadanie przedłużyć żywotność ledów lub jak ja wykombinowałem dać możliwość podciągnięcia wartości po np 5-8 latach aby nadal świecił jak nowy. Ledy po jakimś czasie tracą teochę mocy (lumenów).
Można to sprawdzić/zmienić vds-em. Można by popatrzeć ile mają ustawione pierwsze egzemplarze ze spryskiwaczami a ile późniejsze.

michals232

Auto zamówione.
Dołożyłem TOP LEDy. Myślę, że będę zadowolony :)

Mullrof

ktoś tam wspomniał o obowiązkowym zmywaniu lamp...
u siebie w Toledo (tak mam też Toledo IV) mam światła halogenowe i... spryski reflektorów. To nie jest żadna turbo technologia już w szczególności biorąc pod uwagę ile samochód kosztował oraz z jakimi lampami te spryski połączono.
Rozważam cały czas wymianę halogenów na full ledy ale cena zatrważająca (rynek wtórny około 2500zł + montaż jakieś 800zł) wiec dalej pryskam halogeny...
w każdym razie nie stawiał bym tezy że lampy nie mogą być lepsze powyżej jakiegoś pułapu bo trzeba będzie dołożyć spryskiwacze (co miało by być hamulcem)

asta

Cytat: asta w 2019/09/27 21:43do porządnych ksenonów to im daleko
pierwsze ksenony miały 35W i ok.3200 lm.
Powyżej 2000 lm musi być układ zmywania. więc tig ma 2000 lub niżej, różnica spora. (żarówka h7 ma ok. 1500 lm)
Proponuję się przejechać 10-15 letnim samochodem z ksenonami (świeżymi palnikami - z czasem ich moc spada) i porównać.
Nie ma wycinania ale same światło jest lepsze

Charls

#37
Cytat: asta w 2019/09/29 23:29żarówka h7 ma ok. 1500 lm)
Zwykłe to dwie łącznie,  bo jedna ma nawet tylko około 750lm, lepszej klasy 1400 z hakiem, im bardziej niebieska tym mniej lm



Cytat: asta w 2019/09/29 23:29Proponuję się przejechać 10-15 letnim samochodem z ksenonami (świeżymi palnikami - z czasem ich moc spada)
Dochodzi również degradacja  soczewek w srodku, jak w Avensisie

westsajd

Cytat: asta w 2019/09/29 23:29Nie ma wycinania ale same światło jest lepsze
Przecież w top ledach głównie chodzi o ten feature wycinania. Podczas gdy Ty jedziesz 15 letnim samochodem ze świeżymi palnikami to mijając auto i tak masz je "na krótkich" podczas gdy TOP LED oświetla drogę i pobocze "na długich" z wycięciem auta. To tak jakbyś napisał "no fajne te ledy ale mój golf trujeczka na HID LEDach z allegro to mocniej świeci". Przecież to zupełnie nie o to chodzi.

Mam wrażenie, że na top ledy w tigu narzekają osoby, które albo ich nie mają albo jeździli z nimi za dnia.

Fircyk


michalw

Czy któryś z posiadających TOP LED używa ich na autostradzie/ekspresówce (w sensie świateł dynamicznych/wycinania itd.).
Bo ja w zasadzie na krajówkach zawsze i tam świetnie działają ale na S-kach i Autostradach nie korzystałem bo chyba gdzieś w instrukcji (po zakupie) przeczytałem, iż w miejscach gdzie jest bariera przedzielająca kierunki ruchu system może nie działać prawidłowo.
Rozumiem, iż kamera może nie wychwycić auta nadjeżdżającego z przeciwka przez tą barierkę właśnie i tego auta nie wyciąć i przy okazji oślepić.
A więc jak tam Wasze doświadczenia? Korzystacie? Jest z tym problem czy nie ma? Bo zaczyna się okres gdzie znowu będzie się jeździć więcej po zmroku i w sumie jeśli nie oślepia to zacznę korzystać także na drogach szybkiego ruchu.

asta

Cytat: westsajd w 2019/09/30 10:14Przecież w top ledach głównie chodzi o ten feature wycinania
ok. ale co by szkodziło gdy by miały 3200lm?


Mullrof

pewnie nic. ale po co?
chcesz lepsze światła to one są dostępne ale w droższych modelach :)

Kabe

Jeśli chodzi o moc led'ów to ja chciałem wspomnieć o tylnych ledach.
Zapadło mi w pamięci że jest kilka mercedesów które mają tak silne tylne led'y, w szczególności światła stop, że trudno za nimi stanąć na czerwonym świetle wieczore. Aż bolą oczy ...  :)

asta

Cytat: Mullrof w 2019/09/30 20:07chcesz lepsze światła to one są dostępne ale w droższych modelach
a ja słyszałem, że vw aspiruje do klasy premium.