Autor Wątek: Progresywny układ kierowniczy  (Przeczytany 10296 razy)

ph88

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI (150KM) DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: CT
Progresywny układ kierowniczy
« dnia: 2020/01/23 11:03 »
Advertisement
Cześć!
Czy mógłby ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić czy Tiguan posiada progresywny układ kierowniczy?Czy da się to jakoś sprawdzić w ustawieniach samochodu na wyświetlaczu od Discover Media czy postaje tylko zabawa kierownicą? Jeśli to drugie, to jak to najprościej sprawdzić? Na forum znalazłem info dt Passata: bez progresywnego mamy 2,75 obrotu kierownicy, z progresywnym: 2,1. Czy tak samo wygląda to w Tiguan II?
 

Darayavahus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 170
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: DFHA - TDI 190KM
  • Skąd: GD
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #1 dnia: 2020/01/23 11:21 »
Tak samo. Ja dodatkowo mam tak, że jak wsiadam do innego samochodu to w pierwszy zakręt nie mogę trafić. No i przede wszystkim jest kod na naklejce w bagazniku/instrukcji: 1N7

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

 

ph88

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI (150KM) DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: CT
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #2 dnia: 2020/01/27 09:52 »
Dzięki za odpowiedź. Sprawdziłem kody z naklejki jak proponowałeś. 1N7 nie było. Na dodatek tylko jeden z kodów dał się odczytać w systemie dealera. Reszta kodów nic nie zwracała. Czyżby VW zmienił kody od 2020? Auto zamówione w październiku, rok modelowy 2020.

Edit: udało mi się odczytać wszystkie kody przez internet oprócz 4BF. Może dealer miał problemy techniczne.

Pozostało mi krecenie kierownicą i tu wyszło te 2,1 zakładając, że obrót to 180 stopni – czyli udało się obrocic o ok 370 stopni. Dodam, że auto było wciąż w trybie transportowym, choć wydaje mi się, że nie wpływa to na układ kierowniczy.
« Ostatnia zmiana: 2020/01/27 10:35 wysłana przez ph88 »
 

Darayavahus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 170
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: DFHA - TDI 190KM
  • Skąd: GD
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #3 dnia: 2020/01/27 13:38 »
Czyli jaki masz w końcu układ? Wyszło z kodów?
 

ph88

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI (150KM) DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: CT
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #4 dnia: 2020/01/27 17:43 »
Nie, żaden z kodów nie potwierdza progresywnego układu. Nie wiem tylko co oznacza 4BF. Wydaje się jednak, że przy obracaniu kierownicą układ jest zainstalowany i działa.
 

ph88

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI (150KM) DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: CT
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #5 dnia: 2020/01/27 17:49 »
Tu widać jak wygląda różnica od strony kierownicy: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/progressive-steering-3947 Mimo braku kodu 1N7 kierownica w moim aucie zachowuje się jak ta niebieska. Wczoraj sprawdzałem w Tiguan I i tam kierownica zachowuje się jak ta oznaczona na żółto (konwecjonalny układ). Wychodzi na to, że brak kodu na naklejce nie oznacza, że brakuje tego układu...
 

Darayavahus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 170
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: DFHA - TDI 190KM
  • Skąd: GD
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #6 dnia: 2020/01/27 18:07 »
A miał w tym samochodzie być czy nie? Dealer nie wie co zamawiał?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

 

ph88

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI (150KM) DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: CT
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #7 dnia: 2020/01/27 18:28 »
Układ miał być - był zamawiany. Dealer nie wie dlaczego nie ma kodu na naklejce i sprzedawca nie wiedział jak sprawdzić czy układ jest zainstalowany.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #8 dnia: 2020/01/27 18:45 »
Dlaczego przyjąłeś, że obrót to 180°?
Przecież pełen obrót to 360°.

Progresywny układ kierowniczy to w lewo 378° i w prawo 378°. Czyli od maksymalnego wychylenia w lewo do maksymalnego wychylenia w prawo mamy 2,1 pełnego obrotu. ;)
« Ostatnia zmiana: 2020/01/27 19:03 wysłana przez MrBlacker »
 

ph88

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI (150KM) DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: CT
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #9 dnia: 2020/01/27 20:11 »
Chyba dlatego, że myślałem, że powinno się to liczyć od kierownicy ustawionej prosto i kombinowałem :) Też mi to nie pasowało. Nie wpadłem jednak na pomysł, żeby to liczyć jak napisałeś. Dzięki za wyjaśnienie.
Tak czy inaczej wygląda na to, że układ posiadam. Z prosto ustawionych kół mam 378 stopni I te 2,1 też się zgadza. Dziwi mnie tylko brak kodu na naklejce...


 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 449
  • Thanked: 93 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #10 dnia: 2020/01/27 22:23 »
Na naklejce nie mieszczą się wszystkie kody (w moim Tiguanie zastosowano ich 195), ale dealer powinien mieć możliwość podglądu szczegółowej kompletacji samochodu. Przynajmniej kiedyś w mojej obecności sprawdzano pewien szczegół wyposażenia samochodu demonstracyjnego.

Pełna lista kodów jest również dostępna dla każdego posiadającego numer VIN jako "szczegółowa informacja o pojeździe" w płatnym systemie Erwin. Dla standardowego układu sterowniczego używany jest kod 1N3.

Jeśli kierownica zachowuje się tak jak wynika z opisu dla układu progresywnego i nie widzisz nigdzie kodu 1N3, to raczej wszystko jest jak należy. Zawsze możesz jednak poprosić sprzedawcę by np. zapytał kolegów w serwisie o sprawdzenie listy wyposażenia w Erwinie lub sam zainwestować kilka EUR.
 
The following users thanked this post: ph88

Matty

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 1.5 TSI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Pabianice
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #11 dnia: 2021/06/14 13:13 »
Cześć,
Z racji tego że jestem nowy na forum, to nie wiem czy w dobrym wątku zadaję pytanie, ale nie ukrywam, że zależy mi na Waszej pomocy w temacie odpowiedzi na pytanie dodatkowe wyposażenie jakim jest "Progresywny układ kierowniczy". Czy to powinno być konieczne w nowym aucie w wersji R-Line (opony o szer. 255). A co jeśli nie ma? Auto ciężej skręca, gorzej się jeździ?
Pytam, ponieważ znalazłem auto u dealera VW które mi najbardziej odpowiada z wyposażeniem (R-Line 1.5 TSI w kolorze Night Shade). Nie ma tylko dwóch opcji, które brałem pod uwage, mianowicie jest na kołach "19 a nie "20 i nie ma progresywnego ukł. kierowniczego.
O ile koła wiem, że jestem w stanie zaakceptować, to nie wiem jak podejść do tematu układu kierowniczego
Czy możecie powiedzieć swoje odczucia przy braku tego dodatku?
To że jak jest to super to wiem, ale czy bardzo przeszkadza jak go nie ma? Czy nie myśli się już o tym jak się jeździ.
Ktoś z Was ma wersję R-Line ze standardowym układem?


pozdrawiam i dzięki za pomoc
Mateusz
 

kris17009

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL / R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM /251KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #12 dnia: 2021/06/14 13:44 »
Ja mogę podpowiedzieć na bazie jazdy Golfem 7 bez progresu i Tigiem z progresem. W Tigu kierownica lżej chodzi, ale czy to kwestia progresu czy samego wspomagania to ciężko ocenić. na pewno też mniej trzeba kręcić na zakrętach czy manewrowaniu lub skręcaniu. Trzeba sie przyzwyczaić bo jeżdżąc tak na zmianę jak ja czasami wydaje się że w Tigu sam próbuje skręcać bardziej niż bym chciał. Ewidentnie czuć że coś w układ ingeruje. Ale czy od tej opcji uzależniał bym wybór auta to nie. I takie samo zdanie miałem jak wybierałem Tiga. Mam wersję R-Line z 19".
Reasumując dobrze że mam taką opcje ale inne wyposażenie bardziej moim zdaniem jest istotne. PS. Koła 19 i tak są wystarczająco duże i ładnie wyglądają na ori felgach tych z R-Line
PS. Ja zdecydowanie bardziej patrzyłem na silnik bo uważam że 1.5 150KM to - bez urazy ale  - nieporozumienie do takiego auta. Mam 2.0 190KM i uważam że taka moc jest akurat. W golfie mam 150km i do tego auta też wystarczy. Tiguan jest dużo cięższy większy, szersze opony. Ale wiadomo cena....
 

Matty

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 1.5 TSI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Pabianice
Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #13 dnia: 2021/06/14 15:11 »
Dzięki, czyli wnioskuję z tego, nawet przy zamawianiu auta do produkcji nie jest to wyposażenie pierwszego wyboru, a zwłaszcza jak korzystam równolegle z auta, który nie posiada takiego dodatku. A jak jeszcze żona również będzie korzystała z obu aut to chyba dobrze, że proponowane auto nie ma tego. Jak zdecyduję się zamówić do produkcji to chyba również w takim razie zrezygnuję.
Ale każde dalsze Wasze sugestie przeanalizuję

 
 

mms1994

Odp: Progresywny układ kierowniczy
« Odpowiedź #14 dnia: 2021/06/14 15:30 »
@Matty akurat jest to wyposażenie z serii, że jak myślisz czy wziąć, to nie bierz :P Przeznacz ta kasę na coś innego ;)