Z progresywnym masz teoretycznie trochę większe wyczucie przy większych prędkościach i mniej kręcenia kierownicą przy manewrowaniu, ale nie jest to dzień i noc, tylko trochę epiej... Na mojej liście gdzieś tam daleko za elektr. klapą, ErgoActive, lepszymi światłami itd.)
Koła 20" moim zdaniem tylko z DCC i tylko gdy ktoś jeździ gównie dobrymi drogami. Bez DCC uważam, że najlepsze 18", a z DCC można 19" dla urody... *Bardzo* polecam DCC.
Jeśli chodzi o moc to może 1.5 wystarczy - zależy od oczekiwań, ale warto wziąć pod uwagę brak 4x4 i mniejszą trwałość skrzyni DSG (suche sprzęgła) jeśli bierzesz automat i planujesz trzymać dłużej niż leasing/gwarancja. W manualnych już chyba rozwiązali problem z kangurowaniem w 1.5, ale warto potwierdzić u tych co mają...
UPDATE: tu ktoś napisał, że nawet 1.5 w Tigu ma skrzynię z mokrymi sprzęgłami:
https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/dsg/msg16266/#new więc już nie mam pewności... (VAG chętnie łączy 1.5 FWD z suchymi sprzęgłami (DQ200), ale może w Tigu jest inaczej)