Autor Wątek: Problem z odbiorem auta w salonie  (Przeczytany 7533 razy)

michals232

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 42
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Wwa
Problem z odbiorem auta w salonie
« dnia: 2019/12/12 22:02 »
Advertisement
Czy salon samochodowy może odmówić wydania samochodu, gdy jest inna konfiguracja niż ta zamawiana?
 Zamawiałem auto 3 miesiące temu.
 Dziś odbiór i okazało się że ktoś przez pomyłkę zamówił auto za 20 tys zł więcej (niż w mojej konfiguracji).
 Silnik ma tą samą moc, ale to diesel (zamawiałem benzynę), dodatkowo jest kilka opcji ktorych nie zamawialem.
 Leasing już podpisany, dziś miałem odebrac auto i sam zauważyłem że coś jest nie tak.
Czy salon może odmówić wydania auta?
 Nr VIN wszedzie się zgadza.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1427
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Problem z odbiorem auta w salonie
« Odpowiedź #1 dnia: 2019/12/12 22:18 »
Moim zdaniem ma prawo i wręcz powinien. Bo to nie jest auto które zamawiałeś.


VIN się zgadza, bo pobrali go z systemu, a to że nikt nie sprawdził silnika ... współczuję sytuacji!






Leasing podpisany ... czemu Wy się tak śpieszycie ze wszystkim? Najpierw wszystko sprawdzamy, potem podpisujemy.
 

mms1994

Odp: Problem z odbiorem auta w salonie
« Odpowiedź #2 dnia: 2019/12/13 08:37 »
Jeżeli masz podpisany leasing, a w nim informacje ze należy Ci się auto o danym VIN to auto już jakby Twoje. Skonsultował bym się z prawnikiem jak to rozegrać, bo teraz to jesteś na lepszej pozycji ;)
 

Tiggy

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI MT / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Problem z odbiorem auta w salonie
« Odpowiedź #3 dnia: 2019/12/13 08:54 »
Jeżeli masz podpisany leasing, a w nim informacje ze należy Ci się auto o danym VIN to auto już jakby Twoje. Skonsultował bym się z prawnikiem jak to rozegrać, bo teraz to jesteś na lepszej pozycji ;)
To chyba nie takie proste - na samym zamówieniu auta jest jego pełna specyfikacja. Auto jest niezgodne z zamówieniem, więc wg mnie salon może odmówić wydania tego auta (oczywiście ze swojej winy, za co możesz domagać się jakiejś rekompensaty). Najważniejsze to poinformowanie o tym leasingodawcy (bo salon może tego nie zrobić), że nie odbierasz auta nie ze swojej winy.

No chyba, że chcesz je odebrać - wtedy musisz jakoś dogadać się z salonem (a właściwie salon z Tobą ;) , bo jak zauważył kolega wyżej jesteś na lepszej pozycji).

Swoją drogą - gościa, który procesował Twoje zamówienie powinni publicznie wychłostać  ;) Rozumiem, że w zamówieniu nie zgadzałyby się np. nakładki na pedały, albo koło dojazdowe zamiast pełnego. Ale TDI zamiast TSI to gruba przesada.
 

westsajd

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 136
  • Thanked: 21 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4
Odp: Problem z odbiorem auta w salonie
« Odpowiedź #4 dnia: 2019/12/13 08:59 »
Jeżeli masz podpisany leasing, a w nim informacje ze należy Ci się auto
Jakie należy? Jak w banku podpisujesz papiery o kredyt na 100 tys zł a po przelewie patrzysz, że wpłynęło jednak 200 tys zł to przywłaszczasz sobie dodatkową gotówkę bo "należy" ci się?
 

thomasindaclub

Odp: Problem z odbiorem auta w salonie
« Odpowiedź #5 dnia: 2019/12/13 09:04 »
hehe sorry który salon ?


Miałem taką sytuacje u mnie "tylko" brakowało napędu na 4 koła, złożyłem reklamacje oczywiście odrzucona. Na głownym zamówieniu podpisanym mam napisane 4 motion ale juz na wydruku specyfikacji nie, powiedzieli że był konfigurowany według kodu xyz.... Tak czy inaczej miałem 2 wyjścia z sytuacji nie odebrać samochodu i sprawa do sądu i czekamy ale samochód stoi na parkingu i czas leci a leasing trzeba placić i nie wiadomo jak to się skończy lub odebrać i sprawa do sądu o odszkodowanie. Na dzień dzisjejszy jezdze tym samochodem i sprawa jest w sądzie domagam się zwrotu kwoty napędu na 4.


Im tak naprawdę to im wisi jakim będziesz jeździł aby kasa się zgadzała, to jak Ci dadzą leasing na wartość tego samochodu to pewnie możesz brać.
 

mms1994

Odp: Problem z odbiorem auta w salonie
« Odpowiedź #6 dnia: 2019/12/13 09:59 »
Cytat: mms1994 w Dzisiaj o 08:37
Jeżeli masz podpisany leasing, a w nim informacje ze należy Ci się auto
Jakie należy? Jak w banku podpisujesz papiery o kredyt na 100 tys zł a po przelewie patrzysz, że wpłynęło jednak 200 tys zł to przywłaszczasz sobie dodatkową gotówkę bo "należy" ci się?
Umowę przedwstępną podpisał z dealerem na którym było TSI. Umowę leasingową podpisał z bankiem na którym już jest TDI (umowa leasingowa jest zawsze per VIN, a to jednoznacznie określa dany pojazd). To, co całkiem inny przypadek niż mówisz. Ciężko do porównać do kredytu ;)
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Problem z odbiorem auta w salonie
« Odpowiedź #7 dnia: 2019/12/13 10:14 »
Dlatego umowę leasingową/kredytową należy podpisywać dopiero przy odbiorze auta po sprawdzeniu czy wszystko się zgadza z naszym zamówieniem.
Jak są rozbieżności to najpierw dogadujemy ze sprzedawcą naszą rekompensatę, a dopiero później podpisujemy umowę. ;)
 

westsajd

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 136
  • Thanked: 21 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4
Odp: Problem z odbiorem auta w salonie
« Odpowiedź #8 dnia: 2019/12/13 10:18 »
Umowę leasingową podpisał z bankiem na którym już jest TDI (umowa leasingowa jest zawsze per VIN, a to jednoznacznie określa dany pojazd)
Polecam wziąć umowę leasingu do ręki i załącznik jakim jest "Protokół wydania samochodu". Protokół oczywiście podpisują obie strony i jest tam punkt, który brzmi "Samochód odebrałem/łam zgodny z zamówieniem(...)". Potem OW leasingu i punkt, który mówi, że odbiór przedmiotu leasingu jest potwierdzony przez protokół wydania samochodu podpisany przez obie strony.
« Ostatnia zmiana: 2019/12/13 20:31 wysłana przez westsajd »
 

mms1994

Odp: Problem z odbiorem auta w salonie
« Odpowiedź #9 dnia: 2019/12/13 10:27 »
Zgadza się, ale jeśli obie strony podpisały (domyślam się że dealer również podpisał) to nie jest to takie jasne "Samochód odebrałem/łam zgodny z zamówieniem(...)" - jakby był inny kolor to okej, ciężko się przyczepić, ale nie każdy jest znawcą motoryzacji i rozróżnia silniki, tym bardziej że jeśli gdzieś występuje informacja na zamówieniach to jest podany kod silnika
 

biner

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 48
  • Model: peugeot
  • Napęd: FWD
  • Skąd: gdansk
Odp: Problem z odbiorem auta w salonie
« Odpowiedź #10 dnia: 2019/12/13 22:33 »
jaka konfiguracja auta??? przyszla
 

michals232

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 42
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Wwa
Odp: Problem z odbiorem auta w salonie
« Odpowiedź #11 dnia: 2019/12/14 00:37 »
[size=78%]Auto dziś odebrałem tak jak przyjechało.[/size]
 Dzwoniłem do VW banku i jeśli mi odpowiada ta konfiguracja mimo różnic to mogę jeździć dalej tym autem.
 Auto wydane dziś bez problemu.
 Konfiguracja trochę inna, ale finalnie na pewno nie jestem stratny na tej transakcji.


Co zamawialem:
2.0 TSI 190KM, DSG 4 Motion, comfortline.
Z opcji dodatkowych:
-18 calowe koła
-pakiet premium
-top ledy
-alarm
-fotele komfortowe


Co przez pomyłkę zostało zamówione (mimo że moja konfiguracja była jw):
2.0 TDI 150KM 4 MOTION DSG, COMFORTILINE
- felgi 17 cali
- wszystkie opcje jak w konfiguracji wyżej
- panorama dach
- hak holowniczy
- nawigacja
- side assist
- easy open
-r[size=78%]ozpoznawanie znaków[/size]
- active info display



 

thomasindaclub

Odp: Problem z odbiorem auta w salonie
« Odpowiedź #12 dnia: 2019/12/14 08:27 »
Mimo wszystko tak nie powinno być, partacze. Który to diler tak z ciekawości ?
« Ostatnia zmiana: 2019/12/14 11:29 wysłana przez thomasindaclub »
 

biner

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 48
  • Model: peugeot
  • Napęd: FWD
  • Skąd: gdansk
Odp: Problem z odbiorem auta w salonie
« Odpowiedź #13 dnia: 2019/12/14 17:10 »
[size=78%]Auto dziś odebrałem tak jak przyjechało.[/size]
 Dzwoniłem do VW banku i jeśli mi odpowiada ta konfiguracja mimo różnic to mogę jeździć dalej tym autem.
 Auto wydane dziś bez problemu.
 Konfiguracja trochę inna, ale finalnie na pewno nie jestem stratny na tej transakcji.


Co zamawialem:
2.0 TSI 190KM, DSG 4 Motion, comfortline.
Z opcji dodatkowych:
-18 calowe koła
-pakiet premium
-top ledy
-alarm
-fotele komfortowe


Co przez pomyłkę zostało zamówione (mimo że moja konfiguracja była jw):
2.0 TDI 150KM 4 MOTION DSG, COMFORTILINE
- felgi 17 cali
- wszystkie opcje jak w konfiguracji wyżej
- panorama dach
- hak holowniczy
- nawigacja
- side assist
- easy open
-r[size=78%]ozpoznawanie znaków[/size]
- active info display
Napisz prosze , jakie są twoje odczucia 150 tdi a 190 Pb ??? bo sam zastanawiam sie czy nie skusic sie jednak na pb.
 

michals232

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 42
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Wwa
Odp: Problem z odbiorem auta w salonie
« Odpowiedź #14 dnia: 2019/12/14 18:21 »
Narazie jeździłem głównie po mieście, ale dynamika wystarczajaca. To auto zachęca do spokojnej jazdy.


Do porównania mam jedynie 2.0 tsi 230km. Tam przyspieszenie było naprawdę konkretne.