- Asystenci i inne bajery: to coś w czym VW bryluje nie bez powodu.
Ok, więc według Ciebie Citroen jest bardziej zaawansowany? Czy która marka jest (najlepiej z tych nie-premium)?
ooo nie. nie zmanipulujesz mnie w ten sposób. To ty powiedziałeś, że VW jest mistrzem. Ja to podważam i daje przykład z własnego życia że chyba nie do końca tak jest ale to nie ja wygłaszam teorie że coś jest lepsze od reszty świata tylko ty to zrobiłeś. Nie będę w roli wyroczni stawał i pokazywał co jest najlepsze bo w mojej opinii takie porównanie jest bardzo ciężkie gdyż nie da się tego zestawić 1:1.
Jako "informatyk" powinieneś dobrze wiedzieć, że kluczem do sukcesu nie jest potęga komputera a jego oprogramowania. Dopracowanie, odporność na błędy, jakość czujników itp
wiem i podkreśliłem że komputer nie jest duży natomiast nie powiedziałem że to źle. w ogóle nie dokonywałem oceny tego sprzętu. Tak, wiem jak ważna jest jakość oprogramowania i wiem ile się je wytwarza, ile testu, wdraża itp.
nie wpływa to nijak na moją ocenę bo nibyco mam z tym zrobić? mam komuś współczuć, że ma mniej zasobów albo, że jest łajzą i robił coś dwa razy dłużej niż powinien? A może ktoś zrobił coś szybciej i taniej? Jego sprawa. Dla mnie jako klienta liczy się efekt.
Gdyby chociaż dali mi jakiś interfejs i powiedzieli - panie popraw sobie i dostrój do siebie to wtedy mógł by to mieć znaczenie ale tak jak kupuję gotową aplikację? nic z tym nie mogę zrobić.
No bo Ci asystenci lepiej działają niż u konkurencji. Przykładowo aktywny tempomat w Talisman zachowa Ci na autostradzie taki odstęp że w PL nie dojedziesz nigdzie bo zawsze ktoś Ci będzie wjeżdżał.
Nie wiem czy miałeś okazję przejechać się nowymi Citroenami np C5-AirCross i porównać go do Twojego sprzed 9 lat. Ja jeździłem nim i przy odrobinie deszczu aktywny tempomat się rozłącza, niektóre czujniki wariują. Kamera cofania staje się de facto nie czytelna gdy się ściemnia.
Zgadzam się, część asystentów działa gorzej, Ale część działa też lepiej. To nie jest takie jednoznaczne.
Daleko nie trzeba szukać - nawet pewien sławny youtubowy pan kompentator na P sympatyzujący z VW twierdzi, że adaptacyjne prowadzenie po torze to jest coś co koniecznie trzeba wyłączyć od razu po wejściu do samochodu podczas gdy ja uważam, że jest bardzo dobre.
Nowymi Citroenami nie jeździłem wcale ponieważ są dla mnie po prostu brzydkie. Jak już się na ten temat wypowiadam to moja opinia jest taka, że swój moment świetności miał w trakcie produkcji C4 II/C5 III kiedy to jakby zbliżyli się do stylu niemieckiego.
C5 był z resztą zdaje się reklamowany jako typowy niemiecki samochód o ile mi się coś w pamięci nie merda.