Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?

Zaczęty przez MrBlacker, 2019/02/26 10:39

Poprzedni wątek - Następny wątek

mms1994

GLC bussiness edition musisz kupić w finansowaniu MB, które średnio się kalkuluje. Już lepiej wychodzi wziąć w Arvalu tego samego Merca, wtedy rata z ubezpieczeniem i serwisem kosztuje tyle samo co sam leasing w MB - ale to tylko oferta dla firm i też musisz mieć minimum 12 mies działalności ;)

MrBlacker

Tak dla przypomnienia - może temat nie do końca tego definiował, ale w tym temacie bardziej chodzi o to czy już po zakupie Tiguana i przejechaniu wielu kilometrów tym autem jeszcze raz zdecydowalibyście się kupić to auto wtedy kiedy je kupiliście. Nie chodzi o ponowny zakup nowego Tiguana po kilku latach używania obecnego. ;)

Dlatego też trochę zmieniłem treść tematu. ;)

mms1994

Może jeszcze wielu nie przejechałem, raptem 700 ale jestem bardzo zadowolony :) Dynamika, prowadzenie, fajny komfort (pomimo 19tek).
Przed zakupem Tiguan konkurował z Karoqiem, Ateca, Q5, X3, GLC, GLA, NX, XC40, XC60 i wiem że wybrałem najlepsze :D
Żałuję tylko niezdecydowania się na dwa dodatki: kamera360 oraz elektryczna klapa bagażnika.
240tka też by była fajniejsza, ale to już niestety sporo ponad budżet :(

Z ciekawych spostrzeżeń, nawigacja faktycznie się uczy moich tras. Są takie skróty, że żadna nawi nie prowadzi (ona pierwotnie również nie prowadziła), ale starczyło że 2x przejechałem się tym skrótem i od teraz zawsze prowadzi tamtędy. Ot drobna rzecz, a cieszy.

DSG czasem niepotrzebnie redukuje, szczególnie to denerwujące na autostradzie gdy przy byle przyśpieszeniu redukuje do 6. Ubolewam również nad brakiem podświetlenia wokół panoramy :(

Nie mniej, gdybym miał kupować teraz jeszcze raz kupiłbym to samo :) Chyba, że budżet byłby 2x większy i pozwalał by na X3 3.0D lub SQ5 ^^

Touareg-Tomas

Witam
Panowie nie mam Tiga i wiem że go nie kupię
chociaż mi się podoba bryła ale cena w dobrej wersji to porażka
w tej cenie to poszedł bym w KIA Sorento
bije Tiga na łeb !

Rocko

Nie sprowokujesz nikogo na tym forum do bezsensownej dyskusji, bo każdy wie, że Sorento w niczym nie bije Tiga 😂 może na innych forach uda Ci się kogoś sprowokować 😉

Darayavahus

Przed zakupem Tiga mocno rozważałem Q5 ale to więcej kasy jednak trzeba i znacznie więcej jeśli się chce mieć co najmniej identyczne wyposażenie.


Spostrzeżenia po pierwszych 19 tyś km:
- wykończenie to jednak nie jest klasa premium. Nie jest źle ale mam wrażenie że Golf VII jest bardziej premium a wszystko co na MQB po nim to już tylko cięcie kosztów. Ja bym powiedział że jakość jest porównywalna z 14 letnim Golfem V.
- Asystenci i inne bajery: to coś w czym VW bryluje nie bez powodu. Brakuje trochę Wireless Android Auto czy map Googla ale większość konkurencji nie dorasta tu do pięt. AID jest zajebiste. Jazda po autostradzie to bardziej nadzorowanie niż prowadzenie.
- Prowadzenie: nie bardzo mam porównanie z innymi SUVami ale jak dla mnie spoko. Chociaż też kwestia preferencji, jak każdy VAG doś twardy ale przewidywalny. DCC robi robotę. Na poczatku wydawał mi się głośny. Teraz tego nie odczuwam, mocno zależy od prędkości i kierunku wiatru danego dnia oraz opon - fabryczne nie są najcichsze.
- Awaryjność: Szału nie ma, prawie wszystkie łączniki stabilizatorów już wymienione, na początku zawieszał się przekaźnik do rozrusznika, czasem któryś przycisk nie chwyci za pierwszym razem, dobrze że mam 4 lata gwarancji
- Na podstawie różnych źródeł (nie tylko to forum) wnioskuję że 9l/100 nie jest tragedią przy tej masie, powierzchni czołowej, 4x4, DSG i mocy.


Reasumując: nie żałuję że go kupiłem. Dostałem duużą zniżkę więc cenowo też do przełknięcia. Porównywalnie z Q5, X3 czy GLC w podstawie - a ja mam prawie wszystko co było w konfiguratorze. Kupiłbym go na tych samych zasadach jeszcze raz.

Darayavahus

Cytat: Touareg-Tomas w 2019/12/01 20:26Panowie nie mam Tiga i wiem że go nie kupię
Ja myślę ze powinno się wyrzucać takie posty z tego forum razem z autorem

Mullrof

ja bym tam chciał poznać powód takiego wpisu.
a tak żeby podkręcić kontrowersję to muszę wam Pany powiedzieć, że chyba francuzami nie jeździliście. Wyposażenie i asystenty "jak wiadomo" VW bryluje? no nie dam rady.
ja rozumiem, że tutaj na tym forum jak sami wspominacie są sami fanatycy i zadowoleni kupcy ale to nie zwalnia was z obiektywizmu. no chyba, że o to chodzi to ja już nie wiem...
ogólnie przy takich komentarzach to ja mogę powiedzieć tyle... 9 letni citroen którego niedawno sprzedaliśmy był tylko nieco gorzej wyposażony niż obecny tiguan. BA! miał rzeczy które są dalej w VW niedostępne.
przy wymianie tego samochodu wielokrotnie rozmawialiśmy że tak - nowe auto, gwarancja, rabaty ale tak naprawdę to żadnego przeskoku technologicznego nie będzie.
sprzedaliśmy go tylko dlatego, że po prostu potrzebny był większy samochód.

i dodam, że sam uważam, że francuzy to badziewie ale z takim komentarzem jak wyżej po prostu nie mogę się zgodzić.


Rocko

A ja nie uważam, że francuzy to badziewie, wręcz przeciwnie i bardzo je lubię. Niemniej jakościowo Tiguan już w przedbiegach wygrał z Kadjarem, Tucsonem, Sportage, Outlanderem czy Kugą. A cenowo wygrał z Koleosem i Kodiaqiem 😊

arekp

Cytat: Mullrof w 2019/12/02 22:299 letni citroen którego niedawno sprzedaliśmy był tylko nieco gorzej wyposażony niż obecny tiguan

Ale to w końcu masz Tiguana czy Tarraco?

No i jeśli piszesz, że 9-cio letni Citroen był tylko nieco gorzej wyposażony od Tiguana, to może oznaczać, że kupiłeś strasznie gołą wersję tego drugiego.

Darayavahus

Cytat: Mullrof w 2019/12/02 22:299 letni citroen którego niedawno sprzedaliśmy był tylko nieco gorzej wyposażony niż obecny tiguan. BA! miał rzeczy które są dalej w VW niedostępne.
Akurat tej marki nie brałem pod uwagę więc nie wiem ale jeździłem Nissanem, Jeepem, Mazdą,. W żadnym z nich Lane Assist nie potrafił prowadzić samochodu a co najwyżej odbić się od krawędzi pasa. To przykład pierwszy z brzegu... Poza tym pomyślałem sobie tak samo jak @arekp

Mullrof

Tarraco xcellence jak w opisie. Wersja najwyższa więc raczej nie ma tu co mówić o biedzie.
Wyposażenie zbieżne z Tiguanem. Myślałem, że nie muszę tego uwypuklać. Jednak fanatyzm górą.

jest kilka oczywistości takich jak brak android auto o których po prostu tą dekadę temu nikt nawet nie myślał...
a tak jak wspomniałem. dla samego adaptacyjnego prowadzenia po torze z aktywnym tempomatem nie opłaca się wymieniać samochodu. z drugiej strony o przewadze skrętnych xenonów nad ledami chyba nie trzeba się rozprawiać.

Rocko

@Mullrof skrętne ksenony są lepszy niż TOP LEDy lub LED Matrix? aż nie wierzę w to co czytam 🤪

Mullrof

ojj lepsze
a same matrix led to chyba dopiero w tym roku weszły.
i przypominam jakie samochody w porównanie bierzemy więc luzujcie baty, bo się pompujecie widzę.

Rocko

Nikt się nie ,,pompuje" tylko zadajemy pytania 😊 możesz uzasadnić w jaki sposób skrętne ksenony są lepszy niż TOP LEDy? Wiesz, że w TOP LEDach za miastem jedziesz cały czas na drogowych?
Może w Tarraco są zwykłe LEDy takie jak ja mam i dlatego tak twierdzisz 🙂