Fora techniczne > VW TIGUAN II - 2016 - 20xx

Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?

(1/31) > >>

MrBlacker:
Temat dla wszystkich co już jeżdżą od jakiegoś czasu modelami VW TIGUAN MK II oraz VW TIGUAN ALLSPACE. To co tutaj napiszemy może pomoże tym co dopiero zastanawiają się nad zakupem tego auta.

Analizując wszystkie zalety i wady tego auta po 7 miesiącach użytkowania i przejechaniu ponad 11 000 km jestem bardzo zadowolony z zakupu. Gdybym teraz planował zakup tego typu auta (trochę wyższego auta rodzinnego i mającego niewielkie znamiona auta na terenowego) to kupił bym ponownie VW TIGUANA praktycznie w identycznej wersji i wyposażeniu - TUTAJ pisałem dokładnie jakie auto zakupiłem. Oczywiście kupiłbym model ALLSPACE w wersji 5-osobowej ze względu na dużo większy bagażnik. ;)

Praktycznie od wielu lat w większości jeżdżę różnymi modelami aut spod znaku VW (Garbus, Golfx3, Passatx2 i teraz Tiguan) więc może to też kwestia przyzwyczajenia się pewnych funkcjonalności. Żeby nie było to poza VW jeździłem autami spod znaków takich marek jak AUDI, SKODA, HUYNDAI, TOYOTA czy JEEP. Nie mniej jednak przed zakupem Tiguana oglądałem i testowałem auta różnych marek (pisałem o tym w wątku o jazdach testowych TUTAJ), ale znowu padło na VW. ;)
Niestety jak zamawiałem auto rok temu to z takim wyposażeniem i w takiej cenie nic godnego uwagi wtedy nie znalazłem. Myślę, że obecnie wygląda to podobnie. ;)

asta:
Jesteś fanem marki, a może i fanatykiem.

To mój pierwszy samochód z tej grupy, przedtem użytkowałem japońskie, i w VW ilość pierdół większych lub mniejszych związanych z brakiem jakości i kiepskim montażem jest porażająca w porównaniu z toyotą czy hondą. Są pewne rzeczy na plus, ale jeżeli ktoś jest pedantyczny, drobiazgowy czy jak to zwał to polecam się poważnie zastanowić. Niektóre mankamenty mogę zrozumieć, ale np w DACII, a nie VW

U mnie zaraz będzie 3 lata i właśnie nie wiem co dalej, ale raczej nie będzie to ponowny zakup T2 w wersji obecnej.

topic75:
Dla mnie to pierwszy i ostatni samochód marki VW.  Ma plusy, ale więcej minusów w mojej ocenie, i to porównując przednie moje samochody o niższej renomie. Powrót będzie albo do Toyoty albo do Kia. Dla mnie, nie opłaca się płacić więcej za teoretyczną jakość, plus walkę z serwisami. Po dwóch latach problemy nie rozwiązane, dotyczące grzechotki w przednim zawieszaniu , skrzyni DSG ( hałasującej miedzy 1 i 2 lub 2 a 3 ), Wyświetlaniem na AID, nadal z hałasem sygnał video mapy.

rk:
Jak dla mnie to zależy, ciągle mi się SUVy nie odwidziały.

1. Jeśli w tym samym budżecie, to ciężko znaleźć coś lepszego moim zdaniem, w potencjalnym konkurencie szukałbym następujących cech
- zawieszenia działającego w szerszym zakresie (skok) i lepiej izolującego od dużych nierówności (małe są tłumione więcej niż OK) z lepszą izolacją akustyczną. Tutaj niestety jedyna nadzieją jest CX-5 (podobno ma lepszą izolację akustyczną i skok pracy zawieszania, ale niezbyt dobrze izoluje od nierówności, zwłaszcza większych - sprawdzenie tego wymagało by szerszych testów)
- bardziej pojemnego baku (60 l w praktyce to dla mnie za mało, przy 220KM benzynie)
- lepszej izolacji akustycznej (wiatr w okolicach słupka A) w wypadku prędkości >=120km/h, szyba czołowa jest OK

Na minus VW jest podejście do kontroli jakości (u mnie wymiana modułu S&S, skrzypiąca kierownica i trzaski z tylnej klapy - wszystko poprawione przez ASO, ale mimo tego, żę to awarie nie unieruchamiające i drobne  to sporo tego) oraz usuwania usterek niekrytycznych (związane z bezpieczeństwem usuwane są w miare szybko). Często opracowanie rozwiązania trwa miesiącami, a czasami firma (lub ASO) zaprzeczają ich istnieniu.

Konkurencja w stosunku do VW najbardziej przegrywa w integracji systemów oraz szczegółach (typu drut zamiast teleskopu w masce, linka do otwierania baku, ogrzewana w połowie kierownica i cała masa rzeczy wpływających na ogólne wrażenie). Wybór silników w VW też jest lepszy, i generalnie w ramach swoich kategorii mocy jeżdżą bardzo dobrze.

Gdybym nie miał samochodu i miał ten sam budżet to T2 kupiłbym ponownie w identycznej konfiguracji. U konkurencji jest dużo więcej irytujących drobnostek. Gdybym mnie nie irytowały, to można by całkiem sporo pieniędzy zaoszczędzić i wybrać inna markę.

2. Przy wyższym budżecie nie kupiłbym T2. Mój faworyt to Audi Q5 i nowe BMW X3. To auta praktycznie bez wad. Kwestią pozostaje cena rzeczywista x 1.5 za podobną konfigurację. Mimo wszystko będę się w tym kierunku poruszał.

bartw:

Ja mam doświadczenia z następującymi markami:
1. Honda (Civic 1.8l)
2. Lexus (CT200h)
3. BMW (320d)
4. VW (240TDI)

Jakość wszystkich czterech oceniam na bardzo zbliżony poziom. No może poza dwiema kwestiami:
1) Rozpoznawanie głosowe w VW jest totalną porażką. Raz działa raz nie, zwykle dyktowanie adresu to strata czasu, praktycznie nigdy się nie udaje tego zrobić. Zupełnie jak w Audi :)
2) UX w infotaiment w VW jest nieergonomiczny, nieelastyczny i jest za mało responsywny. Do tego mam klawiaturę QWERTZ co strasznie irytuje.
Wstyd że coś takiego na release puścili. Ten soft jest niedorobiony i nieprzemyślany że pękają oczy (zupełnie jak nocą, na dworcu w Kutnie :)

Pozostałe kwestie, tak jak jakość wykończenia, ergonomia (w środku) i niezawodność pozostają na podobnym (czyt. wysokim) poziomie.

Co do porównania z konkurencją - trudno było znaleźć inny samochód z mocnym silnikiem w dieslu (bo dla mnie benzyna w SUVie nie pasuje tak samo jak nie pasuje diesel do samochodu sportowego :-), z dobrym wyposażeniem w tej klasie cenowej. Dla mnie ta marka nie odstaje ani na plus ani na minus.

Skoro dali duży, przyzwoicie wyposażony samochód i (w miarę) dobry rabat, rewelacyjny leasing, dlatego grzechem było nie brać :-)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

There was an error while thanking
Thanking...
Idź do wersji pełnej