Autor Wątek: DSG  (Przeczytany 67188 razy)

thanek

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Thanked: 92 times
  • Zamówienie: 30.07.2021, w PL: 30.05.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: DSG
« Odpowiedź #105 dnia: 2023/12/15 19:52 »
Advertisement
Mi w salonie powiedzieli od razu przy odbiorze nowiutkiego auta, że to zjawisko jest normalne, a nie sądzę, by świeżo wyprodukowany Tiguan miał niesprawne hamulce :D Co ciekawe, efekt ten całkowicie znika kiedy używam auto-hold, ale dopóki się do auto-holdu nie przekonałem to właśnie takie efekt miałem zawsze przy parkowaniu (nawet na płaskim w garażu auto delikatnie "dojeżdżało" o ten cm, czy 2).
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: DSG
« Odpowiedź #106 dnia: 2023/12/16 07:34 »
Ja np. wierzę w fizykę.


Fizyka jest taka, że jak hamulec ręczny zaciągnie to samochód nie ma prawa się ruszyć nawet o 1 cm. Trzymając nogę na hamulcu zaciągam ręczny i wtedy pedał hamulca robi się miękki. Mam pewność, że ręczny zadziałał i samochód nie ruszy się nawet o 1 cm, bo skoro zacisnęły się szczęki to dlaczego miałyby popuścić i zaraz jeszcze raz zaciągnąć?


A siły grawitacyjne działają na hamulec ręczny. Żeby zadziałały na skrzynię to hamulec ręczny musiałby puścić.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 828
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: DSG
« Odpowiedź #107 dnia: 2023/12/16 11:21 »
...po zaciągnięciu hamulca "ręcznego" pomocniczego,  na płaskim czy na wzniesieniu pojazd nie ma prawa się przetoczyć ani milimetra a to "odprężenie" występujące podczas parkowania na wzniesieniu o którym tu niektórzy piszą to dotyczy zawieszenia a nie hamulca, może poruszyć się samo nadwozie ale koła się nie przetoczą, ( wynika to z tego że hamulec zasadniczy działa na 4 koła a pomocniczy na 2 kola) W naszych samochodach hamulec "ręczny" pomocniczy jest realizowany za pomocą tego samego układu,  klocków, tarcz co hamulec " nożny" tył, wciskając pedał dociskamy klocki do tarcz za pomocą cylinderka (hydraulicznie), zaciągamy "ręczny" silniczki elektryczne blokują klocki w takim położeniu, zwalniamy pedał hamulca i tyle, układ klocki tarcze się w tym czasie  nie zmienia więc nie może nastąpić obrót koła.
 
The following users thanked this post: Rocko

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: DSG
« Odpowiedź #108 dnia: 2023/12/17 16:40 »
Tyle, że hamulec ręczny jest tylko na osi tylnej a skrzynia (napęd) na przedniej co oznacza, że pomiędzy nimi jest mnóstwo elementów ze swoimi luzami i elastycznością.

Każdy robi jak uważa. Ja wolę na zimne dmuchać. Nic mnie nie kosztuje.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 828
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: DSG
« Odpowiedź #109 dnia: 2023/12/17 19:12 »
...pisałem że jest tylko na tył ...  ale nie widzę w tym związku ... skoro  hamulec "ręczny" jest " zaciągnięty" - załączony,  przy wciśniętym hamulcu "nożnym" zasadniczym,  to jakie luzy i elementy ...? no chyba że piszesz o hamulcu taśmowym na wale napędowym ale to nie w obecnych pojazdach.


p.s - przyjęte jest że "ręczny" zaciągamy/ załączamy przy wciśniętym pedale nożnego hamulca, czyli zatrzymujemy się używając hamulca zasadniczego i zaciągamy ręczny i przełączamy skrzynie na P czy najpierw przełączamy skrzynie na P a potem zaciągamy ręczny nie jest istotne pod warunkiem że po zatrzymaniu nie zwalniamy hamulca "nożnego" do momentu zadziałania hamulca " ręcznego"  - cała filozofia
 

foxter11

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 103
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: DSG
« Odpowiedź #110 dnia: Wczoraj o 09:35 »
Niestety równo po 6 latach od zakupu (co do dnia :-\ ) i niecały 98k przebiegu padła mi mechatronika w skrzyni. Mimo ponad 5 lat serwisów w ASO, VW nie zgodził się na tzw. "dobrą wolę" - wg ASO odpowiedź przyszła z systemu tego samego dnia, obstawiam że automat odrzucił bo ostatni serwis był zrobiony w 6 miesięcy temu poza ASO bo wymieniałem też klocki i tarcze przód i tył w zaufanym zakładzie.
Słaba ta jakość skoro przy takim przebiegu pada tak istotny element układu napędowego. Ponoć do wymiany jest też obudowa mechatroniki - tutaj nie wiem czemu, czy to się wymienia z automatu?
Koszt 5k zł z diagnostyką i wymianą na nowy element, który ponoć jest produkowany na zamówienie pod konkretny VIN - ktoś może to potwierdzić?
 

S-Tig

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 419
  • Thanked: 51 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150
  • Napęd: FWD
  • Skąd:  
Odp: DSG
« Odpowiedź #111 dnia: Wczoraj o 11:07 »
To nie jest słaba jakość, to jest żenada po całości.Z tego co kojarzę padają jakieś zaworki i dobry magik może je wymienić znacznie taniej niż aso.
 

kabum

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Join
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WH
Odp: DSG
« Odpowiedź #112 dnia: Wczoraj o 11:33 »
miałem to samo DQ381, przebieg lekko ponad 80k, odmowa z automatu, a samo ASO nie chciało prosić o wsparcie od Importera pomimo tego, że auto było serwisowane na bieżąco, a ostatni przegląd miało chyba 3/4msc przed awarią.
Ja się dowiedziałem, że ta część pod "VIN" to część regenerowana. Normalnie naprawa wynosi na nowej mechatronice w ASO ok 8k.(przynajmniej takie dostałem info z innego ASO gdy chciałem porównać ceny) 
Skończyło się na tym, że zleciłem naprawę w nieautoryzowanym punkcie za 3k z wymianą oleju i filtra.

Ale tak jakość to żenada i na to powinna być akcja serwisowa. Na jednej z grup na FB nie ma tygodnia żeby ktoś nie pytał o tą usterkę.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 828
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: DSG
« Odpowiedź #113 dnia: Wczoraj o 12:13 »
Niestety równo po 6 latach od zakupu (co do dnia :-\ ) i niecały 98k przebiegu padła mi mechatronika w skrzyni. Mimo ponad 5 lat serwisów w ASO, VW nie zgodził się na tzw. "dobrą wolę" - wg ASO odpowiedź przyszła z systemu tego samego dnia, obstawiam że automat odrzucił bo ostatni serwis był zrobiony w 6 miesięcy temu poza ASO bo wymieniałem też klocki i tarcze przód i tył w zaufanym zakładzie.
Słaba ta jakość skoro przy takim przebiegu pada tak istotny element układu napędowego. Ponoć do wymiany jest też obudowa mechatroniki - tutaj nie wiem czemu, czy to się wymienia z automatu?
Koszt 5k zł z diagnostyką i wymianą na nowy element, który ponoć jest produkowany na zamówienie pod konkretny VIN - ktoś może to potwierdzić?


...spróbuj może tu dopytać Auto Serwis Krupa Tronic 513 022 800
 

turzol

Odp: DSG
« Odpowiedź #114 dnia: Wczoraj o 22:59 »
Niestety równo po 6 latach od zakupu (co do dnia :-\ ) i niecały 98k przebiegu padła mi mechatronika w skrzyni. Mimo ponad 5 lat serwisów w ASO, VW nie zgodził się na tzw. "dobrą wolę" - wg ASO odpowiedź przyszła z systemu tego samego dnia, obstawiam że automat odrzucił bo ostatni serwis był zrobiony w 6 miesięcy temu poza ASO bo wymieniałem też klocki i tarcze przód i tył w zaufanym zakładzie.
Słaba ta jakość skoro przy takim przebiegu pada tak istotny element układu napędowego. Ponoć do wymiany jest też obudowa mechatroniki - tutaj nie wiem czemu, czy to się wymienia z automatu?
Koszt 5k zł z diagnostyką i wymianą na nowy element, który ponoć jest produkowany na zamówienie pod konkretny VIN - ktoś może to potwierdzić?


Podobna usterka i udało się załapać na naprawę z dobrej woli, nowa płytka mechatroniki, śruby, adaptacja, olej 6litrów wraz z filtrem, 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów. Auto dawno po gwarancji, serwis od początku ASO.