Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?

Zaczęty przez MrBlacker, 2019/02/26 10:39

Poprzedni wątek - Następny wątek

xdauser

Możesz zawsze do trybu indywidualnego przypisać sobie co tam chcesz i przełączać za pomocą przycisku w pokrętle obok wajchy skrzyni biegów. Jest to szybsze niż klikanie w ekran

Ekhangel


xdauser


kris17009

Chyba nawet przy 4motion już jest. Nie musi być DCC

Ekhangel

Niestety DCC nie równa się pokrętło (wiem po sobie). To opcja za kilka stówek. "Zbędny gadżet", jak powiedziała "moja" pani z ASO.

xdauser

Cytat: kris17009 w 2020/10/05 15:46
Chyba nawet przy 4motion już jest. Nie musi być DCC
Racja. 4- motion.

kris17009

Generalnie żeby mieć pokrętło trzeba mieć 4motion i żeby mieć DCC też.

Frodo

Cytat: xdauser w 2020/10/05 15:42
Możesz zawsze do trybu indywidualnego przypisać sobie co tam chcesz i przełączać za pomocą przycisku w pokrętle obok wajchy skrzyni biegów. Jest to szybsze niż klikanie w ekran
Przełączam za pomocą przycisku, ale muszę patrzeć w ekran radia by zobaczyć na co zmieniłem i to tak długo aż trafię na "sport"... :(

Ekhangel

W zasadzie można też patrzeć na zegary cyfrowe, w górnej części jest ikona trybu (przez chwilę nawet chyba opis). Tak czy siak niewygodnie.

Frodo

Nie tylko niewygodne, ale niebezpieczne! Np. 140 km/h to 39 metrów na sekundę... a to niestety chwilę trwa.
Wystarczyłby przycisk typu "Cupra" i pozamiatane bo chyba najważniejszy jest szybki dostęp do trybu "Sport" i potem możliwość wyłączenia tego trybu (powrotu do poprzedniego). Całą resztę mogli sobie ukryć w jakimś menu. Ewentualnie mogłaby być też możliwość połączenia zmiany trybu DSG dzwignią z DCC.

Ekhangel

Właściwie jak tak dzisiaj testowałem, to wystarczą trzy wciśnięcia na ślepo z trybu Comfort -> Sport i podgląd zmiany na AID, który jest przed oczami, więc bezpieczny. Tyle że dostęp do przycisku kompletnie niedogodny, ale od biedy bez odrywania wzroku od jezdni da radę przełączać.


Najlepiej by było na kierownicy - i tę prawdę w liftingu uwzględnili.

WuWojtas

hej, a nie wystarczy pociągnąć lewarka zmiany biegów w dół i przełączyć skrzynię na SPORT? Czy wtedy też przełącza DCC? Niestety ja nie mam DCC, ale przed szybkim wyprzedzaniem tak robię...

xdauser

Cytat: WuWojtas w 2020/10/06 06:53
hej, a nie wystarczy pociągnąć lewarka zmiany biegów w dół i przełączyć skrzynię na SPORT? Czy wtedy też przełącza DCC? Niestety ja nie mam DCC, ale przed szybkim wyprzedzaniem tak robię...
Lewarek w dół przełącza tylko DSG w tryb sport. DCC pozostaje w trybie w jakim było.

tiguan2019

Powiem wam że sam jestem w posiadaniu tiguana 2019 na przód napęd DSG 1,5 benzyna gdzie wizualnie auto mi się podoba  lecz jesli chodzi o kulture jazdy to dupy nie urywa szumy w okolicach słupków przednich wrażenie że uszczelki nie spełniają swojej funkcji stuki przy wolnej jeździe w okolicach lewego koła przedniego wyczuwalne zmiany biegów (szarpnięcia 2-3-4 ) i można by dużo jeszcze pisać. jeżdże po serwisach i zgłaszam te usterki jeśli chodzi o stuki w przednim lewym kołem to odpowiedź z VW że nie zagraża życiu i luz który powoduje ten stuk jest dopuszczalny kontrucyjnie, dla mnie to chore i nie dopuszczalne przy nowym aucie, gdzie  tu jakość ?

Ekhangel

Zgadza się, dupy nie urywa. U mnie też szumi w okolicy lusterek (na zagranicznych forach też o tym czytałem), DSG też czasem szarpnie i bardzo lekko, lecz wyczuwalnie kangurkuje. Aczkolwiek samo prowadzenie auta jest świetne, a w każdym razie z adaptacyjnym zawieszeniem. Żadnego bujania, i trzyma na zakrętach jak trzeba. Dynamika 1.5 TSI też jest bomba. Ogólnie ma się czasem wrażenie, jakby się prowadziło Golfa R. No, może dlatego, że to jest trochę Golf.

U mnie póki co nic nie puka, odpukać...

Ale już na przykład lewe tylne drzwi są źle spasowane, bo trzeba nieco mocniej trzasnąć by zamknąć. Made in Mexico.