Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?

Zaczęty przez MrBlacker, 2019/02/26 10:39

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mullrof

moje odczucia względem WLTP - wszystko jest coraz bardziej sztuczne i ustawiane pod testy. -ale to takie moje odczucie.
jeśli zaś chodzi o to czy czuć moc w takim samochodzie - tutaj jest już dosyć ogólna opinia, nie tylko moja, że to nie jest samochód w którym się to czuje. Nie oznacza, że tej mocy nie ma natomiast po prostu jej nie czuć.

Myślę nawet, że to może być zaleta.Na temat DSG się nie wypowiem bo nie wiem. Z powodu komfortu bym wziął ale z każdego innego mam raczej jakieś ale.

mms1994

Cytat: BShKF w 2020/01/16 15:43Cześć, zastanawiam się nad zakupem Tiguana z silnikiem 2.0 TSI 230KM. Słyszałem różne opinie o tym silniku od skrajnie pozytywnych, po narzekania, że tej mocy w ogóle nie czuć i skrzynia zabija całą radość z jazdy. Tyczy się to też Audi Q3, które ma ten sam silnik, ale (chyba?) inną skrzynię.
Przy 2,0 TDI jest to samo, skrzynia kastruje trochę silnik żeby cyferki emisji itp wychodziły trochę lepsze ;)

ARS

Cytat: BShKF w 2020/01/16 15:43Cześć, zastanawiam się nad zakupem Tiguana z silnikiem 2.0 TSI 230KM. Słyszałem różne opinie o tym silniku od skrajnie pozytywnych, po narzekania, że tej mocy w ogóle nie czuć i skrzynia zabija całą radość z jazdy. Tyczy się to też Audi Q3, które ma ten sam silnik, ale (chyba?) inną skrzynię.


Chciałem się zatem samemu przekonać i odbyć jazdę testową, ale skończyło się na informacji, że obecnie tylko 2 dealerów w Polsce ma auto z tym silnikiem - oczywiście oba miejsca są oddalone ode mnie o ponad 400 km. Jestem więc w martwym punkcie i nie wiem czy się decydować w ciemno, czy szukać innego auta.


Czy ktoś z Was, zwłaszcza posiadaczy aut po tych wszystkich normach WLTP itd., może napisać coś więcej o swoich odczuciach z jazdy?
Dzień dobry,
Odnośnie silnika 230 hp mogę się wypowiedzieć wyłącznie subiektywnie i zapewne każdy kierowca oceni go trochę inaczej.
Faktem jest i również to zauważyłem, że wciśnięcie gazu w podłogę czasami  (nie za każdym razem) działa ospale. Sprawę rozwiązuje przełączenie dsg na tryb sport, ale nie zawsze się o tym pamięta przy wyprzedzaniu mając automat.
Od czego zależy, że czasami dsg w trybie "D" działa szybko a czasami  ospale ( to wyłącznie moja opinia i własne spostrzeżenia). Jeżdżąc kilka dni jak emeryt -:), komputer sterujący dsg zapamiętuje nasz sposób jazdy i wciśnięcie po takiej jeździe gazu mamy reakcje jak na emeryta przystało -:).
Wystarczy jednak kilka razy wcisnąć gaz głębiej i jest ok zmienia to zachowanie naszego samochodu. Śmieszne to trochę, ale takie są moje subiektywne spostrzeżenia.
Generalnie to jestem zadowolony z dynamiki silnika, jakoś nie przeszkadza mi delikatna ospałość dsg. Można się mimo wszystko przy tym silniku cieszyć z auta i odczuwać dużą przyjemność z jazdy.
Spalanie wg. moich spostrzeżeń odpowiada temu co jest podane przez producenta zgodne z WLTP.
Spalanie na krótkiej trasie ok 6 km plus kilka świateł na zimnym silniku to trochę masakra od 11- 14 l/100km, dużo mam takich odcinków - dojazd do pracy.
Autostrada dynamiczna jazda 120-180 ok 9 litrów/ 100 km
Autostrada spokojna płynna jazda 120-140 ok 8,6 litra / 100 km
Jadąc spokojnie w małym ruchu drogami lokalnymi od 80-100 km można osiągnąć 7litrów / 100 km, raz nawet na odcinku 40 km bez specjalnych trudności miałem 6,5 litra/ 100km.
Tak dla porównania -czasami jeżdżę Skodą Octavia z silnikiem 1,4- 150 km, różnica w spalaniu na tych samych trasach wynosi + 2l/100km
Pozdrawiam

wrb


Podpisuję się pod słowami przedmówcy @ARS .


Czy nie czuć tej mocy? Jak ktoś się przesiadł ze 140 konnego diesla (tak jak ja) to czuje ta moc nawet bardzo. Tiguan z 230 konnym silnikiem potrzebuje 6s do setki, tu już samemu trzeba ocenić czy to osiagi pozwalajace czuć moc czy nie (300 konny Golf R potrzebuje sekundy mniej i nikt nie ma watpliwosci, że to rakieta). DSG w trybie drive nie ma ducha sportowego, to fakt. Ale gdyby miał, to po co byłby tryb sport? Rola DSG w trybie drive jest jeździć w takim stylu jak jedzie się w niedziele do kościoła, a w razie co jest zawsze kickdown, on bezbłędnie odczytuje zamiary kierowcy :)


Jeżdżę głównie w trybie drive i nauczyłem się, że przed wyprzedaniem redukuję biegi ręcznie. Jak wiem, że czeka mnie seria wyprzedzania, to przełaczam w tryb sport.


Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z tego silnika.

Ekhangel

Decyzja dobra. Głównie dlatego, że Rav4 wygląda jak jakiś mech bojowy z japońskiego anime, Karoq ma wielkie nawiewy jak w saunie, a Mondeo tandetne rozwiązania typu brak podświetlenia selektora biegów w tunelu i alufelgi charakteryzowane chyba na polietylen (że niby malowane lakierem bezbarwnym czy coś). Tiguan z Rline ma stonowaną, ale elegancką stylistykę, a Discover Pro piękny wyświetlacz o świetnej rozdzielczości i gustownym, czytelnym interfejsie graficznym (por. np. badziewne GUI Forda czy Toyoty, nie mówiąc o tableciskach w Renault).


Czyli po prostu VW złapało mnie "na wzrok". Natomiast cała reszta w sumie też mi się podoba. Zwłaszcza piękna jasnobeżowa welurowa tapicerka, którą - sądząc po ogłoszeniach na Otomoto - w całym kraju mam chyba tylko ja i może jeszcze jakiś jeden nonkonformista.


Zaraz, miało być już nie o wyglądzie...


Aha, więc TSI 150 KM naprawdę imponuje mi dynamiką. Starczy rzec, że nie tęskno mi wcale do poprzedniego A6 C6 3.2 FSI 255 KM, bo mój Tiguan Allspace w normalnych sytuacjach przyspiesza tak samo sprawnie i pali hektolitry mniej, natomiast w sytuacjach nienormalnych (czytaj: pałowanie dla zabawy) zazwyczaj tylko narażałem własne życie i zdrowie, więc po co to komu? W życiu bym już nie dopłacił za mocny silnik, zwłaszcza, że tanio nie jest. Inna sprawa, że trasy robię sporadycznie.

Charls

#110

Cytat: Ekhangel w 2020/05/29 23:39Czyli po prostu VW złapało mnie "na wzrok"
Żaden VW nigdy nie imponował urodą, chyba cała reszta marek jest zawsze ładniejsza ale jak wiadomo gust to kwestia subiektywna. Bezawaryjnością od wielu lat niestety też nie grzeszy. Mnie zawsze VW też brał na wzrok wbrew opiniom znawców? i krytyków? motoryzacji  ;D

Cytat: Ekhangel w 2020/05/29 23:39A6 C6 3.2 FSI 255 KM, bo mój Tiguan Allspace w normalnych sytuacjach przyspiesza tak samo sprawnie
he he, dobre :) 

Charls

Cytat: wrb w 2020/01/22 22:21DSG w trybie drive nie ma ducha sportowego, to fakt.

Nawet w trybie S z tym duchem DSG tak sobie


Cytat: ARS w 2020/01/19 20:23Od czego zależy, że czasami dsg w trybie "D" działa szybko a czasami  ospale
Tego chyba sam producent nie wie

Ekhangel

Cytat: Charls w 2020/05/31 13:25chyba cała reszta marek jest zawsze ładniejsza

Nawet jeśli tak (nie zgadzam się), to jaki SUV w wersji z pakietem stylistycznym, topowych reflektorach i w tych $ jest ładniejszy, niż Tiguan?

Co do silnika: do setki nie mierzyłem, ale mocy mi po prostu w ogóle nie brakuje. Kiedy jej potrzeba, to jest. I nie jeżdżę jak emeryt. FSI nie był uturbiony, i z tego też może wynikać odczucie.

Charls

@Ekhangel szanuję twoje prawo do odmiennego zdania  ;)

Ekhangel


mariobravox

Moim zdaniem auto jest fajne do kwoty max 140-150 brutto, potem robi się po prostu za drogo w zamian za to co dostajemy. Fakt że auta ogólnie bardzo podrożały i byle gniot kosztuje dzisiaj 80-90 tys.Ciekawą/okazyjną konfiguracją dla Tiguana jest 1.5tsi w comfortline plus kilka dodatków i to można mieć za 105-110tys brutto o ile ktoś nie wymaga dużego silnika i np. jak u mnie jest to auto na drugie w rodzinie. Ja wybrałem 2.0tdi trochę żałuję dopłaty za ten silnik która była znaczna(ponad 20 tys) ale w tych pieniądzach takie toczydło jak najbardziej ok.
Tiguan wygrał u mnie z CRV bo te 2 auta rozważaliśmy. 

Frodo

Cytat: ARS w 2020/01/19 20:23
Cytat: BShKF w 2020/01/16 15:43Cześć, zastanawiam się nad zakupem Tiguana z silnikiem 2.0 TSI 230KM. Słyszałem różne opinie o tym silniku od skrajnie pozytywnych, po narzekania, że tej mocy w ogóle nie czuć i skrzynia zabija całą radość z jazdy. Tyczy się to też Audi Q3, które ma ten sam silnik, ale (chyba?) inną skrzynię.


Chciałem się zatem samemu przekonać i odbyć jazdę testową, ale skończyło się na informacji, że obecnie tylko 2 dealerów w Polsce ma auto z tym silnikiem - oczywiście oba miejsca są oddalone ode mnie o ponad 400 km. Jestem więc w martwym punkcie i nie wiem czy się decydować w ciemno, czy szukać innego auta.


Czy ktoś z Was, zwłaszcza posiadaczy aut po tych wszystkich normach WLTP itd., może napisać coś więcej o swoich odczuciach z jazdy?
Dzień dobry,
Odnośnie silnika 230 hp mogę się wypowiedzieć wyłącznie subiektywnie i zapewne każdy kierowca oceni go trochę inaczej.
Faktem jest i również to zauważyłem, że wciśnięcie gazu w podłogę czasami  (nie za każdym razem) działa ospale. Sprawę rozwiązuje przełączenie dsg na tryb sport, ale nie zawsze się o tym pamięta przy wyprzedzaniu mając automat.
Od czego zależy, że czasami dsg w trybie "D" działa szybko a czasami  ospale ( to wyłącznie moja opinia i własne spostrzeżenia). Jeżdżąc kilka dni jak emeryt -:), komputer sterujący dsg zapamiętuje nasz sposób jazdy i wciśnięcie po takiej jeździe gazu mamy reakcje jak na emeryta przystało -:).
Wystarczy jednak kilka razy wcisnąć gaz głębiej i jest ok zmienia to zachowanie naszego samochodu. Śmieszne to trochę, ale takie są moje subiektywne spostrzeżenia.
Generalnie to jestem zadowolony z dynamiki silnika, jakoś nie przeszkadza mi delikatna ospałość dsg. Można się mimo wszystko przy tym silniku cieszyć z auta i odczuwać dużą przyjemność z jazdy.
Spalanie wg. moich spostrzeżeń odpowiada temu co jest podane przez producenta zgodne z WLTP.
Spalanie na krótkiej trasie ok 6 km plus kilka świateł na zimnym silniku to trochę masakra od 11- 14 l/100km, dużo mam takich odcinków - dojazd do pracy.
Autostrada dynamiczna jazda 120-180 ok 9 litrów/ 100 km
Autostrada spokojna płynna jazda 120-140 ok 8,6 litra / 100 km
Jadąc spokojnie w małym ruchu drogami lokalnymi od 80-100 km można osiągnąć 7litrów / 100 km, raz nawet na odcinku 40 km bez specjalnych trudności miałem 6,5 litra/ 100km.
Tak dla porównania -czasami jeżdżę Skodą Octavia z silnikiem 1,4- 150 km, różnica w spalaniu na tych samych trasach wynosi + 2l/100km
Pozdrawiam
Z ciekawości, kiedy był Twój wyprodukowany? Ja testowałem 230 z początku 2019 i z połowy 2019. Miałem wrażenie, że ten drugi ma zupełnie inny układ napędowy. Tzn. osiągi maksymalne pewnie były te same, ale lag, praca skrzyni i elastyczność na niskich obrotach zostały znacznie poprawione. Ja póki co (po pierwszych 1000 km) jestem bardzo zadowolony. Wcześniej miałem Atecę FR 2.0 TSI 190 z DCC.

Frodo

Po przejechaniu większej liczby kilometrów dochodzę do wniosku, że podstawową wadą DSG w Tigu jest *nieprzewidywalność* w E i D. Jeśli jesteśmy zmuszeni natężeniem ruchu lub po prostu chcemy jechać spokojnie przez jakiś czas, to potem wciskamy gaz i... nic!! :( Trudno wówczas przekonać DSG, że faktycznie chcemy żwawiej przyśpieszyć... Można to zrobić dając gaz do dechy lub wrzucając ,,S". Po czym praca E i D staje się całkiem zadowalająca. Ta nieprzewidywalność DSG jest idiotyczna, a może być wręcz niebezpieczna, bo reakcja auta na to samo działanie kierowcy bywa bardzo różna. Konia z rzędem temu kto wymyśli jak wyłączyć tą "inwencję twórczą" oprogramowania DSG. W S nie ma tego problemu, ale jazda jest bardziej nerwowa (przynajmniej w moim 230 TSI, w którym konie jednak lubią szaleć) i znacząco wzrasta spalanie. Plus za to, że (przynajmniej u mnie, bo czytałem inne obserwacje) ruszanie jest zawsze żwawe jeśli trochę mocniej wciśniemy pedał gazu, nawet w E i nawet nieźle przy włączonym start-stop (dla porównania moja Ateka FR 2.0 TSI 190 normalnie ruszała tylko w S, choć dużo wolniej niż Tig w S).

Ekhangel

CytatMożna to zrobić dając gaz do dechy lub wrzucając ,,S".

Jedno z drugim jest właściwie tożsame, bo S załącza się samoczynnie przy kick-downie. Co właściwie jest wg mnie głupim rozwiązaniem.

MArek

Cytat: Frodo w 2020/10/05 12:09Ta nieprzewidywalność DSG jest idiotyczna,
Mam to samo u siebie. Jade sobie spokojnie i nagle trzeba przyspieszyć dodaje gazu reakcja lekkie przyspieszanie, trzeba mocna depnąć aby tig jakoś ruszy (mam wrażenie że stara octavia tdi znacznie lepeij reagowała i była całkowicie przewidywalna czego nie można powiedzieć o tigu. Ale jak się jedzie agresywniej to i reakcja na gaz jest znacznie szybsza. Totalnie skopane jest to oprogramowanie. Nie wiem czy to przez WLTP czy coś innego.
Ciekawe czy jest jakaś aktualizacja softu dostępna. Spróbuję dopytać jak będę niedługo na wymianę oleju jechał.