Tiguan 1.5 TSI

Zaczęty przez knittos, 2018/07/25 19:53

Poprzedni wątek - Następny wątek

rk

Pisaliśmy o tym na forum, m.in. w wątku o przeglądzie okresowym. Ja generalnie zawsze robię wszystko zgodnie z zaleceniami producenta (producent nie zaleca wcześniejszej wymiany) a na przeglądy jeżdżę gdy pojawi mi się informacja o takiej konieczności. Pomijam tu warunki skrajnej eksploatacji typu taxi, częsta jazda z przyczepą itp. Wtedy lepiej skonsultować to z serwisem. Zawsze można zmienić reżim na 15 tys/1 rok (jak się nie ma pakietu serwisowego).

https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=33.msg2804#msg2804

Rocko

@Michal_c odpowiem tak:
1) jeżeli samochód planujesz trzymać tylko przez okres gwarancji to nie wymieniaj oleju wcześniej;
2) jeżeli planujesz samochód trzymać dłużej albo zostawić go w rodzinie to moim zdaniem olej wymieniaj co 15 tys km (czas jest nieważny) 🙂

Michal_c

Szczerze, to jest auto na 2 lata, potem ma byc kolejne. Tylko ze w mojej ocenie nie zmienia to faktu ze dbac trzeba o nie tak jak o swoje. Ktos potem bedzie nim mial jezdzic i na pewno chcialby zeby wszystko bylo ok.


M.

Kabe

Cytat: Michal_c w 2018/12/21 10:57
Szczerze, to jest auto na 2 lata, potem ma byc kolejne. Tylko ze w mojej ocenie nie zmienia to faktu ze dbac trzeba o nie tak jak o swoje. Ktos potem bedzie nim mial jezdzic i na pewno chcialby zeby wszystko bylo ok.


M.
Przecież możesz zmieniać również i co 10tys. napewno nie zaszkodzi, kolejny właściciel jeszcze bardziej się ucieszy. Skąd ta dziwna wartość 15tys, a nie np. 17tys?

Rocko

Cytat: Kabe w 2018/12/21 17:07
Cytat: Michal_c w 2018/12/21 10:57
Szczerze, to jest auto na 2 lata, potem ma byc kolejne. Tylko ze w mojej ocenie nie zmienia to faktu ze dbac trzeba o nie tak jak o swoje. Ktos potem bedzie nim mial jezdzic i na pewno chcialby zeby wszystko bylo ok.


M.
Przecież możesz zmieniać również i co 10tys. napewno nie zaszkodzi, kolejny właściciel jeszcze bardziej się ucieszy. Skąd ta dziwna wartość 15tys, a nie np. 17tys?
To już chyba czepianie się z Twojej strony 😛

Bochenos

Dziś uzyskałem informację od dealera, że w silniku 1.5 tsi który ma moment obrotowy do 250 nm stosowania jest skrzynia sucha dsg natomiast dopiero powyzej
250nm jest skrzynia mokra i moje pytanie do was czy faktycznie tak jest

tiguan220

Zmiana oleju jest najmniej zalezna od przebiegu. Wazniejszy jest czas (starzenie oleju) i sposob eksploatacji. Zmienic nalezy raz do roku albo przy intensywnej eksploatacji po 15 tys.
Przy lekkiej nodze 30tys i nic sie nie dzieje.

rk

Cytat: Bochenos w 2019/01/12 21:32
Dziś uzyskałem informację od dealera, że w silniku 1.5 tsi który ma moment obrotowy do 250 nm stosowania jest skrzynia sucha dsg natomiast dopiero powyzej
250nm jest skrzynia mokra i moje pytanie do was czy faktycznie tak jest
Nie. Pisaliśmy o tym w tym wątku, czytałeś go ?

https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=123.msg4138#msg4138

DQ381 to wersja rozwojowa DQ500 z mniejszym momentem i optymalizowanym obiegiem oleju. Sporo ją dzieli od uznawanej za  suchą DQ200. Moim zdaniem sama klasyfikacja mkra/sucha obecnie wprowadza w błąd (są rozwiązania pośrednie) i warto uwzględniać poszczególne typy skrzyń i ich rzeczywistą budowę.

zibi1303

Cytat: tiguan220 w 2019/01/12 22:22
Zmiana oleju jest najmniej zalezna od przebiegu. Wazniejszy jest czas (starzenie oleju) i sposob eksploatacji. Zmienic nalezy raz do roku albo przy intensywnej eksploatacji po 15 tys.
Przy lekkiej nodze 30tys i nic sie nie dzieje.
Skoro 30k i nic no to popatrzcie na to ... :)
https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo&fbclid=IwAR0DCsSm_JsiKboOMLkVu5ozjarVJooD9Ic01oGIvqLS5BJD_oQAG_2K_fU

Rocko

Trzeba by było go jeszcze przebadać w laboratorium, ale i bez tego wymieniam co roku lub co 15 tys. km 🙂

Peterka

Jestescie pewni ze ta DSG-7 w Tiguanie 1,5 TSI ( zwykly i Allspace) sa mokre? Mnie wszystkie serwisy (ma w Waie odwiedzilem chyba wszystkie) powiedzialy ze jst to sucha.
Czy bral ktos Alspace z silnikiem 1.5 TSI? Jesli tak to jakie sa wrazenai? Ja przymiezam sie do takiej konfiguracji. Nie chce btrac silnika 2.0 TSI. Choddzi mi o zuzycie paliwa, a Allspace bo zalezy mi na bagazniku.

rk

Tak, na tyle na ile można być pewnym bez samodzielnego rozbierania takiej skrzyni:)

Self Study Programme 556 pisze wprost, że zestaw sprzęgieł jest mokry, możesz się sam przekonać ściągając SSP z erwina. W dokumencie nie ma też nic co by przeczyło temu podsumowaniu.

ETKA twierdzi, że mniejsze silniki obecnie stosowane w Tiguanie i T Allspace korzystają z 7-biegowej skrzyni DQ381. Stosowane są też DQ500 (7-biegów) oraz DQ250 (6-biegów). Są też naturalnie skrzynia manualna oraz automat 8-bieg. na rynek amerykański (Allspace).

DQ381 w teorii powinna wytwarzać mniejsze opory (zmieniony olej i inne optymalizacje) i być bardziej ekonomiczna niż DQ500.