Paliwo. Co do baku?

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/22 10:31

Poprzedni wątek - Następny wątek

mms1994

98 nic Ci nie da, chyba że zrobisz mapę na 98, wtedy faktycznie więcej mocy uzyskasz :)
Jedyna przewaga paliw premium nad zwykłymi jest to coś "extra'. Przy bezpośrednim wtrysku (szczególnie TSI) mogą się zbierać nagary (pewne 2,0 mają to rozwiązane dotryskiem pośrednim paliwa w kolektorze). Niektóre paliwa lepiej to wypalają.
Jako ciekawostka, paliwa w Austrii, Niemczech czy choćby Słowacji mają inne wartości "oczekiwane" od tych u nas  - zaskakująco mamy najgorsze. Tutaj przewagą Shell VPower jest, że jako podstawę mamy to inne paliwo, niż to nasze z Orlenu czy Lotosu. Nie zawsze to robi różnicę w odczuciach, czasem to różnica w żywotności silnika, wtryskiwaczy itp. Ale udowodnione jest, że taki paliwo z np. Austrii lepiej się zachowuje przy wysokich obrotach, tzn przy TSI dużej różnicy nie zrobi, ale w takim wolnossacym japończyku można te pare % więcej koni mieć ;)

iks

Cytat: Tomus w 2020/01/24 08:16
Cytat: mms1994 w 2020/01/23 18:53
https://www.youtube.com/watch?v=5Ztd64iw7wo :)
,,Material powstal przy wspolpracy z circle k" ;-)


T


No ale tak to można by powiedzieć przy każdym zwycięzcy. W/g mnie test jest obiektywny. Potwierdzenie też w drugiej części w komorze.

iks

Pytanie jeszcze takie. Bo stacje mają obowiązek dawać paliwo zimowe od listopada. Czy dotyczy to wszystkich paliw (ON) czy tylko muszą mieć to najlepsze w wersji zimowej. Np Circle K ma obydwa Diesel'owskie oznaczone jako zima. A BP nie ma oznaczonego wcale i w związku z tym czy zimowe jest tylko w Ultimate czy w zwykłym też, a może to Ultimate to cały czas ta sama wersja co w lato?

mms1994

Każde paliwo sprzedawane musi być "zimowe" jak zima, ale jeśli np mało osób używa tej stacji to w zbiornikach mogą mieć "letnie". Nikt nie wypompowuje paliwa przy zmianie :)

Rocko

#34
Benzyna 98:
a) silnik na niej ciszej pracuje niż na 95
b) silnik tak nie wyje na wysokich obrotach
c) mniejsze szanse na spalanie stukowe zwłaszcza, gdy paliwo może nie spełniać wymogów (mniejsza liczba oktanowa niż deklarowana).


Paliwa premium posiadają środki czyszczące i raz na jakiś czas warto je zatankować. Ja je tankuje przed długą trasą żeby ,,przepalić" silnik na autostradzie 🙂


Co do Shella to ,,podobno" jedynie V-Power Racing (100 oktanów) pochodzi z importu. Reszta paliw jest na bazie od rodzimych producentów. Pozostaje jednak pytanie jak ,,świeże" jest to paliwo i ile leży w zbiornikach skoro jest o 1 zł na litrze droższe od zwykłego.


Co do ceny 98 czy Premium to uważam, że różnica w cenie prawie niezauważalna, bo to ok. 15 zł na baku. Przy 1 baku w miesiącu to raptem 1 kebab czy paczka papierosów. Pizza jest droższa niż zatankowanie całego baku paliwem premium zamiast zwykłego 😜


A co do jakości paliw z Lotosu to chciałbym zauważyć, że jest jedną z najnowocześniejszych rafinerii w Europie. A np. Amic na północy Polski bierze paliwa bezpośrednio z Lotosu 🙂


Na stacji paliw można też poprosić o świadectwo jakości ostatniej dostawy i tam są wyniki badań z laboratorium i dane dostawcy paliwa.

mms1994

Cytat: Rocko w 2020/01/24 19:44A co do jakości paliw z Lotosu to chciałbym zauważyć, że jest jedną z najnowocześniejszych rafinerii w Europie. A np. Amic na północy Polski bierze paliwa bezpośrednio z Lotosu 🙂
Polecam porównać normy na Polskę i poza. To ze najnowocześniejsza nie znaczy ze paliwo na Polskę takie dobre ;)

Misieksmig

Obecnie na stacjach Shell jest promocja polegającą na tym, że we wtorki paliwa V-Power są w cenie podstawowych.

Charls



Cytat: Rocko w 2020/01/24 19:44Paliwa premium posiadają środki czyszczące i raz na jakiś czas warto je zatankować. Ja je tankuje przed długą trasą żeby ,,przepalić" silnik na autostradzie 🙂
Nigdy nie tankowałem i nie tankuję paliw premium i nigdy nie miałem żadnych negatywnych skutków z tym związanych z układem paliwowym, pytanie czy zawartość uszlachetniaczy jest na tyle duża, że warto czy więcej w tym marketingu, konsumentom pozostaje jedynie wierzyć w zapewnienia producenta

Cytat: mms1994 w 2020/01/24 20:39To ze najnowocześniejsza nie znaczy ze paliwo na Polskę takie dobre
Tego nie wiesz



Cytat: Rocko w 2020/01/24 19:44Na stacji paliw można też poprosić o świadectwo jakości ostatniej dostawy i tam są wyniki badań z laboratorium i dane dostawcy paliwa.
Przez kogo te badania są wykonywane? Przez ich własne labolatorium czy przez zewnętrzne niezależne?

Darayavahus

#38
Zatankowałem kilka razy paliwo premium - zazwyczaj przez pomyłkę - i nigdy nie zauważyłem żeby cokolwiek dawało. Nigdy. Niektórym daje komfort psychiczny - mi przeciwnie. Już bym wolał tego kebaba albo kilka dobrych browarów.


Co do paliwa z Circle K - ostatnio kilka razy zatankowałem (ale zwykłe, znaczy miles - bo bardziej zwykłego już chyba nie mają) i chyba mniej na nim pali. Ale to nie jest jakaś przepaść. Równie dobrze mogłem o jeden raz mniej w korku stać i już wyszło mniej.


Natomiast normy na paliwo nasze paliwo ledwo spełnia - zasłyszane od pracownika rafinerii. Co do tego arktycznego z Circle K ja się zastanawiam jaki wpływ mają ich dodatki na silnik...

mms1994

Cytat: Charls w 2020/01/30 13:19Cytat: mms1994 w 2020/01/24 20:39
To ze najnowocześniejsza nie znaczy ze paliwo na Polskę takie dobre
Tego nie wiesz
Paliwo przygotowywane jest zgodnie z normami obowiązującymi w naszym kraju, te są jawne, z wykorzystaniem Google'a można je poznać i analogicznie porównać z normami z innych krajów ;)
Nowoczesność nie wiąże się z jakością, ponieważ to pierwsze wpływa na ekologiczność, ekonomiczność produkcji, na to drugie wpływają substancje i ich stosunek użyty do produkcji. Pracowałem dla pewnej dużej firmy paliwowej w Polsce (patriotyczne barwy) i wiem, że to co trafiało na eksport było zawsze tej lepszej jakości, czystsze, kaloryczniejsze itp własnie ze względu na wyższe normy :)