FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: VENOM w 2018/06/22 10:31

Tytuł: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: VENOM w 2018/06/22 10:31
Ja tankuję na stacjach Shella i na Orlenie. Najczęściej Shell V-power 95, a co jakiś czas 100 racing  Jak Orlen, to Verva 98. W sumie to jeżdżę na takich mieszankach różnymi benzynami od lat i nigdy nie było problemu.

Kiedyś uczestniczyłem w dyskusji, w której ktoś udowadniał, że paliwa premium niczym nie różnią się oprócz ceny. Nie wiem, ale mam nadzieję, że jeśli nie pomagam mojemu silnikowi, to przynajmniej mu nie szkodzę wlewając np. paliwo 100 oktanów.
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/06/22 10:44
Ja kiedyś (ponad 10 lat temu) lałem najtańsze paliwa na stacjach samoobsługowych.
Ale jak silnik zaczął mi nierówno pracować to przestawiłem się na Lotosa w wersji Dynamic i do tej pory tak leję.

Mam znajomego w Lotosie i powiedział mi, że tak naprawdę najlepiej lać zwykłe paliwo, bo Dynamic to bardziej chwyt marketingowy, ale jakoś się przyzwyczaiłem, a dzieciaki przynajmniej sobie punkty na jakieś nagrody wymieniają.

W Tiguanie chyba jednak przestawię się na 95.
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/06/22 11:24
Szkodzić, nie szkodzisz. Pomagasz - raczej nie;)

Generalnie jeśli silnik nie wymaga danego paliwa to nie ma technicznej potrzeby by to robić. Psychologiczna na pewno jest:P

Oba benzynowe silniki wymagają paliwa o liczbie oktanowej 95.

Co wg mnie różni paliwa premium od 95:
- mają mniejszą kaloryczność, czyli bazując tylko na tym parametrze będziemy mieli mniejszy zasięg. Niektóre paliwa mają dodawane dodatki by to zrównoważyć, a wręcz taką kaloryczność zwiększyć ponad poziom oferowany przez standardowe Pb 95.

- mają mniejszą tendencję do samozapłonu, który powoduje spalanie detonacyjne (eksplozję paliwa). Silnik ma małe mikrofony (czujniki spalania stukowego), które to wykrywają i ECU silnika reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu. Nagminne spalanie stukowe (samo zapłon podczas unoszenia tłoka, gdy rośnie ciśnienie a tłok nie osiągnął jeszcze pozycji szczytowej) może uszkodzić silnik, pojedyncze sytuacje raczej nie. Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu pozwala na pełniejsze spalanie mieszanki, więc cały proces jest czystszy i generalnie potrzeba ciut mniej paliwa (to zwiększa zasięg). Powstaje mniej nagarów, co może mieć znaczenie w wypadku silników TSI. Serwisanci, który rozbierali starsze silniki TSI mające zabrudzone elementy układu wtrysku paliwa polecali unikać ryzyka złego gatunkowo paliwa. Jak nie widzicie lampki pokazującej spalanie stukowe bądź go nie słyszycie to silnik daje rade na bieżącym paliwie. Generalnie markowe paliwa 95 trzymają parametry, ale paliwo 98 daje jakiś zapas bezpieczeństwa.

W teorii 98 bardziej pomaga na spalanie stukowe  w wypadku silników o większym stopniu sprężania (czyli w kolejności najbardziej wpływa na 2.0 TSI 180KM (11,6:1), potem na 1.4TSI (10,0:1) i na końcu na 2.0 TSI 220 KM (9,6:1).

Wzrost mocy, jeśli już jakiś jest jest marginalny, niewyczuwalny przez kierowcę. Oryginalne materiały VW (SSP) o 2.0 TSI 220KM sugerowały, że silnik potrzebuje paliwa Pb 98. Na moje pytanie VW odpowiedział (i mam małe zaufanie do tej odpowiedzi) - 95 wymagane, 98 zalecane. Czemu zalecają 98 już nie napisali;) Finalną odpowiedź da tylko hamownia. Pokaże, czy zdolności adaptacyjne naszych silników (ustawienia wyprzedzenia zapłonu i otwarcia zaworów) są na tyle duże, by lepiej wykorzystać paliwo 98 oktan. Dodam, ze wszystkie wymienione silniki mają system zmiennych faz rozrządu.

- silniki pracują ciszej i równiej, o ile 1.4 TSI tego nie potrzebuje to można to rozważyć dla 2.0 TSI. Wrażenia są takie, że 2.0 TSI 180 KM @arekp pracował głośniej na 98 niż mój 2.0 TSI 220 KM na 95. Na ile to jest obiektywne trudno ocenić. Ja słyszę różnicę na plus w wypadku 2.0 TSI 220 KM, więc zalewam Pb 98 głównie bo lubię równo pracujące silniki. U mnie największa różnica jest na biegu jałowym.

- podobno paliwa 98 zawierają magiczne substancje czyszczące w niesprecyzowanej ilości o niesprecyzowanym działaniu (nie ma jawnych testów). Wg reklam producentów benzyny 95-oktanowe też je zawierają, ale podobno 98 więcej. Te dodatki są dodawane również do benzyn marketowych, w wymaganych przez prawo ilościach.

Jak będziecie mieszać paliwami, pamiętajcie, żeby dać silnikowi czas na pełną adaptację. W skrajnych przypadkach może to wymagać dni/sporej ilości kilometrów (np. w Oplu odwrócenie efektów gazu na adaptację ECU przy jeździe na benzynie [sonda lambda nie miała emulacji i działała również na gazie] wymagało przejechania 200 km i 4 dni.). Zmiana 98>95 może przez chwilę być bardziej odczuwalna, właśnie ze względu na adaptację.

Teraz oceńcie sobie sami czy zalety są warte ceny. Moim zdaniem w większości wypadków nie, ale nigdy nie prowadziłem testu wielu silników operujących w kontrolowanych warunkach na różnych paliwach, żeby ocenić np. ilość nagarów. Jak uważacie, że silnik w wymaganym przez was okresie eksploatacji nie będzie miał problemów, to moim zdaniem 98 lać nie warto.

Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: VENOM w 2018/06/22 15:36
Jak będziecie mieszać paliwami, pamiętajcie, żeby dać silnikowi czas na pełną adaptację.

Nad tym nigdy się nie zastanawiałem... a jakby tak  przeanalizować, to faktycznie lepiej zalewać jednym rodzajem paliwa. Pod warunkiem oczywiście, że producent sam ich nie miesza jak popadnie, no ale na to wływu już nie mamy.
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/08/01 10:27
Ja pierwsze zalanie zrobiłem 95 Pb z Orlena.
Przejadę parę tysięcy kilometrów i zmienię na 98 Pb i zobaczę czy będzie jakaś różnica na plus.
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2018/08/01 11:16
Ja pierwsze zalanie zrobiłem 95 Pb z Orlena.
Przejadę parę tysięcy kilometrów i zmienię na 98 Pb i zobaczę czy będzie jakaś różnica na plus.

Tankuję tylko na Orlenie i tylko na określonych stacjach w kilku regionach PL.

Różnicy nie zauważyłem.


Jeśli używasz iPhone, to polecam aplikację Moje Auto. Ja tam wpisuję wszystkie tankowania i przebiegi.


PS ktoś z Was też tankuje tylko na Orlenach i ma firmę?
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/08/01 11:21
Wcześniej tankowałem tylko Dynamic'a na Lotosie.
W Orlenie zatankowałem tylko dlatego, że po wyjechaniu z salonu był pierwszy po drodze.
Bak był prawie pusty więc nie chciałem ryzykować.

Myślę, że teraz będę zamiennie na Orlenie i na Lotosie tankował.
 
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: wachu w 2018/08/01 14:43

Tankuję tylko na Orlenie i tylko na określonych stacjach w kilku regionach PL.



PS ktoś z Was też tankuje tylko na Orlenach i ma firmę?


ja tankuje tylko na Orlenie, ewentualnie Carrefour (chyba też mają paliwo z Orlenu, ale dużo taniej)
ostatnio zalałem 98, różnicy nie zauważyłem
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: VENOM w 2018/08/01 17:07
ktoś z Was też tankuje tylko na Orlenach i ma firmę?

po wykładzie @rk dotyczącym mieszania paliw z rożnych stacji, pfrzesiadłem się na 98 Orlenu, nawet tankowałem koło Ciebie ;) i tak juz wlewam i jeżdże.
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: asta w 2018/08/16 20:05
a co lać do naszych od października
E5, E10, czy B10
B7, B10 i XTL.


Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: Skakun w 2018/08/16 21:21
Na xxxxxxx orlenie to na pewno nie będę tankował :P


Moderator: Forum to nie miejsce do uprawiania polityki
Autor:
Ja tu polityki nie widzę, bo nikogo do niczego nie namawiam ani nie odwodzę. Wyrażam swoją własną opinię w temacie wątku. Nie wjeżdzaj z cenzurą, bo takie akcje już jedno forum zabiły.
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: Snooper w 2018/08/16 21:42
a to nie jest tak, że wszystkie te v-power'y i inne verwy mają do standardowego paliwa dodane "ulepszacze" (komponenty) w postaci proszków, które potem pięknie zalegają, czy to w baku, czy w silniku?


na Tiguana czekam, ale póki co tankujemy (jako firma) na stacji prowadzonej w małej mieścince i szczerze, gdyby nie przykaz Szefa (rabaty, które i tak idą w filtry paliwa), nigdy bym tam prywatnego auta nie zatankował, a Tig'a chyba dalej będę musiał :( na Orlenowskim paliwie zajeżdżam ciut dalej ale i silnik lepiej pracuje (subiektywna opinia ale nie tylko ja taką mam w firmie).
W Polsce paliwo jest albo z Płocka albo z Gdańska (tak, nawet na Shell'u)- pytanie tylko jaka jakość - tak samo jak wódka ;)


Może offtopic, ale co myślicie o wodorowaniu silników?
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/08/16 22:02
a co lać do naszych od października
E5, E10, czy B10
B7, B10 i XTL.

Oznaczenia pozostają takie jakie były 95, 98 itd., ale będą też dodatkowe oznaczenia (E5, B7 itd.)
Na niektórych Orlenach już takie oznaczenia występują.

Benzyna E5, E10 i E85 (zarówno 95 i 98)
Diesel B7, B10 i XTL
Podsumowując w Polsce tankujesz bezołowiówkę E5 (95 lub 98) lud olej napędowy B7. :)
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: asta w 2018/08/16 23:50
a E10 nie da rady?
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: VENOM w 2018/08/17 03:28
@Skakun - wrzucamy na luz.
Każdy ma prawo do swoich wyborów i poglądów, ja tankuje na Orlenie, ktoś na Shellu, ważne żeby się szanować, nawet jeśli nas dzisiaj nie szanują.
Forum to z założenia  miejsce przyjazne, ostre wejścia będą niepotrzebnie  podsycały  dyskusję i możemy zwyczajnie  nad nią  nie zapanować.  Zostańmy w temacie paliwa, nie sprowadzajmy wszystkiego do winy tych czy tamtych. Wystarczy że robią to inni.
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2018/08/17 07:47
a E10 nie da rady?

Da radę. Tylko u nas możesz mieć problem, aby znaleźć taką stację.
Ale chyba u naszych zachodnich sąsiadów 95 jest w wersji E10.
Osobiście jednak uważam, że im mniej biokomponentów tym lepiej.
Co prawda nowe silniki powinny być do nich dostosowane, ale któż to wie jaki będzie stan silnika po 4-5 latach jeżdżąc wyłącznie na paliwie E10 lub B10.
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2018/08/17 08:12
W Polsce paliwo jest albo z Płocka albo z Gdańska (tak, nawet na Shell'u)- pytanie tylko jaka jakość - tak samo jak wódka

Nie zapominaj o Schwedt, z którego jeszcze kilka lat temu (nie wiem jak jest teraz), paliwo kupowały stacje Shell w Szczecinie - przy czym nigdy jako kierowca nie wiedziałeś na czym jeździsz, bo te Shelle to nie stacje własne czy partnerskie, tylko franszyza i to właściciel obiektu decyduje skąd kupuje. Shell nie ma swoich paliw w Polsce.

Podobnie jak BP, które nie wiem jak w tym roku, ale w poprzednich miało umowę z Lotostem - można takie informacje sprawdzać w relacjach inwestorskich na stronach koncernów, które lubią przed inwestorami pochwalić się dużym kontraktem na kolejny rok.
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/08/17 08:39
Problemem z E10 w stosunku do E5 w naszych autach (przystosowanych do rozpuszczających właściwości etanolu od baku przez przewody/gumowe częsci, po pompy i wtryski) jest praktycznie tylko wartość kaloryczna takich paliw. Sytuacja nie jest tak różowa w wypadku starszych silników, gdzie często trzeba naprawdę uważać.

Dylemat zatem jest jeden - chce mniej smrodzić i więcej płacić czy odwrotnie [inną sprawą są aspekty związane z biokomponentami i użyciem ziemi uprawnej do produkcji czegoś innego niż żywność]. Wartość kaloryczna jest o około 15% niższa w wypadku E10.

Na chwilę obecną to nie wiem gdzie można dostać paliwa E10 w Polsce.


EDIT:
Czasami mogą rolę grać inne rzeczy, takie jak np. większa higroskopijność paliw E10 (np. na stacjach o małym przerobie albo jak auto długo stoi nieużywane).
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: asta w 2018/09/02 21:29
fragment z artykułu w sieci  <<Jak na przykład szczecińska sieć Bobryk, która ogłasza, że sprzedaje paliwo tylko z niemieckich rafinerii.>>
Pytanie do Szczecinian czy próbowaliście i jest to coś ekstra ??
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/09/02 21:39
Wolę iść na piechotę, niż tankować na Bobryku.
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2018/09/02 22:32
Wolę iść na piechotę, niż tankować na Bobryku.

Mam podobnie, choć pisząc o "niemieckiej rafinerii" z dużym prawdopodobieństwem piszą o tej z Schwedt, a pisałem już gdzieś, że jeszcze kilka lat temu (bo nie wiem jak jest obecnie) dwa Shelle w mojej okolicy zaopatrują się m.in. tam.
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: asta w 2018/09/04 21:18
na autokult.pl było, jest coś takiego
VW -  do używania E10 przystosowane są wszystkie auta z wyjątkiem modeli: Lupo 1.4 o mocy 77 kW (od 08.2000 to 11.2003), Polo 1.4 FSI o mocy 63 kW (01.2002 do 06.2006), Golf IV 1.6 FSI o mocy 81 kW (11.2001 do 05.2004), Golf IV Variant 1.6 FSI o mocy 81 kW (10.2001 do 10.2006), Bora 1.6 FSI o mocy 81 kW (10.2001 do 09.2005), Bora Variant 1.6 FSI o mocy 81 kW (10.2001 do 09.2005), Golf V 1.4 FSI o mocy 66 kW (11.2003 do 11.2004), Golf V 1.6 FSI o mocy 85 kW (08.2003 do 05.2004), Golf V 2.0 FSI o mocy 110 kW (01.2004 do 05.2004), Touran 1.6 FSI o mocy 85 kW (11.2002 do 05.2004), Touran 2.0 FSI o mocy 110 kW (10.2003 do 05.2004).


Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: rk w 2018/09/05 23:48
Skopiowali to pewnie ze strony VW. Nasze T2 są przystosowane na 100%.
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: iks w 2020/01/23 18:14
Czy ktoś może powiedzieć w jakiej minusowej temperaturze mogą wystąpić problemy z paliwem? Od czego to zależy? Np BP reklamuje swoje paliwa Ultimate jako zimoodporne. Zastanawiam się czy to tylko chwyt reklamowy czy biorąc pod uwagę tylko ten jeden aspekt (mróz, zima) paliwa Ultimate są faktycznie lepsze od zwykłych na BP.
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/01/23 18:53
https://www.youtube.com/watch?v=5Ztd64iw7wo :)
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: Tomus w 2020/01/24 08:16
https://www.youtube.com/watch?v=5Ztd64iw7wo (https://www.youtube.com/watch?v=5Ztd64iw7wo) :)
„Material powstal przy wspolpracy z circle k” ;-)


T
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/01/24 08:36
Wiec circle można odrzucić i zobaczyć różnice w przypadku reszty ;)
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2020/01/24 12:39
Pamiętajcie też, że w Polsce do Circle K, Shell'a czy BP standardowe paliwo dostarczane jest z polskich rafinerii (Lotos i Orlen) i od innych mniejszych dystrybutorów. Tak naprawdę do końca nie wiadomo skąd jest paliwo na konkretnej stacji.

W przypadku paliw premium to chyba jedynie Shell importuje własne paliwo reszta bierze również z polskich rafinerii.

Czy warto w ogóle tankować premium?
Paliwo Premium różni się od paliwa standardowego większą liczbą oktanową (benzyna) lub cetanową (olej napędowy) co marketingowo ma dać większą moc, ale to tylko marketing bo to nie jest praktycznie zauważalne. Poza tym paliwa te różnią się doborem dodatków co skutkuje "poprawą jakości" spalin emitowanych z układu wydechowego.

Wg mnie nie warto przepłacać za paliwo premium, ale warto zwracać uwagę, gdzie tankować i dlatego ja w swoich autach tankuję benzynę 95, ale tylko na dużych firmowych stacjach Lotos lub Orlen. Tiguanem obecnie tylko na stacjach Orlen.
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/01/24 12:58
Bp, Shell czy Circle K nawet jak biorą to samo paliwo to Orlen/Lotos to dodawają jakieś uszlachetniacze. Są floty w Polsce które zakazują tankowania paliwa na stacjach Orlen/Lotos, bo jakoś gorsze mają paliwo ;)
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: wrb w 2020/01/24 13:23
Ja leję 95, tankuję na Amic (poprzednio Lukoil) bo jest po drodze do domu. Nie zauważyłem, żeby coś było nie tak z paliwem, auto pali i jeździ. Nie zauważyłem też żeby chodziło w jakiś niepokojący sposób. Poprzedniego dieselka również zalewałem na tej stacji przez lata i jeździ w rodzinie do teraz, zblizajac sie przebiegiem do 200k.


Robiłem przymiarki do 98 albo premium, ale pomimo godzin spędzonych na researchowaniu, nie trafiłem nigdy na informacje które by mnie utwierdziły w tym, że warto dopłacić do droższego paliwa.


Teraz jak przeczytałem ten wątek, to znowu zaczęła mnie dręczyć myśl, czy może jednak warto lać coś ponad 95? :D
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/01/24 13:54
98 nic Ci nie da, chyba że zrobisz mapę na 98, wtedy faktycznie więcej mocy uzyskasz :)
Jedyna przewaga paliw premium nad zwykłymi jest to coś "extra'. Przy bezpośrednim wtrysku (szczególnie TSI) mogą się zbierać nagary (pewne 2,0 mają to rozwiązane dotryskiem pośrednim paliwa w kolektorze). Niektóre paliwa lepiej to wypalają.
Jako ciekawostka, paliwa w Austrii, Niemczech czy choćby Słowacji mają inne wartości "oczekiwane" od tych u nas  - zaskakująco mamy najgorsze. Tutaj przewagą Shell VPower jest, że jako podstawę mamy to inne paliwo, niż to nasze z Orlenu czy Lotosu. Nie zawsze to robi różnicę w odczuciach, czasem to różnica w żywotności silnika, wtryskiwaczy itp. Ale udowodnione jest, że taki paliwo z np. Austrii lepiej się zachowuje przy wysokich obrotach, tzn przy TSI dużej różnicy nie zrobi, ale w takim wolnossacym japończyku można te pare % więcej koni mieć ;)
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: iks w 2020/01/24 16:45
https://www.youtube.com/watch?v=5Ztd64iw7wo (https://www.youtube.com/watch?v=5Ztd64iw7wo) :)
„Material powstal przy wspolpracy z circle k” ;-)


T


No ale tak to można by powiedzieć przy każdym zwycięzcy. W/g mnie test jest obiektywny. Potwierdzenie też w drugiej części w komorze.
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: iks w 2020/01/24 16:49
Pytanie jeszcze takie. Bo stacje mają obowiązek dawać paliwo zimowe od listopada. Czy dotyczy to wszystkich paliw (ON) czy tylko muszą mieć to najlepsze w wersji zimowej. Np Circle K ma obydwa Diesel'owskie oznaczone jako zima. A BP nie ma oznaczonego wcale i w związku z tym czy zimowe jest tylko w Ultimate czy w zwykłym też, a może to Ultimate to cały czas ta sama wersja co w lato?
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/01/24 17:00
Każde paliwo sprzedawane musi być "zimowe" jak zima, ale jeśli np mało osób używa tej stacji to w zbiornikach mogą mieć "letnie". Nikt nie wypompowuje paliwa przy zmianie :)
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2020/01/24 19:44
Benzyna 98:
a) silnik na niej ciszej pracuje niż na 95
b) silnik tak nie wyje na wysokich obrotach
c) mniejsze szanse na spalanie stukowe zwłaszcza, gdy paliwo może nie spełniać wymogów (mniejsza liczba oktanowa niż deklarowana).


Paliwa premium posiadają środki czyszczące i raz na jakiś czas warto je zatankować. Ja je tankuje przed długą trasą żeby „przepalić” silnik na autostradzie 🙂


Co do Shella to „podobno” jedynie V-Power Racing (100 oktanów) pochodzi z importu. Reszta paliw jest na bazie od rodzimych producentów. Pozostaje jednak pytanie jak „świeże” jest to paliwo i ile leży w zbiornikach skoro jest o 1 zł na litrze droższe od zwykłego.


Co do ceny 98 czy Premium to uważam, że różnica w cenie prawie niezauważalna, bo to ok. 15 zł na baku. Przy 1 baku w miesiącu to raptem 1 kebab czy paczka papierosów. Pizza jest droższa niż zatankowanie całego baku paliwem premium zamiast zwykłego 😜


A co do jakości paliw z Lotosu to chciałbym zauważyć, że jest jedną z najnowocześniejszych rafinerii w Europie. A np. Amic na północy Polski bierze paliwa bezpośrednio z Lotosu 🙂


Na stacji paliw można też poprosić o świadectwo jakości ostatniej dostawy i tam są wyniki badań z laboratorium i dane dostawcy paliwa.
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/01/24 20:39
A co do jakości paliw z Lotosu to chciałbym zauważyć, że jest jedną z najnowocześniejszych rafinerii w Europie. A np. Amic na północy Polski bierze paliwa bezpośrednio z Lotosu 🙂
Polecam porównać normy na Polskę i poza. To ze najnowocześniejsza nie znaczy ze paliwo na Polskę takie dobre ;)
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: Misieksmig w 2020/01/30 12:05
Obecnie na stacjach Shell jest promocja polegającą na tym, że we wtorki paliwa V-Power są w cenie podstawowych.
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2020/01/30 13:19


Paliwa premium posiadają środki czyszczące i raz na jakiś czas warto je zatankować. Ja je tankuje przed długą trasą żeby „przepalić” silnik na autostradzie 🙂
Nigdy nie tankowałem i nie tankuję paliw premium i nigdy nie miałem żadnych negatywnych skutków z tym związanych z układem paliwowym, pytanie czy zawartość uszlachetniaczy jest na tyle duża, że warto czy więcej w tym marketingu, konsumentom pozostaje jedynie wierzyć w zapewnienia producenta

To ze najnowocześniejsza nie znaczy ze paliwo na Polskę takie dobre
Tego nie wiesz



Na stacji paliw można też poprosić o świadectwo jakości ostatniej dostawy i tam są wyniki badań z laboratorium i dane dostawcy paliwa.
Przez kogo te badania są wykonywane? Przez ich własne labolatorium czy przez zewnętrzne niezależne?
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: Darayavahus w 2020/01/30 13:48
Zatankowałem kilka razy paliwo premium - zazwyczaj przez pomyłkę - i nigdy nie zauważyłem żeby cokolwiek dawało. Nigdy. Niektórym daje komfort psychiczny - mi przeciwnie. Już bym wolał tego kebaba albo kilka dobrych browarów.


Co do paliwa z Circle K - ostatnio kilka razy zatankowałem (ale zwykłe, znaczy miles - bo bardziej zwykłego już chyba nie mają) i chyba mniej na nim pali. Ale to nie jest jakaś przepaść. Równie dobrze mogłem o jeden raz mniej w korku stać i już wyszło mniej.


Natomiast normy na paliwo nasze paliwo ledwo spełnia - zasłyszane od pracownika rafinerii. Co do tego arktycznego z Circle K ja się zastanawiam jaki wpływ mają ich dodatki na silnik...
Tytuł: Odp: Paliwo. Co do baku?
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/01/30 15:07
Cytat: mms1994 w 2020/01/24 20:39
To ze najnowocześniejsza nie znaczy ze paliwo na Polskę takie dobre
Tego nie wiesz
Paliwo przygotowywane jest zgodnie z normami obowiązującymi w naszym kraju, te są jawne, z wykorzystaniem Google'a można je poznać i analogicznie porównać z normami z innych krajów ;)
Nowoczesność nie wiąże się z jakością, ponieważ to pierwsze wpływa na ekologiczność, ekonomiczność produkcji, na to drugie wpływają substancje i ich stosunek użyty do produkcji. Pracowałem dla pewnej dużej firmy paliwowej w Polsce (patriotyczne barwy) i wiem, że to co trafiało na eksport było zawsze tej lepszej jakości, czystsze, kaloryczniejsze itp własnie ze względu na wyższe normy :)