Fora techniczne > VW TIGUAN II - 2016 - 2024

Pakiet Drogowy (Rear Traffic Alert i Side Assist Plus z Lane Assist)

(1/5) > >>

Rafdry:
 Jestem tu nowy. Witam wszystkich. Mam pytanie dotyczące Pakiet Drogowy (Rear Traffic Alert i Side Assist Plus z Lane Assist). Sprzedawca Vw twierdzi że jest to system który tylko ostrzega przed zmianą pasa jeżeli znajduje się w martwym punkcie na pasie obok ale to samo posiada LA tylko że brakuje ostrzeżenia w lusterkach. Proszę o rade czy warto zamawiać ten system czy jest to tylko wizualne ostrzeżenie. [/font][/size]

TMP:
Lane Assist nie ostrzega przed samochodem znajdującym się w martwym punkcie, tylko pomaga utrzymać się w osi pasa ruchu. Korzysta z kamery w obudowie lusterka za przednią szybą.

Ostrzeganie o pojazdach w martwym polu to właśnie Side Assist, składa się z czujników radarowych za tylnym zderzakiem i ostrzegawczych diód led w obudowie lusterek. Do tego Rear Traffic Alert ostrzega w razie wykrycia ruchu poprzecznego przy cofaniu np. przy wyjeździe z miejsca parkingowego.

Poglądowy filmik od VW: https://www.youtube.com/watch?v=3WxHl2oUGb8

Rafdry:
Dziękuję za info. Waszym zdaniem warto dołożyć 1900zeby mieć te systemy? Czyli historia sprzedawcy że LA to ten sam system to brak wiedzy z jego strony?

TMP:
Moim zdaniem jeśli budżet pozwala, to warto. Osobiście nie żałuję zakupu żadnego z opcjonalnych systemów asystujących w Tiguanie.

Co do sprzedawcy to jednak zupełna ignorancja. Mogę zrozumieć, że nie zawsze można pamiętać szczegółową zawartość poszczególnych pakietów - czasem pod tą samą nazwą są różne rzeczy w różnych modelach. Ale jak działa Side Assist i Lane Assist to na 100% miał opisywane na szkoleniach, do tego akurat w zakresie tych dwóch nie ma różnic pomiędzy poszczególnymi modelami VW.

LA jest w standardzie w każdym Tiguanie, więc łatwo w samochodzie demonstracyjnym sprawdzić jak działa. Przy zmianie pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu kierownica będzie stawiać większy opór, ale nie ma to nic wspólnego z tym czy obok jedzie inny samochód czy też nie.

już_nie_passat:
Dla tych co nie mieli do czynienia z LA w Tiguanie:
sygnalizacja próby przekroczenia linii oddzielającej pasy ruchu za pomocą oporu na kierownicy jest taka prawie symboliczna i nie działa kiedy włączymy kierunkowskaz (oczywiście). Owszem czuć opór ale trzeba być na to przygotowanym. Nie twierdzę, że to źle. Większość osób, które pierwszy raz mają z tym do czynienia (a nie wiedzą że LA jest aktywny) w ogóle nie zwróci na uwagi. Dla porównania np. Subaru odpala całą choinkę światełek i buczków w takim przypadku.

[size=78%] [/size]

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

There was an error while thanking
Thanking...
Idź do wersji pełnej