Pakiet Drogowy (Rear Traffic Alert i Side Assist Plus z Lane Assist)

Zaczęty przez Rafdry, 2019/08/12 16:51

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rafdry

 Jestem tu nowy. Witam wszystkich. Mam pytanie dotyczące Pakiet Drogowy (Rear Traffic Alert i Side Assist Plus z Lane Assist). Sprzedawca Vw twierdzi że jest to system który tylko ostrzega przed zmianą pasa jeżeli znajduje się w martwym punkcie na pasie obok ale to samo posiada LA tylko że brakuje ostrzeżenia w lusterkach. Proszę o rade czy warto zamawiać ten system czy jest to tylko wizualne ostrzeżenie. [/font][/size]

TMP

Lane Assist nie ostrzega przed samochodem znajdującym się w martwym punkcie, tylko pomaga utrzymać się w osi pasa ruchu. Korzysta z kamery w obudowie lusterka za przednią szybą.

Ostrzeganie o pojazdach w martwym polu to właśnie Side Assist, składa się z czujników radarowych za tylnym zderzakiem i ostrzegawczych diód led w obudowie lusterek. Do tego Rear Traffic Alert ostrzega w razie wykrycia ruchu poprzecznego przy cofaniu np. przy wyjeździe z miejsca parkingowego.

Poglądowy filmik od VW: https://www.youtube.com/watch?v=3WxHl2oUGb8

Rafdry

Dziękuję za info. Waszym zdaniem warto dołożyć 1900zeby mieć te systemy? Czyli historia sprzedawcy że LA to ten sam system to brak wiedzy z jego strony?

TMP

Moim zdaniem jeśli budżet pozwala, to warto. Osobiście nie żałuję zakupu żadnego z opcjonalnych systemów asystujących w Tiguanie.

Co do sprzedawcy to jednak zupełna ignorancja. Mogę zrozumieć, że nie zawsze można pamiętać szczegółową zawartość poszczególnych pakietów - czasem pod tą samą nazwą są różne rzeczy w różnych modelach. Ale jak działa Side Assist i Lane Assist to na 100% miał opisywane na szkoleniach, do tego akurat w zakresie tych dwóch nie ma różnic pomiędzy poszczególnymi modelami VW.

LA jest w standardzie w każdym Tiguanie, więc łatwo w samochodzie demonstracyjnym sprawdzić jak działa. Przy zmianie pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu kierownica będzie stawiać większy opór, ale nie ma to nic wspólnego z tym czy obok jedzie inny samochód czy też nie.

już_nie_passat

Dla tych co nie mieli do czynienia z LA w Tiguanie:
sygnalizacja próby przekroczenia linii oddzielającej pasy ruchu za pomocą oporu na kierownicy jest taka prawie symboliczna i nie działa kiedy włączymy kierunkowskaz (oczywiście). Owszem czuć opór ale trzeba być na to przygotowanym. Nie twierdzę, że to źle. Większość osób, które pierwszy raz mają z tym do czynienia (a nie wiedzą że LA jest aktywny) w ogóle nie zwróci na uwagi. Dla porównania np. Subaru odpala całą choinkę światełek i buczków w takim przypadku.

[size=78%] [/size]

arekp

Nie pamiętam ile kosztował ten pakiet kiedy zamawiałem auto, ale również nie żałuję tej dopłaty.

Snooper

Warto to wziąć, na pewno bardzo użytkowy jest kiedy wyjeżdżamy tyłem z miejsca parkingowego, idealnie wychwytuje auta jadące drogą, których nie widać, a nadciągają - choć chyba od 2020 ma to być już standard bo łunia nakazała :)

Rafdry

Więc skoro zamówiłem auto wczoraj to będzie to specyfikacja na 2020 więc możliwe że ten system będzie w standarcie więc dlatego odradzał mi jego zamawinie. Nie wiem czy dobrze dumam

TMP

Raczej nie, specyfikacja czyli rok modelowy 2020 jest produkowany już teraz. Do tego zmiany w obowiązkowym wyposażeniu wchodzą dla nowo dopuszczanych samochodów w roku 2022, a dla już produkowanych dopiero w 2024 r. i chyba niekoniecznie jest w nich mowa o asystencie martwego pola dla samochodów osobowych.

http://www.europarl.europa.eu/news/pl/press-room/20190410IPR37528/technologie-ratunkowe-w-pojazdach-parlament-przyjmuje-przepisy-ratujace-zycie

Snooper

Cytat: Rafdry w 2019/08/12 21:50
Więc skoro zamówiłem auto wczoraj to będzie to specyfikacja na 2020 więc możliwe że ten system będzie w standarcie więc dlatego odradzał mi jego zamawinie. Nie wiem czy dobrze dumam

takich rzeczy to się nie spodziewaj :D  wszystko zależy też kiedy auto jest homologowane. Przy takich zmianach na pewno ten system zwiększy Ci wartość auta przy ewentualnej sprzedaży


@TMP widzę, że odkąd czytałem o zmianach na przełomie roku zmienili "asystenta wyjazdu" na kamery cofania, nie powiem żebym to czytał na jakimś górnolotnym portalu ale dzięki za sprostowanie :)

Rafdry

Jeszcze jedna kwestia. Czy to może znacznie wydłużyć produkcję auta czy bez związku?

iks

A ja mam mieszane uczucia co do Rear Traffic Alert. W/g mnie za bardzo panikuje. Wyjeżdżam z wjazdu i widzę, że samochód zwalnia żeby mnie puścić więc wyjeżdżam szybciej a ten jak zahamuje to aż wciska w fotel pewnie klocki i tarcze zrobią z 1000 km mniej po takim hamowaniu. Ta sama sytuacja jeśli wyjeżdżam z wąskiego wjazdu i ciężko mi się dobrze złamać więc daje mocno do środka zbliżając się do drugiego pasa to ten jak zahamował to myślałem, że naprawdę walnąłem w auto jadące po drugim pasie. Na plus uratował pieszych którzy wleźli mi podczas wyjazdu prawie pod koła ale uczucie przy takim hamowaniu nie jest za przyjemne bo w pierwszym momencie myślisz, że coś uderzyłeś.

Rafdry

Dziękuję za informacje mam jeszcze dwa tygodnie zanim auto pójdzie do produkcji myślę że jednak odpuszczę ta opcje, aż tak intensywne hamowanie z małym dzieckiem nie jest pożądane

arekp

Ja korzystam z tego systemu już ponad trzy lata i przez cały ten czas tylko raz zdarzyło się, że zahamował w sposób który uznałbym za paniczny.

@Rafdry moje dziecko ma obecnie 3,5 roku, nawet jeśli zdarzyło się że auto zahamowało, to ani razu nie uznałem że mogłoby to być szkodliwe dla mojego dziecka. Tyle, że jak ja wycofuje, to powoli, więc te "szarpnięcia" są również niewielkie. Zadaj sobie pytanie, jak szkodliwe będzie jeśli z powodu braku tego dodatkowego zabezpieczenia, kiedyś wyjedziesz zbyt daleko i zamiast szarpnięcia, będzie uderzenie.

MrBlacker

Pomijając opisane kwestie to tego asystenta można przecież czasowo wyłączyć i problem z głowy.