Autor Wątek: Nowy Tiguan - 2020/2021  (Przeczytany 55195 razy)

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Thanked: 123 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #120 dnia: 2021/12/09 22:45 »
Advertisement
Tak. Chodzi dokładnie o to, że wybierając takie same wyposażenie: tapicerkę, dzwiek, wspomagacze, hak, ogrzewanie i inne dodatki, cena elegance wychodzi mi prawie 20k niżej, niż wersja r-line i zastanawiam się, czy poza zmodyfikowanym wyglądem, spojlerem i inna felgą cokolwiek dostaje za te pieniądze.


a dobra, teraz widzę, że zjadłem wyraz - chodziło mi o różnice w tiguan allspace pomiedzy wersjami elegance a r-line.


update 2: powiem wiecej, w elegance nawet dochodzi podgrzewana szyba i phone box z pakietami, za co musiałbym w r-line dopłacić, więc róznica to już grubo ponad 20k



Bardzo ogólnie rzecz ujmując w rline sporo płacisz za pakiet stylistyczny. Coś jak w audi za Sline.  Te pakiety są bardzo podobne (elegance I rline) ale kilka szczegółów w rline nie ma a chyba największym są inne siedzenia. Nie znam różnicy bo jeździłem tylko rline. Kwestia gustu, ja wolałem doplacic za kilka rzeczy których nie ma rline a ma elegance bo (kwestia gustu) dla mnie aspekty stylistyczny rline robią bardzo dużo i dla mnie jest dużo ładniejszy. Zapewne gdybym miał ograniczony budżet i musiałbym wybierać to zrezygnowałbym z rline na rzecz komfortu. Tak jak chcę trochę sporta i trochę komfortu więc wybrałem dcc...
 

sp00n

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Model: jeszcze nie ma
  • Wersja: nie ma
  • Silnik: nie ma
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Śląsk
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #121 dnia: 2021/12/13 08:27 »
ja dobieram skórę + wentylację, więc fotele bedą chyba indentyczne, ale tego nie wiem na 100%. zapytałem chłopa w salonie, to nawet nie wiedział, że tiguan ma opcję na wentylowaną skórę ;)  fakt jest na pewno taki, że w RLine Allspace wygląda naprawdę dobrze. Tylko środek jest taki trochę archaiczny. masz może sportowe zawieszenie? mi zalezy na praktyczności SUVa z jak najtwarszym zawieszeniem, żeby zminimalizować efekt podniesionego środka cieżkości a co za tym idzie - bujania. Gdybym brał np. Kodiaqa, który nie ma takiej opcji, to bym wział DCC i felgę 20". Tutaj bym chciał własnie sportowe obnizone zawieszenie i felgę 19/20". Jeśli nie masz ,to czy jak szukałeś to trafiłeś na recenzję auta z takim zawieszeniem albo może znasz kogoś albo mialeś okazję pojeździć, nawet jak teraz nie masz?
Dybik
 

sp00n

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Model: jeszcze nie ma
  • Wersja: nie ma
  • Silnik: nie ma
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Śląsk
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #122 dnia: 2021/12/13 08:59 »
Tak. Chodzi dokładnie o to, że wybierając takie same wyposażenie: tapicerkę, dzwiek, wspomagacze, hak, ogrzewanie i inne dodatki, cena elegance wychodzi mi prawie 20k niżej, niż wersja r-line i zastanawiam się, czy poza zmodyfikowanym wyglądem, spojlerem i inna felgą cokolwiek dostaje za te pieniądze.


a dobra, teraz widzę, że zjadłem wyraz - chodziło mi o różnice w tiguan allspace pomiedzy wersjami elegance a r-line.


update 2: powiem wiecej, w elegance nawet dochodzi podgrzewana szyba i phone box z pakietami, za co musiałbym w r-line dopłacić, więc róznica to już grubo ponad 20k


masz tapicerke z mikorfibry czy skórę? jeśli masz tą pierwszą, to sprawdza Ci się to? bo w sumie jeśli to jest coś ala alcantara, to by mi to pasowało 


Bardzo ogólnie rzecz ujmując w rline sporo płacisz za pakiet stylistyczny. Coś jak w audi za Sline.  Te pakiety są bardzo podobne (elegance I rline) ale kilka szczegółów w rline nie ma a chyba największym są inne siedzenia. Nie znam różnicy bo jeździłem tylko rline. Kwestia gustu, ja wolałem doplacic za kilka rzeczy których nie ma rline a ma elegance bo (kwestia gustu) dla mnie aspekty stylistyczny rline robią bardzo dużo i dla mnie jest dużo ładniejszy. Zapewne gdybym miał ograniczony budżet i musiałbym wybierać to zrezygnowałbym z rline na rzecz komfortu. Tak jak chcę trochę sporta i trochę komfortu więc wybrałem dcc...
« Ostatnia zmiana: 2021/12/13 09:31 wysłana przez sp00n »
 

sp00n

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Model: jeszcze nie ma
  • Wersja: nie ma
  • Silnik: nie ma
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Śląsk
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #123 dnia: 2021/12/13 09:35 »
ma ktoś tutaj krótkiego/allspace'a z silnikiem 230/236 albo tym nowym najlpeiej 245KM? i jak wygląda realne spalanie? autostrada 150kmh oraz miasto?
 

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Thanked: 123 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #124 dnia: 2021/12/13 12:48 »
ja dobieram skórę + wentylację, więc fotele bedą chyba indentyczne, ale tego nie wiem na 100%. zapytałem chłopa w salonie, to nawet nie wiedział, że tiguan ma opcję na wentylowaną skórę ;)  fakt jest na pewno taki, że w RLine Allspace wygląda naprawdę dobrze. Tylko środek jest taki trochę archaiczny. masz może sportowe zawieszenie? mi zalezy na praktyczności SUVa z jak najtwarszym zawieszeniem, żeby zminimalizować efekt podniesionego środka cieżkości a co za tym idzie - bujania. Gdybym brał np. Kodiaqa, który nie ma takiej opcji, to bym wział DCC i felgę 20". Tutaj bym chciał własnie sportowe obnizone zawieszenie i felgę 19/20". Jeśli nie masz ,to czy jak szukałeś to trafiłeś na recenzję auta z takim zawieszeniem albo może znasz kogoś albo mialeś okazję pojeździć, nawet jak teraz nie masz?
Dybik


 Jeździłem przez 3 dni 190KM na 20 felgach i sportowym zawieszeniu. Trochę daleko ale w Bydgoszczy jest takie demo na stanie. Można wziąć na jazdę testowa.


Moje odczucia są takie że wziąłem dcc i felgi 19. Dlaczego ?
Przyczepność super, efektu bujania praktycznie nie ma (ale oczywiście czuć że to nie jest hatchback i buda na zakrętach po prostu jest wyczuwalna). Zatem na trasę moim zdaniem super. Zawieszenie faktycznie jest dość twarde - ale nie brakuje komfortu. Wziąłem dcc bo sporo jeżdżę w mieście i poza miastem w lekki teren muszę również zjechać zatem sam sport byłby za twardy. A 20 nie wziąłem z prostego powodu - na codzień auto dla żony, trasa dom - praca i ryzyko krawężników. Przy 20 felga myślę że szybko mogłaby to odczuć. Trochę żałuję bo 20 wygląda świetnie ale 19 też dramatu nie ma.


Co do 245 - nie znalazłem niestety nigdzie dostępnej. Zatem zamówiłem w ciemno. 190 jest okej, mocy nie brakuje, 245 wziąłem bardziej jako kaprys i z opcją delikatnej zabawy 😀
 
The following users thanked this post: sp00n

sp00n

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Model: jeszcze nie ma
  • Wersja: nie ma
  • Silnik: nie ma
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Śląsk
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #125 dnia: 2021/12/13 13:27 »
dzieki Ci bardzo. jeśli nie wezme sportowego zawieszenia, to kupie Kodiaqa z DCC na 20" felgach. Lepiej wygląda w środku, taniej kosztuje, jest większy. Nie planuje jednak przez 3-4 lata terenu a w mieście 20" przy całej wielkości koła, to tak jak obecenie moja 19", a nawet trochę więcej będzie profilu, więc OK - stąd caly czas kusi mnie Allspace, zwłaszcze, że w R-Line ładny no i to sportowe zawieszenie. Argument z terenem rozumiem. Jeśli chodzi o miasto to tylko chodziło o krawężniki czy też dziury/spowalniacze?


245KM taje +1,5 sekundy przyśpieszenia, co jest aż niewiarygodne jak na taki mały przyrost mocy i momentu, ale daje też +2 do spalania ;) zwłaszcza na autostradzie i w mieście.
 

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Thanked: 123 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #126 dnia: 2021/12/13 14:27 »
dzieki Ci bardzo. jeśli nie wezme sportowego zawieszenia, to kupie Kodiaqa z DCC na 20" felgach. Lepiej wygląda w środku, taniej kosztuje, jest większy. Nie planuje jednak przez 3-4 lata terenu a w mieście 20" przy całej wielkości koła, to tak jak obecenie moja 19", a nawet trochę więcej będzie profilu, więc OK - stąd caly czas kusi mnie Allspace, zwłaszcze, że w R-Line ładny no i to sportowe zawieszenie. Argument z terenem rozumiem. Jeśli chodzi o miasto to tylko chodziło o krawężniki czy też dziury/spowalniacze?


245KM taje +1,5 sekundy przyśpieszenia, co jest aż niewiarygodne jak na taki mały przyrost mocy i momentu, ale daje też +2 do spalania ;) zwłaszcza na autostradzie i w mieście.


Kodiaq - kwestia gustu, ja preferuje tiga bo po prostu mi się podoba. Kodiaq juz za bardzo 'rodzinna' bryła. Ale to tak jak mówię - kwestia gustu i własnego uznania.
Co do 20/19' - wymieniłem krawężniki jako temat newralgiczny, natomiast oczywiście rozchodzi się o całokształt - drogi (przynajmniej w Bydgoszczy po której poruszam się najwięcej) są jakie są. Przy 19 jednak trochę więcej tego tłumienia będzie. Mieszkam też poza miastem, gdzie dojazd jest po drodze nieutwardzonej więc biorąc to wszystko pod uwagę, stwierdziłem że 19 nie wygląda źle, a trochę na siebie więcej przyjmie niesprzyjających 'warunków'. Wiem że dcc zapewne robotę zrobi, ale (być może to już zbyt daleko idące wnioski) być może 19 spowodują że jednak zawieszenie dostanie mniej w tyłek. Gdybym natomiast jeździł faktycznie kilka razy w tygodniu trasami szybkiego ruchu - zapewne szedłbym w 20.


Co do mocy - wiesz, patrząc na przyśpieszenia poniżej 7-8s, należy się liczyć z tym że to już nie są tak duże przeskoki jak na poziomach 11 sekund, tym bardziej że suva trzeba zwyczajnie 'ruszyć'.
Ponadto szukałem sporo na temat zmian i nie jest to tylko zmiana softu (gdyby tak było to bym wziął 190), 245 ma trochę zmian w osprzęcie więc jeżeli będę miał kiedyś kaprys (po spłacie leasingu i stwierdzeniu ze auto jest na tyle fajne że zostanie na dłużej w rodzinie jako wówczas już auto dodatkowe) zrobię chipa i podbiję do ~290KM co przy zmianie krzywej Nm spowoduje że z tej 1.5 sekundy zrobi się pewnie znacznie lepiej.

 

sp00n

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Model: jeszcze nie ma
  • Wersja: nie ma
  • Silnik: nie ma
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Śląsk
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #127 dnia: 2021/12/13 14:57 »
Skrzynia jest DQ500, osprzęt też dobry, zrobisz spokojnie ponad 300km
Mi też się allspace bardziej podoba, ale cenowo bazowo i w rabacie sporo taniej Kodiaq.
Tiguan w R-Line to naprawdę piękne auto, bryłę ma idealną.
Kupowałeś ten biały pure czy jakiś inny kolor?
 

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Thanked: 123 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #128 dnia: 2021/12/13 17:08 »
Skrzynia jest DQ500, osprzęt też dobry, zrobisz spokojnie ponad 300km
Mi też się allspace bardziej podoba, ale cenowo bazowo i w rabacie sporo taniej Kodiaq.
Tiguan w R-Line to naprawdę piękne auto, bryłę ma idealną.
Kupowałeś ten biały pure czy jakiś inny kolor?


Coś wiesz więcej na temat tej skrzyni ? Bo czytałem że niby jest ok ale trafiłem na kilka kwiatków którym a to hałasowała a to biegi dziwnie wchodziły... pytanie zasadnicze czy na dzień dobry nie były mocno eksploatowane i padają bez dotarcia.


Kolor katalogowy, a wbrew pozorom rzadko wystepujacy: nightshade blue, żona sobie wybrała a ja wybierałem silnik :D osobiście sam nie wiem czy mi przypadnie do gustu, różnie wygląda w różnym świetle. Gdybym sam wybieral to raczej byłby lapiz blue albo white pure z czarnymi dodatkami.
 

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 438
  • Thanked: 33 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 305KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #129 dnia: 2021/12/13 18:25 »
Jezdze na codzien (ponad 100km dziennie) 220KM z DCC na 20stkach i jest ok (teraz mam zimowki na 20stkach). Sportowym zawieszeniem w Tigu nie jezdzilem, ale jak wlacze sport u siebie z DCC, to tez czuc, ze robi sie twardsze. Niestety drogi w Polsce to dramat, wiec ciezko rozmawiac tutaj o jakis niesamowitym komforcie. Jezdze w wiekszosci bocznymi drogami, aby uniknac korkow, ale jezdze tez expresowkami i autostradami, jak i rowniez w miescie, wiec zroznicowane drogi.

Skrzynie DQ500 tez mam i jest halasliwa. Nie ma mowy o bezdzwiekowej pracy. Na niskich biegach slychac.
 

NaQu

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI /245KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #130 dnia: 2021/12/14 18:34 »
Skrzynia jest DQ500, osprzęt też dobry, zrobisz spokojnie ponad 300km
Mi też się allspace bardziej podoba, ale cenowo bazowo i w rabacie sporo taniej Kodiaq.
Tiguan w R-Line to naprawdę piękne auto, bryłę ma idealną.
Kupowałeś ten biały pure czy jakiś inny kolor?

Skrzynia w wersji 245KM to DSG DQ381
 

ratoschlaff

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 452
  • Thanked: 66 times
  • Model: Fiat
  • Wersja: 500
  • Napęd: FWD
  • Skąd: STA
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #131 dnia: 2021/12/14 18:41 »
Skrzynia jest DQ500, osprzęt też dobry, zrobisz spokojnie ponad 300km
Mi też się allspace bardziej podoba, ale cenowo bazowo i w rabacie sporo taniej Kodiaq.
Tiguan w R-Line to naprawdę piękne auto, bryłę ma idealną.
Kupowałeś ten biały pure czy jakiś inny kolor?

Skrzynia w wersji 245KM to DSG DQ381
taka sama jak w 1.5  ;) a przynajmniej tak pisze na myvolkswagen  :)
 

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Thanked: 123 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #132 dnia: 2021/12/14 21:45 »
Skrzynia jest DQ500, osprzęt też dobry, zrobisz spokojnie ponad 300km
Mi też się allspace bardziej podoba, ale cenowo bazowo i w rabacie sporo taniej Kodiaq.
Tiguan w R-Line to naprawdę piękne auto, bryłę ma idealną.
Kupowałeś ten biały pure czy jakiś inny kolor?

Skrzynia w wersji 245KM to DSG DQ381


odebrałeś już swoje auto ?
 

NaQu

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI /245KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #133 dnia: 2021/12/15 09:34 »
Skrzynia jest DQ500, osprzęt też dobry, zrobisz spokojnie ponad 300km
Mi też się allspace bardziej podoba, ale cenowo bazowo i w rabacie sporo taniej Kodiaq.
Tiguan w R-Line to naprawdę piękne auto, bryłę ma idealną.
Kupowałeś ten biały pure czy jakiś inny kolor?

Skrzynia w wersji 245KM to DSG DQ381


odebrałeś już swoje auto ?

Niestety jeszcze nie, dopiero dzisiaj ma przyjechać do dealera :/
 

sp00n

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Model: jeszcze nie ma
  • Wersja: nie ma
  • Silnik: nie ma
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Śląsk
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #134 dnia: 2021/12/15 11:24 »
Skrzynia jest DQ500, osprzęt też dobry, zrobisz spokojnie ponad 300km
Mi też się allspace bardziej podoba, ale cenowo bazowo i w rabacie sporo taniej Kodiaq.
Tiguan w R-Line to naprawdę piękne auto, bryłę ma idealną.
Kupowałeś ten biały pure czy jakiś inny kolor?

Skrzynia w wersji 245KM to DSG DQ381
ups, mój bląd - ale tak mi powiedział sprzedawca, ale on tez nie wiedział, że allspace ma wentylację w skórze ;)
czyli DQ500 jest w Superbie 280KM, w Tiguan R 320, Golf 320 i innych ~300km, tak?



odebrałeś już swoje auto ?