Autor Wątek: Nowy Tiguan - 2020/2021  (Przeczytany 54162 razy)

matro84

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Model: Skoda
  • Wersja: Superb Style
  • Silnik: 2.0 TDI / 150 KM
  • Napęd: inny
  • Skąd: WE
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #75 dnia: 2021/03/21 15:17 »
Advertisement
Mój bez DCC ale ze sportowym zawieszeniem na kołach 20". Jest twardo ale nie zauważyłem niepojących stuków.RM2019. Jeśli chodzi o nowgo to interesuje mniej discover media z bezprzewodowym android auto. Ciekawe czy da się zaadoptować w przedlifcie.


Cześć, ja z trzema pytaniami:
1. czy zawieszenie sportowe bez dcc na felgach Suzuka czarna 8,5j x 20 dla wersji r-line to zabójstwo? w kontrakcie będę mieć 100 tys. km na 3 lata, głównie jazda po autostradach, ale straszą mnie u dealera że bez dcc to będzie słabo wyglądać.
2. czy fotele top komfort są podgrzewane?
3. testowałem wczoraj wersję lite, auto trochę pływało. czy będzie duża różnica w trakcji względem r-line? mam na myśli głównie szersze opony pod kątem felg 20 cali.


 Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi pod pytaniami :)
 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #76 dnia: 2021/03/21 21:37 »
Ja trochę inaczej odpowiem: warto wziąć DCC! :)
 
The following users thanked this post: matro84

mms1994

Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #77 dnia: 2021/03/22 09:36 »
1. czy zawieszenie sportowe bez dcc na felgach Suzuka czarna 8,5j x 20 dla wersji r-line to zabójstwo? w kontrakcie będę mieć 100 tys. km na 3 lata, głównie jazda po autostradach, ale straszą mnie u dealera że bez dcc to będzie słabo wyglądać.
2. czy fotele top komfort są podgrzewane?
3. testowałem wczoraj wersję lite, auto trochę pływało. czy będzie duża różnica w trakcji względem r-line? mam na myśli głównie szersze opony pod kątem felg 20 cali.
z DCC będziesz bardziej zadowolony z prowadzenia.
Co do pkt2, jak wybierzesz podgrzewanie to będą :P
 

matro84

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Model: Skoda
  • Wersja: Superb Style
  • Silnik: 2.0 TDI / 150 KM
  • Napęd: inny
  • Skąd: WE
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #78 dnia: 2021/03/22 09:48 »
Hej,


chcę dobrze złapać kontekst. Żeby fotele były podgrzewane, do zestawu top komfort trzeba dokupić tą opcję, czy podgrzewanie jest już przy nich z automatu?w konfiguratorze nie ma o tym ani słowa.
 

zenek123

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: comfortline
  • Silnik: 150km
  • Napęd: inny
  • Skąd: Lodz
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #79 dnia: 2021/03/22 12:32 »
Hej,


chcę dobrze złapać kontekst. Żeby fotele były podgrzewane, do zestawu top komfort trzeba dokupić tą opcję, czy podgrzewanie jest już przy nich z automatu?w konfiguratorze nie ma o tym ani słowa.
Pakiet zimowy daje fotele podgrzewane
 

mms1994

Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #80 dnia: 2021/03/22 13:27 »
Przód chyba jest podgrzewany w standardzie, a za tył musisz dopłacić i to się nazywa własnie jako pakiet zimowy 2 czy coś w tym stylu.
Jak zrobisz cały konfig i potem pobierzesz PDF to powinno Ci pisać czy masz podgrzewanie, zawsze też możesz spytać sprzedawcę u którego będziesz brał ;)
 

Tomasz

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 36
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tig Allspace
  • Wersja: Highline / Rline Ex/Int
  • Silnik: 2.0 BiTDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: TSA
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #81 dnia: 2021/03/23 00:05 »
Ja mam DCC i 20 cali, jak wsiadam do Sportage małżonki gdzie felgi są 17-calowe to boli mnie szczęka podczas jazdy po mieście. DCC duuużo daje i człowiek się szybko do „luksusów” przyzwyczaja.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
 

omen

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Thanked: 17 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI / 180 KM
  • Skąd: WT
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #82 dnia: 2021/05/12 20:14 »
Niezłe zmiany nastąpiły w konfiguratorze. Chyba że to błąd tego online tylko:
po wybraniu:
Blind Spot- system monitorowania martwego pola z Rear Traffic Alert
niedostępne jest opcja:
Pakiet systemów asystujących IQ.Drive
   -Park Assist 3.0 - system wspomagania parkowania z czujnikami parkowania
   -Proaktywny system ochrony pasażerów
   -System rozpoznawania znaków drogowych
   -System Side Assist - asystent zmiany pasa ruchu oraz Rear Traffic Alert
   -System Travel Assist, Lane assist i system Emergancy Assist
Więc trzeba wybierać no chyba że BLIND SPOT = Proaktywny system ochrony pasażerów + System Side Assist - asystent zmiany pasa ruchu oraz Rear Traffic Alert?

Nieźle też poszaleli ze zmianą cen (ja porównuje do 2018 więc rozumiem ze nieco mogły się zmienić), ale kiedyś podwóje ErgoActive kosztowały 2090 pln i miały grzanie w cenie, a teraz kosztują 1950 ale trzeba dołożyć minimum pakiet zimowy 1 za 1310 co daje już 3260 a więc o 1170 pln drożej.
Kiedyś pakiet zimowy do ergoActive z racji tego, że grzanie foteli się powtarzało w tych 2 opcjach kosztował 810 pln (bez wybrania foteli ErgoActive 1390). Rozumiem, że suma sumarum podwyżka za te 2 opcje z 2760 na 3260 to 500 pln na przestrzeni kilku lat, ale kiedyś można było obciąć cenę i mieć fotele, a teraz wymuszają 2 opcję na raz.

Z reflektorami LED to się już pogubiłem. Były LED BASIC i LED TOP.
Teraz np w wersji ELEGANCE (i w wersji R nie R-line) są Reflektory LED Martix MDF ze światłami dziennej LED oraz funkcją dynamicznego dynamicznego doświetlania zakrętów
Za to w wersji R-line są Reflektory LED Martix AFS ze światłami do jazdy dziennej LED oraz funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów. Światła MDF za dopłatą.

Więc wygląda na to że MDF są bardziej zaawansowane od ASF.
Potwierdza to konfiguracja wersji LIFE dla której ASF nazywające się Reflektory LED Matrix ASF kosztują 5240 pln a MDF nazwane w konfiguratorze IQ. LIGHT Reflektory LED Matrix 7160 pln.

Jak to jest z tymi reflektorami? Obydwie wersje mają dynamiczne doświetlanie zakrętów. Kiedyś była to opcja zarezerwowana dla LED TOP.
A czy obydwie wersje mają wyciemnianie tak jak LED TOP?
Bo pomimo że obydwie to MATRIX co sugerowałoby możliwość wygaszania poszczególnych diód to wydaje mi się ze jest ono dostępne tylko w wersji MDF.
« Ostatnia zmiana: 2021/05/12 21:23 wysłana przez omen »
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1020
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #83 dnia: 2021/05/12 21:37 »
Pakiet systemów asystujących IQ.Drive zawiera Blind Spot (składnik systemu "Side Assist").

IQ. LIGHT Reflektory LED Matrix za 7160 pln zawiera też dodatkowo:
-
Light Assist - system automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe dla reflektorów LED oraz
- Tylne światła w technologii LED, przyciemniane ze zmienną grafiką, których nie ma w opcji z ASF
czyli cena niekoniecznie przesądza o "lepszości" MDF-ów.

Ciekawostką zaś IMO jest to, że wersja eHybrid nie może mieć podgrzewanej przedniej szyby.
Taka sytuacja...
 
The following users thanked this post: Rocko

mms1994

Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #84 dnia: 2021/05/12 22:08 »
MDFy są statyczne, AFS są dynamiczne.
To główna różnica @omen
Wcześniej LEDy Basic były MDFami, a Top Ledy AFSami. Teraz zamiast jednej/dwóch diód masz matrixa ;)
 

omen

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Thanked: 17 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI / 180 KM
  • Skąd: WT
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #85 dnia: 2021/05/13 01:53 »
Z tym BLIND SPOT już się domyśliłem, ale dzięki za potwierdzenie.

Z LEDami nadal mam pewien mętlik, bo do bardziej "topowych" wersji: Elegance i R wkładają MDFy + tylne ze zmienną grafiką. Nie ma możliwości wybrania ASF.

Dodatkowo MDF-y opisane są jako DYNAMICZNE:
"Reflektory LED Martix MDF ze światłami dziennej LED oraz funkcją dynamicznego dynamicznego doświetlania zakrętów"
To kopia z cennika - jak widać dynamicznego nawet napisali 2 razy ;>

i w ogóle ta wersja r-line jakoś sztucznie stworzona została. Kiedyś to był pakiet i działało. Teraz niby cena startowa jest niewiele większa niż Elegance, ale sprytnie poobcinana np właśnie ze świateł (pomijam przednie ale tylnych ze zmienna grafiką), kamery cofania i kilku innych. A jak się wyposaży tak samo to wychodzi o dobre 10k więcej (czyli tyle co kiedyś pakiet zewnętrzny).
« Ostatnia zmiana: 2021/05/13 02:25 wysłana przez omen »
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1020
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #86 dnia: 2021/05/13 08:43 »
Z LEDami nadal mam pewien mętlik
Przyznam, że ja też. Nigdzie w necie nie znalazłem jednoznacznych informacji o różnicach między MDF a AFS dla matrixów.
Zakładam, że skoro oba mają matrixy i oba są IQ to są praktycznie jednako efektywne i się nie przejmuję zanadto.
IMO odkąd wymyślono matrixy to nie bardzo widzę sens dalszego stosowania ruchomych soczewek...
 

mms1994

Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #87 dnia: 2021/05/13 09:24 »
Jeśli diody mogą się ruszać to efektywniej Ci doświetlą w zakręcie, albo np podniosą swój zasięg jak jedziesz w trasie, a skrócą jak w mieście.
Najnowsze MultiBeamy w MB mają opcje gdzie każda konkretna dioda może nie zależnie ruszać się (a tych diód to bodajże 200 masz).


Żeby było prościej z MDF i AFS, w różnych autach światło "Matrix AFS" różnie działa i ma różne możliwości w ramach koncernu VAG :)
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 809
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #88 dnia: 2021/05/13 09:46 »
Z LEDami nadal mam pewien mętlik
Przyznam, że ja też. Nigdzie w necie nie znalazłem jednoznacznych informacji o różnicach między MDF a AFS dla matrixów.
Zakładam, że skoro oba mają matrixy i oba są IQ to są praktycznie jednako efektywne i się nie przejmuję zanadto.
IMO odkąd wymyślono matrixy to nie bardzo widzę sens dalszego stosowania ruchomych soczewek...


... oznaczenie IQ mają mają chyba tylko MDF-y



 

Frodo

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 278
  • Thanked: 35 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
« Odpowiedź #89 dnia: 2021/05/13 12:10 »
IMO odkąd wymyślono matrixy to nie bardzo widzę sens dalszego stosowania ruchomych soczewek...
Byłoby tak gdyby diod było wystarczająco dużo i były wystarczająco mocne by wszystko co trzeba dobrze doświetlić, a w praktyce jest to zazwyczaj kompromis, w którym ruchome soczewki mogą być bardzo pomocne. Matrix to rozwiązanie, które *może* być lepsze, ale to kosztuje, a wiadomo jak jest...