FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: lucky_luc w 2020/02/04 13:42

Tytuł: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: lucky_luc w 2020/02/04 13:42
HEj,
 czy ktoś wie coś wiążącego odnosnie nowego Tiguana. Podobno ma być pokazany w marcu, a pierwsze dostawy w sierpniu/wrześniu?

Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Revo w 2020/02/12 11:36
https://motofilm.pl/2020/02/volkswagen-tiguan-po-faceliftingu-przylapany-bez-cienia-kamuflazu/
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Michał w 2020/02/12 13:17
Nazwijcie mnie konserwatystą, ale mnie nie przekonuje. Wprost przeszczepili twarz nowego Golfa, która też mnie nie urzeka.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2020/02/12 17:21
Trzeba wziąć poprawkę, że jest to lift a nie nowy model.
Mimo wszystko, nie powala mnie ten zlepek, poszli na łatwiznę.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Jp w 2020/02/12 17:24
Ja szczerze to spodziewałem się że przód będzie nawiązywał do Touarega,
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2020/02/13 06:43
zmiana na minus w mojej ocenie
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: pryzma w 2020/02/13 07:09
Zmiana z pewoscia jest na plus ... czesto przy modyfikacji stwierdzamy, ze nie tak to powinno wygladac ... ale po czasie ( i to krotkim) zmieniamy zdanie
Plusem natomiast przy VW jest to, ze posiadajac model nawet kolkuletni nie ma wiochy ;)
Wiecie co mam na mysli
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: xdauser w 2020/02/13 08:25
Kwestia gustu. Ale dla mnie przedliftowy jest ladniejszy.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2020/02/13 10:28
Tiguan, w szczególności II jeszcze bardzo długo nie będzie wiochą. ew. nie wiem o czy mowa.
A ten wygląd poliftowy sprawia u mnie wrażenie rozdętego golfa zamiast faktycznie innego samochodu.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2020/02/13 20:39
Zmiana z pewoscia jest na plus ... czesto przy modyfikacji stwierdzamy, ze nie tak to powinno wygladac ... ale po czasie ( i to krotkim) zmieniamy zdanie
Plusem natomiast przy VW jest to, ze posiadajac model nawet kolkuletni nie ma wiochy ;)
Wiecie co mam na mysli
Dla mnie zmiana na minus. A co do zmiany zdania to go nie zmieniłem w przypadku liftu Octavii i dalej uważam, że przez dzielone światła z przodu jest paskudna. Przed liftem była ładna 🙂
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: telefan22 w 2020/02/13 22:57
Wnętrze całkiem przyjemne (jeśli takie będzie) 😉
https://youtu.be/CMl8JfkjlK8 (https://youtu.be/CMl8JfkjlK8)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Michał w 2020/02/14 08:34
To prawda, wygląda to dobrze. Jednak multimedia w nowym Golfie są w testach krytykowane, jako nieintuicyjne i trudniejsze w obsłudze niż te w innych modelach.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: MrBlacker w 2020/02/14 09:04
Wnętrze całkiem przyjemne (jeśli takie będzie)
https://youtu.be/CMl8JfkjlK8 (https://youtu.be/CMl8JfkjlK8)

To są wstawki wnętrza nowego Golfa, który jest opisywany TUTAJ (https://www.youtube.com/watch?v=XDCofipDi30).
W nowym modelu pewnie już tak będzie, ale to za duże zmiany jak na facelifting.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2020/02/14 11:48
Tutaj chyba bardziej wiarygodne zdjęcia: 
https://www.motor1.com/news/397994/2021-vw-tiguan-spy-photos/amp/ (https://www.motor1.com/news/397994/2021-vw-tiguan-spy-photos/amp/)


- po przybliżeniu widać przez szybę, że deska rozdzielcza jest bez zmian, przynajmniej wyświetlacz i górna część
- nowy przód mnie nie powala, zgaduję, że na fotce jest wersja że światłami LED Basic. Z tylu również praktycznie identyczne światła jak obecna wersja podstawowa.


Ale po co zmieniać coś co dalej wygląda świeżo i się sprzedaje ...
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/02/14 11:56
Żeby się nadal dobrze sprzedawał ;)
FL - faceliffting polega właśnie na zmianie zderzaków itp żeby ludzie myśleli ze to coś nowego już, nie takie „oklepane” a żeby nie wydawać paru set mln na nowy model :)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: lucky_luc w 2020/03/10 12:48
Salon w Genewie 5-15 marca odwołany. Jest kilka wzmianek, że VW miał pokazać Tiguana. Może ktoś natrafił na zdjęcia lub potwierdzone info?

Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2020/03/10 17:43

Trochę porównania Tiguan vs. Passat


Passat B8:
premiera VII.2014 / X.2014 (start sprzedaży XII.2014)
FL II.2019


Toguan II:
premiera IX.2015 (start sprzedaży VI.2016)
FL ???




Wszystko wskazuje na to że w roku 2020 powinien być pokazany Tiguan po FL, ale według mnie raczej jesienią.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: asta w 2020/04/09 17:27
Nowy Tiguan na zdjęciach szpiegowskich (https://www.motor1.com/photos/717762/volkswagen-tiguan-facelift-new-spy-photots/)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Michał w 2020/04/09 18:34
Czyli lifting jak w Passacie. Zmieniony zderzak z przodu, sztuczne wydechy z tyłu, w środku pewnie zmienią system inforozrywki i ot cały lifting.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2020/04/09 18:37
Ale czy czegoś więcej potrzeba skoro cały czas się sprzedaje na całym świecie i do tego całkiem dobrze wygląda na tle konkurencji według klientów?
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Michał w 2020/04/09 18:40
Nie, to nie są narzekania z mojej strony. Po prostu na wcześniejszych szpiegowskich zdjęciach wyglądało, że zmieni się dużo więcej.
Jedynie ta tendencja do usuwania prawdziwego wydechu i zastąpienia go paskudnym kiczowatym czymś, jest dla mnie niepojęta.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2020/04/09 18:44
Nie wiem czy to ostateczny wygląd,  ale coś mi te lampy z przodu średnio pasują,  jakieś takie za płaskie do całego wyglądu przodu,  dodatkowe kierunek na dole lampy chyba jest tylko do połowy jakby ucięty ... Zobaczymy jak to wyjdzie ostatecznie na żywo.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2020/04/09 20:09
tendencja sztucznych wydechów to chyba sprawa systemowa ;]
a jeśli chodzi o płaskie lampy to może tak być.
maski z przodu są zaokrąglane w dół w każdym co nowszym samochodzie ponieważ wpływa to bezpośrednio na zmniejszenie obrażeń pieszego w przypadku potrącenia.niestety wygląda to słabo ale to też obserwuje się w każdym co nowszym samochodzie - względy bezpieczeństwa są ważne.
przeglądając zdjęcia właściwie można powiedzieć też, że maska jest faktycznie przyokrąglona w dół. - w konsekwencji cierpią na tym światła. Ale sam garb maski też wygląda paskudnie

ale!mogę się mylić ale uważam też że lampy nie są aż tak bardzo zdławione.
Może to być efekt poszerzenia grilla w dół - ten jest szerszy.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2020/04/10 01:45
Maska ma chyba tego samego garba, ale gril a'la Touareg optycznie powoduje wrażenie. Fajnie, że idą w zmianę stylu tylnych świateł. Przydałyby się dynamiczne kierunkowskazy, a w środku zmienny kolor ambiente - i spełniałby moje oczekiwania ;-)




A zauważyliście, że na zdjęciach na vw.pl wlew paliwa jest po lewej stronie - kierowca również.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2020/04/11 17:23
Przyjrzałem się na lampy i przód obecnego i tego z fotek po lifcie. Obecnie jest szeroka listwa chromowa nad lampą, a po lifcie jej nie ma tylko chyba jest pasek led. Całkowicie to zmienia wygląd. Niestety jest trend zmniejszenia ilości chromowanych elementów,  musi być taniej,  a led jest modny i kosztuje parę centów w ramach ogólnej ceny przedniej lampy.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: asta w 2020/04/18 20:40
Odświeżonego VW Tiguana poznamy latem (https://www.samar.pl/__/3/3.a/107707/Od%C5%9Bwie%C5%BConego-VW-Tiguana-poznamy-latem.html?locale=pl_PL)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: asta w 2020/05/03 18:57
PHOTO GALLERY (https://www.carscoops.com/2020/04/2021-vw-tiguan-drops-nearly-all-camouflage-and-shows-off-its-sportier-styling/)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Slavol w 2020/05/03 19:09
Jak dla mnie zmiany bez sensu jak  na model z 2016r. Tak trochę na siłę. Wydaje mi się, że już powinni wprowadzić takie zmiany jak tu: Tiguan 2020 (https://vag-forum.pl/Jak dla mnie zmiany bez sensu jak  na model z 2016r. Tak trochę na siłę. Wydaje mi się, że już powinni wprowadzić takie zmiany jak tu: https://www.carscoops.com/2019/08/2022-vw-tiguan-imagined-as-a-crossover-coupe-because-why-not/)
 
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: kabum w 2020/07/01 12:03
Wszystko jest już jasne:

https://www.youtube.com/watch?v=-E8n81wB2n8
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2020/07/01 12:08
tak na szybko - później zobaczę w całości.

panel klimy osobny - miłe zaskoczenie.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2020/07/01 12:24
Myślę że część osób oczekiwała większych zmian. Ale trzeba mieć na uwadze że jest to tylko facelift, więc podobnie do zaprezentowanych zmian w Arteonie za wiele nie zmieniono deski rozdzielczej, jedynie podmieniono panel klimy na nowszy model tak jak kierownicę.
Po prezentacji Golfa 8, myślę że część osób miałeś większe oczekiwania, jak np dżojstik do biegów dla skrzyni automatycznej ... ale to już wymaga raczej nowego modelu lub drugiego głębszego faceliftingu za kolejne 2-3 lata.
Na ten moment takie zmiany pewnie wystarczą bo Tiguan za bardzo się nie zestarzał jeszcze.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: kabum w 2020/07/01 12:50
dokładnie, zmiany kosmetyczne.
Nie podobają mi się dotykowe przyciski na kierownicy w wykończeniu piano black - osobiście nie lubię palcujących się powierzchni a jednak z tego korzysta się najczęściej. To samo tyczy się lewarka biegów.
Za to na duży plus nowy wzór tylnych lamp i panel klimy. Wersja R wygląda świetnie, szczególnie fotele.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Michał w 2020/07/01 13:03
Powiem tylko, że cieszę się, że kupiłem przed liftem. Sztuczne wydechy, dotykowy panel klimy, palcujący się błyszczący plastik na kierownicy i dźwigni skrzyni biegów. Poza tym jedynie zmiana świateł, zderzaka i nowe wersje systemów, z których i tak rzadko korzystam.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Mullrof w 2020/07/01 13:31
po obejrzeniu całości - faktycznie zmiany takie kosmetyczne. spodziewałem się czegoś ekstra.
oczywiście też wszelkie dotyki i kolejne piano black dla mnie na minus
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/07/01 13:51
Przycisk dotykowy ma ten plus, że daje większe możliwości programistyczne np. w zależności od siły dotyku zcisza normalnie albo całkiem albo nie tylko dotykowy ale może być też "smyrany" czyli mamy jeden przycisk który może pełnić wiele możliwości. To jest bardzo duża oszczędność produktowa (mniej przycisków trzeba zrobić, mniej miejsca zajmą lub więcej można funkcji zmieścić mając tyle samo przycisków).
Kolejny etap, to zamiast przycisków dotykowych będzie po prostu pare ekraników, które będą się zmieniały w zależności od trybu.
Dla mnie wymiana panelu klimy duży plus - ten design mamy od wielu lat w różnych modelach, tak samo wprowadzenie reflektorów matrycowych bardzo dobra decyzja :)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Michał w 2020/07/01 15:10
To poczytaj w testach jak niewygodne jest to nowe rozwiązanie VW z dotykowym panelem klimy. Wszyscy po tym jadą równo. Nazwij mnie konserwatystą, ale wolę pokrętło. Jest szybsze, bardziej precyzyjne, wygodniejsze. Po co zmieniać coś co świetnie działa? Tylko, żeby pokazać jakie to się nowoczesne rozwiązanie wprowadziło? Ludzie od lat kupują volkswageny, bo są praktyczne i ergonomiczne w obsłudze. Nie dla wodotrysków.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2020/07/01 15:59
Po co zmieniać coś co świetnie działa?
To proste, tak jak przy większości zmian w kolejnych rocznikach: redukcja kosztów :) Mogło być gorzej, przynajmniej zostawili jeszcze pokrętło do obsługi świateł.

Właściwie to gdyby nie inne światła, zderzak i maska z wytłoczeniem znanym z Allspace, to cała reszta zmian (panel klimatyzacji, kierownica, asystenci i software nawigacji) spokojnie mogłaby mieć miejsce w ramach normalnej zmiany roku modelowego. Zachowano nawet halogenową lampkę LED oświetlenia bagażnika.

Z nowych elementów wyposażenia dochodzi Ambiente Plus (30 kolorów) i reflektory IQ.LIGHT LED Matrix. Prawdopodobnie znika opcja "sportowej" kierownicy z R-Line. W nawigacji dochodzi obsługa bezprzewodowego Android Auto/CarPlay, zdalnego otwierania/zamykania (z DP) oraz bezpośredniego zakupu nieaktywowanych wcześniej funkcji typu obsługa głosowa, App-Connect. Z ciekawostek na stronie poświęconej usługom We Connect (https://www.volkswagen.de/de/konnektivitaet-und-mobilitaetsdienste/konnektivitaet/we-connect/alle-dienste.html) jest też wymieniona obsługa Amazonowej Alexy, ale z zastrzeżeniem "nowego Golfa" i wybranych krajów (oczywiście nie PL, pewnie ze względu na brak wsparcia dla języka polskiego).
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/07/01 16:09
To poczytaj w testach jak niewygodne jest to nowe rozwiązanie VW z dotykowym panelem klimy.
Takie samo jak np w A6, a mi się bardzo dobrze używało i nie miałem zastrzeżeń ;)

Kiedyś ludzie narzekali na ABS, że utrudnia im hamowanie i pogarsza drogę hamowania. Podobne marudzenie było z pasami, poduszkami, ostatni z wszelkiego rodzaju asystentami. Jeszcze parę lat i to będzie standard wszędzie :)

Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2020/07/01 16:15
Zgadza się, przy zmianie na w pełni dotykowe DP również były wątpliwości, ale jakoś dało się przyzwyczaić. Co prawda pewnym argumentem były fizyczne przyciski na kierownicy, które teraz też znikają...

Z innych ciekawostek: wersja hybrydowa - Duże zdjęcie (https://uploads.volkswagen-newsroom.com/system/production/media/33776/images/1d62b63187e20fbfbe6de3a8da18a23e7a193d6e/DB2020AU01028_overfull.jpg?1593504289)

Komunikat prasowy i oficjalna galeria:
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/electrified-and-energised-world-premiere-of-the-new-tiguan-6167
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2020/07/01 16:31
Kiedyś ludzie narzekali na ABS, że utrudnia im hamowanie i pogarsza drogę hamowania. Podobne marudzenie było z pasami, poduszkami, ostatni z wszelkiego rodzaju asystentami. Jeszcze parę lat i to będzie standard wszędzie
Podobnie uważam, kwestia przyzwyczajenia. Dlatego ja jestem trochę rozczarowany FL że za mało nowości wprowadzili
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Michał w 2020/07/01 16:49
To poczytaj w testach jak niewygodne jest to nowe rozwiązanie VW z dotykowym panelem klimy.
Takie samo jak np w A6, a mi się bardzo dobrze używało i nie miałem zastrzeżeń ;)

Kiedyś ludzie narzekali na ABS, że utrudnia im hamowanie i pogarsza drogę hamowania. Podobne marudzenie było z pasami, poduszkami, ostatni z wszelkiego rodzaju asystentami. Jeszcze parę lat i to będzie standard wszędzie :)


W A6 jest jednak co innego, tamten system jest haptyczny, więc używa się go jak przycisku. Tu masz zwykły dotyk.


A co do systemów, które wymieniłeś ich wprowadzenie miało jakiś praktyczny sens, nie było celem samym w sobie. A mnie naprawdę niewiele obchodzi, czy koncern zaoszczedzi 2 euro na kilku dodatkowych przyciskach. Obsługa ma być jak najbardziej intuicyjna i praktyczna.



Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: spec556 w 2020/07/01 17:19
Szału nie ma, a prowadzi się tak samo!
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: telefan22 w 2020/07/05 06:01
Patrząca na tą prezentacje, według mnie design zewnętrzny na - (światła, grill), natomiast wnętrze na + (całkiem fajny panel klimy, gałka zmiany biegów i głośnik zamiast schowka na desce).
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: TMP w 2020/07/06 14:17
Głośnik zamiast schowka występuje przy opcjonalnym systemie audio, również przed liftingiem. Po liftingu Harman-Kardon zastępuje Dynaudio.

Niemiecki katalog online m.in. z nowymi kolorami nadwozia oraz wzorami tapicerki i felg: https://volkswagen.1kcloud.com/ep15ee9ff562900a/#0

Tak jak wspominałem w innym wątku, FL Allspace jest przewidywany na jesień 2021.

Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: mirus13 w 2020/09/16 20:01
reflektory IQ.LIGHT LED Matrix

Czy ktoś wie jaka jest różnica pomiędzy światlami LED Martix AFS a LED Martix MDF?
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Frodo w 2020/09/16 21:49
Zachowano nawet halogenową lampkę LED oświetlenia bagażnika.
Nie ma czegoś takiego. Domyślam się, że chodzi o zwykłą żarówkę (nie halogenową i nie LED).
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: mirus13 w 2020/09/16 22:01
Jest coś takiego, Tiguan po obecnym faceliftingu 2020  ma do wyboru poniższe reflektory: Reflektory główne LED Martix MDF ze światłami do jazdydziennej LED oraz funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów lub reflektory główne LED Martix AFS ze światłami do jazdy dziennej LED oraz funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/09/16 22:03
AFS są adaptacyjne, MDF statyczne.
Fabia żony ma LEDy MDF, działa to tak, że jest światło ze soczewką, która automatycznie reguluje zasięg i ma specjalne "soczewki", które doświetlają zakręty. Gdyby miała LEDy AFS, dodatkowo skręcały by lewo-prawo w przypadku skrętu kierownicą i tak też działają TOP LEDy przed FL. Tutaj zmienia się technologia, zamiast jednej diody to mamy pare (matrix), jednak nadal pozostaje rozgraniczenie na ledy statyczne i aktywne.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: mirus13 w 2020/09/16 22:15
Dziękuję za informację. Wygląda na to, że LEDy AFS są lepszym rozwiązaniem pomimo niższej ceny (oczywiście jako opcja dodatkowa dla wersji Life)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Ekhangel w 2020/09/18 15:09
Ciekawe jak z "czuciem" tych dotykowych przycisków na kierownicy w trakcie jazdy? W końcu odpowiadają one za dość istotne funkcje, takie jak np. tempomat, więc ergonomia powinna być nienaganna.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2020/09/18 15:13
Passat po FL już to ma i jak nie wiesz, to nie zauważysz różnicy :P
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2020/09/18 23:46
Szału nie ma, a prowadzi się tak samo!


Lepiej się już nie da jeśli chodzi o SUV  :D
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2020/09/18 23:48
Zachowano nawet halogenową lampkę LED oświetlenia bagażnika.
Nie ma czegoś takiego. Domyślam się, że chodzi o zwykłą żarówkę (nie halogenową...).


A zwykła żarówka W5W to niby jaka jest?
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2020/09/30 23:15
Trochę informacji w mini teście modelu po FL
https://youtu.be/mQF3zXagmdU (https://youtu.be/mQF3zXagmdU)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: MarM w 2020/10/02 23:52
Poniżej link do testu Tiguana nowego w wersji Hybryda plug in.


https://youtu.be/orR09x_Y-1s (https://youtu.be/orR09x_Y-1s)



Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Frodo w 2020/10/03 23:51
Zachowano nawet halogenową lampkę LED oświetlenia bagażnika.
Nie ma czegoś takiego. Domyślam się, że chodzi o zwykłą żarówkę (nie halogenową...).
A zwykła żarówka W5W to niby jaka jest?
To jest po prostu zwykła żarówka (ang. incandescent light bulb) zwana też lampą żarową. Żarówka/lampa halogenowa jest wypełniona szlachetnym gazem z niewielką ilością halogenu (np. jodu), co poprawia jej właściwości, a LED to dioda elektroluminescencyjna - inna bajka!
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: WuWojtas w 2020/10/26 17:44
W Zielonej Górze już jest..(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201026/9bf2d3588ee426256436e0e6a5f9ca64.jpg)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Ekhangel w 2020/10/26 19:22
Wygląda super, ale nie "nowiej". Po prostu inaczej.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2020/10/26 20:53
Ciekaw jestem czy zawieszenie też mu tak lata jak w naszych, czy może to cichaczem poprawili.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: MArek w 2020/10/27 12:09
Ciekaw jestem czy zawieszenie też mu tak lata jak w naszych, czy może to cichaczem poprawili.
A co nie tak jest w naszych z zawieszeniem.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2020/10/27 15:18
A co nie tak jest w naszych z zawieszeniem.

https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/stuki-w-zawieszeniu/
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Frodo w 2020/10/27 15:48
 U mnie (późny RM 2019) nic nie stuka, a zawieszeniem z DCC jestem zachwycony – szczególnie w Comfort miękko, a wspaniale utwardza się na zakrętach. Dużo lepiej dostosowuje się do warunków niż DCC w Atece FR 2.0 TSI, którą miałem wcześniej (ktoś wjechał na (od dawna, w pełni) czerwonym świetle i mi ją skasował :( ). Natomiast w Tigu bez DCC bujało mną na zakrętach jak na statku, więc była to dla mnie opcja #1 po układzie napędowym. Jeśli bez DCC, to w moim doświadczeniu dużo lepiej sprawuje się Ateca. (Ateki testowałem z felgami 17 i 18, a Tigi z 18, 19 i 20, oba modele z i bez DCC, w żadnym z testowanych nic nie stukało w zawieszeniu, a jestem dość wrażliwy na tym punkcie).
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Michał w 2020/10/27 16:46
W moim też nic nie stuka (bez DCC). A w tym nowym strasznie nie podoba mi się to coś co ma udawać wydech z tyłu. Tandeta.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: MArek w 2020/10/27 18:31
Mój bez DCC ale ze sportowym zawieszeniem na kołach 20". Jest twardo ale nie zauważyłem niepojących stuków.RM2019. Jeśli chodzi o nowgo to interesuje mniej discover media z bezprzewodowym android auto. Ciekawe czy da się zaadoptować w przedlifcie.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Frodo w 2020/10/27 19:39
Jeśli chodzi o nowgo to interesuje mniej discover media z bezprzewodowym android auto. Ciekawe czy da się zaadoptować w przedlifcie.
Bardzo mało prawdopodobne by VW dodał taką funkcjonalność do "starych" aut. Za to pewnie będą coraz lepsze adaptery - różne firmy już nad tym pracują, myślę, że to kwestia miesięcy. Do Carplay już są i może jakieś pierwsze do Android też - ostatnio nie sprawdzałem. Widziałem gdzieś film, w ktróym działało to z dodatkową komórką podpiętą pod port USB i przekazującą sygnał, ale to dużo zabawy...
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: MArek w 2020/10/27 19:48
Nie chodzi mi o dodanie prze vw bo na pewno nie doda tylko chodzi mi montaż mib3 w naszych autach.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Ekhangel w 2020/10/27 21:59
U mnie z DCC też idealnie cicho. I potwierdzam - bardzo fajnie się jeździ, choć Comfort jest dość "rozbujany" (ale nie w sensie wychyleń bocznych czy do przodu).


Co do adapterów - ee tam, nawigacja VW nie jest taka zła. A reszta funkcji w CarPlay to zbyteczne pierdoły. Kompletnie niewykorzystany potencjał platformy.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2020/10/28 12:37
Ciekaw jestem czy zawieszenie też mu tak lata jak w naszych, czy może to cichaczem poprawili.
@arekp Kup se nowego  ;D
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2020/10/28 12:39
@arekp Kup se nowego  ;D

Stąd moja ciekawość w kwestii zawieszenia. Trzeba przyznać, że "problemy" z Tiguanem przez te kilka lat to raczej czepialstwo z powodu braku problemów ;-) A nadal finansowo jest to atrakcyjna opcja, choć tym razem bym poszedł w kilka dodatków więcej.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2020/10/28 12:42
Jeśli chodzi o nowgo to interesuje mniej discover media z bezprzewodowym android auto. Ciekawe czy da się zaadoptować w przedlifcie.
@MArek zerknij ta mój post o Bezprzewodowym Android Auto. To chyba pietwsza incjatywa w tym zakresie, realizują ją programiści ze słynnego portalu XDA Developers
https://vag-forum.pl/forum-ogolne/android-auto-wireless-przystawka-do-auta/ (https://vag-forum.pl/forum-ogolne/android-auto-wireless-przystawka-do-auta/)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: greg.sz w 2020/11/02 16:56
Cześć,


Czy ktoś coś wie czy będzie też odświeżana wersja Allspace Tiguana? Wersja po liftingu bardzo mi odpowiada, ale chciałbym jednak coś większego - czyli Allspace ;) Nigdzie nie mogę znaleźć wiążącej informacji...
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Michał w 2020/11/02 17:22
Będzie, ale z opóźnieniem względem krótkiego. Od kilku miesięcy do roku.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: WuWojtas w 2020/11/02 20:44
@arekp Kup se nowego  ;D

Stąd moja ciekawość w kwestii zawieszenia. Trzeba przyznać, że "problemy" z Tiguanem przez te kilka lat to raczej czepialstwo z powodu braku problemów ;-) A nadal finansowo jest to atrakcyjna opcja, choć tym razem bym poszedł w kilka dodatków więcej.
Właśnie tak zrobiłem... W poprzednim brakowało mi kilku rzeczy...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2020/11/03 12:54
Właśnie tak zrobiłem... W poprzednim brakowało mi kilku rzeczy...

Jaki obecnie czas oczekiwania?
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: WuWojtas w 2020/11/03 13:56
Aż się zdziwiłem... Niecałe 3 miesiące. Zamówienie na początku października, a planowany odbiór na początku grudnia. Mówią że dłużej trzeba czekać na 200KM, ja wziąłem znowu 150 ale tym razem w R-line.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: matro84 w 2021/03/21 15:17
Mój bez DCC ale ze sportowym zawieszeniem na kołach 20". Jest twardo ale nie zauważyłem niepojących stuków.RM2019. Jeśli chodzi o nowgo to interesuje mniej discover media z bezprzewodowym android auto. Ciekawe czy da się zaadoptować w przedlifcie.


Cześć, ja z trzema pytaniami:
1. czy zawieszenie sportowe bez dcc na felgach Suzuka czarna 8,5j x 20 dla wersji r-line to zabójstwo? w kontrakcie będę mieć 100 tys. km na 3 lata, głównie jazda po autostradach, ale straszą mnie u dealera że bez dcc to będzie słabo wyglądać.
2. czy fotele top komfort są podgrzewane?
3. testowałem wczoraj wersję lite, auto trochę pływało. czy będzie duża różnica w trakcji względem r-line? mam na myśli głównie szersze opony pod kątem felg 20 cali.


 Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi pod pytaniami :)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Frodo w 2021/03/21 21:37
Ja trochę inaczej odpowiem: warto wziąć DCC! :)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2021/03/22 09:36
1. czy zawieszenie sportowe bez dcc na felgach Suzuka czarna 8,5j x 20 dla wersji r-line to zabójstwo? w kontrakcie będę mieć 100 tys. km na 3 lata, głównie jazda po autostradach, ale straszą mnie u dealera że bez dcc to będzie słabo wyglądać.
2. czy fotele top komfort są podgrzewane?
3. testowałem wczoraj wersję lite, auto trochę pływało. czy będzie duża różnica w trakcji względem r-line? mam na myśli głównie szersze opony pod kątem felg 20 cali.
z DCC będziesz bardziej zadowolony z prowadzenia.
Co do pkt2, jak wybierzesz podgrzewanie to będą :P
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: matro84 w 2021/03/22 09:48
Hej,


chcę dobrze złapać kontekst. Żeby fotele były podgrzewane, do zestawu top komfort trzeba dokupić tą opcję, czy podgrzewanie jest już przy nich z automatu?w konfiguratorze nie ma o tym ani słowa.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: zenek123 w 2021/03/22 12:32
Hej,


chcę dobrze złapać kontekst. Żeby fotele były podgrzewane, do zestawu top komfort trzeba dokupić tą opcję, czy podgrzewanie jest już przy nich z automatu?w konfiguratorze nie ma o tym ani słowa.
Pakiet zimowy daje fotele podgrzewane
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2021/03/22 13:27
Przód chyba jest podgrzewany w standardzie, a za tył musisz dopłacić i to się nazywa własnie jako pakiet zimowy 2 czy coś w tym stylu.
Jak zrobisz cały konfig i potem pobierzesz PDF to powinno Ci pisać czy masz podgrzewanie, zawsze też możesz spytać sprzedawcę u którego będziesz brał ;)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Tomasz w 2021/03/23 00:05
Ja mam DCC i 20 cali, jak wsiadam do Sportage małżonki gdzie felgi są 17-calowe to boli mnie szczęka podczas jazdy po mieście. DCC duuużo daje i człowiek się szybko do „luksusów” przyzwyczaja.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: omen w 2021/05/12 20:14
Niezłe zmiany nastąpiły w konfiguratorze. Chyba że to błąd tego online tylko:
po wybraniu:
Blind Spot- system monitorowania martwego pola z Rear Traffic Alert
niedostępne jest opcja:
Pakiet systemów asystujących IQ.Drive
   -Park Assist 3.0 - system wspomagania parkowania z czujnikami parkowania
   -Proaktywny system ochrony pasażerów
   -System rozpoznawania znaków drogowych
   -System Side Assist - asystent zmiany pasa ruchu oraz Rear Traffic Alert
   -System Travel Assist, Lane assist i system Emergancy Assist
Więc trzeba wybierać no chyba że BLIND SPOT = Proaktywny system ochrony pasażerów + System Side Assist - asystent zmiany pasa ruchu oraz Rear Traffic Alert?

Nieźle też poszaleli ze zmianą cen (ja porównuje do 2018 więc rozumiem ze nieco mogły się zmienić), ale kiedyś podwóje ErgoActive kosztowały 2090 pln i miały grzanie w cenie, a teraz kosztują 1950 ale trzeba dołożyć minimum pakiet zimowy 1 za 1310 co daje już 3260 a więc o 1170 pln drożej.
Kiedyś pakiet zimowy do ergoActive z racji tego, że grzanie foteli się powtarzało w tych 2 opcjach kosztował 810 pln (bez wybrania foteli ErgoActive 1390). Rozumiem, że suma sumarum podwyżka za te 2 opcje z 2760 na 3260 to 500 pln na przestrzeni kilku lat, ale kiedyś można było obciąć cenę i mieć fotele, a teraz wymuszają 2 opcję na raz.

Z reflektorami LED to się już pogubiłem. Były LED BASIC i LED TOP.
Teraz np w wersji ELEGANCE (i w wersji R nie R-line) są Reflektory LED Martix MDF ze światłami dziennej LED oraz funkcją dynamicznego dynamicznego doświetlania zakrętów
Za to w wersji R-line są Reflektory LED Martix AFS ze światłami do jazdy dziennej LED oraz funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów. Światła MDF za dopłatą.

Więc wygląda na to że MDF są bardziej zaawansowane od ASF.
Potwierdza to konfiguracja wersji LIFE dla której ASF nazywające się Reflektory LED Matrix ASF kosztują 5240 pln a MDF nazwane w konfiguratorze IQ. LIGHT Reflektory LED Matrix 7160 pln.

Jak to jest z tymi reflektorami? Obydwie wersje mają dynamiczne doświetlanie zakrętów. Kiedyś była to opcja zarezerwowana dla LED TOP.
A czy obydwie wersje mają wyciemnianie tak jak LED TOP?
Bo pomimo że obydwie to MATRIX co sugerowałoby możliwość wygaszania poszczególnych diód to wydaje mi się ze jest ono dostępne tylko w wersji MDF.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: van_daal w 2021/05/12 21:37
Pakiet systemów asystujących IQ.Drive zawiera Blind Spot (składnik systemu "Side Assist").

IQ. LIGHT Reflektory LED Matrix za 7160 pln zawiera też dodatkowo:
-
Light Assist - system automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe dla reflektorów LED oraz
- Tylne światła w technologii LED, przyciemniane ze zmienną grafiką, których nie ma w opcji z ASF
czyli cena niekoniecznie przesądza o "lepszości" MDF-ów.

Ciekawostką zaś IMO jest to, że wersja eHybrid nie może mieć podgrzewanej przedniej szyby.
Taka sytuacja...
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2021/05/12 22:08
MDFy są statyczne, AFS są dynamiczne.
To główna różnica @omen
Wcześniej LEDy Basic były MDFami, a Top Ledy AFSami. Teraz zamiast jednej/dwóch diód masz matrixa ;)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: omen w 2021/05/13 01:53
Z tym BLIND SPOT już się domyśliłem, ale dzięki za potwierdzenie.

Z LEDami nadal mam pewien mętlik, bo do bardziej "topowych" wersji: Elegance i R wkładają MDFy + tylne ze zmienną grafiką. Nie ma możliwości wybrania ASF.

Dodatkowo MDF-y opisane są jako DYNAMICZNE:
"Reflektory LED Martix MDF ze światłami dziennej LED oraz funkcją dynamicznego dynamicznego doświetlania zakrętów"
To kopia z cennika - jak widać dynamicznego nawet napisali 2 razy ;>

i w ogóle ta wersja r-line jakoś sztucznie stworzona została. Kiedyś to był pakiet i działało. Teraz niby cena startowa jest niewiele większa niż Elegance, ale sprytnie poobcinana np właśnie ze świateł (pomijam przednie ale tylnych ze zmienna grafiką), kamery cofania i kilku innych. A jak się wyposaży tak samo to wychodzi o dobre 10k więcej (czyli tyle co kiedyś pakiet zewnętrzny).
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: van_daal w 2021/05/13 08:43
Z LEDami nadal mam pewien mętlik
Przyznam, że ja też. Nigdzie w necie nie znalazłem jednoznacznych informacji o różnicach między MDF a AFS dla matrixów.
Zakładam, że skoro oba mają matrixy i oba są IQ to są praktycznie jednako efektywne i się nie przejmuję zanadto.
IMO odkąd wymyślono matrixy to nie bardzo widzę sens dalszego stosowania ruchomych soczewek...
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2021/05/13 09:24
Jeśli diody mogą się ruszać to efektywniej Ci doświetlą w zakręcie, albo np podniosą swój zasięg jak jedziesz w trasie, a skrócą jak w mieście.
Najnowsze MultiBeamy w MB mają opcje gdzie każda konkretna dioda może nie zależnie ruszać się (a tych diód to bodajże 200 masz).


Żeby było prościej z MDF i AFS, w różnych autach światło "Matrix AFS" różnie działa i ma różne możliwości w ramach koncernu VAG :)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2021/05/13 09:46
Z LEDami nadal mam pewien mętlik
Przyznam, że ja też. Nigdzie w necie nie znalazłem jednoznacznych informacji o różnicach między MDF a AFS dla matrixów.
Zakładam, że skoro oba mają matrixy i oba są IQ to są praktycznie jednako efektywne i się nie przejmuję zanadto.
IMO odkąd wymyślono matrixy to nie bardzo widzę sens dalszego stosowania ruchomych soczewek...


... oznaczenie IQ mają mają chyba tylko MDF-y



Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Frodo w 2021/05/13 12:10
IMO odkąd wymyślono matrixy to nie bardzo widzę sens dalszego stosowania ruchomych soczewek...
Byłoby tak gdyby diod było wystarczająco dużo i były wystarczająco mocne by wszystko co trzeba dobrze doświetlić, a w praktyce jest to zazwyczaj kompromis, w którym ruchome soczewki mogą być bardzo pomocne. Matrix to rozwiązanie, które *może* być lepsze, ale to kosztuje, a wiadomo jak jest...
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: van_daal w 2021/05/13 13:51
Nikt nie broni dać odpowiednio dużą ilość diod led. Wydaje mi się, że koszt dowolnej, większej liczby ledów w matrycy byłby raczej mniejszy niż koszt mechanizmów poruszania matryc i/lub soczewek (same ledy są tanie jak barszcz). Ponadto ledy są mniej awaryjne. Co do wydajności cieplnej/energetycznej to zwiększenie ilości ledów niekoniecznie musi oznaczać tu problem, bo ilość świecących diod w tym samym czasie nie powinna się zmieniać - gdy jakieś są zapalane to inne są wygaszane - temat do ogarnięcia przez projektantów.

Co do IQ w MDF i AFS to prawie jestem pewny, że tak jest, bo na stronie VW jest artykuł o nowych reflektorach i z niego wynika, że jak są matrixy to jest IQ. Z resztą jaki sens ma dawanie matrixów bez IQ?
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2021/05/13 15:33
... konfigurator opisuje to tak i wydaje mi się że symbol IQ odnosi się do całego oświetlenia zewnętrznego pojazdu
 

Reflektory LED Matrix ASF      ...wszystkie pozycje poza ostatnią są takie same ale ...
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2021/05/13 16:18
Dziwne że przeciwmgielne doświetlają, bo to bo zwykle znaczy, że nie ma wycinania
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Wojtiwxs w 2021/05/13 18:16
Przeciwmgielne doświetlają a światła wycinają. Z ciekawostek to Przeciwmgielne są w głównym kloszu.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: omen w 2021/05/13 18:28
Ja rozumiem to tak że dynamiczne oświetlenie z refletora głownego to właśnie skrętne (pomijam jak realizowane czy ruchem ledów czy dodatkowymi soczewkami) a statyczne przez przeciwgielne to coś jak w LED BASIC czyli zapala się i gaśnie jeden z przeciwgielnych.
W led Top doświetlenie statyczne bylo/jest realizowane z boku lampy głownej ledem. Dzięki temu nie bylo problemu z żóltym światłem przeciwgielnych jak w led basic vs białe światło reflektorów głownych.
Jak jedzie się na wstecznym obydwie strony doświetlenia statycznego świecą tak aby bylo widać gdzie zarzuca przód (w led top, czy w led basic i nowych mateixach - nie wiem).
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: rk w 2021/05/13 21:33
Znając historię konfiguratorów VW i jakości opisów w cennikach to to co tam jest, traktować należy z dużą dozą ostrożności.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2021/05/13 23:10
...to gdzie znaleźć wiarygodny opis skoro nie na stronach VW  :(  w wersji Elegance światełka  ( IQ. LIGHT Reflektory LED Matrix MDF) są zgodne z opisem z konfiguratora wraz z napisami na lampach przód, tył IQ Light :) 
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2021/05/13 23:11
IQ Light to może być tylko nazwa marketingowa ;)
Jak kupisz BMW to nie ważne jakie masz światła to pisze tam coś z "BMW Intelligent Lightning System" na kloszu :P
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2021/05/13 23:25
Na razie wróćmy do VW bo tam nie ma napisów na wszystkich kloszach  ;D  i zostawmy BMW no chyba ze chcesz porozmawiać o motocyklach tej marki  ;)
no jasne że jest to nazwa jakiej konfiguracji oświetlenia ale skoro  jest  IQ. LIGHT Reflektory LED Matrix to raczej nie można twierdzić że Reflektory LED Matrix ASF jest również IQ LIGHT skoro producent tego nie podaje w tej konfiguracji, i chyba tam nie ma tych napisów na kloszu  :)



p.s - moim zdaniem, tak jak już parę postów wcześnie pisałem,   oznaczenie IQ Light dotyczy konfiguracji calego oświetlenia zewnętrznego pojazdu - pewnej konfiguracji ( reflektory, lampy tył)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: van_daal w 2021/05/14 08:55
... Skoro  jest  IQ. LIGHT Reflektory LED Matrix to raczej nie można twierdzić że Reflektory LED Matrix ASF jest również IQ LIGHT skoro producent tego nie podaje w tej konfiguracji, i chyba tam nie ma tych napisów na kloszu.
IMO:
IQ - skrót stosowany przez VW do oznaczania jakiejś tam sztucznej inteligencji (.LIGHT, .DRIVE i może coś jeszcze)
Lampy MATRYCOWE LED umożliwiają - oczywiście do pewnego stopnia - dowolne kształtowanie strumienia świetlnego. Coś jednak powinno decydować o tym jaki ten kształt ma w danym momencie być. I tu właśnie wkracza IQ. Bez IQ stosowanie LEDów MATRYCOWYCH nie ma sensu...

Tutaj link do artykułu, w którym coś tam VW wyjaśnia. Zwracam uwagę, że nie doprecyzowano tam czy dotyczy to MDF czy AFS. Jest ogólnie o LED MATRIXach: Matrycowe reflektory diodowe IQ.LIGHT w Passacie (https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/aktualnosci/2019/lipiec/matrycowe-reflektory-diodowe-iq-light-w-passacie.html)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2021/05/14 09:26
Drobny detal to fakt że Passat ma tylko jeden typ matrixów i w dodatku może to być jeszcze inny reflektor niż te z Tiguana. Ten Passatowy ma 44 diody, pytanie jak wygląda ich ilość w Tigu po FL ;)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2021/05/14 09:30
... Skoro  jest  IQ. LIGHT Reflektory LED Matrix to raczej nie można twierdzić że Reflektory LED Matrix ASF jest również IQ LIGHT skoro producent tego nie podaje w tej konfiguracji, i chyba tam nie ma tych napisów na kloszu.
IMO:
IQ - skrót stosowany przez VW do oznaczania jakiejś tam sztucznej inteligencji (.LIGHT, .DRIVE i może coś jeszcze)
Lampy MATRYCOWE LED umożliwiają - oczywiście do pewnego stopnia - dowolne kształtowanie strumienia świetlnego. Coś jednak powinno decydować o tym jaki ten kształt ma w danym momencie być. I tu właśnie wkracza IQ. Bez IQ stosowanie LEDów MATRYCOWYCH nie ma sensu...

Tutaj link do artykułu, w którym coś tam VW wyjaśnia. Zwracam uwagę, że nie doprecyzowano tam czy dotyczy to MDF czy AFS. Jest ogólnie o LED MATRIXach: Matrycowe reflektory diodowe IQ.LIGHT w Passacie (https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-volkswagena/aktualnosci/2019/lipiec/matrycowe-reflektory-diodowe-iq-light-w-passacie.html)


... artykuł czytałem ale za bardzo nic ciekawego nie wnosi do tematu, po pierwsze to passat, po drugie to wiadomości z przed prawie 2 lat a taki czas  w elektronice to bardzo długo więc zapewne coś pozmieniali, dlatego teraz tyle tych modeli światełek.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2021/05/14 09:33
Drobny detal to fakt że Passat ma tylko jeden typ matrixów i w dodatku może to być jeszcze inny reflektor niż te z Tiguana. Ten Passatowy ma 44 diody, pytanie jak wygląda ich ilość w Tigu po FL ;)
... a zwłaszcza że w Tiguanie FL są 3 rózne rodzaje reflektora LED ECO, ASF , MDF ... i być tu człowieku mądry z tego  :-\ 


p.s - jedno jest faktem, światła są naprawdę dobre, pytanie jakie są różnice pomiędzy nimi, poza nazwami  :)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: van_daal w 2021/05/14 11:06
Obawiam się, że odpowiedzi na pytania dot. świateł będziemy musieli udzielić sobie sami.
Jak ktoś wejdzie w posiadanie AFS i MDF to niech się wypowie i dopiero wtedy tak naprawdę czegoś będziemy mogli się dowiedzieć.

W necie jest bardzo mało szczegółowych info na ten temat - zwłaszcza tych dot. Tiguana II FL.

PS.
Niech może mod wyodrębni tę dyskusję do osobnego wątku bo się rozwinęła i ostatecznie może zawrzeć ważne informacje dla potencjalnych kupców tego modelu.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: van_daal w 2021/05/14 11:21
Ten Passatowy ma 44 diody, pytanie jak wygląda ich ilość w Tigu po FL

Według info w TYM (https://antyweb.pl/nowy-volkswagen-tiguan-r-320-km-oraz-tiguan-ehybrid-travel-assist-iq-light-na-pokladzie/) artykule jest ich 24.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Frodo w 2021/05/14 12:17
IQ - skrót stosowany przez VW do oznaczania jakiejś tam sztucznej inteligencji
Coś Ci się chyba pomyliło. IQ oznacza jak to sobie nazwali "inteligentne" systemy. Jednak nie widziałem nic co by wskazywało, że ma to cokolwiek wspólnego z tzw. sztuczną inteligencją.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: van_daal w 2021/05/14 13:04
Nic mi się nie pomyliło. Skoro VW użył określenia "inteligentne", to póki nie wszczepią tam oni żywego mózgu to może to być najwyżej inteligencja sztuczna. Bardziej czy mniej inteligentna ale w każdym przypadku sztuczna. ;D
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: rk w 2021/05/14 13:36
Niestety SSP nie wydają zwykle dla faceliftów, a tam jest to dość dobrze wyjaśnione. Informacje dla Golfa VIII również nie pasują do waszych informacji, także nie można sie nimi posiłkować.

Pozostaje zatem zapytanie w salonie i kontakt salonu z osobą od wsparcia produktu.

I poproś o informację pisemną. Kiedyś tak zrobiłem pytając np. o LTE w telefonii Business, nie było żadnych informacje na ten temat w necie i SSP.

Druga możliwość to sprawdzenie w instrukcji obsługi demonstratora. Może tam coś będzie.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Frodo w 2021/05/14 14:37
Nic mi się nie pomyliło. Skoro VW użył określenia "inteligentne", to póki nie wszczepią tam oni żywego mózgu to może to być najwyżej inteligencja sztuczna. Bardziej czy mniej inteligentna ale w każdym przypadku sztuczna. ;D
Tym tokiem myślenia coś się żarzy to jest żarówka, skakanka to np. ktoś kto skacze, a światła składające się z kilku elementów to w zasadzie wszystkie auta mają, więc można w każdym ogłoszeniu pisać typu "matrix" i fatygować klientów... Określenie "sztuczna inteligencja" ma od dawna powszechnie przyjęte znaczenie i warto się tego trzymać. 8)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2021/05/14 14:54
Nic mi się nie pomyliło. Skoro VW użył określenia "inteligentne", to póki nie wszczepią tam oni żywego mózgu to może to być najwyżej inteligencja sztuczna. Bardziej czy mniej inteligentna ale w każdym przypadku sztuczna.
Z technicznego punktu widzenia "intelignętne" to takie co się dopasowuje do warunków czyli np wykrywa auto i przygasza światło.
"Sztuczna inteligencja" to termin, który w IT używa się dla procesów/systemów, które potrafią coś inteligętnie zrobić np nauczyć się mowy jakieś osoby albo uczysz systemu jak wygląda poprawny układ (obrazek) i potem jest on w stanie rozpoznać czy zdjęcie jest prawidłowe czy nie i w każdej chwili może się "przeuczyć". Wtedy dopiero mówimy o sztucznej inteligencji.
Gdyby te światła faktycznie miały sztuczną inteligencję, cennik miały jedno 0 przed przecinkiem więcej ;)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: van_daal w 2021/05/14 15:13
Co do zasady macie rację. Obaj.
Użyłem tego określenia dla większego zobrazowania, że obecne matrixy wymagają trochę "mądrzejszego" sterowania i dlatego sądzę, że tak MDF jak i AFS są IQ.
Fakt, zdolności uczenia się żadne z nich nie posiada. Ale ich IQ jest IMO wyższe niż niejednego obywatela kraju nad Wisłą.
 ;)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2021/05/14 17:01

Użyłem tego określenia dla większego zobrazowania, że obecne matrixy wymagają trochę "mądrzejszego" sterowania i dlatego sądzę, że tak MDF jak i AFS są IQ.

... a producent (VW) określa tylko jeden zestaw światełek jako IQ LIGHT , więc nie ma co sądzić tylko trzeba zasięgnąć języka co autor miał na myśli, nie wymyślać własnych teorii  ;)



 
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: omen w 2021/06/07 09:34
Oglądałem na yt recenzje tiga 2021 i chyba jest więcej zmian niż widać na pierwszy rzut oka.
1. Wewnątrz ponoć dużo ciszej - pokombinowano (ponoć) z aerodynamiką lusterek. Ciekawe czy sama obudowa czy rówież mocowanie do drzwi. No i czy to tylko to czy jeszcze gdzieś coś podgięli.
2. Nowy aktywny tempomat z możliwością automatycznego  dostosowania prędkości dotego co o odwiązuje + zwalnianie jak ma się włączoną navi przed skrętami, rondami itd.
3. Matrycowe iq ledy z nową funkcją - offroad. Co to jest nie mam pojecia
4. Wersja hybrydowa o łacznej mocy 245KM i chyba 400Nm
5. To widac od razu - zmieniony panel klimy
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2021/06/10 10:13
4. Wersja hybrydowa o łacznej mocy 245KM i chyba 400Nm
Czy to jest najmocniejsza wersja hybrydowa Tiguana? Miałem okazję jechać Peugeotem 3008 II P84 Hybrid4 GT 300 konna (łącznie 520 Nm)  i muszę stwierdzić, że nieźle sie odpycha, zdaje się jakieś 6s do setki
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: van_daal w 2021/06/10 12:47
To jedyna dostępna dla Tiga hybrydowa wersja napędu.
Wg danych producenta daje 7,5 s do setki. O ile dobrze kojarzę to potwierdzają to wyniki testów dostępnych na YT.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: mms1994 w 2021/06/10 13:26
Cytat: omen w 2021/06/07 09:34
4. Wersja hybrydowa o łacznej mocy 245KM i chyba 400Nm
Czy to jest najmocniejsza wersja hybrydowa Tiguana? Miałem okazję jechać Peugeotem 3008 II P84 Hybrid4 GT 300 konna (łącznie 520 Nm)  i muszę stwierdzić, że nieźle sie odpycha, zdaje się jakieś 6s do setki
To miałeś farta, ja jeździłem dwoma takimi to napęd niedomagał i odczucia jakby z 10s :P

VAG ma tylko jeden układ hybrydowy na MQB bazujący na 1,4 TSI


Dopiero z A6 np wchodzi mocniejsza hybryda i wtedy jest spięta z 2,0 TSI i 4x4 :)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Charls w 2021/06/10 19:45
To miałeś farta
Całkiem możliwe, że mam farta, przynajmniej jak na razie :) . Teraz też jeżdżę 3008 ale tylko 1.6 blueHDI i tylko 145 HP/355Nm (program)  i przy wadze 1300 kg daje lepsze wrażenia z jazdy niż Tiguan 2.0 150 hp, korzystniejszy stosunek mocy do wagi. Gdyby jeszcze automat był żwawszy to odczucia byłyby porównywalne do poprzedniego Tiga CUWA 184 hp z wagą 1650 kg
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: sp00n w 2021/12/09 21:34
ktoś wie czym się dokładnie różni wersja all-space od r-line poza wizualnymi kwestiami? czy może byc tak, że wybierając elegance nie będę miał czegoś, co jest w r-line?
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Kabe w 2021/12/09 21:41
ktoś wie czym się dokładnie różni wersja all-space od r-line poza wizualnymi kwestiami? czy może byc tak, że wybierając elegance nie będę miał czegoś, co jest w r-line?
Nie rozumiem pytania. Czy pytasz o różnice w wyposażeniu (wykluczenia) pomiędzy wersjami all-space?
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: sp00n w 2021/12/09 21:56
Tak. Chodzi dokładnie o to, że wybierając takie same wyposażenie: tapicerkę, dzwiek, wspomagacze, hak, ogrzewanie i inne dodatki, cena elegance wychodzi mi prawie 20k niżej, niż wersja r-line i zastanawiam się, czy poza zmodyfikowanym wyglądem, spojlerem i inna felgą cokolwiek dostaje za te pieniądze.


a dobra, teraz widzę, że zjadłem wyraz - chodziło mi o różnice w tiguan allspace pomiedzy wersjami elegance a r-line.


update 2: powiem wiecej, w elegance nawet dochodzi podgrzewana szyba i phone box z pakietami, za co musiałbym w r-line dopłacić, więc róznica to już grubo ponad 20k
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Dybik w 2021/12/09 22:45
Tak. Chodzi dokładnie o to, że wybierając takie same wyposażenie: tapicerkę, dzwiek, wspomagacze, hak, ogrzewanie i inne dodatki, cena elegance wychodzi mi prawie 20k niżej, niż wersja r-line i zastanawiam się, czy poza zmodyfikowanym wyglądem, spojlerem i inna felgą cokolwiek dostaje za te pieniądze.


a dobra, teraz widzę, że zjadłem wyraz - chodziło mi o różnice w tiguan allspace pomiedzy wersjami elegance a r-line.


update 2: powiem wiecej, w elegance nawet dochodzi podgrzewana szyba i phone box z pakietami, za co musiałbym w r-line dopłacić, więc róznica to już grubo ponad 20k



Bardzo ogólnie rzecz ujmując w rline sporo płacisz za pakiet stylistyczny. Coś jak w audi za Sline.  Te pakiety są bardzo podobne (elegance I rline) ale kilka szczegółów w rline nie ma a chyba największym są inne siedzenia. Nie znam różnicy bo jeździłem tylko rline. Kwestia gustu, ja wolałem doplacic za kilka rzeczy których nie ma rline a ma elegance bo (kwestia gustu) dla mnie aspekty stylistyczny rline robią bardzo dużo i dla mnie jest dużo ładniejszy. Zapewne gdybym miał ograniczony budżet i musiałbym wybierać to zrezygnowałbym z rline na rzecz komfortu. Tak jak chcę trochę sporta i trochę komfortu więc wybrałem dcc...
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: sp00n w 2021/12/13 08:27
ja dobieram skórę + wentylację, więc fotele bedą chyba indentyczne, ale tego nie wiem na 100%. zapytałem chłopa w salonie, to nawet nie wiedział, że tiguan ma opcję na wentylowaną skórę ;)  fakt jest na pewno taki, że w RLine Allspace wygląda naprawdę dobrze. Tylko środek jest taki trochę archaiczny. masz może sportowe zawieszenie? mi zalezy na praktyczności SUVa z jak najtwarszym zawieszeniem, żeby zminimalizować efekt podniesionego środka cieżkości a co za tym idzie - bujania. Gdybym brał np. Kodiaqa, który nie ma takiej opcji, to bym wział DCC i felgę 20". Tutaj bym chciał własnie sportowe obnizone zawieszenie i felgę 19/20". Jeśli nie masz ,to czy jak szukałeś to trafiłeś na recenzję auta z takim zawieszeniem albo może znasz kogoś albo mialeś okazję pojeździć, nawet jak teraz nie masz?
Dybik
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: sp00n w 2021/12/13 08:59
Tak. Chodzi dokładnie o to, że wybierając takie same wyposażenie: tapicerkę, dzwiek, wspomagacze, hak, ogrzewanie i inne dodatki, cena elegance wychodzi mi prawie 20k niżej, niż wersja r-line i zastanawiam się, czy poza zmodyfikowanym wyglądem, spojlerem i inna felgą cokolwiek dostaje za te pieniądze.


a dobra, teraz widzę, że zjadłem wyraz - chodziło mi o różnice w tiguan allspace pomiedzy wersjami elegance a r-line.


update 2: powiem wiecej, w elegance nawet dochodzi podgrzewana szyba i phone box z pakietami, za co musiałbym w r-line dopłacić, więc róznica to już grubo ponad 20k


masz tapicerke z mikorfibry czy skórę? jeśli masz tą pierwszą, to sprawdza Ci się to? bo w sumie jeśli to jest coś ala alcantara, to by mi to pasowało 


Bardzo ogólnie rzecz ujmując w rline sporo płacisz za pakiet stylistyczny. Coś jak w audi za Sline.  Te pakiety są bardzo podobne (elegance I rline) ale kilka szczegółów w rline nie ma a chyba największym są inne siedzenia. Nie znam różnicy bo jeździłem tylko rline. Kwestia gustu, ja wolałem doplacic za kilka rzeczy których nie ma rline a ma elegance bo (kwestia gustu) dla mnie aspekty stylistyczny rline robią bardzo dużo i dla mnie jest dużo ładniejszy. Zapewne gdybym miał ograniczony budżet i musiałbym wybierać to zrezygnowałbym z rline na rzecz komfortu. Tak jak chcę trochę sporta i trochę komfortu więc wybrałem dcc...
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: sp00n w 2021/12/13 09:35
ma ktoś tutaj krótkiego/allspace'a z silnikiem 230/236 albo tym nowym najlpeiej 245KM? i jak wygląda realne spalanie? autostrada 150kmh oraz miasto?
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Dybik w 2021/12/13 12:48
ja dobieram skórę + wentylację, więc fotele bedą chyba indentyczne, ale tego nie wiem na 100%. zapytałem chłopa w salonie, to nawet nie wiedział, że tiguan ma opcję na wentylowaną skórę ;)  fakt jest na pewno taki, że w RLine Allspace wygląda naprawdę dobrze. Tylko środek jest taki trochę archaiczny. masz może sportowe zawieszenie? mi zalezy na praktyczności SUVa z jak najtwarszym zawieszeniem, żeby zminimalizować efekt podniesionego środka cieżkości a co za tym idzie - bujania. Gdybym brał np. Kodiaqa, który nie ma takiej opcji, to bym wział DCC i felgę 20". Tutaj bym chciał własnie sportowe obnizone zawieszenie i felgę 19/20". Jeśli nie masz ,to czy jak szukałeś to trafiłeś na recenzję auta z takim zawieszeniem albo może znasz kogoś albo mialeś okazję pojeździć, nawet jak teraz nie masz?
Dybik


 Jeździłem przez 3 dni 190KM na 20 felgach i sportowym zawieszeniu. Trochę daleko ale w Bydgoszczy jest takie demo na stanie. Można wziąć na jazdę testowa.


Moje odczucia są takie że wziąłem dcc i felgi 19. Dlaczego ?
Przyczepność super, efektu bujania praktycznie nie ma (ale oczywiście czuć że to nie jest hatchback i buda na zakrętach po prostu jest wyczuwalna). Zatem na trasę moim zdaniem super. Zawieszenie faktycznie jest dość twarde - ale nie brakuje komfortu. Wziąłem dcc bo sporo jeżdżę w mieście i poza miastem w lekki teren muszę również zjechać zatem sam sport byłby za twardy. A 20 nie wziąłem z prostego powodu - na codzień auto dla żony, trasa dom - praca i ryzyko krawężników. Przy 20 felga myślę że szybko mogłaby to odczuć. Trochę żałuję bo 20 wygląda świetnie ale 19 też dramatu nie ma.


Co do 245 - nie znalazłem niestety nigdzie dostępnej. Zatem zamówiłem w ciemno. 190 jest okej, mocy nie brakuje, 245 wziąłem bardziej jako kaprys i z opcją delikatnej zabawy 😀
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: sp00n w 2021/12/13 13:27
dzieki Ci bardzo. jeśli nie wezme sportowego zawieszenia, to kupie Kodiaqa z DCC na 20" felgach. Lepiej wygląda w środku, taniej kosztuje, jest większy. Nie planuje jednak przez 3-4 lata terenu a w mieście 20" przy całej wielkości koła, to tak jak obecenie moja 19", a nawet trochę więcej będzie profilu, więc OK - stąd caly czas kusi mnie Allspace, zwłaszcze, że w R-Line ładny no i to sportowe zawieszenie. Argument z terenem rozumiem. Jeśli chodzi o miasto to tylko chodziło o krawężniki czy też dziury/spowalniacze?


245KM taje +1,5 sekundy przyśpieszenia, co jest aż niewiarygodne jak na taki mały przyrost mocy i momentu, ale daje też +2 do spalania ;) zwłaszcza na autostradzie i w mieście.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Dybik w 2021/12/13 14:27
dzieki Ci bardzo. jeśli nie wezme sportowego zawieszenia, to kupie Kodiaqa z DCC na 20" felgach. Lepiej wygląda w środku, taniej kosztuje, jest większy. Nie planuje jednak przez 3-4 lata terenu a w mieście 20" przy całej wielkości koła, to tak jak obecenie moja 19", a nawet trochę więcej będzie profilu, więc OK - stąd caly czas kusi mnie Allspace, zwłaszcze, że w R-Line ładny no i to sportowe zawieszenie. Argument z terenem rozumiem. Jeśli chodzi o miasto to tylko chodziło o krawężniki czy też dziury/spowalniacze?


245KM taje +1,5 sekundy przyśpieszenia, co jest aż niewiarygodne jak na taki mały przyrost mocy i momentu, ale daje też +2 do spalania ;) zwłaszcza na autostradzie i w mieście.


Kodiaq - kwestia gustu, ja preferuje tiga bo po prostu mi się podoba. Kodiaq juz za bardzo 'rodzinna' bryła. Ale to tak jak mówię - kwestia gustu i własnego uznania.
Co do 20/19' - wymieniłem krawężniki jako temat newralgiczny, natomiast oczywiście rozchodzi się o całokształt - drogi (przynajmniej w Bydgoszczy po której poruszam się najwięcej) są jakie są. Przy 19 jednak trochę więcej tego tłumienia będzie. Mieszkam też poza miastem, gdzie dojazd jest po drodze nieutwardzonej więc biorąc to wszystko pod uwagę, stwierdziłem że 19 nie wygląda źle, a trochę na siebie więcej przyjmie niesprzyjających 'warunków'. Wiem że dcc zapewne robotę zrobi, ale (być może to już zbyt daleko idące wnioski) być może 19 spowodują że jednak zawieszenie dostanie mniej w tyłek. Gdybym natomiast jeździł faktycznie kilka razy w tygodniu trasami szybkiego ruchu - zapewne szedłbym w 20.


Co do mocy - wiesz, patrząc na przyśpieszenia poniżej 7-8s, należy się liczyć z tym że to już nie są tak duże przeskoki jak na poziomach 11 sekund, tym bardziej że suva trzeba zwyczajnie 'ruszyć'.
Ponadto szukałem sporo na temat zmian i nie jest to tylko zmiana softu (gdyby tak było to bym wziął 190), 245 ma trochę zmian w osprzęcie więc jeżeli będę miał kiedyś kaprys (po spłacie leasingu i stwierdzeniu ze auto jest na tyle fajne że zostanie na dłużej w rodzinie jako wówczas już auto dodatkowe) zrobię chipa i podbiję do ~290KM co przy zmianie krzywej Nm spowoduje że z tej 1.5 sekundy zrobi się pewnie znacznie lepiej.

Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: sp00n w 2021/12/13 14:57
Skrzynia jest DQ500, osprzęt też dobry, zrobisz spokojnie ponad 300km
Mi też się allspace bardziej podoba, ale cenowo bazowo i w rabacie sporo taniej Kodiaq.
Tiguan w R-Line to naprawdę piękne auto, bryłę ma idealną.
Kupowałeś ten biały pure czy jakiś inny kolor?
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Dybik w 2021/12/13 17:08
Skrzynia jest DQ500, osprzęt też dobry, zrobisz spokojnie ponad 300km
Mi też się allspace bardziej podoba, ale cenowo bazowo i w rabacie sporo taniej Kodiaq.
Tiguan w R-Line to naprawdę piękne auto, bryłę ma idealną.
Kupowałeś ten biały pure czy jakiś inny kolor?


Coś wiesz więcej na temat tej skrzyni ? Bo czytałem że niby jest ok ale trafiłem na kilka kwiatków którym a to hałasowała a to biegi dziwnie wchodziły... pytanie zasadnicze czy na dzień dobry nie były mocno eksploatowane i padają bez dotarcia.


Kolor katalogowy, a wbrew pozorom rzadko wystepujacy: nightshade blue, żona sobie wybrała a ja wybierałem silnik :D osobiście sam nie wiem czy mi przypadnie do gustu, różnie wygląda w różnym świetle. Gdybym sam wybieral to raczej byłby lapiz blue albo white pure z czarnymi dodatkami.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Ad w 2021/12/13 18:25
Jezdze na codzien (ponad 100km dziennie) 220KM z DCC na 20stkach i jest ok (teraz mam zimowki na 20stkach). Sportowym zawieszeniem w Tigu nie jezdzilem, ale jak wlacze sport u siebie z DCC, to tez czuc, ze robi sie twardsze. Niestety drogi w Polsce to dramat, wiec ciezko rozmawiac tutaj o jakis niesamowitym komforcie. Jezdze w wiekszosci bocznymi drogami, aby uniknac korkow, ale jezdze tez expresowkami i autostradami, jak i rowniez w miescie, wiec zroznicowane drogi.

Skrzynie DQ500 tez mam i jest halasliwa. Nie ma mowy o bezdzwiekowej pracy. Na niskich biegach slychac.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: NaQu w 2021/12/14 18:34
Skrzynia jest DQ500, osprzęt też dobry, zrobisz spokojnie ponad 300km
Mi też się allspace bardziej podoba, ale cenowo bazowo i w rabacie sporo taniej Kodiaq.
Tiguan w R-Line to naprawdę piękne auto, bryłę ma idealną.
Kupowałeś ten biały pure czy jakiś inny kolor?

Skrzynia w wersji 245KM to DSG DQ381
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: ratoschlaff w 2021/12/14 18:41
Skrzynia jest DQ500, osprzęt też dobry, zrobisz spokojnie ponad 300km
Mi też się allspace bardziej podoba, ale cenowo bazowo i w rabacie sporo taniej Kodiaq.
Tiguan w R-Line to naprawdę piękne auto, bryłę ma idealną.
Kupowałeś ten biały pure czy jakiś inny kolor?

Skrzynia w wersji 245KM to DSG DQ381
taka sama jak w 1.5  ;) a przynajmniej tak pisze na myvolkswagen  :)
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Dybik w 2021/12/14 21:45
Skrzynia jest DQ500, osprzęt też dobry, zrobisz spokojnie ponad 300km
Mi też się allspace bardziej podoba, ale cenowo bazowo i w rabacie sporo taniej Kodiaq.
Tiguan w R-Line to naprawdę piękne auto, bryłę ma idealną.
Kupowałeś ten biały pure czy jakiś inny kolor?

Skrzynia w wersji 245KM to DSG DQ381


odebrałeś już swoje auto ?
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: NaQu w 2021/12/15 09:34
Skrzynia jest DQ500, osprzęt też dobry, zrobisz spokojnie ponad 300km
Mi też się allspace bardziej podoba, ale cenowo bazowo i w rabacie sporo taniej Kodiaq.
Tiguan w R-Line to naprawdę piękne auto, bryłę ma idealną.
Kupowałeś ten biały pure czy jakiś inny kolor?

Skrzynia w wersji 245KM to DSG DQ381


odebrałeś już swoje auto ?

Niestety jeszcze nie, dopiero dzisiaj ma przyjechać do dealera :/
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: sp00n w 2021/12/15 11:24
Skrzynia jest DQ500, osprzęt też dobry, zrobisz spokojnie ponad 300km
Mi też się allspace bardziej podoba, ale cenowo bazowo i w rabacie sporo taniej Kodiaq.
Tiguan w R-Line to naprawdę piękne auto, bryłę ma idealną.
Kupowałeś ten biały pure czy jakiś inny kolor?

Skrzynia w wersji 245KM to DSG DQ381
ups, mój bląd - ale tak mi powiedział sprzedawca, ale on tez nie wiedział, że allspace ma wentylację w skórze ;)
czyli DQ500 jest w Superbie 280KM, w Tiguan R 320, Golf 320 i innych ~300km, tak?



odebrałeś już swoje auto ?
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Ad w 2021/12/15 17:49

ups, mój bląd - ale tak mi powiedział sprzedawca, ale on tez nie wiedział, że allspace ma wentylację w skórze ;)
czyli DQ500 jest w Superbie 280KM, w Tiguan R 320, Golf 320 i innych ~300km, tak?
DQ500 jest tez w 220 konnym Tiguanie. Wiem, bo mam.
Tytuł: Odp: Nowy Tiguan - 2020/2021
Wiadomość wysłana przez: Frodo w 2021/12/15 17:53
DQ500 było też co najmniej w niektórych Tigach 230 (ja nam). Parametry DQ381 są więcej niż wystarczające dla 245, ale jednak margines mniejszy.