Autor Wątek: Nagminne rozładowywanie baterii w kluczyku, uruchamianie silnika bez baterii  (Przeczytany 771 razy)

Ekhangel

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 188
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan II
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
Advertisement
Mam auto od 2,5 roku i chyba już z cztery razy wymieniałem baterie w dwóch różnych kluczykach, przy czym ze trzy razy w jednym z nich. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Czy jest to normalne w autach z keylessem? Specjalnie muszę wozić baterie w schowku z jego powodu.

Czy istnieje możliwość uruchomienia silnika z rozładowaną baterią? Rozumiem, że dostęp do kabiny przy pomocy samego kluczyka możliwy jest po zdjęciu klapki/zaślepki na klamce? Robił już to ktoś? Ma jakieś porady jak to zrobić bez rysowania karoserii?
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 619
  • Thanked: 90 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
...wymieniałem baterie w kluczyku którego używam po około 1,5 roku, w drugim na razie nie wymieniałem przez 2,5 roku i działa. Zdarzyło mi się może ze dwa razy że po wejściu do samochodu (drzwi zadziałały normalnie - otwarły się dotykowo) wyświetlił się komunikat że nie rozpoznano kluczyka, wystarczyło przyłożyć kluczyk do obudowy kolumny kierowniczej (miejsce jest oznaczone) w miejscu gdzie normalnie jest stacyjka w wersji bez keyless  i wszystko zadziałało, następnym razem wszystko było już normalnie. W zaślepce jest taka mała szczelina na grot kluczyka którym można ja podważyć, dobrze jest podłożyć pomiędzy kluczyk a drzwi kawałek jakiejś szmatki, chusteczki  aby nie porysować lakieru i zrobić to w miarę delikatnie aby nie ułamać zaczepów które niestety są od strony klamki.
« Ostatnia zmiana: 2023/03/15 14:35 wysłana przez Mave »
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1254
  • Thanked: 147 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Napęd: FWD
U mnie normą jest wymiana baterii raz na 1,5-2 lata.

Ciekawostką jest, że w ciągu tego całego okresu od zakupu auta, ASO w Szczecinie dwa razy stwierdzało w czasie przeglądu, że bateria jest do wymiany - przy czym przed wstawieniem auta na przegląd/serwis olejowy, nigdy nie miałem komunikatu o konieczności wymiany baterii. Raz wymienili bez pytania i wystawili FV na czynność, co mnie poirytowało.

Czy aby Twoje wymiany baterii nie są podobnie "przypadkowe"?
 

westsajd

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 125
  • Thanked: 21 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4
Ja nigdy nie miałem komunikatu na desce, baterie padały bez ostrzeżenia.
Co do samych baterii to polecam energizer ultimate, wytrzymują około dwóch lat. Tanie, np. auchanowe, to max pół roku i śmietnik.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

 

Ekhangel

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 188
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan II
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
Też mam Energizery. Czyli "rozruch awaryjny" polega na przyłożeniu kluczyka (w założeniu: ze zdechłą baterią) do ikony kluczyka na "stacyjce", tak? Będę musiał sprawdzić przy kolejnym zdechnięciu baterii.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 619
  • Thanked: 90 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
... przyłożenie kluczyka wyłącza alarm i dezaktywuje immobiliser, włączenie zapłonu i rozruch nadal jest na przycisku ...przy przyłożonym kluczyku ...co tu sprawdzać, tak to działa.
 

foxter11

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 95
  • Thanked: 10 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Heh to chyba jakaś odgórna instrukcja dla ASO albo im wyświetlają się inne komunikaty niż nam. Miałem tez 2 razy sytuację w ASO że stwierdzili słabą baterię ale nic nie płaciłem za wymianę. Natomiast 2 razy rozładowała mi się znienacka i nigdy do tej pory nie widziałem komunikatu o słabej baterii. Chyba że miganie na czerwono to oznaka słabej baterii?
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1254
  • Thanked: 147 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Napęd: FWD
W wersji z AID - ja mam przedlift - komunikat o słabej baterii wyświetla się na AID przed uruchomieniem samochodu.

Co do deaktywacji immo, to działa bez problemu. Jednak śmieszą mnie tacy, co potrafią z buta kilometry robić w poszukiwaniu sklepu z baterią, bo nie czytają komunikatu na AID - lub wcześniej instrukcji obsługi pojazdu ;-)
 

Ekhangel

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 188
  • Thanked: 8 times
  • Model: Tiguan II
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
Mi się też nigdy nie pojawił komunikat. Z tego co czytałem na zachodnich forach, to wielu ludziom się nie pojawia. Także jest to wtopa ze strony VW o dość krytycznym charakterze. Nie chciałbym, żeby kiedyś mnie to złapało na wakacjach w głuchej dziczy bez baterii w schowku ani wiedzy jak awaryjnie otworzyć auto.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 619
  • Thanked: 90 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
...u mnie w Tiguanie, Skodzie i nawet w motocyklu (keyless) system zawsze informuje o słabej baterii a mimo to zawsze mam zapasową baterię w dowodzie rejestracyjnym danego pojazdu i zawsze pierwsze co czytam w instrukcji, to możliwość awaryjnego otwarcia i uruchomienia pojazdu.

Ekhangel
... za często te baterie padają u Ciebie, paru kolegów miało tak (co prawda w motocyklu) i serwis wymienił im kluczyki.