2.0 TSI - różnice pomiędzy wersjami

Zaczęty przez rk, 2018/07/05 10:57

Poprzedni wątek - Następny wątek

rk

Dla potomności podsumowanie różnic między silnikami (oraz kilka ich wspólnych charakterystyk):

Wspólne charakterystyki:
- łańcuch rozrządu
- elektryczna pompa zapewniająca chłodzenie turbiny po wyłączeniu silnika
- 3 generacja silnków rodziny EA888
- brak EGRa [emulowane jest to przez odpowiednie otwarcie zaworów wlotowych i dolotowych (ich otwarcia się zazębiają)]

Różnice które znalazłem to (180KM w stosunku do 220KM).
- inne turbo
- zmiany w głowicy silnika
- zmiany w budowie tłoka
- zmiany w komorze spalania
- zmiany we wtryskiwaczach
- ekstra przepływomierz ??? ? (tego nie jestem pewny)
- inny moduł zarządzania silnikiem (4 rdzeniowy procesor;) ) - Bosch MG1
- inne przełożenie pompy oleju (szybciej buduje ciśnienie)
- zwiększenie ciśnienia wtrysku do 250 bar
- zmiany w prowadzeniu łańcucha rozrządu, zmiany ograniczające możliwość przeskoku oraz siły działające na łańcuch
- troche innych drobniejszych zmian

Powyższe wynikają po części z wprowadzenia cyklu Millera. 180KM jest optymizowany na zużycie paliwa i emisje szkodliwych substancji. Szacunkowo może to być około 0.4 (trasa) do 0.7 l/100km (miasto) różnicy.

Główne parametry wersji 180KM:
Stopień sprężania 11.6 : 1
Moc maksymalna  132kW at 3940 @ 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy  320Nm @ 1500 to 3940 obr/min

Główne parametry wersji 220KM:
Stopień sprężania 9.6:1
Moc maksymalna 162kW @ 4,500 - 6,200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350Nm @ 1,500 - 4,400 obr/min


Przypuszczalne parametry nowej jednostki 227/230 KM z GPF
Stopień sprężania 9.6:1
Moc maksymalna 169kW @ 4,700 - 6,200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350Nm at 1,500 - 4,600 obr/min
Większa moc jest osiągnięta oprogramowaniem.