Krótkie pytanie, krótka odpowiedź

Zaczęty przez rk, 2018/06/18 12:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

arekp

Cytat: Kabe w 2019/04/18 21:41
Nie rozumiem przecież na myjni gasisz silnik i żadna automatyka nie działa ... Jak niby wycieraczki miały się włączyć i ściągnąć pianę z szyby?

Prwnie chodzi o myjnię tunelową, w której podczas mycia jesteś w pojeździe, a ten musi byc bez biegu i hamulca.

Kabe

Nie no na tunelowej, chyba pracownik nie myje ręcznie pianą, a do tego auto jest zgaszone ...

omen

Może nieprecyzyjnie napisałem. Mówiac myjnia automatyczna miałem na myśli właśnie taką tunelową gdzie podczas mycia siedzi się w pojeździe, a auto jest ciągnięte za jedno koło przez pas transmisyjny.
Właśnie dlatego musi być wrzucony luz w manualnej skrzyni lub neutral w dsg - a więc i silnik musi działać (konieczność wyłączenia auto-off i chyba dobrze mieć też auto hold wyłączony jakby przypadkiem musnęło sie pedał hamulca tak aby dalej się toczył, a nie stanął jak wryty.
Z tego co czytałem i mówi obsługa nawet w manualu dobrze mieć włączony silnik podczas "przejazdu" tak aby ewentualna woda była wyrzucana z układu wydechowego. W dsg też lepiej, jak już trzeb, przetaczać auto na N z włączonym silnikiem niż zgaszonym.
Wycieraczki wyłączone to chyba oczywiste ;)

Na myjni, z której korzystam, jest wstępne mycie za pomocą obsługi (wstępne namoczenie, napianowanie, ręczne przetarcie newralgicznych miejsc - zakamarków plus szyby, reflektory, felgi) oraz w zależności od wybranej opcji czyszczenie dywaników gumowych.

WOLF

czy 1.4 ACT  2017 r ma filtr GPF ?

Fircyk


WOLF

uff ,dzięki o VW że u mnie jeszcze nie ma :D :D

piotr_1975

Czy działa u Was Car-Net? Ani na telefonie, ani na www nie mogę się dostać do danych...

rk


iks

Czy u Was też bagnet do sprawdzania ilości oleju tak się ciężko wyjmuje i wkłada? Przecież ten drut tak szoruje tam, że się mogą jakieś opiłki dostać.

WOLF

Iks wierz mi tak jest w każdym aucie które miałem w okresie ostatnich 45 lat
Bardziej martwiłbym się gdyby lekko się wyciągał i ze olej mi bryźnie na silnik 😂😂 a opiłki   na dno i złapie je magnes zamontowany w korku spustowym
Bez obaw - większe zagrożenie stanowi kierowca parkujący obok i zapominający przy wyjeździe że przód lub tył ,, nachodzi ,, i wykonując manewr skrętu zbyt szybko zabierze ze sobą Twój błotnik 😂😂🍀👌

Tiggy

Cytat: iks w 2019/04/27 17:02
Czy u Was też bagnet do sprawdzania ilości oleju tak się ciężko wyjmuje i wkłada? Przecież ten drut tak szoruje tam, że się mogą jakieś opiłki dostać.
Dokładnie tak ma być. Gdyby chodził lekko to jak napisał Wolf - mógłby się podnieść a olej obrzygać silnik. Wyjmujesz go na tyle rzadko, że o opiłki nie ma się co martwić.
BTW: Mi kilka miesięcy temu pękła ta rurka, w której jest umieszczony bagnet (tzw. lejek) w passacie. Po kilku dniach olej zaczął kapać na podjazd, więc chciałem sprawdzić co jest grane. Jak otworzyłem maskę i zobaczyłem silnik to miałem ochotę się rozpłakać  ;)

Snooper

@Tiggy myłeś to sam czy zleciles gdzieś?


Ja mam pytanie o pasy, moze i nie jestem swiatowy jednak taki bajer z pentelka widze pierwszy raz, ktos zna jego znaczenie i funcje? Po stronie kierowcy jest standardowy guziczek z tylu nie sprawdzalem czy jest pentelka czy guziczek...







TMP

Pętelka eliminuje odgłos obijania się klamry niezapiętego pasa o boczek.

Peterka

 Jak działa u Was emergency assist? Oczywiście u tych co to maja. Rzeczywiście potrafi sam wyhamować?

Tiggy

Cytat: Snooper w 2019/04/27 17:59
@Tiggy myłeś to sam czy zleciles gdzieś?
Silnik i węże sam wycierałem przy okazji montowania nowego lejka (po zdjęciu górnej osłony i wygłuszenia silnika). Niestety dolną osłonę silnika/skrzyni (tę z wytłaczanką) musieli mi wyczyścić w warsztacie - były tam "kałuże" oleju niedostępne z góry. Ale zrobiłem to "przy okazji" innych napraw.