Autor Wątek: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź  (Przeczytany 643683 razy)

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #375 dnia: 2019/04/18 22:31 »
Advertisement
Nie rozumiem przecież na myjni gasisz silnik i żadna automatyka nie działa ... Jak niby wycieraczki miały się włączyć i ściągnąć pianę z szyby?

Prwnie chodzi o myjnię tunelową, w której podczas mycia jesteś w pojeździe, a ten musi byc bez biegu i hamulca.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #376 dnia: 2019/04/18 22:52 »
Nie no na tunelowej, chyba pracownik nie myje ręcznie pianą, a do tego auto jest zgaszone ...
 

omen

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Thanked: 17 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI / 180 KM
  • Skąd: WT
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #377 dnia: 2019/04/18 23:57 »
Może nieprecyzyjnie napisałem. Mówiac myjnia automatyczna miałem na myśli właśnie taką tunelową gdzie podczas mycia siedzi się w pojeździe, a auto jest ciągnięte za jedno koło przez pas transmisyjny.
Właśnie dlatego musi być wrzucony luz w manualnej skrzyni lub neutral w dsg - a więc i silnik musi działać (konieczność wyłączenia auto-off i chyba dobrze mieć też auto hold wyłączony jakby przypadkiem musnęło sie pedał hamulca tak aby dalej się toczył, a nie stanął jak wryty.
Z tego co czytałem i mówi obsługa nawet w manualu dobrze mieć włączony silnik podczas "przejazdu" tak aby ewentualna woda była wyrzucana z układu wydechowego. W dsg też lepiej, jak już trzeb, przetaczać auto na N z włączonym silnikiem niż zgaszonym.
Wycieraczki wyłączone to chyba oczywiste ;)

Na myjni, z której korzystam, jest wstępne mycie za pomocą obsługi (wstępne namoczenie, napianowanie, ręczne przetarcie newralgicznych miejsc - zakamarków plus szyby, reflektory, felgi) oraz w zależności od wybranej opcji czyszczenie dywaników gumowych.
 

WOLF

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 205
  • Thanked: 12 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1,4 Tsi ACT CZEA
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDAŃSK
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #378 dnia: 2019/04/26 07:22 »
czy 1.4 ACT  2017 r ma filtr GPF ?
 

Fircyk

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 305
  • Thanked: 36 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI 150 KM
  • Skąd: WG
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #379 dnia: 2019/04/26 07:24 »
Nie niema
 

WOLF

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 205
  • Thanked: 12 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1,4 Tsi ACT CZEA
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDAŃSK
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #380 dnia: 2019/04/26 08:04 »
uff ,dzięki o VW że u mnie jeszcze nie ma :D :D
 

piotr_1975

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 190 KM
  • Skąd: ZWA
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #381 dnia: 2019/04/27 15:46 »
Czy działa u Was Car-Net? Ani na telefonie, ani na www nie mogę się dostać do danych...
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #382 dnia: 2019/04/27 16:14 »
G&I działa, S&S nie (u niektórych tak).

Mamy o tym wątek:
https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=87.msg6850#msg6850
 

iks

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 273
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI / 190KM
  • Skąd: WS
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #383 dnia: 2019/04/27 17:02 »
Czy u Was też bagnet do sprawdzania ilości oleju tak się ciężko wyjmuje i wkłada? Przecież ten drut tak szoruje tam, że się mogą jakieś opiłki dostać.
 

WOLF

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 205
  • Thanked: 12 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1,4 Tsi ACT CZEA
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDAŃSK
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #384 dnia: 2019/04/27 17:41 »
Iks wierz mi tak jest w każdym aucie które miałem w okresie ostatnich 45 lat
Bardziej martwiłbym się gdyby lekko się wyciągał i ze olej mi bryźnie na silnik 😂😂 a opiłki   na dno i złapie je magnes zamontowany w korku spustowym
Bez obaw - większe zagrożenie stanowi kierowca parkujący obok i zapominający przy wyjeździe że przód lub tył ,, nachodzi „ i wykonując manewr skrętu zbyt szybko zabierze ze sobą Twój błotnik 😂😂🍀👌
 

Tiggy

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI MT / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #385 dnia: 2019/04/27 17:51 »
Czy u Was też bagnet do sprawdzania ilości oleju tak się ciężko wyjmuje i wkłada? Przecież ten drut tak szoruje tam, że się mogą jakieś opiłki dostać.
Dokładnie tak ma być. Gdyby chodził lekko to jak napisał Wolf - mógłby się podnieść a olej obrzygać silnik. Wyjmujesz go na tyle rzadko, że o opiłki nie ma się co martwić.
BTW: Mi kilka miesięcy temu pękła ta rurka, w której jest umieszczony bagnet (tzw. lejek) w passacie. Po kilku dniach olej zaczął kapać na podjazd, więc chciałem sprawdzić co jest grane. Jak otworzyłem maskę i zobaczyłem silnik to miałem ochotę się rozpłakać  ;)
 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #386 dnia: 2019/04/27 17:59 »
@Tiggy myłeś to sam czy zleciles gdzieś?


Ja mam pytanie o pasy, moze i nie jestem swiatowy jednak taki bajer z pentelka widze pierwszy raz, ktos zna jego znaczenie i funcje? Po stronie kierowcy jest standardowy guziczek z tylu nie sprawdzalem czy jest pentelka czy guziczek...






 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 449
  • Thanked: 93 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #387 dnia: 2019/04/27 18:15 »
Pętelka eliminuje odgłos obijania się klamry niezapiętego pasa o boczek.
 

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #388 dnia: 2019/04/27 19:53 »
 Jak działa u Was emergency assist? Oczywiście u tych co to maja. Rzeczywiście potrafi sam wyhamować?
 

Tiggy

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI MT / 150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #389 dnia: 2019/04/27 20:39 »
@Tiggy myłeś to sam czy zleciles gdzieś?
Silnik i węże sam wycierałem przy okazji montowania nowego lejka (po zdjęciu górnej osłony i wygłuszenia silnika). Niestety dolną osłonę silnika/skrzyni (tę z wytłaczanką) musieli mi wyczyścić w warsztacie - były tam "kałuże" oleju niedostępne z góry. Ale zrobiłem to "przy okazji" innych napraw.