Autor Wątek: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź  (Przeczytany 652264 razy)

Tomus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 146
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Skąd: WZ
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #255 dnia: 2018/12/26 23:01 »
Advertisement
Ja nie zobaczę ale samochód „zobaczy” i przerwie manewr. 3 posty wyżej o tym było ze do systemu wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego, kamera nie jest potrzebna.


Jezeli jestes na tyle odwazny zeby zaufac elektronice - spoko.
Ja jej w 100% nie ufam (*o tym za chwile). Dlatego tez posiadanie kamery daje mi komfort „wyjzenia” za samochod z miejsca kierowcy. Mozna oczywiscie udawac ze to zbedny wydatek. Do czasu kiedy kamery nie mialem tez tak myslalem. Ale teraz, z perspektywy czasu i manewrow w ktorych kamera mi pomogla wiem ze bylem w bledzie.


*
Ciekawostka: Jechalem ostatnio na aktywnym tempomacie. Mala miejscowosc, predkosc niewielka.
Samochod przede mna zaczyna hamowac, a tig jedzie stala predkoscia, bez zmian. Lukniecie na wyswietlacz ktory pokazuje ze „widzi” samochod przede mna. Potem nagle ikonka czerwonego samochodu i hebel do oporu. Tig pomimo ze widzial samochod przed soba, nie utrzymal odleglosci do niego, dopiero jak inny system wykryl mozliwosc kolizji to zaczal awaryjne hamowanie. Slabo?


Inny przyklad: Magdalenka, 3 pasy samochodow na skrzyzowaniu. Czwarty, skrajnie prawy zupelnie wolny. No to lu na prawo i ogien... dwa razy odbilem sie od kierownicy kiedy tig wlaczyl awaryjne hamowanie, pomimo pustego pasa przed nim...


Zaczynam sie zastanawiac czy nie stworzyc watku- co mnie wnerwia w tiguanie, bo lista robi sie coraz dluzsza.....


T
 

jeromer

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 49
  • Thanked: 1 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Allspace, HL
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Skąd: DW
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #256 dnia: 2018/12/27 09:54 »
Inny przyklad: Magdalenka, 3 pasy samochodow na skrzyzowaniu. Czwarty, skrajnie prawy zupelnie wolny. No to lu na prawo i ogien... dwa razy odbilem sie od kierownicy kiedy tig wlaczyl awaryjne hamowanie, pomimo pustego pasa przed nim...
Jeśli zmieniłeś pas bez włączania kierunkowskazu, lub zrobiłeś to zbyt późno, to taka reakcja będzie jak najbardziej normalna.
 

Tomus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 146
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Skąd: WZ
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #257 dnia: 2018/12/27 11:14 »
Inny przyklad: Magdalenka, 3 pasy samochodow na skrzyzowaniu. Czwarty, skrajnie prawy zupelnie wolny. No to lu na prawo i ogien... dwa razy odbilem sie od kierownicy kiedy tig wlaczyl awaryjne hamowanie, pomimo pustego pasa przed nim...
Jeśli zmieniłeś pas bez włączania kierunkowskazu, lub zrobiłeś to zbyt późno, to taka reakcja będzie jak najbardziej normalna.
No wlasnie nie. Pas zmienilem dosc dawno przed tym awaryjnym hamowaniem. W dodatku jak sie po raz drugi rozpedzilem to sytuacja sie powtorzyla juz bez zmiany pasa


T
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #258 dnia: 2018/12/27 11:58 »
Jak dla mnie, to opisane zachowanie jest związane z niedostosowanymi ustawieniami oczekiwanego czasu reakcji + zdarzenia z otoczenia (szybka zmiana pasu czy w pierwszej sytuacji możliwe gwałtowniejsze hamowanie pojazdu przed Tigiem).
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #259 dnia: 2018/12/29 20:27 »
Czy w naszych autach jest asystent bocznego wiatru (Crosswind Assist)? Coś takiego jest w VW Crafterze.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #260 dnia: 2018/12/29 23:41 »
Czy w naszych autach jest asystent bocznego wiatru (Crosswind Assist)? Coś takiego jest w VW Crafterze.
Według mnie nie ma,  a asystent linii czasem pomaga a przy naprawdę dużym wietrze szarpie samochodem jak głupi i musiałem go wyłączyć
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #261 dnia: 2018/12/30 16:33 »
Nie ma.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #262 dnia: 2018/12/30 21:34 »
Dzięki. Wygląda na to, że Crosswind Assist jest tylko w autach dostawczych i busach.
 

spec556

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 99
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 1.5 TSI 7-DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #263 dnia: 2019/01/03 08:15 »
Panowie,
na jakim biegu mam zostawić auto z włączonym silnikiem na postoju (tak, żeby samochód sam nie wyłączył silnika)?
Mam na myśli sytuacje gdy siedzę i chcę się grzać, albo np. wysiadam i chce by silnik pracował?


Kluczyk zawsze mam przy sobie, przeważnie wrzucałem bieg P i po chwili samochód ze względów oszczędzania akumulatora wyłączał silnik.
Ma ktoś jakiś rady?
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #264 dnia: 2019/01/03 08:36 »
DSG w pozycji P i wyłącz system START/STOP.

A propos to, aby oszczędzić akumulator to system wyłącza zapłon, jak silnik nie pracuje.
Jak silnik pracuje to akumulator jest doładowywany.
 

lukasmaz

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Inny
  • Wersja: Mazda 6
  • Silnik: 2.0
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WAW
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #265 dnia: 2019/01/03 20:38 »
Wracają do moich poszukiwań Tiga - nadal szukam :) Co myślicie o tym?
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-tiguan-ID6BBB7X.html#9b7e3e4717

Przede wszystkim zastanawia mnie jak duże są różnice między tą wersją, a jak rozumiem wersją "po liftingu"?
Bo widzę inny silnik (1.4, a nie 1.5) + inaczej wygląda ekran na konsoli środkowej. Próbowałem szukać jakie jeszcze są różnice, ale ciężko było o konkrety.
 

knittos

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 142
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI / 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ST
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #266 dnia: 2019/01/03 20:55 »
@lukasmaz Różnic nie ma aż tak dużo, a niektóre nawet przemawiają za starszą wersją :-)
Ja sam jak zamawiałem to zamówienie było na 1.4 a dostałem 1.5 (wiedziałem oczywiście że tak będzie).
A co do różnic:
Co: w starym -> a w nowym
Pojemność silnika: 1.4 -> 1.5
Skrzynia: DSG6 -> DSG7
Wykończenia chromowane: dużo chromu wewnątrz -> trochę mniej
Skrytki pomiędzy drążkiem skrzyni biegów a podłokietnikiem: podłużny zamykany roletą -> dwa otwory na kubki bez zamknięcia;
Ekran AID: więszy -> mniejszy o 2 cale
Dupstwa (wg mnie): monitor jazdy (taki program) -> jego brak

Tyle spamiętałem.
Przy czym starszy silnik i skrzynia w konfiguracji 1.4 DSG6 to sprawdzona dobra konstrukcja, co do nowej pary nie wiadomo na razie. ;-)

PS: Po więcej szczegółów zapraszam Cię do wątku: Rok modelowy 2019
 

Barkon

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 35
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190 KM DSG
  • Skąd: WW
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #267 dnia: 2019/01/03 21:19 »
@lukasmaz
Skrytki pomiędzy drążkiem skrzyni biegów a podłokietnikiem: podłużny zamykany roletą -> dwa otwory na kubki bez zamknięcia;
Ekran AID: więszy -> mniejszy o 2 cale






Jeśli chodzi o skrytki zamykane roletą, to nie ma ich w podstawowej wersji i w CL, w HL są,


AID - czy ktoś z Was już odebrał ze zmniejszonym ekranem? ja na swojego ciągle czekam, a dealer zapewniał mnie że mimo roku modelowego 2019 zmniejszenie ekranu mojego nie będzie dotyczyć (allspace)..

 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 449
  • Thanked: 93 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #268 dnia: 2019/01/03 23:18 »
@lukasmaz: lifting to najszybciej rocznik 2020 - na razie jedynie odświeżono silniki benzynowe pod kątem nowych norm oraz tradycyjnie cięto koszty w wyposażeniu standardowym. Roczniki 2016 i wczesne 2017 są akurat pod kilkoma względami wyposażone lepiej niż późniejsze:
  • W maju 2017 usunięto sprzętowy przycisk deaktywacji alarmu ze słupka B, część chromowanych elementów wewnątrz i w przednich lampach przeciwmgielnych, srebrne podstawy relingów, spryskiwacze reflektorów świateł LED.
    Dodano większe i wyższej rozdzielczości ekrany nawigacji DM i DP z nowym interfejsem użytkownika, ale już bez Google Maps w DP.
    Pakiet "lusterka" wszedł do standardu HL.
  • W listopadzie 2017 usunięto roletę schowka w wersjach TL/CL oraz sprzętowy przycisk deaktywacji ESP.
  • Co do rocznika modelowego 2019 wprowadzonego od września 2018 i zmian od listopada 2018, to jak już wspomniano mamy na ten temat wątek na forum.
 

knittos

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 142
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.5 TSI / 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ST
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #269 dnia: 2019/01/05 16:04 »
Czy kod PR do App-Connect to 9WT (opisane jest to jako MirrorLink) czy jest inny jeżeli inny to jaki?