Krótkie pytanie, krótka odpowiedź

Zaczęty przez rk, 2018/06/18 12:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

Tomus

Cytat: knittos w 2018/12/24 09:22
Ja nie zobaczę ale samochód ,,zobaczy" i przerwie manewr. 3 posty wyżej o tym było ze do systemu wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego, kamera nie jest potrzebna.


Jezeli jestes na tyle odwazny zeby zaufac elektronice - spoko.
Ja jej w 100% nie ufam (*o tym za chwile). Dlatego tez posiadanie kamery daje mi komfort ,,wyjzenia" za samochod z miejsca kierowcy. Mozna oczywiscie udawac ze to zbedny wydatek. Do czasu kiedy kamery nie mialem tez tak myslalem. Ale teraz, z perspektywy czasu i manewrow w ktorych kamera mi pomogla wiem ze bylem w bledzie.


*
Ciekawostka: Jechalem ostatnio na aktywnym tempomacie. Mala miejscowosc, predkosc niewielka.
Samochod przede mna zaczyna hamowac, a tig jedzie stala predkoscia, bez zmian. Lukniecie na wyswietlacz ktory pokazuje ze ,,widzi" samochod przede mna. Potem nagle ikonka czerwonego samochodu i hebel do oporu. Tig pomimo ze widzial samochod przed soba, nie utrzymal odleglosci do niego, dopiero jak inny system wykryl mozliwosc kolizji to zaczal awaryjne hamowanie. Slabo?


Inny przyklad: Magdalenka, 3 pasy samochodow na skrzyzowaniu. Czwarty, skrajnie prawy zupelnie wolny. No to lu na prawo i ogien... dwa razy odbilem sie od kierownicy kiedy tig wlaczyl awaryjne hamowanie, pomimo pustego pasa przed nim...


Zaczynam sie zastanawiac czy nie stworzyc watku- co mnie wnerwia w tiguanie, bo lista robi sie coraz dluzsza.....


T

jeromer

Cytat: Tomus w 2018/12/26 23:01Inny przyklad: Magdalenka, 3 pasy samochodow na skrzyzowaniu. Czwarty, skrajnie prawy zupelnie wolny. No to lu na prawo i ogien... dwa razy odbilem sie od kierownicy kiedy tig wlaczyl awaryjne hamowanie, pomimo pustego pasa przed nim...
Jeśli zmieniłeś pas bez włączania kierunkowskazu, lub zrobiłeś to zbyt późno, to taka reakcja będzie jak najbardziej normalna.

Tomus

Cytat: jeromer w 2018/12/27 09:54
Cytat: Tomus w 2018/12/26 23:01Inny przyklad: Magdalenka, 3 pasy samochodow na skrzyzowaniu. Czwarty, skrajnie prawy zupelnie wolny. No to lu na prawo i ogien... dwa razy odbilem sie od kierownicy kiedy tig wlaczyl awaryjne hamowanie, pomimo pustego pasa przed nim...
Jeśli zmieniłeś pas bez włączania kierunkowskazu, lub zrobiłeś to zbyt późno, to taka reakcja będzie jak najbardziej normalna.
No wlasnie nie. Pas zmienilem dosc dawno przed tym awaryjnym hamowaniem. W dodatku jak sie po raz drugi rozpedzilem to sytuacja sie powtorzyla juz bez zmiany pasa


T

arekp

Jak dla mnie, to opisane zachowanie jest związane z niedostosowanymi ustawieniami oczekiwanego czasu reakcji + zdarzenia z otoczenia (szybka zmiana pasu czy w pierwszej sytuacji możliwe gwałtowniejsze hamowanie pojazdu przed Tigiem).

MrBlacker

Czy w naszych autach jest asystent bocznego wiatru (Crosswind Assist)? Coś takiego jest w VW Crafterze.

Kabe

Cytat: MrBlacker w 2018/12/29 20:27
Czy w naszych autach jest asystent bocznego wiatru (Crosswind Assist)? Coś takiego jest w VW Crafterze.
Według mnie nie ma,  a asystent linii czasem pomaga a przy naprawdę dużym wietrze szarpie samochodem jak głupi i musiałem go wyłączyć

rk


MrBlacker

Dzięki. Wygląda na to, że Crosswind Assist jest tylko w autach dostawczych i busach.

spec556

Panowie,
na jakim biegu mam zostawić auto z włączonym silnikiem na postoju (tak, żeby samochód sam nie wyłączył silnika)?
Mam na myśli sytuacje gdy siedzę i chcę się grzać, albo np. wysiadam i chce by silnik pracował?


Kluczyk zawsze mam przy sobie, przeważnie wrzucałem bieg P i po chwili samochód ze względów oszczędzania akumulatora wyłączał silnik.
Ma ktoś jakiś rady?

MrBlacker

DSG w pozycji P i wyłącz system START/STOP.

A propos to, aby oszczędzić akumulator to system wyłącza zapłon, jak silnik nie pracuje.
Jak silnik pracuje to akumulator jest doładowywany.

lukasmaz

Wracają do moich poszukiwań Tiga - nadal szukam :) Co myślicie o tym?
https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-tiguan-ID6BBB7X.html#9b7e3e4717

Przede wszystkim zastanawia mnie jak duże są różnice między tą wersją, a jak rozumiem wersją "po liftingu"?
Bo widzę inny silnik (1.4, a nie 1.5) + inaczej wygląda ekran na konsoli środkowej. Próbowałem szukać jakie jeszcze są różnice, ale ciężko było o konkrety.

knittos

@lukasmaz Różnic nie ma aż tak dużo, a niektóre nawet przemawiają za starszą wersją :-)
Ja sam jak zamawiałem to zamówienie było na 1.4 a dostałem 1.5 (wiedziałem oczywiście że tak będzie).
A co do różnic:
Co: w starym -> a w nowym
Pojemność silnika: 1.4 -> 1.5
Skrzynia: DSG6 -> DSG7
Wykończenia chromowane: dużo chromu wewnątrz -> trochę mniej
Skrytki pomiędzy drążkiem skrzyni biegów a podłokietnikiem: podłużny zamykany roletą -> dwa otwory na kubki bez zamknięcia;
Ekran AID: więszy -> mniejszy o 2 cale
Dupstwa (wg mnie): monitor jazdy (taki program) -> jego brak

Tyle spamiętałem.
Przy czym starszy silnik i skrzynia w konfiguracji 1.4 DSG6 to sprawdzona dobra konstrukcja, co do nowej pary nie wiadomo na razie. ;-)

PS: Po więcej szczegółów zapraszam Cię do wątku: Rok modelowy 2019

Barkon

Cytat: knittos w 2019/01/03 20:55
@lukasmaz
Skrytki pomiędzy drążkiem skrzyni biegów a podłokietnikiem: podłużny zamykany roletą -> dwa otwory na kubki bez zamknięcia;
Ekran AID: więszy -> mniejszy o 2 cale






Jeśli chodzi o skrytki zamykane roletą, to nie ma ich w podstawowej wersji i w CL, w HL są,


AID - czy ktoś z Was już odebrał ze zmniejszonym ekranem? ja na swojego ciągle czekam, a dealer zapewniał mnie że mimo roku modelowego 2019 zmniejszenie ekranu mojego nie będzie dotyczyć (allspace)..


TMP

@lukasmaz: lifting to najszybciej rocznik 2020 - na razie jedynie odświeżono silniki benzynowe pod kątem nowych norm oraz tradycyjnie cięto koszty w wyposażeniu standardowym. Roczniki 2016 i wczesne 2017 są akurat pod kilkoma względami wyposażone lepiej niż późniejsze:

  • W maju 2017 usunięto sprzętowy przycisk deaktywacji alarmu ze słupka B, część chromowanych elementów wewnątrz i w przednich lampach przeciwmgielnych, srebrne podstawy relingów, spryskiwacze reflektorów świateł LED.
    Dodano większe i wyższej rozdzielczości ekrany nawigacji DM i DP z nowym interfejsem użytkownika, ale już bez Google Maps w DP.
    Pakiet "lusterka" wszedł do standardu HL.
  • W listopadzie 2017 usunięto roletę schowka w wersjach TL/CL oraz sprzętowy przycisk deaktywacji ESP.
  • Co do rocznika modelowego 2019 wprowadzonego od września 2018 i zmian od listopada 2018, to jak już wspomniano mamy na ten temat wątek na forum.

knittos

Czy kod PR do App-Connect to 9WT (opisane jest to jako MirrorLink) czy jest inny jeżeli inny to jaki?