Krótkie pytanie, krótka odpowiedź

Zaczęty przez rk, 2018/06/18 12:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

arekp

@S-Tig a ja Tobie mówię, że we wcześniejszych rocznikach na 100% był coasting tylko i wyłącznie w trybie ECO i dało się go wyłączyć.

Możliwe, że obecnie jest to zablokowane (deaktywacja) w imię ekonomii i ekologii jazdy.

Nie mam już swojego Tiguana, także nie mam jak wsiąść i nagrać jak się zachowywał, aby choćby dla siebie mieć to potwierdzone w przypadku aktywnego ACC. Zdecydowanie pamiętam pojawianie się "bieg jałowy" na wyświetlaczu, ale nie mam jak potwierdzić i położyć tu ręce na stole za to, że również przy ACC - choć jestem przekonany, że raczej tak.

arekp

O, za to tutaj widać opcję deaktywacji:

https://www.youtube.com/watch?v=hLE6-_uYU7I

a tutaj również potwierdzenie, że było można, a w nowszych trzeba przekodować żeby się dało:

https://www.youtube.com/watch?v=om_A009dgK4

Mave

Cytat: Mave w Dzisiaj o 18:00
więc ekonomicznie żeglowanie wypada korzystniej
Cytat: S-Tig w 2024/05/19 18:50Nic z tych rzeczy. Ale tu jest tyle zmiennych, że nawet mi się nie chce tego rozbijać na atomy.
...napisz skoro masz inne zdanie, chętnie poczytam a tak to ...wiem ale nie powiem.

Cytat: Mave w Dzisiaj o 18:00
wystarczy dotknąć pedału hamulca
Cytat: S-Tig w 2024/05/19 18:50I co to ma wspólnego z normalnym użytkowaniem samochodu? To już lepiej to zrobić lewą łopatką (jeśli się ma). Dla ludzi hamujących silnikiem to jest kompletne nieporozumienie.
...a w czym Ci to przeszkadza aby normalnie użytkować samochód ? ...dla mnie to normalna opcja, jeżdżę różnego rodzaju pojazdami którymi hamuje silnikiem, retarderem, hamulcem "górskim" i nie widzę problemu, i podobnie użytkuje Tiguan, jak nie chce to żeglowanie mi się nie załączy.

S-Tig

Cytat: Mave w 2024/05/19 22:00...napisz skoro masz inne zdanie, chętnie poczytam a tak to ...wiem ale nie powiem
Bo tak jak pisałem nie chce mi się rozbijać tego na tysiąc przypadków, a już przede wszystkim nie mam żadnych danych (jak i Ty), żeby to matematycznie wyliczyć. U mnie żeglowanie na prostej się praktycznie nie odpala. Zawsze natomiast odpala się tam, gdzie go sobie nie życzę, czyli gdy zdejmuję nogę z pedału gazu w celu spowolnienia (czyli przed zakrętami oraz przy jeździe z górki). Więc u mnie to jest zawsze tracenie paliwa zamiast jego brak użycia. I nie jeżdżę 0-1, jak przed zakrętem zwolnię to nie wciskam potem gazu do oporu. Niewiele paliwa trzeba u mnie zużyć gdy ponownie gaz naciskam.
Cytat: Mave w 2024/05/19 22:00.a w czym Ci to przeszkadza aby normalnie użytkować samochód ?
Dziwne pytanie. W czym przeszkadza mi brak możliwości normalnego użytkowania samochodu, żeby normalnie użytkować samochód? Bo chyba nie chcesz mi wmówić, że konieczność naciskania łopatki za każdym razem gdy życzę sobie hamowania silnikiem ma cokolwiek wspólnego z normalnością? Normalność mam, gdy wsiadam do starej A6 bez takich głupot. Wtedy moja jazda jest płynna i taka jak powinna być. W momencie, gdy przed zakrętem lub zjeżdżając z górki muszę za każdym razem walić w łopatkę trafia mnie coś na miejscu.

firemantom


Mam pytanie odnośnie wyświetlania terminu następnego przeglądu serwisowego i olejowego... Po przejechaniu 1200km wskazania się pokrywają:
-serwis za 658 dni/28900km
-serwis olejowy za 658 dni/28900km


Wcześniej czytałem że termin serwisu olejowego się skraca w zależności od eksploatacji. Jak to z tym właściwie jest?

Kabe

Nie wiem jak dokładnie są ustawione zasady serwisowania w najnowszym Tigu, ale w II było to jeśli nic nie mylę: 
- przegląd pierwszy po 2 latach lub 30tys km, kolejne przeglądy po 1 roku lub 30tys km
- każda wymiana oleju co 2 lata lub 30tys km
Przy czym sposób uzytkowania auta/silnika powodował że komputer mógł skrócić ten okres. W silnikach 1,4/1,5tsi najczęściej nie skracał, a przy silnikach 2,0tsi najczęściej skracał. 
Takie zasady skutkowały tym, że w którymś momencie od 2-3 roku użytkowania terminy przeglądu i wymiany oleju się rozmijały.

Corso

Mam pytanie, czy ktoś miał/ma takie strzykanie, trzaski przy kręceniu kierownicą? Byłem w serwisie, potwierdzili ale...jak to serwis, na razie kazali obserwować. Na maglownicę to nie wygląda, raczej jakby w samej kierownicy to czuć i słychać. Jak złapię za kierownice oburącz i zacznę nią mocno ruszać w "poziomie" tzn. prawą ręką do siebie lewą od siebie i na zmianę to czuć właśnie te trzaski. Występuje to od nowości a auto nieco ponad pół roku.

van_daal

Sprawdź stawy: łokciowy w lewej i nadgarstek w prawej ręce.
;)
(sorki, musiałem  ;D ;D ;D )

Ad

Zaktualizowali mi software od radia w VW ale stracilem wszystkie loga stacji radiowych podczas aktualizacji. Skad mozna je sciagnac? (Discover Pro)

arekp

Cytat: Ad w 2024/06/12 23:51
Zaktualizowali mi software od radia w VW ale stracilem wszystkie loga stacji radiowych podczas aktualizacji. Skad mozna je sciagnac? (Discover Pro)

https://www.phonostar.de/vw/en/download

turzol

Cytat: Ad w 2024/06/12 23:51
Zaktualizowali mi software od radia w VW ale stracilem wszystkie loga stacji radiowych podczas aktualizacji. Skad mozna je sciagnac? (Discover Pro)


Przytrzymaj dłużej na ikonie stacji i logo wróci.

firemantom

#2171
Może mam trochę dziwne pytanie ale czy podpięcie pod auto Vgate iCar2 ELM327, które jest na gwarancji (w celu sprawdzenia ewentualnych błędów i skasowania ich lub nie) może skutkować utratą gwarancji? Będzie widać, że podpiąłem się urządzeniem? Pytam bo aplikacja Volkswagen w raporcie o stanie pojazdu pokazuje czerwony wykrzyknik przy napędzie. Samo auto nie pokazuje żadnych błędów i komunikatów na desce, wszystko jest ok. Przebieg 1800km...

arekp

Nowe auto, masz czerwony wykrzyknik w raporcie w oficjalnej appce i masz dylemat. Ja bym nie miał i pojechał do ASO.

Mave

...a jaki masz stan paliwa ...w samochodzie świeci może rezerwa ?

firemantom

Pogrzebałem więcej w apce i pokazuje rezerwę paliwa. Faktycznie rezerwa była ale aktualnie auto zatankowane do pełna.