Krótkie pytanie, krótka odpowiedź

Zaczęty przez rk, 2018/06/18 12:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mave

...zamów w ASO teraz już są bez tych woreczków zawsze możesz dodać adnotacje że chcesz bez " Mit Silikat" a przy odbiorze to sprawdzisz.

van_daal

Z ciekawości:
- ten "woreczek" to w czymś przeszkadza?

Mave

... w niczym nie przeszkadza, jeśli jego zawartość pozostaje w woreczku.

van_daal

A jak bardzo prawdopodobne jest, że zawartość woreczka go opuści?
Patrząc na filmik to ten woreczek wygląda nader solidnie...

Mave

#1834
... tak pisze o tym serwis VAG:
"W ciągu ostatnich kliku tygodni mieliśmy kilkanaście przypadków problemów z ogrzewaniem w takich autach jak Golf 7/A3/Octavia III/Superb III/Passat B8/Tiguan generalnie wszystkie MQB. Problemem jest zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego. Zbiorniczki starego typu zawierają woreczek z preparatem silikonowym - taka torebka z herbatą  ;) , który z czasem się rozpada i drobiny idą w układ co doprowadza do zapchania nagrzewnicy. Potrafi też wchodzić w reakcje z płynem."
... u nas w firmie Octavia (jedna z sześciu) miała wymienianą nagrzewnicę z tego powodu.

[mod: tylko oczyściłem z śmieci...]

van_daal

Nieźle.
To, że worek się rozpada to jedno. Nawet jestem gotowy to zrozumieć - czasem ciężko takie rzeczy przewidzieć zwłaszcza w dłuższym okresie...
Ale że "potrafi też wchodzić w reakcje z płynem"? To już totalna porażka.

Powtórzę pytanie za  @S-Tig : po cholerę to dawane było? Jaki tego cel?

Frodo

Zawartość woreczka z założenia ma wchodzić w reakcję z płynem - po to tam jest, więc też nie wiem o co chodzi w tym aspekcie...
Woreczek faktycznie wygląda na bardzo solidny i trudno sobie wyobrazić, że się rozpada. Może to wada fabryczna jakiejś serii lub coś podobnego.

Mave

...krzemiany umieszczone (w granulacie) w woreczku są stopniowo uwalniane do płynu chłodzącego w zbiorniczku,  i raczej tam nie wchodzą w reakcję z płynem, co innego gdy te "granulki" (w całości) dostaną się do obiegu gdzie temperatura płynu jest zdecydowanie wyższa niż w zbiorniku ...np. głowica, nagrzewnica,  wtedy reakcja z "gorącym" płynem jest możliwa.


p.s - nagrzewnica była dokładnie "zaklejona" czymś co wyglądało jak roztopiony plastik.


... temat uszkodzenia woreczka przewija się po różnych forach, i coś musiało być na rzeczy że się szybko z takich dodatków w zbioniczku wycofali.

MArek

Cytat: turzol w 2022/12/21 20:08U mnie w BiTDI jest kwadratowy zbiorniczek o nr 3Q0121407A
Jeśli chodzi o okrągły to kosztuje 120 zł natomiast  w BiTDI  jest inny i podobno dużo droższy. Sprawdź czy masz napis mit silicat albo czy masz płyn G13. Zerknij też do zbiornika może można go wyjąć i nie trzeba wymieniać całego zbiornika.

Przy wymianie gwarancyjnej pompy wody podobno wymieniali na nowy zbiornik i płyn g12 EVO.

Matheo89

Hej. Jeszcze jedno pytanko, tym razem co do oleju. Chodzi mi o silnik 2.0 TSI.  Jaki lejecie do swoich tigów? :)

ernestbugaj

Pytanie do właścicieli Tigów z silnikiem 2.0 TSI. Jaką macie ładowność wpisaną w dowód? W konfigutarorze jest podana ładowność od - do.

Ryszardo

#1841
Ja właśnie dzisiaj usunąłem ten woreczek z silikatem. Nie ma problemu, najpierw palcem skierować w stronę otworu a potem delikatnie wąskimi szczypcami (najlepiej mieć dwie sztuki szczypiec) zawijać na kształt otworu raz z jednej strony raz z drugiej i delikatnie wyciągnąć. Faktycznie ten woreczka wygląda na solidny, ale po przeczytaniu opinii na forum wolałem nie ryzykować. A tak na marginesie - wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku!

grs

Cytat: ernestbugaj w 2022/12/31 14:18
Pytanie do właścicieli Tigów z silnikiem 2.0 TSI. Jaką macie ładowność wpisaną w dowód? W konfigutarorze jest podana ładowność od - do.


A gdzie w dowodzie rejestracyjnym jest wpisana ładowność?

ernestbugaj

Jest masa własna i DMC pojazdu. Różnica to ładowność. W Sportsvanie na przykład jest 517 kg. Zawieszenie jest mocno wrażliwe na obciążenie i mocno "siada". Ciekaw jestem jak jest w Tigu.

Frodo

U mnie ładowność wynosi 512 kg. Nie zauważyłem by auto "siadało" przy obciążeniu. Mam DCC, nie wiem czy do niego dają inne sprężyny. W każdym razie przy masie własnej blisko 1,8 tony różnica jest zapewne mniejsza w większości lżejszych aut.