Krótkie pytanie, krótka odpowiedź

Zaczęty przez rk, 2018/06/18 12:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

Bochenos

Witam, zwracam się zapytaniem bo mam wykupiony pakiet przeglądów na okres 4 lat lub 60.000. Teraz w grudniu mój samochód kończy 4 lata i będę miał ostatnią wymianę oleju w ramach pakietu a także ostatni przegląd. Chciałem dopytać Was co on powinien obejmować a w szczególności chodzi mi o wymianę oleju w skrzyni DSG. Pani z serwisu przekazała mi informację, że olej w skrzyni DSG wymieniany jest co 120000. Jak u was to wygląda? i jakie macie w tym temacie informacje.

MArek

Dokładnie przy dq381 olej jest na 120k. Nie wiem jak w 1.5 ale w 2.0 tsi jest wymiana świec.

Boo

Cytat: MArek w 2022/12/01 16:05Dokładnie przy dq381 olej jest na 120k
Tak, ale według producenta. Każdy kto się na na skrzyniach powie Ci, że jeżeli chcesz mieć skrzynię na dłużej to wymieniaj co 60k.

Bochenos

Dzięki za info. Świece zapłonowe chyba też będę miał wymienione nie wiem natomiast co z filtrami powietrza i kabinowym. Jaki w ogóle olej polecacie do skrzyni DSG - 1.5 TSI bo skoro nie mam w pakiecie to tak jak koledzy piszecie będę chciał wymienić przy 60000km a jednak wolałbym przyjechać ze swoim olejem zawsze to taniej albo po prostu może polecicie lepszej jakości niż stosują w ASO

_ad4m

To, że "powinno się" ich mało obchodzi. Olej w silniku też powinno się wymieniać co 10k km a nie co 30k km, ale oni nadal będą twierdzili, że to oni mają rację :P

Ad

Jakbym mial wymieniac co 10tys to bym musial wymieniac co 1.5-2 miesiace. Jezeli robisz 10tys rocznie, to faktycznie sie zgodze, ale moim zdaniem te liczby sa umowne i to wszystko tak naprawde zalezy.

Jezeli chodzi o olej w skrzyni biegow, mialem wymieniany przy serwisie 60tys. ASO samo o tym powiedzialo. Nastepny juz niedlugo przy 120tys. Natomiast ja mam skrzynie DQ500, wiec moze stad roznica.

_ad4m

No ja widziałem kilka eksperymentów, ale tutaj chyba jest to najbardziej rzetelnie przedstawione na prawdziwym przykładzie:https://www.youtube.com/watch?v=_XpeFBfV8jg
TL:DR
Po ok. 10k wszystkie właściwości oleju lecą na łeb na szyję
Co nie zmienia faktu, że należy zachować zdrowy rozsądek, szczególnie jak sie klepie tyle przebiegu :P

Ad

No wlasnie, zdrowy rozsadek. To juz bedzie moj trzeci przeglad / serwis w przeciagu roku (60, 80, 100+ tys). Pare tysi za kazdym razem wyskakuje z portfela. Dzwonilem do nich i chca isc wg wskazan samochodu. Wlasnie mi wysloczyla wiadomosc o wymianie oleju. Na poczatku stycznia bede robil ten trzeci przeglad. Ale samochod jezdzi dalej jak nowy, wiec nie moze byc az tak zle z tym olejem.

S-Tig

Jest źle, tylko pytanie jak wiele silnik zniesie. Wklejony film jest jak dla mnie najlepiej uargumentowany. Twarde wyniki badań, z którymi polemizować się nie da. Nie wiem jak jest w innych silnikach, ale w 1,5 TSI jest tyle syfu, że mi się to w głowie nie mieści. Po 10 tysiącach zlewam olej jak z diesla, nigdy w benzynie taki czarnuch mi nie schodził. Łatwo się domyślić co się dzieje, gdy olej traci swoje właściwości, a jednocześnie jest już tak mocno wysycony zanieczyszczeniami. Kwestia dalekowzroczności. Jak ktoś ma samochód na chwilę to zazwyczaj ma gdzieś dbanie o silnik. Jak ma być na długo, to niedbanie o olej może się zemścić. I w zasadzie wtedy pytanie nie jest czy, tylko kiedy. Czytałem ostatnio jak ktoś wlał płukankę do 1,5 TSI po ponad 100 tys. Za głowę się złapał jak zobaczył to błoto. To mniej więcej tak jak z ludźmi. Przecież nigdy nie jest tak, że jak ktoś pali to po roku dostanie raka płuc. A niektórzy palą i potrafią z tym żyć bardzo długo.

tdj

Cytat: S-Tig w 2022/12/02 19:15Nie wiem jak jest w innych silnikach, ale w 1,5 TSI jest tyle syfu, że mi się to w głowie nie mieści.
Hm ciekawe, w Seacie 1.5TSI - ale 130KM, poza serwisem ASO wymieniałem też olej na własną rękę i po 12tyś on był dalej jasny, na pewno nie przypominał tego z diesli. Ciekawe jak będzie w Tigu z tym silnikiem 150km, ale nie sądzę żeby była aż taka różnica.

Charls

Cytat: tdj w 2022/12/06 12:45i po 12tyś on był dalej jasny
Rozrzedzany benzyną to jest jasny :P w benzynie nie ma sadzy jak w TDI i olej nigdy nie będzie taki czarny

Charls

Cytat: S-Tig w 2022/12/02 19:15ale w 1,5 TSI jest tyle syfu, że mi się to w głowie nie mieści. Po 10 tysiącach zlewam olej jak z diesla, nigdy w benzynie taki czarnuch mi nie schodził. Łatwo się domyślić co się dzieje, gdy olej traci swoje właściwości,
To jest wręcz nieprawdopodobne, chyba marnej jakości olej miałeś

Charls

Cytat: _ad4m w 2022/12/02 13:35Co nie zmienia faktu, że należy zachować zdrowy rozsądek, szczególnie jak sie klepie tyle przebiegu
No tak, jak się klepie tyle to można nie zmieniać :P

Szwagier w Citroenie Jumperze robi rocznie 80 tys km a olej wymienia co 15 tkm choć producent przewiduje co 50 tkm, łatwo policzyć ile razy w roku zmienia :)


Akurat olej + filtr z wymianą za free jeśli się kupuje w warsztacie to naprawdę nie jest majątek a jeśli planuje się auto użytkować z 10 lat to nie ma co oszczędzać

S-Tig

Cytat: Charls w 2022/12/06 22:00
To jest wręcz nieprawdopodobne, chyba marnej jakości olej miałeś
Ta, jasne. Za pierwszym razem fabryka, za drugim Liqui Moly.

Frodo

W 2.0 TSI olej po 10 tys. km całkiem dobrze wygląda, a już na pewno o niebo lepiej niż w *nowym* TDI po *pierwszym* uruchomieniu po wymianie... Takie mam obserwacje. 
Trudno mi sobie wyobrazić by w sprawnym 1.5 TSI mogło być aż tak źle...