Krótkie pytanie, krótka odpowiedź

Zaczęty przez rk, 2018/06/18 12:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ad

Cytat: Mave w 2022/08/13 17:13Niestety w naszym ojczystym języku obsługa tylko standard ale w niemiecki angielskim już online...
No i tu jest caly pies pogrzebany. Polska jest zbyt malym rynkiem, zeby sie przejmowac. Tak samo jest z nawigacja, rozpoznawaniem znakow, itd.

A z ciekawosci, mozna przelaczyc na angielski i miec obsluge online po angielsku, czy w polskich samochodach jest tylko polski asystent?

Mave

...w FL jest inna navi i działa bez problemów ( zdecydowanie lepsze pokrycie) tak jak i rozpoznawanie znaków ( mapa, droga) Ad u Ciebie jest jeszcze mib2

Ad

Cytat: Mave w 2022/08/13 19:45
...w FL jest inna navi i działa bez problemów ( zdecydowanie lepsze pokrycie) tak jak i rozpoznawanie znaków ( mapa, droga) Ad u Ciebie jest jeszcze mib2
Szczerze mowiac to nie wiem. Nie znam sie na wersjach. Mam DiscoverPro z 2018, ale mapy najnowsze wgrywalem pare tygodni temu. Rozpoznawanie znakow tez dziala dobrze, tzn az za dobrze, bo odczytuje tez znaki z pobocznych drog... ale to jest problem polskich drog, raczej niz VW. Jezdze duzo po Europie i tam wszystkie systemy dziala znakomicie. Tutaj niestety juz slabo.

Nie mam Travel Assist, wiec tempomat nie dostosowuje sie sam do znakow. Uff! Jakbym mial, to bym musial jezdzic bez tempomatu, bo w okolicy jest taka dzungla znakow, ze na drogach gdzie jest do 90 mi wczytuje znaki z drog lokalnych na ktorych jest 30.

Mam Lane Assist, ktory mnie idealnie trzyma na srodku drogi (ta starsza wersja, ktora nie potrzebuje Travel Assist zeby dzialac poprawnie), ale na drogach lokalnych musze wylaczac, bo juz byl wyladowal dwa razy w rowie, gdzybym nie byl czujny. Generalnie rzecz biorac, uzywam asystentow za granica i na autostradach. A mapy i tak tylko Googlowskie uzywam przez Android Auto.

Ad

Jedna rzecz naprawilem, kolejna sie zepsula. Polokietnik mi zaczal dzisiaj sam zjezdzac do dolu. Ostatnie pare zebow, w tej najwyzszej pozycji, przestalo trzymac i jak klade reke, zjezdza mi do polowy wysokosci. Ktos tak mial? Jak to mozna naprawic?

Wojmar

Najprościej to weź kawałek  ,,kija,, przytnij na wymiar i nie będzie ci opadać  :)

Kabe

Cytat: Ad w 2022/08/13 23:11
Szczerze mowiac to nie wiem. Nie znam sie na wersjach. Mam DiscoverPro z 2018, ale mapy najnowsze wgrywalem pare tygodni temu. Rozpoznawanie znakow tez dziala dobrze, tzn az za dobrze, bo odczytuje tez znaki z pobocznych drog... ale to jest problem polskich drog, raczej niz VW. Jezdze duzo po Europie i tam wszystkie systemy dziala znakomicie. Tutaj niestety juz slabo.
W Tigu prze FL jest Infotaiment w wersji MIB2, po FL jest MIB2,5. Dopiero w nowym golfie 8 i serii ID jest MIB3.
Polska jest jedynym krajem w Uni Europejskiej gdzie nie używa się znaków odwołania ograniczenia prędkości bo kasują je skrzyżowania :D Żaden komputer nie jest taki inteligentny by odgadnąć która boczna droga odwołuje ograniczenie, a która nie bo jest za mała :D

Wojmar

Ale oprócz czytania znaków kamerą ,system też bierze prędkości z danych nawigacji. Poprawcie Mnie jak się mylę

Kabe

Tak bierze, ale kamera jest nadrzędna

Mave

Cytat: Kabe w 2022/08/14 22:34

W Tigu prze FL jest Infotaiment w wersji MIB2, po FL jest MIB2,5. Dopiero w nowym golfie 8 i serii ID jest MIB3.
W Tiguanie FL Infotainment jest w wersji MIB3


Cytat: Kabe w 2022/08/14 22:34Polska jest jedynym krajem w Uni Europejskiej gdzie nie używa się znaków odwołania ograniczenia prędkości bo kasują je skrzyżowania :D 
...poza znakiem B-43 (którego nie odwołuje skrzyżowanie) musi być odwołany przez znak B-44

Ad

Cytat: Kabe w 2022/08/14 22:34
Żaden komputer nie jest taki inteligentny by odgadnąć która boczna droga odwołuje ograniczenie, a która nie bo jest za mała :D
Nie tylko komputer nie jest w stanie tego odgadnac :D

W zadnym innym kraju, pomimo niesamowitej ilosci znakow na kazdym kroku, nie zastanawiam sie tak czesto nad tym 'jakie tutaj jest akurat ograniczenie'.

Boo

  Pytanie go kolegów, którzy mają ACC. Czy w Waszym odczuciu system działa w miarę inteligentnie (odpuszcza gaz po zbliżeniu do poprzedzającego pojazdu), czy raczej używa hamulców?
  Z oczywistych względów nie jest to pytanie do posiadaczy hybryd.

Ekhangel

Stara się płynnie, ale zasięg radaru jest ograniczony i ta ,,inteligencja" niespecjalnie inteligentna. Osobiście często ingeruję resetując ACC w trakcie różnych manewrów. W sumie ta zabawka przydaje się tylko przy monotonnej jeździe za jednym autem na dłuższych odcinkach, co w praktyce życia zdarza się rzadziej, niż by człowiek myślał.

van_daal

Cytat: Boo w 2022/09/01 19:46(odpuszcza gaz po zbliżeniu do poprzedzającego pojazdu), czy raczej używa hamulców?
Mimo, żem "hybrydowiec" dodam 3 grosze. Wybacz.
Tak na chłopski rozum: gdyby miał używać hamulców nie odpuszczając gazu to miałbyś jednocześnie gaz i hamowanie. Bez sensu, nieprawdaż? Sądzę, że nawet inżynierowie z VW to ogarnęli.
Wg mnie nie ma innej alternatywy jak taka, że najpierw odpuszcza gaz a potem ew. hamuje (jeśli różnica prędkości jest znaczna).

van_daal

A ja mam pytanie bardziej do hybrydowców ale nie tylko:

czy zdarza wam się, że w We Connect po jakimś czasie (nie od razu) znika wam średnie zużycie prądu (to u mnie) albo paliwa (było 0,0 więc w sumie też) albo czegoś innego? U mnie to zdarzyło się już 2 razy, póki co tylko na danych "od uruchomienia". Wygląda wtedy tak:

Smerfciamajda

Czasem pomija wyniki/odcinki spalania lub zużycia. Nie wiem czemu ale nie rejestruje wszystkiego.