Autor Wątek: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź  (Przeczytany 644347 razy)

kris17009

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL / R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM /251KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1590 dnia: 2022/07/07 11:29 »
Advertisement
A macie wiedzę, czy to zjawisko dotyczy tylko zwykłych foteli, tylko ErgoActive czy obu rodzajów?
Ja mam ErgoActive. I jak pisałem zauważyłem takie zachowanie. Ale nie zawsze.
 

S-Tig

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 413
  • Thanked: 50 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150
  • Napęd: FWD
  • Skąd:  
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1591 dnia: 2022/07/07 12:15 »
Octavia IV tez ma ten problem i to dosyc znaczący.
Tutaj to akurat łatwiej by było wymienić, z czym ten model nie ma problemu, że tak wtrącę. Mam wrażenie, że jego posiadacze problem z fotelem traktują jako jeden z najmniejszych...
 

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Thanked: 123 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1592 dnia: 2022/07/07 13:52 »

... przypadek, 100% nie reaguje na sygnalizację świetlną .


być może faktycznie auto na kolejnych światłach z przodu ruszyło a ja to odebrałem jako zmieniające się światło będąc pierwszym w kolejce ... :)




A co do foteli i tego ze jest to żenada ... Mam aktualnie astre J - i uwierzcie mi , problemy mechaniczne z jakimi można spotkać się w tym aucie - które nie są poprawione od 1 a nawet 2 generacji - to jest dopiero porażka. Problem ze zbierającym się powietrzem w układzie paliwowym - pojawił się na forach przy astrze 2 generacje niżej ... A w IV generacji nadal występuje... To dopiero jest porażka ... Co więcej - Opel wie o tych problemach a nadal wrzucał silniki z tym mankamentem udając że nie wie w czym problem ...
 

ratoschlaff

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 451
  • Thanked: 65 times
  • Model: Fiat
  • Wersja: 500
  • Napęd: FWD
  • Skąd: STA
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1593 dnia: 2022/07/09 15:50 »
Co sądzicie o dystansach do Tiga z 18 felgami? Ktoś coś montował? Może ma jakieś fotki?
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1594 dnia: 2022/07/09 21:23 »
Testuje teraz DCC i tak się zastanawiam ,czy było warto dopłacić te parę zł aby to mieć ,bo nie specjalnie czuję różnicę pomiędzy poszczególnymi trybami
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 484
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1595 dnia: 2022/07/10 00:08 »
Większość „testerów” określa DCC jak i I.Q Light jak must have, ale też zwracają uwagę, że regulowane zawieszenie ma gorszy komfort akustyczny, tzn. czasami tłucze.
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1596 dnia: 2022/07/10 08:44 »
@Galon tyle, że @Wojmar wskazuje, że nie widzi różnicy. W pewnej reklamie kiedyś była mowa, że skoro nie widać różnicy to po co przepłacać 😛
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1597 dnia: 2022/07/10 09:23 »
U mnie nic nie tłucze ,więc nie wiem o czym piszą ci co im tłucze. Do tej pory jeździłem w trybie komfort i było komfortowo .Teraz przełączyłem na sport i ... nic nie ma różnicy ,może to droga taka ,że nie robiła różnicy . Jak ktoś już ten temat rozgryzł to chętnie poznam opinie.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 811
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1598 dnia: 2022/07/10 10:39 »
... na równej prostej drodze nie ma za bardzo różnicy  :)  inne zachowanie zawieszenia (komfort/sport) najbardziej jest odczuwalne przy pokonywaniu zakrętów ( przechył pojazdu) i zachowanie przy nagłych manewrach podczas "sportowej" jazdy.
p.s - w Superb zmienia się również reakcja na pedał przyspieszenia i czułość układu kierowniczego, w Tigu chyba jest tak samo.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1599 dnia: 2022/07/10 10:54 »
Dzięki za wskazówkę ,zwrócę na to uwagę .
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 484
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1600 dnia: 2022/07/10 12:14 »
"testerzy" też komentują, iż tryb sport w Tiguanie pozostaje nadal dość komfortowy, ale jak wspomniano powinna być różnica w reakcji na pedał przyspieszenia i w przechyłach nadwozia. Jakie parametry ulegają zmianie możną chyba wywnioskować  z możliwości ustawień trybu własnego-indywidual.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1021
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1601 dnia: 2022/07/10 13:44 »
A tu krótki filmik o zasadzie działania DCC:
https://www.youtube.com/watch?v=dKwJ23mFF1M

Na względnie równych drogach różnicy nie zauważysz gdyż system reaguje (de facto uaktywnia się) na nierównościach.

------------------------------------------------------
Nie mylcie zawieszenia DCC z "ustawieniami trybu jazdy". Kolega testuje ekstra płatne DCC czyli amortyzatory (uproszczenie) a nie działanie pozostałych elementów wchodzących w skład systemu "ustawiania trybu jazdy", który jest w standardzie (chyba) i zarządza kilkoma składowymi elementami - w tym opcjonalnym DCC.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1602 dnia: 2022/07/10 13:58 »
Czyli reasumując muszę sobie poszukać kiepskiej drogi żeby poczuć różnicę .Dam znać jak taką znajdę .
A tak z ciekawości to jak już znajdę taką drogę ,to chętnie bym się przejechał również Tigiem ze zwykłym zawieszeniem
 

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 432
  • Thanked: 33 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 305KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1603 dnia: 2022/07/10 18:08 »
Ja u siebie czuje rozniece z DCC. Jezdze na Comfort wiekszosc czasu, ale jak przelaczam na sport jest zdecydowanie bardziej twardo.
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1604 dnia: 2022/07/10 20:20 »
Ja u siebie czuje rozniece z DCC. Jezdze na Comfort wiekszosc czasu, ale jak przelaczam na sport jest zdecydowanie bardziej twardo.


albo autosugestia, podobnie jak z przyspieszeniem po zatankowaniu paliw super hiper premium, które mają zwiększać moc silnika 😉