Krótkie pytanie, krótka odpowiedź

Zaczęty przez rk, 2018/06/18 12:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

zibi1303

Zastanawiam się właśnie gdzie przykleić odbiornik GPS do kamerki samochodowej, ale pewnie gdzieś obok samej kamerki na szybie. Tak żeby jak najmniej przeszkadzało.

VENOM

Cytat: Skakun w 2018/08/01 22:50a taką Rkę, to które VW miały? Będzie siara kleić na tiguana?
podoba mi się opcja niebieska bardziej niż czerwona, stąd myślę o takich gadżetach...

a co tam siara - Tobie ma się podobac a nie całemu swiatu. Jak lubisz niebieski to się nie zastanawiaj.

wachu

Czy w HL jest taka  plastikowa obudowa?

Ja mam w CL tylko pół-kocyk naokoło akumulatora. W, Touranie był z góry też

http://s.aliexpress.com/AFBNbMvI?fromSns

MrBlacker

U mnie też nie ma obudowy na aku. Ale to chyba standard.

arekp

Przez chwilę myślałem o tej obudowie, ale odpuściłem. Uznałem, że może negatywnie wpływać na warunki temperatury pracy akumulatora.

wachu

Cytat: arekp w 2018/08/02 22:55
Przez chwilę myślałem o tej obudowie, ale odpuściłem. Uznałem, że może negatywnie wpływać na warunki temperatury pracy akumulatora.


nie sądzę, aby coś wpływało negatywnie, to są oszczędności  VW


w poprzednich Touranach (3), zależnie od wersji wyposażenia był:


1. kocyk, ale taki zamykany jeszcze od góry daszkiem
2. plastikowa obudowa na dole + daszek plastkowy

MrBlacker

A miałeś w Touranie system Start-Stop?

wachu

w ostatnim tak i była full plastik is fantastik obudowa

rk

#83
Zimą akumulator jest ładowany bardziej, właśnie po to, żeby zapobiegać zamarznięciu. Latem mniej.

Reakcje chemiczne zachodzą dwa razy szybciej przy temperaturze podniesionej o każde 10 st. C (stąd np. szybsza korozja aut z solą na podłodze w garażach).

Jest kilka typów akumlatorów (standard/EFB/AGM).

Do tego typu dobrany jest ten kocyk+ew. plastikowe pudełko ( które chronią głównie przed ciepłem z silnika oraz efektami oddziaływania tego ciepła na aku). Dobierany jest m.in. do typu akumulatora (czy zamknięty/otwarty/wzmocniony/hermetyczny).

Jak ktoś widział topiące się/wybuchające aku (z powodu np. wewnętrznego zwarcia wywołanego rozszerzeniem się pewnych elementów lub emisji wodoru) ten wie o czym pisze.

Także nie ma to zbyt dużo związku z księgowym.

Fircyk

#84
Mam pytanie. Czy 12h na mycie i przygotowanie lakieru pod wosk i aplikacja to mało na nowe auto ? Żona  twierdzi że  szybko poszło!

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

westsajd

Pytanie do jeżdżących z włączonym auto-hold i start&stop: czy udaje wam się ruszyć bez szarpnięcia autem?  :D  Jeżdżę już chwilę tigiem i jeszcze nie nauczyłem się tej tajemnej sztuki. Co bym nie robił zawsze auto szarpnie co mnie mega irytuje. Sprawdzałem już różne strategie operowania gazem i nie znalazłem recepty  :(

Fircyk

Mi nigdy nie szarpie a mialem nawet w manualu

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


asta

Cytat: westsajd w 2018/08/11 12:00czy udaje wam się ruszyć bez szarpnięcia autem
czuć pokonanie oporu, ale to nie szarpnięcie

rk

@westsajd

U mnie bez szarpnięcia (z DSG), ale opracowanie tego zajęło mi jakiś czas. Wymaga to dość wolnego/płynnego wciśnięcia gazu. Jak masz DCC łatwiej jest na ustawieniu comfort. Proponuję przećwiczyć włączanie silnika a później ruszanie przez lekkie 'pyrgnięcie' gazem. Inna sprawa, że z czasem i być może ułożeniem auta (a nie tylko nogi) jest łatwiej.

W Golfie 7 z tymi systemami ruszenie płynne było dużo trudniejsze, od razu na jeździe testowej zauważyłem, że w T2 jest to lepiej rozwiązane.

rk

Cytat: Fircyk w 2018/08/11 10:20
Mam pytanie. Czy 12h na mycie i przygotowanie lakieru pod wosk i aplikacja to mało na nowe auto ? Żona  twierdzi że  szybko poszło!
2-3h na porządne umycie i naniesienie twardego wosku (wliczając felgi) wystarcza (mówie o kimś kto to robi zawodowo). 12h to lekka przesada.