Autor Wątek: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź  (Przeczytany 643833 razy)

zibi1303

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 56
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #75 dnia: 2018/08/02 14:35 »
Advertisement
Zastanawiam się właśnie gdzie przykleić odbiornik GPS do kamerki samochodowej, ale pewnie gdzieś obok samej kamerki na szybie. Tak żeby jak najmniej przeszkadzało.
 

VENOM

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 289
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: H + R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: SK
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #76 dnia: 2018/08/02 16:47 »
a taką Rkę, to które VW miały? Będzie siara kleić na tiguana?
podoba mi się opcja niebieska bardziej niż czerwona, stąd myślę o takich gadżetach...

a co tam siara - Tobie ma się podobac a nie całemu swiatu. Jak lubisz niebieski to się nie zastanawiaj.
 

wachu

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 70
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #77 dnia: 2018/08/02 21:53 »
Czy w HL jest taka  plastikowa obudowa?

Ja mam w CL tylko pół-kocyk naokoło akumulatora. W, Touranie był z góry też

 http://s.aliexpress.com/AFBNbMvI?fromSns
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #78 dnia: 2018/08/02 22:38 »
U mnie też nie ma obudowy na aku. Ale to chyba standard.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #79 dnia: 2018/08/02 22:55 »
Przez chwilę myślałem o tej obudowie, ale odpuściłem. Uznałem, że może negatywnie wpływać na warunki temperatury pracy akumulatora.
 

wachu

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 70
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #80 dnia: 2018/08/02 23:15 »
Przez chwilę myślałem o tej obudowie, ale odpuściłem. Uznałem, że może negatywnie wpływać na warunki temperatury pracy akumulatora.


nie sądzę, aby coś wpływało negatywnie, to są oszczędności  VW


w poprzednich Touranach (3), zależnie od wersji wyposażenia był:


1. kocyk, ale taki zamykany jeszcze od góry daszkiem
2. plastikowa obudowa na dole + daszek plastkowy
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #81 dnia: 2018/08/02 23:38 »
A miałeś w Touranie system Start-Stop?
 

wachu

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 70
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #82 dnia: 2018/08/02 23:48 »
w ostatnim tak i była full plastik is fantastik obudowa
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #83 dnia: 2018/08/03 00:19 »
Zimą akumulator jest ładowany bardziej, właśnie po to, żeby zapobiegać zamarznięciu. Latem mniej.

Reakcje chemiczne zachodzą dwa razy szybciej przy temperaturze podniesionej o każde 10 st. C (stąd np. szybsza korozja aut z solą na podłodze w garażach).

Jest kilka typów akumlatorów (standard/EFB/AGM).

Do tego typu dobrany jest ten kocyk+ew. plastikowe pudełko ( które chronią głównie przed ciepłem z silnika oraz efektami oddziaływania tego ciepła na aku). Dobierany jest m.in. do typu akumulatora (czy zamknięty/otwarty/wzmocniony/hermetyczny).

Jak ktoś widział topiące się/wybuchające aku (z powodu np. wewnętrznego zwarcia wywołanego rozszerzeniem się pewnych elementów lub emisji wodoru) ten wie o czym pisze.

Także nie ma to zbyt dużo związku z księgowym.
« Ostatnia zmiana: 2018/08/03 00:28 wysłana przez rk »
 

Fircyk

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 305
  • Thanked: 36 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI 150 KM
  • Skąd: WG
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #84 dnia: 2018/08/11 10:20 »
Mam pytanie. Czy 12h na mycie i przygotowanie lakieru pod wosk i aplikacja to mało na nowe auto ? Żona  twierdzi że  szybko poszło!

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: 2018/08/11 11:33 wysłana przez Fircyk »
 

westsajd

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 136
  • Thanked: 21 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #85 dnia: 2018/08/11 12:00 »
Pytanie do jeżdżących z włączonym auto-hold i start&stop: czy udaje wam się ruszyć bez szarpnięcia autem?  :D  Jeżdżę już chwilę tigiem i jeszcze nie nauczyłem się tej tajemnej sztuki. Co bym nie robił zawsze auto szarpnie co mnie mega irytuje. Sprawdzałem już różne strategie operowania gazem i nie znalazłem recepty  :(
 

Fircyk

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 305
  • Thanked: 36 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0 TDI 150 KM
  • Skąd: WG
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #86 dnia: 2018/08/11 12:27 »
Mi nigdy nie szarpie a mialem nawet w manualu

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

 

asta

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 329
  • Thanked: 16 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: CL
  • Silnik: 1.4
  • Napęd: FWD
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #87 dnia: 2018/08/11 12:54 »
czy udaje wam się ruszyć bez szarpnięcia autem
czuć pokonanie oporu, ale to nie szarpnięcie
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #88 dnia: 2018/08/11 15:55 »
@westsajd

U mnie bez szarpnięcia (z DSG), ale opracowanie tego zajęło mi jakiś czas. Wymaga to dość wolnego/płynnego wciśnięcia gazu. Jak masz DCC łatwiej jest na ustawieniu comfort. Proponuję przećwiczyć włączanie silnika a później ruszanie przez lekkie 'pyrgnięcie' gazem. Inna sprawa, że z czasem i być może ułożeniem auta (a nie tylko nogi) jest łatwiej.

W Golfie 7 z tymi systemami ruszenie płynne było dużo trudniejsze, od razu na jeździe testowej zauważyłem, że w T2 jest to lepiej rozwiązane.
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #89 dnia: 2018/08/11 15:59 »
Mam pytanie. Czy 12h na mycie i przygotowanie lakieru pod wosk i aplikacja to mało na nowe auto ? Żona  twierdzi że  szybko poszło!
2-3h na porządne umycie i naniesienie twardego wosku (wliczając felgi) wystarcza (mówie o kimś kto to robi zawodowo). 12h to lekka przesada.