Krótkie pytanie, krótka odpowiedź

Zaczęty przez rk, 2018/06/18 12:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

ernestbugaj

To mój pierwszy post na forum, więc wypada się przywitać. :-) Witam!

Namierzyłem w sieci Tiguana Allspace, rocznik 2021, wersja Highline + Rline sprzed liftingu, gotowy do odbioru. Egzemplarz ma fajną konfigurację, ale martwi mnie jedna kwestia. A właściwie dwie. Auto jest na 20 calowych felgach i ma sportowe zawieszenie bez DCC. Czy ktoś z Was jeździ na takiej konfiguracji i może powiedzieć jak bardzo jest twardo?
Druga sprawa to bazowe reflektory LED - jakie mają możliwości? Rozumiem, że o żadnych matrycowych nie ma mowy? A jak zasięg, jasność świecenia?

Dybik

#1201
Jeździłem na 20 z zawieszeniem sport bez dcc - jest spoko ale super komfortowo bym nie powiedział. Chyba że jezdzisz dużo autostradami to wtedy jak najbardziej ok.
O braku komfortu też nie można mówić. Kwestia gustu. Mam bardzo twarde auto aktualnie więc dla mnie jest lepiej ale do 'limuzyny' daleko.


Jeździłem tradycyjnymi ledami (matrix) bo innych w rline nie ma (są albo zwykle matrix albo lepsze matrixy. Według mnie te 'zwykle' i tak są świetne i caly smaczek wycinania pojazdow z naprzeciwka rowniez maja. Wiec osobiscie nie dopłacałem do tych "lepszych".

Ad

Czy u Was tez sluchac takie regularne chrupanie co pare sekund z deski rozdzielczej przez pierwsze 5 min po odpaleniu jak samochod jest zimny na mrozie?

Dybik

Cytat: Ad w 2021/12/08 15:13
Czy u Was tez sluchac takie regularne chrupanie co pare sekund z deski rozdzielczej przez pierwsze 5 min po odpaleniu jak samochod jest zimny na mrozie?


U mnie w Oplu czasami tak słychać:D co jest spowodowane ruchami zastaw w układzie powietrza/wentylacji :-)

Ad

Cytat: Dybik w 2021/12/08 17:57
Cytat: Ad w 2021/12/08 15:13
Czy u Was tez sluchac takie regularne chrupanie co pare sekund z deski rozdzielczej przez pierwsze 5 min po odpaleniu jak samochod jest zimny na mrozie?


U mnie w Oplu czasami tak słychać:D co jest spowodowane ruchami zastaw w układzie powietrza/wentylacji :-)
Tak myslalem, chociaz brzmi to jakby jakis gryzon siedzial w desce

Miro74

W ramach walki z nudą podczas oczekiwania na ten dzień kiedy wreszcie na myVW pojawi się VIN, nadrabiam wszystkie yotubowe zaległości motoryzacyjne. Trafiłem na filmik gościa któremu padła bateria w pilocie, po 2 latach od kupna auta (nowa Mazda bodajże CX30).
Facet zaprezentował jak sobie w takiej sytuacji poradzić.
Auto można otworzyć, wiadomo kluczykiem, potem facet przykłada pilot blisko przycisku Start i auto pali.
Czy Tig wyposażony w Easy Open/Close poradzi sobie w podobny sposób?
Ile pożyje bateria w pilocie?
W moim dotychczasowym Fordzie wymieniłem baterię po 8 latach, i nie dlatego że padła, ot dla bezpieczeństwa.

kris17009

W systemie keyless bateria to 2 lata. Może 3.
Odpalić można oczywiście przytykając w specjalne miejsce pod kierownica. Tam gdzie powinna być stacyjka.
Ale oczywiście jak bateria jest już słaba to za każdym razem pojawia się komunikat. Wiec jak nie będzie uszkodzona to nie ma szansy na to żeby nie wiedzieć że bateria się wyczerpuje.

westsajd

Wymieniałem baterię po razie w obu pilotach i niestety ani razu nie dostałem info o słabej baterii. Zawsze bierze mnie z zaskoczenia.

Frodo

Ja mam nastawione przypomnienie w komórce co 12 miesięcy by wymienić baterie w pilotach.
Koszt niewielki, a nie chcę szczególnie by gdzieś Żonie odmówił posłuszeństwa w najmniej dogodnym momencie.
Nie liczyłbym na komunikat. Słyszałem od osób, które się na tym zawiodły. Temperatura też ma znaczenie.

Mave

U mnie, tak jak kolega Kris pisze, w Superb i w motocyklu (keyless) co około dwa lata informuje o konieczności wymiany baterii, tig dopiero rok więc dopiero zobaczymy 😀

iks

Wracając jeszcze do tematu kosztów eksploatacyjnych w ciągu pięciu lat od zakupu. Akumulator, świece?

iks

Czy jeśli przekroczę limit kilometrów a na koniec umowy robię wykup to pobierana jest mimo wszystko opłata za każdy przekroczony kilometr, jest to wtedy jeszcze sprawdzane?

kris17009

Jak robisz wykup to już nie ma znaczenia.

Miro74

Wrócę jeszcze na chwilę do pytania o pilota i baterię.
Czy dla pilota zapasowego w systemie keyless jest możliwość przełączenia go w jakiś 'passive mode'?Czy leżąc sobie w szafie, będzie 'żarł' baterię tak samo jak ten używany?

Frodo

Cytat: Miro74 w 2021/12/10 10:16
Wrócę jeszcze na chwilę do pytania o pilota i baterię.
Czy dla pilota zapasowego w systemie keyless jest możliwość przełączenia go w jakiś 'passive mode'?Czy leżąc sobie w szafie, będzie 'żarł' baterię tak samo jak ten używany?
VAG wprowadził piloty, które po chwili w spoczynku przestają nadawać. Chodziło głównie o częściowe zabezpieczenie przed kradzieżą na walizkę. Nie wiem czy FL już to ma.