Krótkie pytanie, krótka odpowiedź

Zaczęty przez rk, 2018/06/18 12:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

kabum

Do czyszczenia mi się zawsze sprawdzał valetpro carpet heavy duty.  Z psikusami kota dawał sobie rade, więc może z po psie też ;)

Michał

Cytat: mms1994 w 2020/06/01 15:24
Czym można skutecznie wyczyścić dywanik welurowy z wymiotów? Dosyć "gęste" bo psie. Próbowałem wykruszyć, potem wilgotna szmatka i wygląda jakby było czyste ale czuć tak trochę karmą :D
Oddaj do czyszczenia profesjonalnego. Nie ma co oszczędzać, bo jazda z czymś takim to coś obrzydliwego. Szczególnie, że się ciepło robi.

Rocko

@mms1994 u mnie ze skutkami takiej przygody z dzieckiem poradził sobie jakiś preparat Soft99 przeznaczony do czyszczenia tapicerki (nazwy nie pamiętam) a następnie po wyczyszczeniu psikałem jeszcze jakimś odświeżaczem SONAXa. Przygoda była rok temu i żadnego zapachu wymiocin nie ma po dziś dzień, a też się ich obawiałem.

xdauser

Polecam wysypać mieloną kawę z tym że trzeba to zrobić od razu po. Kawa doskonale zabija maskuje zapach. Następnie zostawić na trochę po czym posprzątać.

Sent from my MI 9 using Tapatalk


mms1994

Cytat: Michał w 2020/06/01 17:48Cytat: mms1994 w 2020/06/01 15:24
Czym można skutecznie wyczyścić dywanik welurowy z wymiotów? Dosyć "gęste" bo psie. Próbowałem wykruszyć, potem wilgotna szmatka i wygląda jakby było czyste ale czuć tak trochę karmą
Oddaj do czyszczenia profesjonalnego. Nie ma co oszczędzać, bo jazda z czymś takim to coś obrzydliwego. Szczególnie, że się ciepło robi.
100zł za jednorazowe vs 33zł za 0,5l butelkę (https://www.krakvet.pl/product-chy-11884-VETEXPERT-OdorSolution-Dog-Odor-Eliminator-500ml.html) średnio ma się ekonomicznie, a faktycznie to działa, także jak coś to polecam :)

Preszus

Wsadź do pralki i po prostu wypierz.

Ekhangel

Czy ktoś się orientował ile kosztuje doposażenie Area View do Tiga z kamerą tylną i rozpoznawaniem znaków (czyli Highline) i jak z gwarancją VW? Jakie ryzyko wykrycia ingerencji i jakie konsekwencje?


Mam na myśli profesjonalne firmy, sam nie zamierzam dłubać.

TMP

Nie da się nie wykryć ingerencji polegającej na dodaniu przedniej kamery w zderzaku, kamer w lusterkach oraz sterownika pod fotelem pasażera. Tylna kamera raczej też jest do wymiany.

Części-zamienniki z Kufatec są wyceniane na 1800 EUR: https://www.kufatec.com/de/volkswagen/vw-tiguan/tiguan-allspace-bw2/komplett-set-umgebungsansicht-area-view-fuer-vw-tiguan-bw2-43400

Fircyk

W PL  zaplacisz ok 3500 zł   wszystko z kodowaniem .

Ekhangel

#699
A jakieś konkretne firmy znaju? Vagsystems i DES Auto już znam. A coś ewentualnie z Wielkopolski?


Co do wykrycia - wiadomo, ale mi chodzi o to jak prawdopodobnym jest by ktoś w serwisie mógł na to kiedykolwiek zwrócić uwagę. Wszak wiadomo powszechnie, że w ASO pracują raczej tumany i olewacze nie zwracające uwagi nawet na istotne rzeczy.


I zastanawiam się, czy w przypadku wykrycia tracę gwarancję tylko na elektronikę, czy unieważniana jest cała gwarancja producenta? I czy wykrywające ASO przekazuje jakoś informacje do sieci VW? Idiotyzmem byłoby, gdyby było inaczej, ale kto wie...

mms1994

Jeżeli podepną auto do kompa, następuje skanowanie całego/wybranych układów - decyzja serwisanta/osoby przyjmującej/kierownika serwisu/kierownika salonu. Po tym skanowaniu (z racji że komputer jest spięty z serwerami VW), wszyscy wiedzą wszystko. Biorąc pod uwagę zaawansowanie informatyczne samochodu, wykrycie dodatkowego komponentu nie jest problemem... wszystko jest kwestią indywidualnego podejścia.
Przed zakupem, odwiedziłem 3-4 salony VW w jednym sprzedawca wprost powiedział, żebym sobie box nabył i u nich w serwisie jak coś to odepną go przed skanowaniem, w innym na pytanie o boxa "Jest to ingerencja w samochód, zatem utrata gwarancji" :P
To na co stracisz to już tak naprawdę decyzja VW Polska, bo serwis nie ma nic do gadania w tej kwestii. Teoretycznie zgodnie z prawem unijnym powinieneś stracić tylko do elementów, które miały ingerencje. Zakładam jednak, że VW jest w stanie udowodnić że system area view może Ci auto zatrzymać wiec łatwo powiedzieć że powiazane z układem hamulcowym, czyli jak masz automat to i z DSG, system znaków połączony jest z systemem multimedialnym, kokpitem itp...
Z drugiej strony, wiele osób tutaj robi modyfikacje aktywując jakieś dodatkowe funkcje np obd eleven i gwarancje mają (nadal) :)

Ekhangel

#701
Rozumiem, dzięki za merytoryczną odpowiedź. A z ciekawości - jaki to "box", bo nie bardzo kapuję?

Właśnie zastanawiałem się, czy przy wizytach serwisowych prowadzone jest jakieś skanowanie weryfikacyjne i odnoszenie danych ze skanu do wyposażenia fabrycznego wg VIN. Mi ostatnio w ASO powiedzieli, że adaptacji DSG to mi nie zresetują, bo muszą mieć do tego podstawy po przeprowadzeniu diagnostyki (czytaj: przejażdżki, skrzynia trochę mi szarpie). Więc myślałem, że do OBD bez konkretnej potrzeby się nie wpinają. Z drugiej strony w dzisiejszych czasach prawie każda poważniejsza usterka jest diagnozowana poprzez wpięcie do kompa, więc ryzyko duże.


A jak z możliwością wykrycia dokodowanego Traffic Jam Assista? I czy ktoś może koduje to odpłatnie w Wielkopolsce?

mms1994

Mi zasugerowali takie: https://powerchip.vtechtuning.eu/index.php?route=product/product&path=82_5757_5758&product_id=2 z indywidualnym strojeniem (coś a'la chip tuning, tylko mniejszy efekt, ale z drugiej strony o wiele trudniej wykryć).

Cytat: Ekhangel w 2020/06/09 12:47Więc myślałem, że do OBD bez konkretnej potrzeby się nie wpinają.
Wymiana oleju - wpinają się, wymiana klocków - wpinają się, przegląd - wpinają się. Nie wiem przy jakich się nie wpinają w OBD :)
Ale wpięcie w OBD a wpięcie w OBD ;) Przykład z Skody, Fabia żony. Reklamowałem że tylne hamulce piszczą (bębny), auto na rolki -  potwierdzają. Podpięli do kompa jakaś diagnostyka, wszystko ok. Podpięli potem drugi komp (ten peirwszy to jak tablet, ten drugi to taki typowy "gruby lapek" i z 15 minut coś skanowało. Po tym wszystkim wysłali to do centrali (VW Polska), następnego dnia był approval na wymianę kompletu tylnych hamulców. Z logów jak mi pokazywał serwisant, było widać z jakimi prędkościami przez ileś tam ostatnich km (pare set...) jeździło auto, jak wyglądało hamowanie, parametry silnika, klimatyzacji, skręty kół itp. Według serwisanta, po takiej analizie można z dokładnością 90% określić gdzie auto przebywało w danym momencie bo zarejestrowane dane zawierały date/czas. Było to robione po to, żeby gwarant się nie czepiał, że auto użytkowane np na torze albo w sposób niewłaściwy (nie mniej nie wiem co to znaczy to drugie w przypadku hamulców tylnych ^^ )

Cytat: Ekhangel w 2020/06/09 12:47A jak z możliwością wykrycia dokodowanego Traffic Jam Assista? I czy ktoś może koduje to odpłatnie w Wielkopolsce?
Na grupie FB widziałem się ogłaszał ktoś odnośnie kodowań w wielkopolsce - https://www.facebook.com/groups/1845308592146503/?post_id=3349021018441912

Ekhangel

Masz rację z tym skanowaniem. Ale dokodowanego TJA chyba nie wykryją?

mms1994

Ogólnie pod względem możliwości technicznych, to żaden problem. Wystarczy porównać jakąś sumę kontrolną z tą, jaka jest oczekiwana (to może się wydarzyć już po stronie serwerów np.). Takie rzeczy się dzieją przy aktualizacjach wszelkiego rodzaju urządzeń (maszyn, czujników czy choćby systemów w budynkach). Taki mechanizm jest +- wykorzystywany np przy sprawdzaniu czy działają czujniki ruchu/czadu/dymu czy też czy układ produktów na półkach odpowiada oczekiwanemu. Zatem wykorzystanie tego w znacznie bardziej skomplikowanym systemie jakim jest układ samochodu (w wieloma komputerami), brzmi jak bułka z masłem i must-have z architektonicznego punktu widzenia :)