Komunikat o poziomie oleju wyświetla ale dzieje się to dość późno (ktoś wrzucił w wątku o oleju fotkę). Trzeba pamiętać, że nie w każdych warunkach pojawi się alarm a także, że taki alarm się skasuje jak otworzysz maskę. O niskim stanie płynu do szyb tak, ale czy w każdej wersji to nie pamiętam (na pewno w wersji ze spryskiwaczami i lampami LED TOP wyświetla). W niektórych VW ta opcja się pojawiała np. wraz z pakietem zimowym.
Olej powinien być przy wymianie zalany na max, ale absolutnie nie więcej niż max. Tak samo jeśli zdarzają Ci się bardzo długie, bardzo szybkie jazdy autostradowe (okolice max), ciąganie przyczep itp.
W normalnych warunkach pracy między max/min (to około 1l do dolania jak osiągniesz min.). Mój 2.0 TSI chce wymiany oleju po 23000 km, wtedy ciągle mam jeszcze wskazanie w połowie. 1.4/1.5 TSI są mniej olejożerne. Co do TDI proponuje wyszukać odpowiedni wątek.
Sprawdzenie poziomu oleju wymaga rozgrzania auta do temperatury roboczej (Tiguany 2 mają czujnik temperatury oleju) - tak minimum 60 stopni, najlepiej 80-90. Po zatrzymaniu, koniecznie na płaskiej powierzchni (o co nie zawsze jest łatwo) po kilku minutach olej spłynie do miski. Po zatrzymaniu należy poziom oleju sprawdzać na płaskiej powierzchni o co nie zawsze jest łatwo.
Instrukcja obsługi zawiera pozostałe szczegóły.