Krótkie pytanie, krótka odpowiedź

Zaczęty przez rk, 2018/06/18 12:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

Misieksmig

Ja nie twierdzę, że jest to złe ale na pewno bez tego można zupełnie normalnie korzystać z samochodu. Dlatego najlepiej samemu się przejechać i ocenić czy standardowe zawieszenie spełni oczekiwania czy też muszą pojawić się elektroniczne wspomagacze.

milutki 75

Krótkie pytanie - jaki jest cykl (mniej więcej) wymiany paska rozrządu w 1.4 TSI 150KM?

mms1994

Cykl ASO w skodzie to 200tys lub 5/6 lat ;)

Rocko

@milutki 75 z tego co pamiętam producent wskazuje, żeby rozrząd wymienić po 7 latach, ale ASO zaleca właśnie te 5/6 lat.

Frodo

Autokorekta: wycofuję się ze stwierdzenia, że DCC to opcja nr 1. Tzn. nadal bardzo polecam, ale zapewne np. inny silnik, DSG, fotele ErgoActive, elektryczna klapa, lepsze światła, kamera itd. mogą być lepszym wyborem wg potrzeb i upodobań...

kris17009

Dlatego ja jak kupowałem i szukałem to minimum silnik 2.0 190 KM z DSG. Potem el klapa, grzana kierownica, Ergo active. DCC wykluczałem bo sporo sobie liczyli. Wolałem inne bajery. Ale jak pamietam jazdę testowa na cała dobę Tigiem z DCC to ewidentnie bardzie komfortowe zawieszenie. U siebie poczułem od razu różnicę. Z DCC się bardziej ,,płynie"

mms1994

Może nie takie oczywiste, ale warto brać pod uwagę, że ewentualny serwis/wymiana amortyzatorów DCC jest trochu droższy.
Przy nowym aucie aż tak nie robi różnicy raczej, ale warto też pamiętać, szczególnie jak ktoś kupuje "na 10 lat" :)

Frodo

Warto też wziąć pod uwagę wpływ na bezpieczeństwo. Ja bardzo sobie cenię, że nie buja tak na zakrętach. Poza tym DCC usztywnia zawieszenie w przypadku nagłego manewru, hamowania itp.
Polecam eksperyment wejścia w ten sam ostry zakręt z DCC (w trybie comfort! nie musi być nawet żaden sport!) i w Tigu bez DCC. Nie mówię o jeździe wyczynowej, może być 20-30 km/h. Zwróćcie uwagę na różnicę przechyleniu - w moim doświadczeniu z jazdy testowej jest olbrzymia!
Ja np. początkowo nie brałem po uwagę SUVa ze względu na wady wysokiego środka ciężkości. Dopiero Ateca przekonała mnie (przypadkowo wypróbowałem bo miała silnik, który chciałem w innym aucie), że jednak da się to dobrze zrobić - w przypadku Ateki nawet bez DCC jest ok. 
Ja właśnie kupowałem "na 10 lat" i dlatego nawet nie brałem pod uwagę Tiga bez DCC (bez DCC wolałbym np. Atekę, Superba itp.).
Natomiast rozumiem, że są różne potrzeby/priorytety/kompromisy... (ja też brałem z placu, nie do końca to co chciałem)

Mcq

Również polecam DCC. Świetnie zmienia charakterystykę samochodu. I potwierdzam zwiększona sztywność w nagłych manewrach w każdym ustawieniu. Generalnie jak zaczniesz używać to przyzwyczaisz się do tego jak do grzanego fotela.

MCP

Rozmawiałem z dwoma sprzedawcami, dziwne bo nikt z nich nie polecał DCC, zwłaszcza do 1.5 TSI w DSG.
Tylko do 2.0 oraz jak się jeździ w teren etc., do użytkowania typu po średnicówce do pracy i na zakupy, nie ma sensu.
Wybiore ergo fotele i kamere 360 zamiast DCC...

Mcq

To są Twoje pieniądze,Twoja decyzja i Twój komfort. A sprzedawca zawsze poleci to co będzie zgodne z Twoim wyborem czy wątpliwościami lub namówi na to co przypadkiem ma pod ręką 😜Sam zdecyduj ale myślę że i tak będziesz zadowolony. Pozdrawiam

Fircyk

Ja przy określonym budżecie  mogłem jeszcze  dobrać  DCC i kilka dodatków ale podpaliłem się  na auto z placu.   Miałem auto z podobnym rozwiązaniem INSIGNIA koło  20"  Było ok ale jeździłem na normal  90%. Poprzednie auto to było  A6 c6 4.2  koło 18"  na pneumatyce, i to było coś. W tigu mnie to już  nie oczrowało i były  opinie że z DCC stuka zawias więc  odpuściłem. Teraz założyłem jeszcze większe  koło 19 z R  a mialem zwykle 19 i jest spoko. Osobiście  jestem zadowolony.
Dziwi mnie że ktoś  się  pyta innych co brać, to sam niewie???
Weź  auto na testy na 1-2 dni i się  przekonaj. A jak masz kasę  to pakuj z konfiguratora max. Lepiej mieć  niż  NIE.

A co do DCC  TO jak ktoś  ma to będzie  chwalić , nawet jak stuka.

Frodo

U mnie tylko 15 tys. km przebiegu, ale póki co zero stuków z zawieszenia - odpukać! ;) Jakby stukało, to faktycznie kiepsko! Wiem, że ktoś na to narzekał - może inny RM.
Co do tego, że każdy kto ma będzie chwalił, to nie koniecznie. Dziś rano jechałem najzwyklejszą Octavią II i w żaden sposób nie tęskniłem za DCC - super (jak na takie auto) się to trzyma drogi (na felgach 16!) i nie kołysze (przy czym sprężyny i amortyzatory mają niecały rok po wymianie). W Atece dopłaciłem do Beats Audio i odradzam - do niczego! Tak samo w Atece DCC robi mniejszą różnicę - nie jest źle bez, nie jest tak dobrze z jak w Tigu, może do Seata idzie starsza generacja... Z innymi autami nie mam bezpośredniego porównania bez i z DCC.

Mullrof

Cytat: Rocko w 2021/04/16 16:08
@mms1994 a to są w ogóle takie salony? Nie wiedziałem, że jakikolwiek importer ma swoje salony (poza BAHem).


@Mullrof bo to wynika z tego, że ludzie nie odróżniaja gwarancji od rękojmi i nie czytaja dokumentów tylko wszystko podpisują bez czytania. A później gdzieś ktoś komuś powiedział, ten przekręcił i przekazał dalej itd 🙂
nie nie, właśnie o to chodzi, że samochody wyjeżdżały z salonu mając 24 miesiące gwarancji ale salonu. Bo u producenta po sprawdzeniu wychodziło jakieś np. jakieś 14 miesięcy.

Rocko

@Mullrof a to wynika z tego, że diler sprzedał samochód jedynie ,,w systemie" i dlatego gwarancja już leciała mimo, że samochód stał na placu u dilera. U mnie by to nie przeszło, bo zawsze biorę przedłużoną gwarancję 🙂